Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nog even een vraagje voor mijn speurtocht.
Welke “specifieke” punten zijn er voor een Vectra C uit 2007 met een 1.8 motor die bij een eventuele aankoop extra aandacht moeten hebben?
Groet,
Johan
@vanieba: die Vectra gaan we mss zaterdag even bekijken. Moeten toch langs Staphorst over de A28@evertfisherman wrote:
Die 1,6 Astra is ook aantrekkelijk inderdaad.
Maar het gaat erom wat jij wilt. Persoonlijk vind ik de astra H (Hatchback) er niet mooier op geworden ivm met het voorgaande model Astra G (Sedan/Hatchback). Maar smaken verschillen. Daarentegen vind ik de Astra GTC weer wel mooi.
Die Vectra 1,8 zal wel meer benzine lusten i.v.m de Astra’s.Welk model heeft jouw voorkeur?
Eigenlijk de Vectra uit 2007, en die Astra’s die we hebben gezien zijn allemaal stationwagens. De GTC vinden wij ook erg leuk alleen is die voor ons te klein/onhandig met een klein kind die in een stoeltje gegespt moet worden. Dus ja we zullen er nog eens even goed over gaan nadenken.
Overigens hebben beide GTS-en navigatie aan boord (cd 70 navi) Is dit een beetje goeie navigatie? Ben Tomtom gewend.
Nou vandaag even wezen kijken. Die van 10.800 is helaas verkocht :( . Heb nu twee anderen bekeken en gereden. Een GTS 1.8 elegance van augustus 2005 met 124.000 op de teller waar ik met inruil van een oude wagen 8850 voor moet betalen. En ik heb eentje gezien van juli 2007 met 94.000 op de teller en die moet inclusief inruil 11.800. kosten. Dit is een gts 1.8 excecutive.
Beiden hebben een jaar garantie en komen bij de dealer vandaan. Prijzen zijn inclusief de genoemde garantie.Ook nog twee Astra stations met een 1.8 gereden. Vielen me eerlijk gezegd niet tegen en prijstechnisch interessant. Tenslotte een astra 1.6 van 2008 met maar 27.000 op de teller bekeken die 11.800 moet kosten met Bovag garantie.
Oke dat is wel zo maar er kwam sowiso nog een vliegwiel aan dat vervangen moet worden. En een aantal andere dingen die samen toch ook weer een redelijke hoge rekening zouden brengen. Ik denk dat ik met het wegdoen van de auto de juiste keuze heb gemaakt. Echter wel een keuze met pijn in het hart. Heb ondertussen voor de tussentijd een oud bakkie gehaald met een jaar keuring erop. Kan dus rustig gaan rondkijken voor wat anders. En dat zou zo maar weer een GTS kunnen worden want we zijn wel verliefd op de wagen.
@ McLambo Geen idee wat de oorzaak is. Wat dat vervangen betreft: In mijn geval heeft de vectra 141.000 km gelopen en gaat het om een ketting en dus niet om een riem. Zeker geen gebrek aan onderhoud want daar bezuinigde ik bepaald niet op!!
Helaas is dit de second opinion. Ik was al bij de dealer weggegaan om een ander er nog eens naar te laten kijken. Dus veel andere keus is er denk ik niet. En de ruilmotor was vanwege de zeer waarschijnlijke schade die het blok heeft.
Nou we weten wat het is. :( Het blijkt dus idd de distributieketting te zijn en er is daarbij ijzerslijpsel vrijgekomen. Oftewel ook schade aan het blok.
Kosten ongeveer 3000,00 (ruilmotor en ombouwen)
Besluit genomen om van deze ,tot afgelopen maandag, fijne wagen afscheid te nemen :cry want dat wil ik niet meer uitgeven aan deze auto.Hoi,
Ik heb een GTS 2.2 benzine van 10-2003.
Ik had Michelin Primacy 215/50/17v. Deze bandenmaat is niet echt (echt niet) goedkoop. Heb nagevraagd welk alternatief er is en ik ben uitgekomen bij Continental Sportcontact 3. 225/45/17w. Ben zeer tevreden over deze band (twee weken in bezit) :thumb en ze waren netjes geprijst. € 475,00 voor 4 banden inclusief uitlijnen van de Vec. De afwijking is minimaal te noemen t.o.v. de 215/50/17 die eronder lagen.
Groet Johan
-
AuteurBerichten