Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
wel de juiste druk regelaar erop??? zijn Z20let injectoren tog op hoeveel bar heb je ze?
origineel gepost door wim-v6
een weinig aan olie in de inlaat slangen is normaal..als het maar niet teveel word
houd olieverbruik en roken in de gaten
Willem
Precies
Over het rijden met turbo:
In principe het zelfde als met elke auto gewoon rustig warm rijden en als die goed warm is en je bent even wezen knallen dan is het handiger om hem even 2 minutjes te laten na draaien dit omdat de turbo nog heel lang kan blijven naspinnen.
Maar het is een prima daily auto hoor.
Mooie cijfers hoor.:thumbup:thumbup
Ha had ik het tog goed haha
Thnx OPCdriver voor je bevestiging..:agent
Volgens mij loop daar idd koelvloeistof doorheen die slang komt uit het blok en gaat via het inlaatspruitstuk naar de andere kant en dan weer het blok in.
origineel gepost door Baas J.
Als je een standaard map wil kan je rustig naar EDS :)Mee eens:)
Hey MytzerOpel.
Dus het was de moeite waard om daar heen te gaan.
Dat ze er verstand van hebben daar was ik ook al achter toen ik daar met astragcoupeturbo was.origineel gepost door MyzterOpel
Ik ga maandag ook naar jeroen voor een test run!!Daarna waarschijnlijk ook custom map!! Kan niet wachten!
En hoe was het??? Wat wijzer geworden?
M tech heeft geen dyno.
Dus zou ik persoonlijk tog naar EDS Vmax of klasen rijden.
Uhm het zijn gegevens uit de orginele Tech 2 en ik heb 2 lambda’s dus ik zou het zo niet durfen zeggen.
origineel gepost door Baas J.
VMAX :agentIdd;)
tjah denk als je het door de dealer laat doen dat je dan al snel 2500 euro kwijt ben
origineel gepost door Barrythefirst
Ik ben ook een van die weinigen die een beetje ontevreden is met EDSCourtaneysports werkt volgens mijn samen met Klasen
Jah klopt.
En EDS werk samen met Regal..
EDS is ook in duitsland en vanaf jouw gezien is Klasen het dichtsbij.
origineel gepost door martijn b.
Dat bedoelde ik eigenlijk al twee maal netjes te zeggen. Het enige wat er nu gedaan is is een run op een andere dyno en een conclusie van een andere tuner, dit terwijl wij allemaal weten dat de albert heijn duur gevonden wordt door de Jumbo en vice versa.Als ik 300 nm zou hebben in plaats van 402………………ergens gaat iets echt niet goed. Eigenlijk kun je stellen dat EDS in de top 2 van goede en degelijke tuners staat. Ik had ook wat probleempjes en heb netjes contact gezocht en mijn verhaal verteld. Toen dus een afspraak gemaakt op een dag dat er eigenlijk geen klanten komen en alles perfect opgelost. Ee stuk service gekregen waar je u tegen zegt!!!
Geen tijd om naar EDS terug te gaan????????????????????
Wie heeft zijn auto nu daadwerkelijk hier al laten tunen?
Jah jah jah ik kraak ze niet helemaal af van vind het gewoon kut dat ze het afschuiven op me uitlaat… ach laat ook maar.
Ik ben gewoon ff boos heb dingen gezegt die ik mischien niet zou moeten zeggen mijn excusses ervoor.
Ik neem ook zeker contact op met hun.
Maar ik werk in de horeca en het is nu zomer dus vandaar geen tijd xD
Ik ben gewoon ff het vertouwen in EDS kwijt dat mag toch.
Ik bedoel klap veel geld neer en ga met minder naar huis dan dat ik heen ging zowel aan vermogen als in de portomonee.
Maar jah het is niet anders….
Ik had ze ook al gemaild maar tot op de dag van vandaag geen reactie…….
Wat ook wil helpen is de olierestrictor daarmee kan je je let turbo nog mee redden als die nu nog droog is.
Maar over vervangen staan er zoiezo topics op het forum en wat je allemaal moet aanschaffen ervoor.
Tjah mijn probleem is meer dak geen tijd heb om naar EDS te rijden.
En dat ie dus ook te arm loop vind ik erg naar. kan wel een dop pakken end ie op me brandstofdrukregelaar zetten en een paar kleine tikjes erop geven gaat ie wel iets omhoog maar als de map dat niet ondersteunt sta je ook weer mooi te kijken.
Echt wat een ellende allemaal….
Nah ik zou lekker na Klasen of v-max gaan.
Vanaf mijn kant gezien ben ik erg ontevrede over EDS.
Groetjes,
origineel gepost door gijzbed-opc
Oke mischien voor Fase 2 en een magerloop avontuur is riskant.!
Maar als men toch gaat kijken hoe je je auto rijker wil afstellen dan kan je ook gelijk gaan bekijken of het E85 verhaal gelijk ook kan worden toegepast.
Want het grote probleem hierbij is ook het magerlopen van de software.
Dus grote injectoren grotere benzine toevoer omdat E85 meer verbruikt. Maar wel goedkoper is.
Schade aanslangen en aluminium is een Fabel.
Alleen aluminium silicium legering kan niet tegen E85.!Dit wordt alleen gebruikt bij dure sportwagens.
E85 is 1,23 per liter en heeft een octaan getal van 104 a 105.
Je kan dit natuurlijk mixen in verhouding 50/50.
Mischien een idee zeker voor de gene die veel in Duitsland komen of wonen want daar is het ongeveer €0,93.
Zelf wil ik mij eerst mijn uitlaat systeem verbeteren,maar ik lees veel op het duitse Forum over E85.Mvgr.Peter.
Mijn auto is stage 3 gemaakt door EDS en is dus goed voor 300 pk.
Alleen schoof EDS het af dat me uitlaat niet goed was.
Zonder ook maar verder te kijken.
Jah verkeerde lambda meeting dus je uitlaat heeft te veel tegen druk.Nee meneer EDS me map is niet goed!! Me auto loop te arm.
En ik had ze gemaild ff ter info maar tot op heden niks terug gehad dus ik ga ze maandag bellen.
Want je klapt wel een hoop geld neer auto op de bank standaard stage 3 map erop 1 dyno run en : sorry je uitlaat is niet goed fix dat maar en kom dan terug.
Bij Jeroen op de bank: Ik hoorde dat ie te arm liep gelijk van het gas gegaan en zijn maat keek op de tech 2 idd te weinig brandstof.
Dus ik ga denk eerst naar vdb works en dan mischien nog op de dyno van Klasen.
Ik weet dat er verschil zit in banken maar ik vind 102 nm wel een heel groot verschil.
Maar met dat E85 verhaal moeten ook je klepseals en andere rubberafdichtingen vervangen worden. En moet je veel meer brandstof inspuiten geloof iets van 40% meer.
Heb me er ook in verdiept en als er meer pompen komen die het gaan verkopen ben ik bereid om me kop eraf te trekken maar zolang ik verder geen problemen met me kop heb doe ik het niet.Voordat ik naar EDS was gegaan ree ik de 535i diesel ook ziek kon me niet bij houden bij terug komst van eds hield ik hem niet meer bij rede ik mis ruim 100 nm koppel en dat is een hoop hij is ook niet meer zo zoekerig als dat ie ervoor was hij zoekt nu nog nauwlijks.
Tjah en verschil in banken hou je tog maar deze bank worden 4 rollen aangedreven en op de bank van eds 2 bij eds staat ie op de rollen en bij VDB Works ligt ie in de rollen.
Jah maar die plastic pak dan tog ook warmte nah ga denk wel voor de Dbilas vond hem zeker dik op jouw ex opc OPCdriver..
Jah ik vervang hem altijd mee.
Soms als je de riem eraf haal en de nieuwe erop zet wil de pomp wel eens gaan lekken omdat de spanning eraf geweest is. En dan heb je alles net dicht gebouwd kan je het weer allemaal los gaan halen.
origineel gepost door Barrythefirst
Ziet er goed uit toch ?Jah best was alleen teleurgesteld omdat ik vergelijkbaar bij EDS 20 pk en 102 Nm mis dat vind ik wel jammer..
Mooie woorden maar wel een beetje jammer.
Vind het onsportief hij moet geweten hebben dat de turbo slecht was.
Maar ehhh komt hij ook niet met een compensatie?
Zo niet je blok terug halen.
-
AuteurBerichten