Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door OpelRoos
Chicks zijn coollllll :agent :jerryJij wel jah :angel:angel:angel:angel:angel
origineel gepost door champo
origineel gepost door hennie29
champo jij wou wedden dus moet je ook zeggen waarom je wil wedden :P:P:P:P:P:P:P:PAangezien ik zeker weet dat ik je aan kan hoef ik geen tegenprestatie te geven king:king::angel. Maar aangezien jij blijkbaar soms de teugels graag zelf in de handen hebt, wou ik je een kans geven om een eventuele wens in te vullen.
Blaaablablablabla bla.:P:P:P:P:P
Ik zeg afspreken en ff los gaan op elkaar en na afloop vertellen hoe het was hier op het opel forum xD-offtopic
origineel gepost door kaydee-opc
misschien ligt je massakabel te dicht bij de andere kabels?
ik denk hard op! :PKan idd of gain te ver open, slechte verbinding massa en idd massa van tulp kapot breuk in RCA kabel of versterker stuk of tulp aansluiting op versterker beschadigt.
origineel gepost door InjectTheVenom
Map sensor plus boost solenoid en 0,5 bar huh… zat die map sensor bij een C20LET nou niet in de ECU?Maar we hebben het hier over een Z20LET!!
Gepost door ro:
de auto heeft 2 weken daar gestaan,en zou zijn gecontroleerd op fouten/kabelbreuk ed……
dit zou allemaal prima zijn…..
Lol blijkbaar dus niet ohw ohw ohw wtf nouw nouw wat een toestand gelukkig rij je weer:D:D
@Xplod als ro jouw tog us niet had he nice work:DHey Ro,
Je heb blijkbaar nog steeds het probleem niet gevonden.
Wel zuur dat je hem weg brengt en hem in bijna dezelfde staat weer terug krijg.Veel suc6 en ik hoop dat je je assie weer goed krijgt.
Greetz Wes
origineel gepost door Baas J.
origineel gepost door OPCdriver
Als je de koelset v/d H versie erop wilt zul je de turbo er weer af moeten halen
want je komt niet bij de achterste leiding als ie gemonteerd zit.
Ik heb nog een gashuis zodat je zelf een blow-off punt erin kunt maken.
U2U me maar als het je wat lijkt.Groet Marcel
Idd, daarom wacht ik tot ik de leh + koelmod beide heb :D
Yep me 2 leh binne:D nu nog koelmod en pakkingen en zo dan monteren:D
Hey,
Via het rubber wat rechts onder het voorraam in je motorruimte zit waardoor ook andere kabels lopen voor zichtig gaatje in prikken kabel erdoor en dan afkitten.
Greetz Zetos
Twinport-techniek in Opel Ecotec motoren
Minder brandstofverbruik en een betere verbranding, het zijn twee belangrijke (milieu)voordelen die worden gerealiseerd door het Twinport concept dat Opel dit voorjaar op de viercilinder 1.6 Ecotec (76 kW/103 pk) motoren (voor de Astra modellenlijn) gaat introduceren. Het milieu is en blijft voorlopig de katalysator voor veel automobiele verbeteringen en innovaties
Met dit concept voldoen deze benzinemotoren ook al aan de Euro 4 emissie standaard. De Twinport technologie (al eerder toegepast door Honda overigens bij de VTEC-motoren) heeft als basis een wervel- of vlinderklep, die (voornamelijk) bij deelbelasting van de motor, één van de twee inlaatkanalen afsluit. Dit wordt ook wel het port de-activation systeem genoemd, kortweg PDA. Door die afsluiting wordt de werveling in het overblijvende inlaatkanaal sterk vergroot, wat uiteindelijk een efficiëntere (lees schonere) verbranding oplevert. Daarnaast wordt gebruik gemaakt van uitlaatgas-recirculatie om onder andere de bekende smoorverliezen te verlagen. De 1.6 Ecotec Twinport motoren halen zo’n 25 procent van de cilindervulling uit de verbrandingsgassen
Tog ook door honda toegepast dus xD bij de VTEC alleen had die ook nog een variable nokkenas. en bij dit systeem zit het in het inlaatspruitstuk sorry dat ik het verkeerd neergezet had
Hey
Jah klopt astra g vanaf 2003 103 pk model zijn geleverd met twinport.
origineel gepost door wim-v6
Wel Controle lampje van Dynamo vervangen!!!deze is 100% kapot..
willem
Jah idd aangezien dit lampje de fuctie heeft om je dynamo in te schakelen anders sta je straks met een lege accu haha
Greetz wes
Hey
Welkom op het forum.
Twinport heeft met de werking van de kleppen te maken(variabele kleptiming) . Bij vollast alle 2 de inlaatkleppen open bij deel last 1 klep dicht 1 klep open waardoor de lucht in een wervel de cilinder ingaat wat zorgt voor een betere en vooal schoonere verbranding waardoor die zuiniger is.
Het is vergelijkbaar met het v-tec systeem van honda.
Maar stel je even voor bij het topic ff voorstellen staat wel zo netjes. Ik hoop dat ik je hierbij genoeg geinformeerd heb.
Gr Wes
Maar wat voor blok ligt erin daar zit het sprijs verschil 1.8 (zou ik niet aan beginnen beetje te weinig pks) 2.2 of 2.0 turbo?
Hey Ro
Je mag de mijnus wel lenen maar jah ik woon niet bepaald om de hoek zeg maar:(
Je kan idd op een vrij programmeerbaar ecu rijden denk maar DTA ofzo. maar daarvoor moet je weer je kabelboom aanpassen enzo en idd op je blok laten afstellen.
Greetzzz
Wes
Hey Askjeeves,
Geen probleem daarom zitten we hier:D
Greetzz
WHoow wat een nette curve:o
Ik ga maar ook na vmax ipv eds mijn curve ziet er echt heel anders uit:(:swear
Greetzz
28 februari 2010 om 13:13 In reactie op: Motormanagement lamp en traction lamp brandt bij rijden #17621714En het is idd de ASR lampje.
Traction control is een zacht bandje met de letters TC
Greetz
Hey
FF over je voordeuren jah je paneel moet eraf.
Jah je moet andere ringen halen om je speakers te monteren aan gezien de orginele woofer op de behuizing vast gelijmdzit, kan je ook los snijden en dan daarin je nieuwe speaker monteren
maar ik zou gewoon ff plastic ringen halen voor de f zijn gewoon te koop bij audiozaken en je hoeft niet perse een compo aan te schaffen maar dat ligt eraan hoe belangrijk je music vind.En die ring zit op 3 punten vast 1 keer boven en links en rechts.
Greetz Wes
28 februari 2010 om 12:49 In reactie op: Astra voor het slepen van Caravan onder de 700kg, waar op le #17621750Ivm met de wegen belasting hij zoekt een auto voor 1 keer in het jaar een caravan te trekken en dus onder de 1050 kg.
greetz
28 februari 2010 om 12:37 In reactie op: Astra voor het slepen van Caravan onder de 700kg, waar op le #17621747origineel gepost door astropel
Hoi,Het max trekgewicht van een Astra f 1.6 is dacht ik 1250 kg.
Houd er wel rekening mee waar je heen wilt.
Ga je over de pyreneeen naar SPanje, dan kun je het daar best zwaar krijgen.
Belaad de auto niet teveel achterin en verdeel de bagage inde caravan zo goed mogelijk.
Leg het meeste gewicht op de wielen en zorg voor een disseldruk van 75kg. Zo zorg je ervoor dat je auto goed op de weg ligt en voldoende grip op de voorwielen heeft.
Zorg ervoor dat de auto goede! remmen heeft, je zult ookal remt de caravan zelf stevig moeten remmen.
Zorg ook dat de koeling van de auto goed is.
Zet eventueel een extra schakelaar tussen de koelfan zodat je deze aan kunt zetten als de motor te warm wordt.Een trekhaak heb je volgens mij wel rond door 50 – 75 euro.
Kijk hierbij wel even naar de stekkerdoos welke erop moet, 7-polig of 13-polig (ligt aan de caravan.)Suc7 ermee
Uhm 1250 kilo is wel beetje veel me f gsi 2.0 16v 150 pk mog 1200 kilo trekken denk dat een 1.6 net 1000 kg mag trekken
En trekhaak monteren is appeltje eitje ik had hem er idd ook binnen een uur eronder hangen en aangesloten:D
Groetjes
Nah een boordcomputer doet andere dingen maar meestal passen de wat zwaardere blokken zich idd aan maar dat blok van jou kenelijk niet
Groetjes
Ha wim je was sneller dan mij haha we typte gelijk denk
Het uitlaat gas lampje gaat branden omdat die k&n filter meer lucht doorlaat en je motor dus een verkeerd branstof mengsel krijg in de vorm van te veel lucht/ te weinig benzine.
Of het schadelijk voor je motor is durf ik niet te zeggen aangezien ik niet weet om welke motor het gaat.
Voor diegene die er nog intresse in hebbe ik hem nog een 2.2 airbox in de aanbieding.
Greetzzz
Je heb u2u terug :D.
Wes.
Hey Marcel,
Bedankt voor je uitleg ik had ook al zoiets dat zoiezo die verkorte aanzuigroute wel een voordeel is, lucht is sneller bij je turbo maar ik heb wel intresse in de dichte versie heb het niet zo op open filters aangezien in een lucht scoop in me moterkap heb en water in de zuiger is niet goed ghe ghe maar zie dat je in de omgeving van amsterdam woont das nog in de buurt ook:D
Groeten Wes
-
AuteurBerichten