zetos

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 463)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: EDS UITSLAG Uitlaat gefixt:D + precat #17667434

    @sincere…. jah ga zo heen :D

    Downpijpie ok als ik hem bij jouw er onder kan zetten heb zelf geen brug namelijk.

    Jah gister gebeld kon vandaag terecht. Maar ik moet ook nog een keer terug als die fase 3 is.

    Maar ik wacht eerst wel ff af hoeveel pk die heeft als ik terug kan van eds:D

    In reactie op: verschil LET & LET #17666684

    Tjah dat was het volgende probleem nmiemand wilt elkaars rommel opruimen zeg maar.

    Maar ik ga morgen naar EDS.

    In reactie op: EDS UITSLAG Uitlaat gefixt:D + precat #17667432

    Ik zal blijven steken op stage 2,5 aangezien ik geen goede downpipe heb.

    Jah ik probeer het zeker weten heel te houden heb geen zin om weer de turbo te vervangen.

    Maar weet je nu al hoeveel vermogen je auto heb marcel??

    Ben blij dat je eindelijk normaal kan rijden met je assie.

    Greetz en veel km

    In reactie op: Z20LET turbo problemen…. #17498712

    Maar waar woon je mischien zijn er mensen van het forum die willen helpen met inbouwen.

    Greetzzz

    In reactie op: Z20LET turbo problemen…. #17498708

    Idd

    Zelf erop zetten is het goedkoopst.
    Of iemand zoeken die het voor je doen wilt.
    Maar je kan ook afspraak maken bij EDS zetten hun hem erop en ze passen het software aan is als nog goedkoper dan de opeldealer.

    Mijn turbo heb ik vervangen bij de 110.000km.
    Maar was waarschijnlijk al langer kapot zelf zo erg dat me turbine as vastsloeg en helemaal geen turbo druk meer had:o:wtf.

    Maar jah nu leh erop en morguh na eds.:jerry:jerry

    In reactie op: Van LET na LEH Weer opgelost:D #17657935

    Morgen naar EDS:D:D:D:D:D

    voor remapping:PxD

    Olielekkage van de turbine kan het gevolg zijn van:
    Gas/lucht lekkage.
    Gas/lucht restrictie.
    Verstopte carterventilatie (carterontluchting).
    Verstopte afvoer van de turbocharger.
    Overmatig stationair draaien.
    Motor Blow By
    Beschadigde turbocharger.

    Oorzaken:

    Gas en luchtlekkage:

    Door het verlies van gas of lucht gaat het rendement van de turbocharger omlaag wat weer effect heeft op het rendement van de motor. Een verlies aan lucht kan de oorzaak van roken zijn, wegens teveel brandstof in verhouding tot de hoeveelheid lucht. Soms lost het verwisselen van de turbocharger het geluidsprobleem op, hoewel er aan de afgenomen turbo geen enkele afwijking is gevonden. Dit komt omdat bij het verwisselen de verbindingen opnieuw gas/luchtdicht zijn gemaakt en alleen hierdoor is het probleem opgelost. De oorzaak is dus meestal dat niet alle slangen nog goed vastzitten of dat de uitlaatpakking tussen turbo en pijp is doorgeslagen.

    Luchtrestrictie:

    Luchtrestrictie geeft een tekort aan verbrandingslucht. Een ander gevolg is de kans op onderdruk in het compressordeel van de turbocharger wat dan tot gevolg heeft dat olie aangezogen kan worden uit het lagerhuis. Als de restrictie ernstig is kan de motor zelfs oververhit geraken. Luchtrestrictie ontstaat bijna altijd door een vuil luchtfilter.

    Verstopte olieafvoer:

    Een verstopte olieafvoer of drukverhoging in het carter door bijvoorbeeld een verstopte carterventilatie is er de oorzaak van dat er geen olieafvoer uit de turbocharger meer plaatsvindt. Er ontstaat een drukopbouw in de olieafloop en het resultaat zal zijn dat de olie een andere uitweg zoekt, aan de compressorzijde en turbinezijde van de turbo, of langst de zuigerveren of de inlaatklep in de motor. Gevolg: een blauw rokende motor en een hoog olieverbruik.

    Beschadigde turbocharger:

    Tenslotte hebben we de mogelijkheid van een beschadigde turbocharger. Beschadigingen treden meestal op in de lagers zodat het turbine en/of compressorwiel tegen het huis kunnen schuren. De turbocharger kan beschadigd geraken door volgende oorzaken :
    Olietekort. Wanneer de aanvoer van olie wordt onderbroken voor langere tijd beschadigt dit de lagers.
    Dit olietekort ontstaat heel vaak na bijvoorbeeld een oliefilterwisseling.
    Wegens een slechte of geheel niet werkende oliepomp.
    Wegens een verstopte olietoevoerleiding.
    Olievertraging. Hieronder wordt verstaan dat de olieaanvoer slechts voor een zeer korte tijd wordt onderbroken. De lagers worden niet direct beschadigd maar over een langere periode ontstaat schade aan de lagers. De oorzaak van vertraagde olieaanvoer is heel vaak een verkeerde startprocedure.
    Vuil in de lagers. Dit vuil is vaak afkomstig van een kapot of vervuild oliefilter. De lagers worden gegroefd en vroeg of laat worden de lagers onherstelbaar beschadigd. Aluminium lagers waar het vuil zich op vasthecht met alle nadelige gevolgen.
    Rotor onbalans. Als de rotor in onbalans is treden er krachten op die de oorzaak kunnen zijn van bijvoorbeeld lagerbeschadigingen.
    Vuil of voorwerp in compressor of turbinewiel. Als een voorwerp tegen de compressor of turbinewiel komt veroorzaakt dit een beschadiging aan de turbinebladen, met als resultaat onbalans van de rotor en aanlopen van turbine of compressorbladen. Als vuil of stof (zand) aan de compressorzijde binnentreedt geeft dit erosieverschijnselen aan het compressorwiel wat tot beschadiging kan leiden. Dit benadrukt nogmaals het belang van een schoon en goed gemonteerd luchtfilter.
    Vuil in de olie. De turbineas is door vuil in de olie diep ingegroefd en onherstelbaar beschadigd.
    Oververhitting. Wanneer de turbo wordt blootgesteld aan extreem hoge uitlaatgassentemperatuur kan een gescheurd turbinehuis het gevolg zijn evenals beschadiging aan het lager aan de turbinezijde. Oververhitting kan ook ontstaan wanneer een motor na eerst vol belast te zijn geweest meteen gestopt wordt zonder de kans te krijgen om af te koelen. De hitte van het turbinehuis en turbinewiel trekt door de as en het huis zonder dat de warmte door de olie wordt afgevoerd, de aanwezige oliefilm wordt zo heet dat olie-carbonisatie (olieverkoling) optreedt. De resulterende koolstofdeeltjes zijn zo hard en scherp dat de lagers beschadigd kunnen worden. Normaal gesproken niet in een keer, maar als dit regelmatig gebeurt worden de lagers ernstig beschadigd.
    Verkeerde onderdelen. Dit gebeurt zelden of nooit, temeer daar dit al bij het inlopen van de motor opgemerkt zou zijn.

    Kijk dit is wat ik tegen kwam zeg maar xD

    Ahaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh.

    Ok op die manier eigelijk zou je het gewoon zelf moeten meten ofzo maar jah de druk die op je slang staat komt niet in de turbo vanwege oppervlakte verschil.

    Ben ook wezen speuren en als je zegt dat je olie in je inlaat/uitlaat zijde heb is het laatste wat gezegt wordt te hoge turbo druk ze geven eerder andere dingen de schuld waaronder vuil in olie te hoge carter druk wat ik zelf ook al een paar gehad heb is dat de slang eraf klapte dat is wat er regelmatig gezegt word.

    Maar aangezien jij zelf ook op onderzoek ben gegaan bij een revisie bedrijf zou het moeten klopen zeg maar.

    Wat een gedoe zeg pfffff

    En tog ben ik het er niet mee eens ik weet niet waar percy die waardes vandaan heeft maar in het lagerhuis van de turbo dus waar de as ligt is bijna geen olie druk.

    Aangezien er een gaatje in zit van 3mm onder je banjobout zit is het olie huis opervlakte in mm³ grooter dan de 3mm³ van het gaatje dus na het gaatje valt de druk weg en loopt het via de dikkere olie retour leiding terug je karter in.
    Met andere woorden de olie voert totaal geen druk uit op je lagers.

    Maar jah wie ben ik maar vond het wel ff nuttig om het te melden.

    In reactie op: verschil LET & LET #17666682

    Aha thnx hennie.

    Dus die 200 pk versie is gewoon een software update.

    Ok.

    Dan snap ik nog steeds niet waarom die tuner er zo moeilijk over doe dat ie uit 2001 komt heel vaag.

    Maar jah zal wel, ik ga wel na EDS.
    Of weet iemand nog een leuk adresje???

    In reactie op: Van LET na LEH Weer opgelost:D #17657934

    Nu alles erop zit en alles na behoren werk merk ik wel dat me turbo er veels te vroeg in kom pfffffff.
    En ik bedoel echt te vroeg al bij 1500 rpm met die damn diesel chip erin haha. maar jah ff remappen en dan moet ie goed zijn.

    Greetzzz

    In reactie op: verschil LET & LET #17666680

    Jah idd dat waren voor de latere modellen.

    Maar ik bedoel er mee te zeggen dat er dus wel vaker bij dezelfde blokken andere vliegwielen enzo gebruikt wordt.

    Maar dat beantwoord nog steeds niet mijn vraag wat het verschil is tussen de 192 let en de 200 pk let jah software maar waarom? en is het gewoon een andere motronic ofzo:s

    In reactie op: Diameter aansluiting ori intercooler z20let #17667028

    meende 5 cm

    In reactie op: Ervaringen Forge dumpvalve #17655001

    Iemand ook een leuk adresje voor waar je die collins kan halen????:vertag

    In reactie op: verschil LET & LET #17666676

    origineel gepost door svdk20

    @opcdriver
    . dit is mij ook ooit eens verteld dat er een pk verschil in blokken kan zijn na aanleiding van het model van de auto ook schijnt het vlieg wiel per type auto te verschillen zo heb ik gemerkt dat een vliegwiel van een vectra x20xev een 0,5 kg zwaarder is dan een vliegwiel van een calibra x20xev.

    jah zoiets had je ook met c20xe met een platte of holle vliegwiel ook al zo raar verhaal

    In reactie op: verschil LET & LET #17666675

    Tjah ik weet het ook niet maar het schijnt anders te zijn.

    Anders zouden ze niet schrikken he :p

    Maar jah mischien een ingewikkelde ecu systeem ofzo.

    En ik d8 dat de zafira en g opc juist die 200 pk LET hadden en de coupe de 192 pk LET.

    In reactie op: verschil LET & LET #17666672

    Ok zou het dan zo kunnen zijn dat het software moeilijker aan te passen is ofzo?

    In reactie op: Ervaringen Forge dumpvalve #17654996

    Jah bailey is ruk haha idd op hogere boost gaan ze open staan ik ben ook nog steeds op zoek naar een goeie.

    Greetzzz

    In reactie op: breatherbox from x20xev #17662975

    Oil catch tank werkt net zo goed:D

    In reactie op: Van LET na LEH Weer opgelost:D #17657933

    origineel gepost door sincere107
    aaiiiiiiiiii zetos!!!!!!!!!!!!!!!!

    eindelijk……..
    gefeliciteerd man!!!!!

    tis zeker ff een werkje…….maar uiteindelijk…komt er een bigsmile op je face!!!.

    volgende keer ruk ik ook de hele front erraf!!!!!gaat veel makkelijker.

    maare hoe bevalt de leh tot nu toe met de diesel chip?

    mvg ro……

    btw..heb je nog een olie retour leiding over?

    Hey Ro

    Haha jah idd diesel chip haha.
    jah man vooral als je de airco zelf kan vullen is het nog beter dan kan je alle radiatoren weg halen en heb je mooi open gat waarin je kan werken.

    Jah met de diesel chip ik heb geen idee ga morgen weer ff proef rijden en kijken wat ie doet.

    Nee heb helaas geen olie retour leiding over.

    Wel een let turbo die aan revisie toe is haha.

    En idd als je klaar bent en je heb alles 3x getject en nagelopen en je start je auto na 2 weken en je ziet dat alle lampjes uitgaan geef dat zeker een very big smile on yah face…!!!!:D

    Greetzz en thnx voor je support bro,

    In reactie op: olie bijvullen op tid/mid astra g #17658536

    hey Bro,

    Astra f dee het wel maar eigelijk wanneer het te laat was.

    Toen me turbo plofte lag er denk minimaal 1,5 liter olie in me turboslang en ic maar gaf het niet aan op tid/mid

    Denk dat ie het pas gaat aangeven wanneer de olie echt dusdanig op is dat je bijna motorschade kan oplopen.

    Greetz

    origineel gepost door OPCdriver
    Volgens Percy is de doorgang 3 mm.

    Groet Marcel.

    Ohw daar heb ik dan overheen gelezen. sorry:o

    In reactie op: Van LET na LEH Weer opgelost:D #17657930

    Hey gozert,

    Jah heb hem gister helemaal afgebouwd en 10x 5 sec gestart.

    En vandaag stukje mee gereden niks geen lampjes branden helemaal goed starte ook in 1 keer lekker.

    Dus bij deze me auto is weer helemaal kompleet en doet het weer:D

    Opzich wel makkelijk klusje het is allemaal best te doen.
    Vooral als je tapeinden niet afbreken en als je dan alles op voorraad heb kan je het in 1 dag redden als alles mee zit.

    Vond het (ondank al me gescheld en gekloot) leuk om het te doen weer een ervaring rijker:D en uhm ik ben sinds vorige week dinsdag ook nog us gestopt met roken maar op sommige momenten had ik het echt wel moeilijk.

    Zo0w dit was mijn reportage over me turbo swap:D dus voor de leken als je vragen heb kan ik nu ook mee doen met antwoord geven en maybe ervaringen delen.:D

    Groetjes,

    Zetos

    In reactie op: Van LET na LEH Weer opgelost:D #17657928

    Vandaag powerrohr en ic geplaats alles zit er weer op om me lucht vanuit de lucht weer in me blokje te persen:P.

    Heb ook weer de vloeistoffen op pijl gezet . maar zal nog wel wat bij moeten aangezien ik hem nog niet gestart heb.
    Heb wel alvast de stekker van de dis los gehaald.
    Dus zo dra het vandaag weer een beetje droog wordt kan ik gaan starten en zorgen dat de vloeistoffen weer op de plek zitten waar ze horen:D

    Greetzzzz

    Whehehe ok ff het volgende.

    Als je in de aanvoerlijding in je turbo kijk jah volg je het nog:P
    Dan ziej je dat het gaatje na je lager/oliebakje ook maar ong +/- 2 mm is dus heeft een banjo met een 2 mm gat wel nut???

    Aangezien het gaatje al kleiner is lijkt het mij niet echt veel nut te hebben om er een bout boven te zetten van 2,3 cm met een 2 mm gaatje erin.

    Greetzzz

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 463)