Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Astra_R wrote:
Ncdr1100 met GID en cd wisselaar opgehaald.. handen jeuken om de boel om te bouwen!
Ik wist dat ik iemand was vergeten een PM te sturen :P
14 november 2014 om 19:35 In reactie op: opc scan (tellers eerst naar de uiterste dan weer terug #18173792Project staat afgelopen tijd op hold, heb op het moment zoveel projecten dat ik een beetje overbelast ben.
Ben van plan om dit weer op te pakken nadat ik in mijn auto eindelijk mijn eigen dingen weer kan gaan voortzetten (wat dit weekend gaat gebeuren)
En nadat ik met 2 andere projecten redelijk klaar ben :
1. OPC Teller project voor Astra G
Status : 75% (on hold)2. OBD scanner via MID, je kan dus live info van de auto op het MID zien (Timing advance, EGR positie, foutcodes) EN Resetten zonder scantool!
Status : 55%3. CANBUS van ncdr1100/CID/CD wisselaar decoderen, bedoeling is dat ik m’n eigen menu’s kan tonen, de boordcomputer zonder radio kan bedienen en de CD wisselaar kan nadoen zodat deze geen CD’s meer nodig heeft om te werken.
Status : 3% (net begonnen)4. Officieus Opel alarm in auto bouwen, zit er al een in maar wil het originele alarm.
Kan ik namelijk weer andere leuke dingen mee doen + heb dan maar 1 afstandsbediening!
Status : Dit weekend !!! (YAAAY)(4 van de 8 main projects zijn dit)
Het project zelf werkt goed, test print is gemaakt en moet het alleen nog in mijn auto bouwen en goed doortesten.
Als alleen het sleuteltje brand dan is er gelukkig geen kritiek probleem, maar wel iets om zo snel mogelijk te laten nakijken / uitlezen.
10 november 2014 om 22:46 In reactie op: Astra G X18Xe1 valt uit, motorlampje brandt dan niet meer. #18260308Geen probleem :thumb
Een 2de hands ecu kan maar om deze via een dealer te laten programmeren moet deze wel afgemeld zijn van de originele auto.
Meestal kost het herprogrammeren ook aardig wat geld plus dat niet altijd de zelfde software versie op een ecu staat (ook al komt hij van de zelfde motor af)Wat ik meestal doe is een ecu zoeken voor een x18xe1 of x20xev en deze herprogrammeren met de juiste software en meld ik alles op elkaar aan
Sommige mensen sturen het naar mij op (oude en nieuwe ecu + immobilisor)
Na herprogrammeren stuur ik het weer terug
Of ze komen langs of kom naar ze toe.ik heb alle middelen om ze te resetten en om te proggen ;)
P1405 : Linear Exhaust Gas Recirculation (EGR) Position
Exhaust gas recirculation potentiometer voltage is less than 0.1 V
Intake air temperature is greater than 10 °C (50 °F)
Above conditions must be fulfilled for at least 5 s .
or
Exhaust gas recirculation potentiometer voltage is less than 4 V
Intake air temperature is greater than 10 °C (50 °F)
Deviation of the actual value to the nominal value of the exhaust gas recirculation position sensor is greater than 12.5 % for longer than 5 s .Effect:
Exhaust gas recirculation valve is switched offVervuilde EGR misschien ?
Ik neem aan dat je motorcode X16SZR hebt ?
Stappenmotor zit in het gasklephuis en zorgt voor je stationair toerental :)
10 november 2014 om 21:36 In reactie op: Astra G X18Xe1 valt uit, motorlampje brandt dan niet meer. #18260306Motronic (zeker de wat oudere), waar de stekkers aan de zijkant zitten inplaats van boven op, zijn inderdaad fijne ECU’s
Redelijk makkelijk te repareren (gewoon een print inplaats van hybride meuk)Wat jou motor heeft is een Siemens Simtec 70, dingen gaan wel eens stuk (al is deze maand wel uitzonderlijk hoog lijkt het, je bent de 3de met een probleem)
Deze ECU heeft niet persee een relais nodig om te kunnen opstarten, gebruikt alleen pin 32/33 voor constant 12v en pin 48 voor geschakelde 12v
samen met massa is dat het enige wat nodig is om de basis te laten werken (en uitlezen)10 november 2014 om 20:55 In reactie op: Astra G X18Xe1 valt uit, motorlampje brandt dan niet meer. #182603031 Woord : ECU
Fan gaat draaien als een soort failsafe als deze geen info van de ECU krijgt, motor lampje blijft uit wanneer de ECU niet opstart.
Hetgeen wat je opmerkt dat wanneer hij afkoelt (10 minuten uitstaat) weer werkt duid hier ook op en meestal heb onthoud hij geen foutcodes als hij dit gedrag gaat vertonen (spanning valt intern weg)Je zou nog kunnen kijken of de massa goed zit of een extra massa maken.
Verder kijken wat de ECU doet als je de ECU van het blok afhoud met een constructie zodat deze niet opwarmt samen met de motor.Edit :
Nu ik nog over nadenk, er zal een foutcode zijn als je ECU niet reageert : Immobiliser geeft dan een foutmelding over dat de ECU niet reageert.Zou de IAC (stappenmotor) misschien vervuild kunnen zijn, misschien blijft ie plakken :)
Misschien is het trouwens handig om de auto eens uit te lezen en te kijken naar de waarden lijst, daar kun je dan precies zien dat je ECU aan het doen is.10 november 2014 om 15:21 In reactie op: motorlampje brand soms en loopt slecht stationair en soms ni #18260245Astra G uit 2002, neem aan dat het een Z18XE is?
Wat je zou kunnen controleren is kijken hoe smerig het gasklephuis is, als deze erg smerig is, effe schoonmaken :)@Astra-H wrote:
Iedereen heeft op-com straks :) dit topic zal dan waardeloos zijn ;)
Mwah dat zal wel meevallen, ook 17 miljoen mensen kunnen het best op een kaart worden gezet, stel je voor dat er bij iemand een overlijd!
Dan weet die niet waar hij er een kan lenen/gebruiken :PEdit:
@mwestbro5591 @tolunay @Turbo-Dreams
Jullie staan op de kaart :)8 november 2014 om 17:26 In reactie op: problemen met astra g coupe blijft foumeldingen geven #18257853Ik heb je een PM gestuurd :)
8 november 2014 om 17:23 In reactie op: problemen met astra g coupe blijft foumeldingen geven #18257851Dan lijkt het inderdaad weer de ECU die opspeelt….
8 november 2014 om 17:15 In reactie op: problemen met astra g coupe blijft foumeldingen geven #18257849Had je deze fout voor de ECU wissel ook of toen nog niet ?
Ik heb nog een ECU liggen voor een Y17DT :)
Edit :
Heb je nog verdere foutcodes, misschien handig als we dit weten :thumb7 november 2014 om 22:39 In reactie op: problemen met astra g coupe blijft foumeldingen geven #18257847Heb je alleen P0505 ?
Idle Air Control Voltage High
The control unit recognises the malfunction of the circuit via an internal evaluation logic.
(Short circuit to ground/voltage or circuit interruption)Wat kun je proberen :
1. Contact UIT!
2. Temperatuur sensor zoeken en stekker ontkoppelen, zoek pin 2 op, pin komt op een bruine draad uit.
3. Pak een stuk draad en doe deze in pin 2, controleer of de draad geen contact maakt met de andere pin.
4. Zet andere uiteinde van de draad aan massa
5. Start auto en kijk hoe hij nu reageert
(letop : je krijgt een melding over dat de sensor voor koelvloeistof niet correct werkt, dit klopt want de stekker heb je er net uitgetrokken :) )Als de auto dan rustig stationair draait heb je een massa probleem op pin 4 van het gasklep huis.
Waarschijnlijk is dit de ECU, al zou het wel raar zijn aangezien je dan ook P0400 en P0340 zou moeten krijgen of een draadbreuk.@Wim
En erg goede garage ook :P :jerryJa dit kan, je krijgt alleen meldingen op het scherm dat ze niet aangemeld zijn, wat opzich ook handig is :)
Hebben ze gemeten tussen pin 2 en 3 van deze sensor, die moet namelijk 0.3 of lager zijn (denk dat ze daar op doelen, dit is dus een goede waarde)
Ben je zelf handig met een multimeter ?Ok, dat sluit iniedergeval het bekende Multec HSFI probleem uit.
Heb je nog andere foutcodes gekregen van Opel of iemand die de auto heeft uitgelezen ?
F12 en F13 zijn namelijk voor mij geen bekende foutcodes, meestal zijn het codes zoals P0100 (LMM) of P0400 (EGR) die je krijgt van de ECU.Even wat informatie verzamelen :
Welk motor blok heb je ? Z16XE of Z16XEP
Rijd de auto nog goed of rijd deze slecht ?
Heb je altijd het storingslampje (alleen wanneer motor koud of warm is, of altijd)
Waar woon je ongeveer ?Zie PM :)
Volgens mij is dat een vacuum lijn voor je tank ventilatie, deze zit bij je gasklephuis aangesloten :)
Edit :
Plaatje bij praatje :)

@SirFocus wrote:
Heb enkel geïnformeerd. Nog niks besteld.
Stap 1 is een gebruikte sleutel. Ff nieuwe sleutelbaard erbij en slijpen. Dan pas inleren.Groningen ;) Ik zie geen lijstje. Kan dat komen omdat ik Tapatalk gebruik?
Ah ok, dan begreep ik het verkeerd :)
In Groningen zit iemand van het forum met een OP-COM (gwriemersma)Die andere sleutel, komt die van een andere auto of zit er een nieuwe chip/transponder in ?
Als hij namelijk van een andere auto komt kan je deze niet inleren vanwege dat deze is gekoppeld met de oude start onderbreking, je zou dan dus een andere transponer in de sleutel moeten doen.
Deze heb ik op vooraad :)Volgende keer effe iemand hier vragen ;)
Weet niet waar je ongeveer woont maar onder deze post staat een kaartje met uitlees locaties van mensen van het forum :) -
AuteurBerichten