Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Er is nog een andere mogelijkheid : Via een EEPROM programmer.
Hiervoor moet er een chip worden gedesoleerd en aangepast. Na de aanpassing weer terug solderen en klaar :)Ik zit In de veen
Ai das minder. :(
Kilometer stand wordt naast de dash ook in de ECU opgeslagen bij de Zafira B, waarschijnlijk is dit ook de reden waarom het maar 1 keer mag worden veranderd.Een hint waar de motor uit komt zou voor mij handig kunnen zijn :)
Edit :
Laat maar : Omega B
Ga eens effe kijken :)Edit 2 :
Heb wel iets gevonden wat het kan veroorzaken :
Field Remedy: 0872Models : Omega-B 1994…
Engines : X25XE| X30XE
Option : Motronic
Complaint: Various complaints on vehicles with Motronic.
Cause: Sealing grease comes out of the connector of ECU of Motronic and insulates various connectors at ECU near the cable sleeve. New sealing grease for production.
Production:Remedy:
Clean connectors at ECU. Involved connectors are visibly coated.Kijk eens voor de gein of de pinnen van de ECU goed schoon zijn, blijkbaar kan die zooi die in de connector met de tijd de pinnen vervuilen
15 december 2014 om 16:02 In reactie op: nieuwe afstandbediening inleren opel dealer lukt niet!! #18264767De OP-COM programmeert deze inderdaad ongeacht het staat van het contact.
De Tech2 (welke de dealer gebruikt) aan de andere kant niet, deze doorloopt een procedure waarbij je het contact moet uitzetten en weer aanzetten.
Hierdoor faalt het programmeren (met de Tech2)
Als je iemand in de buurt hebt met een OP-COm kan je het zo laten inprogrammeren of het probleem met contact oplossen en via de dealert laten inprogrammeren :)15 december 2014 om 13:36 In reactie op: nieuwe afstandbediening inleren opel dealer lukt niet!! #18264763Controleer effe de zekeringen ;)
Heb al eens iemand gehad met het zelfde euvel, bleek een simpele zekering te zijn :)And what was the solution ? :P
Ik denk dat de ECU defect is. Zeker met die vage fouten over hooftrelais enzo.
Een ECU is met de opcom te vervangen maar je hebt wel de carpass of in iedergeval de security code nodig.ik raad je aan om effe met liviu af te spreken voor die ECU, zit geen kwaad in hem :)
Wat een sensor allemaal kan doen he :)
Mooi :thumb
Alle codes komen nu ook niet meer terug ?Als het echt de ecu zou zijn zou ik hem gewoon vervangen.
Als je goed zoekt zijn ze niet zo erg duur en je kant er een van de z14xe z16se en de z16xe pakken.
je moet alleen letten op het hsfi versie nummer. Ik denk dat je een hsfi 2.1 hebt en deze zijn het makkelijkste te vindenAls ik deze foutcodes zie kijk ik altijd naar de stapel ECU’s die op mijn PC staat die allemaal ongeveer de zelfde klachten hebben.
Ik verdenk inderdaad ook je ECU, zijn de problemen het grootst wanneer de motor een beetje warm begint te worden ?
Of is het gewoon willekeurig ?Altijd fijn dat soort gasten… hij heeft ook wel een auto ervoor uitgekozen zeg
Ik heb effe gekeken en het wordt je niet veel makkelijker gemaakt :
Je motor code is x16sz met een redelijk oude Multec ecu, welke mijn hardware zover ik weet niet kan uitlezen.
Weet iemand of de ECU van de SZ gelijk is aan de SZR?, dacht van niet maar kan ernaast zitten.
De SZR kan namelijk wel :)Om de code van je immo uit te lezen zou ik eens een programmer moeten aanschaffen, misschien een goed excuus om dit maar eens te doen :P
De transponder chips die ik heb zijn ID40 chips, de gene die jij nodig hebt zijn ID33 chips, deze zou ik moeten bestellen
Als de motor start, even draaid en daarna uitvalt is het inderdaad niet de startonderbreker.
Maar! als je daarna probeert te starten en dit lukt niet, kan je de startonderbreker uitlezen om te kijken of de ECU reageert.
Zo niet, dan wordt er een foutcode opgeslagen.Inderdaad, en dan niet alleen het motormanagement maar ook de immobiliser zelf, misschien dat deze soms contact met de ECU kwijtraakt.
Wat liviu bedoeld is dat je ook de code index en een aantal andere dingen moet programmeren, de Tech2 of GM MDI heeft hier een soort script voor die je door elke stap heen loodst.
@pixel66 volgens mij had ik die toch voor je uitgeleerd ? :)
Misschien ergens een onderbreking in de bekabeling ?
En anders een soldeer puntje zwak misschien (heb deze ECU’s nog niet hoeven te repareren :) )Dat kan inderdaad wel, maar niet op het MID of als text bij de KM teller :)
Volgens mij wordt de pearl standaard geleverd met de CDR500.
Weet niet wat de kwaliteit van geluid is, weet wel dat je een code nodig hebt als je hem werkende wil hebben dus dat is belangerijk om te hebben.Kijk eens hier :
http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/accessoires-radio-s-cd-en-dvd-spelers/m870010819-originele-opel-radio-cd-speler-vdo-cdr500.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m835648871-cdr-500-opel-radio-cd-dc614.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;Deze is zonder code :
http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/accessoires-radio-s-cd-en-dvd-spelers/m855026033-auto-radio-cd-cdr500-voor-opel.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;Verder is het handig om te kijken of met je huidige radio de datum blijft staan in het info display, als dit het geval is kan het zijn dat de radio nog op Present moet worden gezet in het display (anders werken de radio meldingen niet)
Dit kan bij de dealer of bij mensen met een Tech2 worden gedaan :)@Rogierc
We houden het hop ik verder hier we gezellig he, Opel-Forum heet geen VAG forum :P
Misschien is het handig voor anderen hier om te weten welk model Opel het precies gaat (model, motor code, bouwjaar)
@Wim-v6
Dacht dat het niet kon bij de Astra G, MID/GID/CID zit niet verbonden met de ECU met CANBUS of ander data lijntje waarmee dit soort data kan worden verzonden :)
Astra H moet technisch mogelijk zijn, de CIM is daar de canbus gateway al is het wel een rare constructie :P
(Eerst van Mid speed CAN naar Low speed CAN en dan weer naar High speed CAN en weer terug )Het is inderdaad meestal zo dat in de ECU zelf een draad (of meerdere) losraakt, vervelende met deze hybrid ECU’s is dit niet zelf te repareren of je moet de goede chemicalien tot je beschikking hebben om de gel eruit te krijgen. :)
Neem eens contact op met liviu2004 (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=44684)
Hij heeft nog een ECU voor dit motorblok liggen dacht ik, hij heeft ook een Tech2 om deECU me in te leren :)Moet je wel de huidige afmelden van de immo of ook de immo vervangen tijdens het testen :)
@Bigga010
Ik heb de ECU’s jammer genoeg zelf niet meer in vooraad anders had ik hem voor je kunnen vervangen, weet wel iemand die er een voor 150 eur heeft liggen en das incl programmeren dacht ik.
Voor je garage heb ik een check procedure naar je gestuurd zodat ze makkelijk tot de conclusie kunnen komen :)Hmmm, Ik denk dat je ECU het probleem veroorzaakt. heb de fouten die je noemt vaker gezien.
Toen was ook het gasklephuis vervangen, maar probleem bestond toen nog steeds. Uiteindelijk bleek (toen ik erbij werd gehaald) dat de ECU stuk was en heb deze toen ook vervangen.Je kan kijken of de bekabeling beschadigd ergens is maar ik kan je bijna verzekeren dat je ECU het probleem veroorzaakt.
Zeker de fout P1530 en P1220 maken dat voor mij redelijk duidelijk.Hier de beschrijvingen bij de foutcodes :
P1120 :
Accelerator Pedal Position Sensor 1 Voltage High
Accelerator Pedal Position Sensor 1 Voltage Low
Accelerator Pedal Position Sensor 1-2 CorrelationP1530 :
A/C Clutch Relay Voltage High (Air Conditioning)
A/C Clutch Relay Voltage Low (Air Conditioning)P1550 :
Limp Home – Electronic Throttle Control Power Management
Limp Home – Electronic Throttle Control Limited Performance
Limp Home – Electronic Throttle Control Forced IdleIk zou eens een keer kunnen kijken, ik werk overdag in zoetermeer en in het weekend zou je naar mij toe kunnen komen.
Roelofarendsveen zit niet zo erg ver weg :)18 november 2014 om 11:43 In reactie op: Agila – Toevoegen AB op bestaande centrale vergrendeling #18261140Hmmm, wist niet eens dat de Agila is geleverd met centrale vergrendeling zonder afstand bediening :)
-
AuteurBerichten