Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
20 januari 2015 om 20:26 In reactie op: P0105 – Barometric Pressure not plausible with Boost Pressur #18269930
Lijkt er erg op he :)
20 januari 2015 om 20:09 In reactie op: P0105 – Barometric Pressure not plausible with Boost Pressur #18269926Ok, welke productie datum komt hij, er is namelijk een probleem bekend dat bij Astra H’s van voor 04-10-2004 (10-04-2004, weet niet zeker) dat de connector van deze sensor storingen kan geven
Complaint: Sudden loss of power, engine stalling at 3. 000 rpm, SVS light on, FC P0105 set.
Cause: Vibrations cause contact problems between plug and sensor.
Production: As of engine no.: 1126120, (04.10.2004) an improved wiring harness plug has been introduced in production.Maar het kan net zo goed een dode sensor wezen :)
20 januari 2015 om 19:58 In reactie op: P0105 – Barometric Pressure not plausible with Boost Pressur #18269924Ziet er inderdaad niet goed uit, Boost pressure hoort tussen de 90 en 110 kPa (en tussen 1.5v en 2.0v) te zitten wanneer de motor stationair loopt.
Welk jaar komt je Astra ?20 januari 2015 om 19:34 In reactie op: P0105 – Barometric Pressure not plausible with Boost Pressur #18269922Kijk eens met je OPCOM in de meetwaarden / datalist.
Zou graag de volgende waarden willen hebben :
Barometric Pressure
Boost Pressure Command
Boost PressureP0500 geeft hier :
The control unit receives the following signal not or wrong:
Vehicle Speed Input Signal
Wis deze code en kijken of deze later terug komt :)Ah…. daar is je probleem.
Niet alleen je radio zit op deze geschakelde plus, maar ook centrale vergrendeling en Multitimer.
Nu moet je dit zelf weten, maar weet ook omdat je centrale vergrendeling nu denkt dat er een sleutel in het contact zit dat er een kans bestaat dat anderen hun eigen sleutel op je auto kunnen aanmelden :)@edit : Ohja en je ramen zitten erop, probeer maar eens terwijl de sleutel uit contact is de ramen open en dicht te doen. Als je de kabels aanelkaar hebt geknoopt zouden ze open en dicht horen te gaan.
Edit 2 : Klein foutje hersteld : MID zit niet op Contact positie 1 maar op 2 :)
1,8A is teveel als je dit meet als lekstroom.
Is de radio wel goed aangesloten en gaat deze uit als het contact uit gaat ?
Weet dat bij veel radios dat je de rode en gele draad moet omdraaien aangezien bij Opel dit anders om zit.19 januari 2015 om 21:24 In reactie op: HELP!! Astra 1.9CDTI 120pk wil niet meer…. NIEMAND????? #18265248Effe gekeken wat die code is :
P2279 = Intake Air System Leak Detected
The control unit recognises a mechanical malfunction of the following component via an internal evaluation logic:
Intake systemZou dus ook valse lucht kunnen zijn.
Ik heb een redelijke grote stapel ECU’s die zijn gefixt door actronics die na 2/3 maanden weer stuk gingen.
Heb er ook een paar open gehad en wat ik daar aantrof was soms pure horror.Nu zijn de ECU’s voor VW nog redelijk te repareren maar zeker de Multecs zijn ook voor hun rot ECU’s om te repareren.
Hier gaat het dan om een Simtec maar heb er ook al een paar van die ECU’s langs zien komen waar beter het dekseltje dicht kan blijven :P
@schorpioen69
Ik zou zeker kijken of je met ACtronics hier uit kan komen, je hebt immers recht op garantie.
Wat je trouwens ook zou kunnen doen is de ECU naar mij sturen, dan kan ik je ECU testen op mijn auto.
Hiervoor moet wel je ecu zijn uitgeleerd of je moet dan ook je start onderbreker meesturen, dan kan ik deze correct van elkaar af en aanmelden.Of je komt langs mocht je dat een fijner gevoel geven ;)
De simtec is wat makkelijker te repareren dan de multec, zit vastere gel in welke je makkelijker kan weg krijgen om een koper draad erop te solderen.
Nu heb ik dit nog niet gedaan bij de Simtec (multec geprobeerd maar die gel is echt net snot, dus heeel erg k.u.t om te verwijderen en de draden gaan redelijk diep de stekker in waardoor je er moeilijk bij kan)
Staat overigens op de projecten lijst, erg handig voor de vele X18XE1 ecu’s die met bosjes stuk gaan (simtec 70, zelfde gel)Mocht je een andere ECU nodig hebben, ik heb er nog een aantal op vooraad :)
Denk dat dan je ECU op z’n einde is.
Zo te zien zit Gouda niet eens zo ver weg, dus als niemand anders een idee heeft kan ik langs komenHmmm, inderdaad uitlaten lezen.
Maar het zou goed mogelijk kunnen zijn dat de ECU stuk is, Valt hij vooral stil wanneer de motor goed warm is ?Waar woon je ongeveer ?
Ik heb een ECU op vooraad voor de X18XE1, over de kosten komen we wel uit ;)
Jaja… een ECU die zorgt dat je kvs verliest. Das een nieuwe voor mij :P
Nu is het wel zo dat de Z18XER een ECU gecontroleerde thermostaat heeft, misschien is deze defect ?
Behuizing is namelijk ook van plastic gemaakt dus misschien na zoveel tijd dat hij begint lekken.Maar een ECU zal niet de oorzaak zijn dat er KVS verlies is, er moet ergens een lek zijn want dit systeem is dicht zelfs als de ECU het eruit zou willen gooien, hij kan dit niet.
Heeft de garage de ECU ook uitgelezen ?
Mogelijke codes zouden kunnen zijn :
P0597 – Coolant Thermostat Valve Stuck / Coolant Thermostat Valve Circuit Open / Coolant Thermostat Valve Circuit High Voltage / Low Voltage@Edit : Hierbij mijn uitspraak :)
Geen probleem :thumb
Laat de uitslag graag weten, mocht het zo zijn dat je bij de LMM geen weerstand meet is de reparatie redelijk simpel (mocht de ECU niet verder defect zijn)Kan je overweg met een multimeter ?
Zo ja :
1 : Zet de multimeter op weerstand meten (liefst de stand waarbij de meter piept)
2. Trek de stekker van de luchtmassa meter, zet de ene draad van de multimeter op Pin 2 en de andere multimeter draad op massa
De meter hoort nu te piepen of een lage weerstand te meten, doe hij dit niet is deze draad onderbroken OF (waarschijnlijker) is de verbinding in je ECU kapot3. Doe de stekker weer in de LMM en trek de stekker uit koelvloeistof temperatuur sensor.
4. Meet de weerstand tussen Pin 2 en massa, deze hoort te piepen. Doe hij dit niet is of de draad onderbroken OF (waarschijnlijker) defect in ECUPin 2 van de luchtmassa meter is de 2de pin van links als je het lipje naar boven hebt gericht. Draadkleur is Geel
Pin 2 van de temperatuur meter is de rechter pin wanneer je het lipje naar boven hebt gericht. Draadkleur is Bruin
4 januari 2015 om 09:07 In reactie op: HELP!! Astra 1.9CDTI 120pk wil niet meer…. NIEMAND????? #18265236Verstopt roetfilter of kat misschien ? (gooi het maar effe in de groep :) )
Dan kan hij namelijk stationair z’n uitlaat wel kwijt maar als je gas geeft niet meer.
Kan ook misschien een EGR probleem zijnOpel Astra G Cabrio 1.8 uit 2003 weer op de weg geholpen, ECU vervangen en hij loopt weer als een zonnetje :)
Helaas is de opcom software Windows only.
Het best wat je zou kunnen doen is VirtualBpx installeren en daar Windows op zetten of via bootcamp Windows installeren op een apparte partitieDaar is ik dan :P
EGR is via een software update uit te schakelen, 15 minuten werk :)
Meestal is het wel iets andere software maar dit weet ik allee van de Z serie motoren, heb het bij de X serie nog niet veel gezien
Kan je mij eens het VIN nummer sturen welke in de 3.0 ECU staat sturen per PM ?Jammer genoeg werkt dat niet zo simpel de ECU heeft de start onderbreker nodig als toestemming om te starten, dit zit in de software van de ECU gebakken.
Als de toestemming er niet is start je motor niet :)Wat je kan doen is :
1 : Start onderbreker uit de software laten halen
2 : chip van de start onderbreker op de start onderbreker module lijmen :PKan door een Firmware probleem komen inderdaad, al had ik er met 1.45 of 1.39 dacht ik geen last van.
Maar geen enkele OP-COM is het zelfde :POok goed, weet de code niet meer 100%, alweer teveel motor codes voorbij gehad :P :P :P
Ik heb dit ge-etter ook eens gehad met een motor swap project van Z12XEP naar C20NE in een Corsa C uit 2007
Aangezien ik toen alle VIn nummers gelijk moest trekken heb ik alle modules moeten ressetten en had ik dit gezeur ook.
uiteindelijk na ECHT ALLE modules gereset te hebben, overal het juiste VIN nummer, CAN configuratie en andere instelling goed te hebben gezet kon ik alles correct inleren.Wimv6 weet hoelang ik ermee bezig ben geweest (MAAR wel gelukt !! king: )
PS : ik heb hier trouwens toen de Tech 2 en OP-COM voor gebruikt
VCI code ga je niet krijgen, krengen zijn gekoppeld aan de Tech2 + VIN + Datum van aanvraag vervelend genoeg en de dealer moet ze bij duitsland aanvragen :(
Zucht!Maar misschien is het op een andere manier te doen :)
-
AuteurBerichten