Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Perfect ;)
Nou effe vast lijmen zodat ie er niet meer uit kan flikkeren en heb je het probleem noooit meer :)Gaat het motor lampje ook knipperen ?
Zo ja maak je sleutel eens open en kijk of die chip welk in het sleutel deel zit (niet het knopjes deel) er nog goed in zit :)Volgens TIS is de Astra H uit 2008 beide motoren geleverd (Z17DTJ en DTR)
Z17DTJ = 81kW op 3800 RPM en 260Nm op 2300 RPM
Z17DTR = 92kW op 4000 RPM en 280Nm op 2300 RPMEn hier een bonus vraag :
Welke ECU is dit :P
Als het goed is deze instelling aan te passen met de MDI (welke ik heb), heb de optie eens voorbij zien komen bij een Astra J welke ik moest aanpassen.
Met geluk is het zo aan te passen met de MDI icm TIS SPS, wanneer het niet mogelijk is moet het helaas per VCI code welke alleen de dealer kan aanvragen :(hmmmm, zou misschien je brandstof tank (gedeeltelijk) vacuüm trekken aangezien je tankontluchting niet werkt ?
Weet niet of het enig sinds veilig is om zonder tankdop een kleine rit te maken :)Thanks!
De OPC scan mod die ik heb emaakt is in principe klaar alleen ben niet echt blij met de methode aangezien de kilometer stand verspringt met elke 3 scans.
Mocht dit geen probleem zijn bij de meeste kan ik er wel verder mee gaan :)
Projectje staat alweer een tijdje op pause.Sorry Wim, gooide de auto’s in de opening post door elkaar :P
Ik zou de auto gewoon eerst uitlezen om te zien welke codes er zijn opgeslagen / aanwezig zijn.
Ik verwacht een code dat een signaal vanaf het gaspedaal niet binnenkomt (voltage low of high), als dit het geval is, zou het een draadbreuk of defecte ECU kunnen zijn
(of heel misschien defect gaspedaal, al heb ik dit nog niet gezien)27 mei 2015 om 05:48 In reactie op: Tellerunit vervangen, KM teller terug zetten graag hulp. #18285839Ik wil het best voor je doen, is niet zoveel moeite :)
Klopt, is zelfs een officieel artikel bij opel van bekend in TIS2WEB (TSB 2033)
Bijkomend symptoom is dat in je foutcode lijst een P0100 en / of P0110 voorbij zal zien komen, hoeft niet altijd maar meestal krijg je deze ook gratis bij.Wat mij ook wel opvalt is dat je Intake Air Temperature redelijk aan de hoge kant is, 43 graden
Heb je een open lucht filter en voel eens aan de aanzuigbuis zelf of deze ook warm is.
Ik heb een open lucht filter en kom zelf met motor temperatuur van 91 graden net tegen de 33 graden aan met mooi weerHmmmm, heb pas geleden ook een vivaro gehad voor diagnose welke ook na bepaalde tijd tijdens het rijden gewoon uitflikkerde, uitlezen gaf aan dat er een kortsluiting zat in het injecter circuit.
Na verloop van tijd kwamen andere fouten erbij, ook andere lampjes en een soort klikkend geluid vanuit onder de motorkap..
Waarschijnlijk was dat toen een injector die op sterven lag.Heb helaas de eerste diagnose uitgevoerd voor de garage, daarna zouden ze ermee verder gaan (was op een zaterdag)
Zal morgen eens vragen hoe het verder is afgelopen met die wagen.Astra G Coupe Z18XE uit 2003 : 116.000 KM
De hoeveelheid kg/h van de Mass Air Flow Sensor. Stationair moet deze tussen de 7-19 zitten waarbij bij mij 10-12 kg/h normaal is.
Wat je zou kunnen doen is met de OP-COM een opname maken tijdens rijden (dus Opname starten en rijden) deze krijg je dacht ik als bestand en kan je denk wel ergens uploaden en anders geef ik je wel een plek waar je het neer kasn zetten.Geen lampjes die gingen knipperen of branden op het dashboard ?
EGR zit met 2 boutjes vast, heb je er zo vanaf. Uitbaggeren kan je met remmen of inlaat reiniger schoonmaken.
Wat je ook kan doen eens testen wat er gebeurd als je de stekker van de EGR klep aftrekt en dan stuk gaat rijden, kijk of je dan iets van verschil merkt (anders dan een lampje op dashboard :)LMM kan je niet makkelijk zonder uitlees gereedschap testen, hier heb je dus een Tech2 of OP-COM voor nodig
Ok, Emergency Mode dan, zo heet het bij Opel :)
Misschien een gek gedacht, maar zou je eens kunnen kijken hoe je gasklep eruit ziet ?
Heb wel eens gehad dat deze zwaar vervuilt was en ook soms dit soort klachten veroorzaakte, nadat ik deze schoon had gemaakt was het euvel opgelost.
Verder zou het een LMM kunnen zijn die begint op te raken waardoor deze niet goed meer reageert op lagere lucht volumes, luchtfilter welke zwaar vuil is of brandstof filter welke aan vervanging toe is.Edit :
Verder zou je ook eens de EGR kunnen uitbaggeren als deze erop zit :)Lees hem eens uit met draaiende motor, als deze code er dan nog steeds is dan is dat denk wel je oorzaak.
Met die code loopt je motor in noodloop en is de motor begrensd op 4512 toeren en je ontstekings moment wordt bijgesteld met 12 graden.
Hierdoor zal je motor verder ook weinig rekening meer houden met motor temperatuur aangezien de ECU zo min mogelijk variablen veranderd wil hebben omdat hij een van de belangerijkste waarden mist.Om te kijken of de nokkenassensor zelf echt stuk is, moet je de weerstand meten van de sensor.
Dus stekker ontkoppelen en het volgende meten :
Weerstand tussen Pin 1(grijs/zwart) en 3(Bruin/Groen), deze hoort 10.7 en 14.7 Ohm te zijn
Weerstand tussen Pin 1(grijs/zwart) en 2(grijs/rood), deze hoort minder dan 10.7 te zijnGaat er nog een motor lampje branden wanneer hij vermogens verlies heeft ?
Sinds een half jaar ben ik trouwens in bezit van een mooie Astra Coupe uit 2003 met Z18XE

Mijn 1.6 8v vond ik toch wat te traag worden naar mijn zin en de mogelijkheden welke ik had op motorisch gebied waren beperkt.
Met deze auto heb ik weer een leuke basis om verder te bouwen, heb nog geen plannen wat ik precies allemaal wil gaan doen.Ding ook al eens uitgelezen ?
Mocht je interesse hebben, je kan eens een keer naar mij komen en meet ik de zooi wel effe dor.
Misschien is het corrosie op bepaalde stekkers of iets andersEffe uit m’n hooft gezegt was dat 4,25 liter (incl filter)
Ok thanks!, dat wist ik niet.
Dacht dat ze een bepaalde kleur moeten zijn vanwege de interne reflecties. Mijn ruit is ongetint dus zou dan moeten werken.
Morgen maar eens de dealert bellen voor de kosten van een regen sensor en projectje beginnen :) -
AuteurBerichten