Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kan een slecht contact in contactslot zijn, als je sleutel warm wordt is dat meestal een signaal dat er weerstand tussen de contacten zit.
Misschien een idee om met een multimeter de 12v van je sigaretten aansteker te meten als je hem wil starten en hier het resultaat te posten.
Daarna ook effe op de accu de voltage meten tijdens starten.Vandaag MrtnAstra van hier geholpen aan een andere ECU.
Auto werkt weer goed :)ECU is inderdaad denk defect, hij geeft de foutcode op je gaspedaal, niet op gasklephuis (zijn 2 aparte circuits)
Bij de Z16XE (en Z14XE/Z16SE ook) gaan ze vaak stuk.Ik heb er nog een liggen voor je, kan deze zo voor je vervangen :)
Als je eens in de buurt komt van de randstad, kom je maar langs :)
Meestal duurt het effe voordat alles goed op temperatuur is, geen vermogen komt omdat hij door P1122 in noodloop zit (p1550)
Je gaspedaal geeft namelijk 2 waarden door, door die storing mist hij er 1 dus gaat hij in noodloopP1122 is inderdaad meestal een ECU probleem, door de hitte van de motor en de trillingen willen in de ECU na verloop van tijd de verbindingen loslaten en dit soort storingen veroorzaken.
Deze storing kan alleen door 2 manieren worden veroorzaakt :
1 : Onderbreking in de bekabeling of naar ECU
2 : kortsluiting naar massa in de bedradingAangezien optie 1 zo vaak voorkomt icm ECU ben ik ook wel 99% zeker van een defecte ECU
Heb nog nooit bij een 1.4 of 1.6 deze code gehad en dat er een draadbreuk was.Komt het probleem vaker voor als de motor warm is of begint te worden ?
Je kan ook je kenteken eens invullen op Autoweek, daar staat dan ook je motor type op vermeld.
Welke model auto is het precies en uit welk jaar ?15 juli 2015 om 20:47 In reactie op: Sluiting en rare bijwerkingen opel astra g caravan 1.6 8v 98 #18290669Heb vandaag toevallig het zelfde geëtter opgelost bij een Astra G uit 1999.
Probleem was het zelfde als wat jij hier beschrijft, oorzaak bleek de ruitenwisser voor de voor ruit sluiting veroorzaakte.Als je beetje handig bent, de monteer de ruitenwisser armen en haal paravaan plaat weg.
Daarna ontkoppel je de ruitenwisser motor en doe je weer een zekering erin OF je pakt de multimeter en meet op de zekering of er continuïteit is tussen massa en de zekering.
Zo ja : kortsluiting ergens in de bedrading, zo nee en de motor in afgekoppeld, sluit deze weer aan en test het opnieuw (contact uit laten!)Mocht je meer hulp nodig hebben, hoor ik het wel :)
Headunit safe geeft aan dat deze inderdaad is afgemeld en dat deze nog moet worden aangemeld.
Afmelden en aanmelden kan via de OPCOM maar het best blijft via de Tech2 icm met je radio code (al is zonder ook geen probleem, Liviu en ik kunnen beide deze achterhalen zonder de Dealer)
Als je je oude hebt afgemeld kan je de CD70 aanmelden met de zelfde code en zou het moeten werken :)Ik heb een Tech 2, woon in Oude Wetering :)
Mooie bak! en welkom op het forum :thumb
Knipperend lampje bij contact aan, motor uit is inderdaad startonderbreker.
Motor zal dan ook uitvallen of geheel niet starten (ongeacht je vele maal het probeerd)Wat ik denk is dat er ergens een vacuum lek zit welke lucht aanzuigt, als je hem uitleest laat effe weten welke codes je krijgt :)
Ik stuur je effe een PBtje :)
@papa1234 wrote:
Nou beste leden,
Heb een automonteur late kijken en die heeft alles in de motor schoongemaakt. Heeft vooral veel aanslag op de gasklep eraf gehaald. nu loopt de motor nog steeds klote. Het volgende is als de motor eenmaal aanslaat en hij loopt dan rijdt en loopt hij perfect en is er niets aan de hand. Het is alleen maar met het starten dat de motor niet wil aanslaan. Zoals verteld zit er een nieuwe nokkenassensor in, ook gaat het mm lampje niet aan (het is trouwens niet stuk). Als je de auto wil starten en je geeft geen gas gaat hij even aan en meteen weer uit. Dan start hij niet meer . pas bij vol het gas in te houden slaat hij aan en vliegt hij omhoog in toeren ook als je et gas los laat. Heb ik geluk blijft hij lopen an anders zakt hij meteen weer in. De monteur heeft ook gekeken naar vacuumlekaages maar heeft niets gevonden. Hij denkt zelf de map sensor of de krukassensor. Iemand een idee hierover.Krukassensor zou nog inderdaad kunnen.
Als je wil dat ik hem voor je uitlees en kijk wat mogelijk het probleem is, stuur me dan maar een PM :)
Waar kom je vandaan?
Ik kan de security code voor je achterhalen, moet je alleen richting leiden komen :)21 juni 2015 om 21:07 In reactie op: Even voorstellen, en slecht lopende (storingen) omega 2.2:( #18287967Doet hij dit ook wanneer je de luchtmassa meter eens ontkoppelt ?
13 juni 2015 om 18:46 In reactie op: Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept #18281912Mocht je weer problemen krijgen, stuur me even een bericht. misschien kan ik wat voor je betekenen :)
Heeel vreemd. Meestal als de auto uitflikkert krijg je her en der allerlij foutcodes.
Ik zou in elkgeval je massa punten en accu polen nakijken. Ook de hoofd zekeringen nakijken op corrosieNergens foutcodes ?, check voor de zekerheid ook alle andere modules welke in de auto zitten (via Tech2 of OPCOM)
Bij de accu :)
Opel heeft gelukkig wel geleerd om niet uit te gaan van de verkoop praatjes van Siemans, Bosch en Delco. Ze monteren ze bij de nieuwere autos eindelijk ver bij de motor vandaan (heb de modellen op de AutoRAI daarop gechecked :P)Opzich zou een beugel ook redelijk te doen moeten zijn al is het verlengen het beste.
Ben daar wel mee bezig om dat te verzinnen, enige probleem wat er is is dat de stekker welke op de ECU zit niet los verkrijgen is (ik kan ze in elkgeval niet vinden :) )
Wat ik ook zat te bedenken is een speciale beugel welke met rubbers van het blok wordt gescheiden.
Of kabels verlengen (doorknippen en stuk aan solderen)De gel zorgt ervoor dat de trillingen de solderingen niet teveel belasten, helaas door metaal moeheid laten ze uiteindelijk los
(draden zijn gemaakt van een metaal legering welke ultrasoon worden gesolderrd)Je kan het inderdaad door een herstel bedrijf laten repareren of ding vervangen door een goed exemplaar.
Ik heb de HSFI 2.1 (Z14XE/Z16SE/Z16XE) op vooraadDe HSFI ECU’s zijn berucht om dit soort defecten te vertonen al zou het handig zijn dat de foutcodes ook gepost worden :)
Mocht je geen mogelijkheid hebben, stuur me dan effe een berichtje ;)Zal wel de UEC mee worden bedoeld, deze kan inderdaad een probleem geven, dit is zekeringenlast onder de motorkap
Code beschrijvingen zijn :
111261/64 | P1112 : Swirl Flap Stuck / Swirl Flap Adaption Malfunction / Swirl Actuator Malfunction
156571 | P1565 : Cruise Control Interface Malfunction (CANBUS data probleem)
161450 | P1614 : Immobiliser Wrong Signal Received
(Dit is de reden dat ie waarschijnlijk niet start, zeker als deze code blijft staan in het geheugen na het wissen.
Gaat als je de motor probeert te starten ook het lampje met steeksleutel knipperen ?)Voor P1112 is TSB artikel : 2233 beschikbaar
Voor P1614 is TSB artikel : 2115 beschikbaar
Effe zoeken naar Field Remedy NummerHIER zoeken op google en jje komt meer te wetenVoor de CIM is er een software update welke dit probleem zou kunnen oplossen :)
Jah was weer gezellig :)
als hij uitvalt en je zet contact uit en daarna weer aan, blijft dan het autoje met steeksleutel op dashboard ook branden ?
Of als je motor draaid heb je dan een motorlampje / auto met steeksleutel op dashboard die brand?
Zo ja : auto laten uitlezen :) -
AuteurBerichten