Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@ivartje wrote:
Ik bedoelde orgineel op de tid van de corsa omdat ik m daar bij moet solderen! Of is dat net wat je hiervoor zegt??
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
Volgens TIS zat op je TID als het goed is 3 connectoren, op een van de connectoren staat iets als U15, op deze connector zit een blauwe en een blauw-witte draad die op Pin 2 en 3 zitten
@ivartje wrote:
Thnx man!! Weet jij miss welke kleur of pin de buitentemperatuur is in de tid??
Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk
Volgens TIS zou dat Pin 2 en 3 moeten zijn, aangezien je draden er nog aan hebt zitten kun je dit cotroleren of de kleuren overeen komen :)
Edit :
Pin 2 : Blauw-Wit
Pin 3 : BlauwNoh, ik ben even in GlobalTIS voor je gedoken (en je weet hoeveel zoek werk het is :P) en heb de pin bezetting bij een Omega-B gevonden die de zelfde module gebruikt.
De pin bezetting is als volgt :
1 = Wit/Groen – MID
2 = Zwart/Geel – MID
3 = Niet in gebruik
4 = Niet in gebruik
5 = Bruin (Massa of te wel de Min)
6 = Geel – Zekering F22 (15A)
7 = Geel – Zekering F31 (15A)
8 = Zwart/Geel – Parkeerlicht Links
9 = Grijs/Zwart – Achterlicht Links
10 = Grijs/Rood – Achterlicht Rechts
11 = Grijs/Zwart – Zekering F23 (10A)
12 = Zwart/Geel – Parkeerlicht
13 = Grijs/Rood – Zekering F30 (10A)
14 = Geel – Koplamp > Low Beam Links
15 = Geel – Koplamp > Low Beam Rechts
16 = Zwart/Geel – Parkeerlicht RechtsMocht je zelf nog willen kijken :
GlobalTIS Starten > SI (Service Information) selecteren > Select and view Diagnostic etc etc > Selecteer Opel Omega B uit 2002 (motor hoef je niet te defineren) > Filter op Schematics And Routing Diagrams > N Electrical Equipment > MID > Schematic … > Circuit Diagrams > Bulb TesterIk hoop dat je er wat mee kunt :)
Edit : Foute informatie gecorrigeert
@dennisopelfan wrote:
ik ben wel benieuwd naar de 1ste link of dat wat is, graag een reactie van iemand aub!
Denk dat het een normale ODB2 uitlees ding is, kan je wel codes mee uitlezen maar niet mee programmeren.
Maar met de correcte software wel weer andere merken mee uitlezen inplaats van alleen Opel (al weet ik dit niet 100% zeker)Edit:
had deze nog gevonden op marktplaats, dit is de zelfde die vele op het forum hebben :
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m752523530-opcom-obd2-opel-diagnose-usb.html@shaktibiharie wrote:
Accu was idd leeg gelopen..
Bijna niets van over :wtfChevrolet even bij gehaald en met start kabels 20 minuten lang zitten kloten, uit eindelijk gestart
En 1uurtje laten draaien en toen ging die gewoon opslotNogmaals bedankt!
Kijk das nog eens smooi!
Goed om te horen dat het zoiets was, zorg wel dat de accu goed opgeladen is voordat je serieus er weer mee gaat rijden of lang laat staan.
De elektronica en dynamo vindt het niet erg fijn als je accu elke keer leeg of lager is dan 11 volt :)Accu is nog wel vol genoeg ? (~12.4 volt)
Tijdens het klooien met m’n Tech2 kwam ik een optie tegen waarbij ik elektrische ramen kon inprogrammeren.
Misschien dat het systeem nog niet weet dat er elektrische ramen in zitten en deze nog niet goed aanstuurt ?Ik heb een Tech2.
Regio : Leiden/RoelorarendsveenEdit:
Is het misschien een idee om een Google map hiervoor te maken, beetje zoiets als dit :
https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zA2Ve6zZdO40.kw6GaNQ8bGss” onclick=”window.open(this.href);return false;Als je op deze map wil komen, stuur effe een PM dan zorg ik daarvoor.
@opelterreur wrote:
die heb ik ook alleen plaken de strips niett op panelen
Hmm, dat wist ik niet. Bij mij blijven ze prima plakken bij de voeten ruimte.
Als extra stevigheid had ik ook de uiteinden met een klein stukje ductape vast gezet, dan weet ik zeker dat het blijft zitten :)@harrynijhof wrote:
Bedankt voor je reactie.
Maar ik wil dat tie ook aangaat als ik de deur open doe.
Kan ik dan ergens een constante plus weghalen en 1 massadraad naar de deurschakelaar leggen en 1 massadraad met een schakelaar ertussen ergens vastmaken op een massapunt van de auto?Iemand een idee waar ik zulke ledstrips kan halen? (Liefst NL)
Ik heb ze hier vandaan : http://www.led-voordeel.nl/c-2027158/flexibele-led-strips/” onclick=”window.open(this.href);return false;
@ricksmits wrote:
ben meer benieuwd hoe je aan die tech 2 bent gekomen of ben je nu straatarm ?:P
ik wil mijn radio uitprogrammeren dat ik de datum daar gewoon heb
Ik heb de Tech2 via marktplaats gekocht voor niet al te veel geld, dus hoef niet op brood en water te zitten :)
Als je in de buurt woont van Leiden/Roelofarendsveen/Oude Wetering dan hoef je alleen effe langs te rijden ;)
Edit : Negeer wat hier bovenstaat, lees net dat je in Eindhoven zit, ligt niet echt om de hoek..Update :
Ik heb inmiddels een Tech2 in bezit en heb de instelling kunnen veranderen.
Zie hier het resultaat :

(dus als je in de buurt van roelofarendsveen woont en je hebt een keer een Tech2 nodig, stuur een PM :) )
Voor iemand met een Tech2 (of misschien ook OP-COM) is het gelukkig 10 seconden werk, dus hoop dat je niet te veel betaald.
Heb zelf het juist moeten aanzetten zodat ik zelf tekst op het display kon zetten.Voor het geval dat je het wil weten, het is de rood-witte draad, deze zit samen met een grijze draad in de ISO connector.
@Astra 1.4 NZ wrote:
hallo
ik zou graag bij mijn voetenruimte licht hebben dat ook aangaat samen met de andere lichten bij het opengaan van de deuren.
ik dacht hier bij aan led strips die een soort gewoon halogeen licht stralen. dus is dat simpel aan te sluiten zodat het aangaat samn de originele lichten??groeten
Je wilt zoiets als dit in je auto ?

Wat ik heb gedaan is dat ik een kabel heb gelegd van lampje bij de achteruit kijk spiegel naar beneden via de kap aan de recherkant.
Vanaf de rechter dorpel heb de rest verder verdeeld.@HarrieAstra wrote:
Als je het bericht niet van andere mensen aan wilt nemen blijf je erover twijfelen.
Deze blauwe stekkers hangen zowel links als rechts als je onder de auto hangt. Deze zijn voor de mistlampen, die jij nu waarschijnlijk niet hebt, gezien je bericht over de zekering die ontbreekt.
Binnen temperatuur wordt niet weergegeven op jouw TID.
Buiten temperatuur wel, en dat is de sensor + stekker die in het midden van je bumper zit.Sorry zo bedoelde ik het niet, heb pas 6 maanden auto ervaring/ kennis aangezien ik er pas 6 maanden een heb.
Ik wou er zeker van zijn dat er niet iets was af gevallen/getrilt of gebroken en dat er geen storing zou kunnen optreden, daarom wou ik het zeker weten.Maar het verhaal is duidelijk, is dus voor de mistlampen. Weer een zorg minder :)
Nu nog een keer dan mistlampen eronder hangen.Ik heb even gekeken of er prik op de kabel staat, dat heeft hij dus niet. Ook geen weerstand te meten dus een open circuit lijkt het.
Misschien dat het in de ECU uit staat ? (of de zekering zit er niet in, dat kan ook nog)@Opeltje17 wrote:
Dat zou dan de buiten temperatuur sensor zijn, wat je dus op je TID ziet.
Op het TID staat de temperatuur wel vermeld. Of het moet de binnen temperatuur zijn die de TID weergeeft.
@Haasje17 wrote:
Soms wordt de draad ook doorgeknipt bij een aftermarket radio, misschien ergens doorgeknipt?
Ik heb even gekeken, als ik de 12v er niet stabiel op zet (dus elke keer draad een beetje contact laten maken) dan flipt het scherm even. Er is dus gelukkig wel contact :)
Maar thanks voor de tip !@Opeltje17 wrote:
Nee moet met de tech-2
Thanks! zal eens kijken of ik iemand zover kan krijgen dat ik de Tech2 kan lenen/gebruiken
@Opeltje17 wrote:
MID display is te programmeren als zijne ”met radio” dan zou de datum moeten verdwijnen omdat de aftermarket radio geen RDS door stuurt.
Moet dat programmeren via een Tech2 of zou dat ook in de OP-COM zitten (in een versie die ik denk niet heb)
Mijn eigen elektronica kan namelijk dat scherm aansturen (en dus ook eigen tekst op zetten)@basss27 wrote:
Mooie Astra heb je daar hoor! Specs van de car pc?
Denk dat je er wel goed aan doet er Windows 8 op te zetten, werkt met touchscreen een stuk makkelijker.Heb je trouwens schade aan de voorkant?
Dankje, ben er erg zuinig op. Was de auto vaak genoeg (eens in de 2/3 weken)
En gelukkig nee, das geen schade maar gewoon de foto die op een zonnige dag genomen is.
Wat je dus ziet is gewoon reflectie van licht (gelukkig) :DDe CarPC zelf is gebouwd rond een Acer One netbookje, die gemodificeerd is om op afstand opgestart en bedient te worden.
Verdere specs :
CPU : Intel Atom N450 1.66Ghz x2 (hyperthreaded)
Memory : 2GB DDR2
Schijf / HDD: 320GB
Wifi : 2 Wifi, 1 voor in de auto en 1 voor verbinding met het basis station/server thuis
OS : Windows 7 EN-USMaar de netbook maakt maar deel uit van het gehele systeem, ik heb 2 Arduino’s in de auto die altijd draaien (ook wanneer de contact uit is)
Maar 1 Arduino zorgt voor de algehele werking van het systeem en is ook verantwoordelijk voor de in/uit schakeling van de netbook, scherm en USB hubs.
Zorgt ook voor de koppeling tussen de netbook en de media bediening op het stuur, is ook gekoppeld aan het alarm en doet ook de automatische sluiting van de ramen.
De andere Arduino verzorgt de communicatie naar de server thuis, welke informatie ophaalt over de situatie op de weg, mij notificeert als het alarm af is gegaan en of ik met mijn telefoon nog een commando heb verstuurd.De netbook is op zijn beurd weer verbonden aan de radio scherm(voor video) en de ECU (Dus kan foutcodes, commando’s via m’n telefoon opvragen/uitvoeren)
Het enige wat ik graag nog zou willen koppelen is het TID/MID/Display in het dashboard zodat ik daar ook info op kan weergeven.PS : Voor de gene die niet weten wat een Arduino is, een Arduino is een opensource en laagdrempelige 16Mhz microcontroller die je met de programmeer taal C kan programmeren.
Edit:
Ik heb geprobeerd om Windows 8 erop te zetten, maar de grafische kaart is niet krachtig genoeg plus dat het touchscreen als muis wordt gezien in plaats van touchscreen. Ben nog bezig om dat op te lossen.Welkom!
Enjoy your stay here :D“AstraF23 wrote:Als er aan de andere kant van de auto nog een kabel hangt is het zeker mistlamp voorbereiding.Heb net even gekeken, kon geen andere kabel vinden die los hing, maar het is daar redelijk volgebouwed met radiatoren, fans en andere dingen dus misschien is het niet goed te zien (zeker niet in het donker met een zaklamp, al had ik ook al gekeken toen het daglicht was).
Zal morgen eens de multimeter eraan hangen, dan weet ik het zeker :)
Thanks voor de tips! (nou nog het euvel met de TID/Display oplossen en ik ben weer blij )
@AstraF23 wrote:
Ik denk van de temperatuur sensor?
Of mistlampen voorbereiding.Mistlampen zou goed kunnen alleen vreemd dat het los hangt, stekker was ook helemaal nat.
Temperatuur zou ook kunnen, heb alleen weinig kunnen zien via de OP-COM dat er ergens een temp waarde ontbreekt.De stekker heeft in iedergeval een bruine en een zwarte draad.
@ronnie opel boy wrote:
welkom hier
heb je ook foto,sss van je auto
Dankje, werd eens tijd dat ik me eens registreerde :)
En ja ik heb foto’s, hier :)
(De dag dat ik hem had gekozen, 3 dagen na het behalen van het rijbewijs. Ik heb de auto net een half jaar)



CarPC scherm



Led verlichting bij het instappen (sorry voor de slechte foto, m’n telefoon houd niet van’t donker)

Ben nog bezig met het inbouwen van blauwe leds in de metereenheid en MID display.
Metereenheid is gedeeltelijk af, MID moet nog (als ik weet hoe ik de datum weg kan krijgen, zie topic http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=180614)Zal niet de mooiste Astra G zijn, maar ik ben gek op het ding :wub
-
AuteurBerichten