Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Misschien even voor de zekerheid op de site van RDW kijken dmv kenteken check ?
Daar staat de motor code vermeld (of je kenteken papieren)De EGR kleppen gaan zeker bij de Z16XE wel eens vaker stuk en er is zelfs een update voor om deze uit te schakelen.
Bij de X16XEL minder, maar komt wel voor en krijg je inderdaad P0170 (Arm mengsel) omdat de EGR nog stukje open blijft staanIk denk niet dat de transponder dit probleem veroorzaakt, denk eerder aan een handshake tussen de modules (CIM, BCM, IPC, ECU) waarin je transponder wordt gevalideerd niet goed gat waardoor de transponder niet wordt vertrouwd.
Welke Zafira heb je precies, zou je mij het chassis nummer of kenteken per PM kunnen sturen. Dan kan ik kijken in TIS2WEB (zefde site als de dealer gebruikt) of er misschien TSB’s bekend zijn en welke updates er voor de auto beschikbaar zijn :)
Ik ben op de achtergrond al aan het bespreken dat hij langs komt, dan kunnen we alles even goed doormeten :)
Heb tegenwoordig een ticket systeem maar opgezet :)Ik zou dan eerst de auto laten uitlezen, mocht je de LMM willen uitsluiten, trek de stekker ontkoppel hem, dan zou hij beter moeten lopen (gebruikt dan een andere methode om hoeveelheid lucht te berekenen)
Lampje zal dan wel gaan brandenOk, welke motor ligt er in je wagen ?
Waar woon je ongeveer ?
Zuurstof is trouwens ook geen onnodige luxe ;)
Geen rare activiteit gezien bij het starten ? (knipperende lampjes bijvoorbeeld op dashboard)Motor draait dus nog wel rond ?
Als je de motor probeert te starten, gaat het motorlampje (en misschien motor met steeksleuteltje) onregelmatig knipperen ?Andy,
Gebeurd dit vaker bij een warme motor of continu ?
En waar woon je ongeveer ?Edit : Post effe aangepast, reactie was eerst voor topic starter :P
Graag effe via deze site : http://tinyurl.com/uitleeslocatie” onclick=”window.open(this.href);return false;
Thanks!@MarkVectra93 en @Casper16v : Jullie staan op de kaart :)
Voor verdere mutaties, graag deze melden via deze site : http://tinyurl.com/uitleeslocatie” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze site is van mij zelf waarop ik alle dingen tegenwoordig centraal probeer te ontvangen :)Werkt je MID / TID en de sigaretten aansteker nog wel ?
Zo nee : heb je waarschijnlijk ook geen stroom op de leesring/start onderbreker en ECU waardoor de injectoren, sensoren en de andere meuk niet wordt aangestuurd.Voor de Meriva A Z16XE is het mogelijk om de EGR uit te schakelen, heb dit in het verleden vaker moeten doen vanwege de problemen welke je beschrijft.
Wat SimpelFace zegt inderdaad, als hij dan beter loopt kan ik de EGR er wel voor je uitschrijven :)
P0170 : Fuel Trim malfunction :: Als je hier nog toegang tot zou kunnen krijgen, kun je de Short Term en Long Term Fuel trim kunnen opgeven ?
P0403 :: Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction :: Als deze niet meer aanwezig is kan het het ontkoppelen zijn.
P1616 :: Deze komen vaker langs bij de Corsa C, Knippert tijdens het starten een lampje ?4 augustus 2015 om 13:22 In reactie op: Motor zakt naar 400rpm/valt uit bij uitrijden en ontkoppelen #18292720Welke motor heb je precies ?
Kan je misschien je auto uitlezen en in de meetwaarden de volgende waarden hier posten :
Short term Fuel trim (STFT) (Stationair, bij 1500 RPM en 2500RPM. Elk 5 minuten laten stabiliseren)
Long Term Fuel trim (LTFT) (Stationair, bij 1500 RPM en 2500RPM. Elk 5 minuten laten stabiliseren)
Gram per uur door luchtmassa meter (Stationair, bij 1500 RPM en 2500RPM.)
Inlaat temperatuur
Koelvloeistof temperatuurBij ressetten moet ik de radio hier hebben en deze uitelkaar halen, daarna kan ik een chip uitlezen en beschrijven.
Weet je trouwens ook welke 2 cilinders niet meer werkte ?
Hmmm intressant probleem.
Xenon stuurt nog wel eens een vervelende puls over de 12v of massa heen, hier kunnen ECU’s over het algemeen niet al te goed tegen.
Aansluiten van Xenon op de accu is goed idee, deze vangt dan de klap op.Ik zal een test doen van de week met de scoop of ik deze piek ook kan zien in mijn auto.
Mag ik ook misschien weten waar je een beetje woont ?
Ik kan hem in elk geval resetten naar een bekende code :)
Wat trouwens nog wel eens wil helpen bij deze motoren is na het schoonmaken van gasklephuis de ingeleerde waarden resetten.
Kan je bij OPCOM dacht ik bij programmeren of speciale functies doenHeb je een PB gestuurd :)
Is inderdaad via REC in te schakelen via OPCOM
Jaha zekers weten king:
Blijft de waarde hangen op 195mV of gaat hij ook netjes omhoog en omlaag ?
P0131 betekend : O2 Sensor Range/Performance
Engine not in operating condition:
Engine stationary
Following trouble codes not stored: P0130, P0170
The difference between the average maximum and the average minimum oxygen sensor voltage is less than 1.00 V .
(Difference of the oxygen sensor voltage too small)
Effect:The learn functions (oxygen sensor control, idle air control and knock control) are locked and the last valid values are used for calculation.
P0130 is O2 Sensor Circuit Voltage High of O2 Sensor Circuit Voltage Low
Low wordt veroorzaakt als hij zakt onder de 60mV
High als hij boven de 4.98V komtKijkende naar de waarde van Lamda, zou ik eerst beginnen bij het zoeken naar vacuum lekken of een defecte luchtmassa meter.
LMM effe ontkoppelen en kijken hoe dan loopt :)Is inderdaad weer een tijdje terug inderdaad.
P0130 is dat de ECU een te lage waarde meet.
Als je met de OPCOM in de meetwaarden kijkt bij o2 sensor, welke waarde krijg je dan te zien ?Hoe loopt je motor als je de lambda sensor even ontkoppeld ? Als hij dan nog steeds bagger loopt en op 3 pitten zou het misschien ook je bobine kunnen zijn.
-
AuteurBerichten