Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
F08 : Parking lamp – Left, Tail lamp – Left
F10 : Highbeam left (grootlicht)
F12 : Lowbeam left (dimlicht)
F21 : Stop lamps (remlicht ?)
F23 : Parking lamp – Right, Tail lamp – Right, Lamp – Licence plate, Alleen voor combo : License plate lamp – Left en License plate lamp – Right
F25 : Highbeam right (grootlicht)
F27 : Lowbeam Right (dimlicht)Ik denk dat ze met “highbeam” grootlicht bedoelen en met “lowbeam” dimlicht licht. (Edit : Ja dus, Thanks voor de opheldering Wim-v6!)
“Parking lamp” zou dan je normaal licht zijn. (weet niet of dit de goede benoeming is, als ik mijn verlichting op stand 1 zet dan is het heel erg dim, lijkt mij dat dit dus dimlicht is)
Tail lamp lijkt mij je achterlicht.Die lamp controle module werkt als een multimeter die ampere meet (sterkte van een stroom)
Dus als je je lamp aan zet, gaat stroom door de controle module naar de lamp. De module meet dus hoeveel stroom naar de lamp gaat.
Wanneer je lamp stuk is en je zet de schakelaar aan, vloeit er geen stroom door de module (omdat je lamp stuk is) en meet hij 0, dus dan geeft hij door aan je MID dat je lamp stuk is.
Lamp goed :

Lamp stuk :

Ik hoop dat deze lijst wat simpeler is, hier staat gewoon wat een ingang of uitgang is voor bepaalde lichten.
pin 01: de zwart/groene kabel vd MID
pin 02 : Zwart/geel vd MID
pin 03 : Niks
pin 04 : Niks
pin 05 : Massa
pin 06 : Koplamp Links (INGANG)
pin 07 : Koplamp Rechts(INGANG)
pin 08 : Remlicht links (UITGANG)
pin 09 : Achterlicht links (UITGANG)
pin 10 : Achterlicht rechts (UITGANG)
pin 11 : Achterlicht links (INGANG)
pin 12 : Remlicht (INGANG)
pin 13 : Achterlicht rechts (INGANG)
pin 14 : koplamp links(UITGANG)
pin 15 : koplamp rechts(UITGANG)
pin 16 : remlicht rechts(UITGANG)Hoe je dit moet aansluiten is volgens mij gewoon draad onderbreken en de draad waar de stroom vandaan komt
(voorbeeld, je achterlichten : de draad die naar voren gaat zet je op de ingang en de draad die naar je lamp gaat op de uigang)Als iemand dit nogmaals kan controleren, graag.
Ik heb je wat schema’s gestuurd met pijlen :)
Mooi om te horen dat het allemaal gelukt is :)
Ik heb nogmaals even gekeken en heb een vertaal foutje gevonden! Parkeer licht moet rem licht zijn.
Mijn excuses voor de onduidelijkheid.
Zoals ik op pagina 4 al had beschreven :
Dit is voor de lamptester
1 = Zwart Groen – MID
2 = Zwart Geel – MID
3 = Niet in gebruik
4 = Niet in gebruik
5 = Bruin (Massa of te wel de Min)
6 = Geel – Zekering F22 (15A)
7 = Geel – Zekering F31 (15A)
8 = Zwart/Geel – Parkeerlicht Links
9 = Grijs/Zwart – Achterlicht Links
10 = Grijs/Rood – Achterlicht Rechts
11 = Grijs/Zwart – Zekering F23 (10A)
12 = Zwart/Geel – Parkeerlicht
13 = Grijs/Rood – Zekering F30 (10A)
14 = Geel – Koplamp > Low Beam Links
15 = Geel – Koplamp > Low Beam Rechts
16 = Zwart/Geel – Parkeerlicht RechtsAls ik het me goed herinner, moeten ze aangesloten worden op de plus van elke lamp, maar dat zou ik laten moeten controleren in TIS (M’n server is momenteel bezig met updates dus kan er effe niet bij :))
Ik heb al iets gemaakt, er zitten alleen nog een aantal fouten in die opgelost moeten worden, ik heb afgelopen dagen / weekenden moeten overwerken waardoor ik erg weinig tijd over heb (Zondag is het weer raak kwa overwerken)
Sorry dat het allemaal zo lang duurt, maar er zit progressie in :)Zover ik kan vinden : CAR400, CCR1000, CDR500 en NCDR1100
Ik heb hem gevonden!
Het is een weerstanden ladder, deze zit op de blauw-rode draad in je ISO (Radio) connector. Als je gewoon wil weten of de knoppen iets doen.
Zet er een multimeter op, zet deze op weerstand meten (hoefijzertje/Ohm icoontje) en zet de rode op de Blauw-Rode draad van je ISO connector en de zwarte draad van je multimeter op de massa (-).
Druk dan een knop in en je ziet of het werkt :)
( je ziet dan je weerstand verspringen)Afhankelijk van welke Vectra het is, als het er een is met CANBUS is een orginele radio het makkelijkste. Is het een vectra zonder CANBUS dan is het een kwestie van doormeten, de knoppen vormen een weerstanden ladder, elke knop heeft een eigen weerstand.
Deze is te meten met een multimeter.
Als je je bouwjaar en type kan geven kijk ik effe voor je wat je auto gebruikt :)Hoe minder kabel je hoeft te leggen des te beter lijkt mij :)
Ik heb even gekeken en het lampje naar de cigareten aansteken is geschakeld zover ik heb kunnen zien, deze komt uit op Zekering 18.
De Relais die rechts boven deze zekering zit is de relais die de geschakelde + regelt.

Heb je je zekeringen kast voor of achter zitten ? (blijkbaar zijn er meerdere uitvoeringen)
Nu ga ik effe een hele lastige(sarcastische) vraag stellen : Wat voor Astra H heb je ? Welke motor, bouwjaar en editie ?
Dan kan ik kijken of ik een schema voor je kan vinden :)Tnx waar heb je de info vandaan?
Uit een systeem met schema’s :)
@black_astra wrote:
Heb je ook een schema van de zekeringen. Kan nergens bevestigd krijgen dat het om zekering 12 gaat
U vraagt wij draaien :)


K2 Relay – High beam
K3 Relay – Heated back window
K4 Relay – Fog lamp, front <<<<
K5 Relay – Fog lamp, rear
K6 Relay – Wiper, back window T2 Transmitter
K7 Relay – Mirror heating
K10 Relay – Wiper, windscreen (Stage 1/Interval)
K12 Relay – Trumpet horn
K48 Relay – Turn signal lamp, shielded@Dantji wrote:
Ik heb evt nog wel een schakelaar en een relais voor je, PM maar bij interesse!
Ook nog wel die speednuts denk ik, maar dan grijze die zijn eigenlijk iets te klein en passen niet helemaal goed, maar ik heb mijn mistlampen er ook mee ingehangen! Maar ik zou ff moeten tellen hoeveel ik er nog heb!
Je hebt een PM :)
@black_astra wrote:
@ZakhooiTM wrote:
Hmmm, ik denk dat ik weer een leuk projectje hebt gevonden :)
Moet ik op jacht gaan naar die speednuts of zijn ze gewoon ergens makkelijk te bestellen ?Zijn wel makkelijk te vinden/kopen denk ik. Je moet ook nog een relais en schakelaar hebben. En misschien nog draden trekken maar dit weet ik ook nog niet
Zover ik heb gezien is het voorbereid (heb 2 loze kabels bij de voor bumpert hangen) als het dan een kwestie van relais en schakelaar zien te vinden is dan ga ik maar eens kijken of ik het spul kan vinden.
Misschien dan ook een ding maken dat ze m’n stuur richting volgen, lijkt me ook wel geinig :)Hmmm, ik denk dat ik weer een leuk projectje hebt gevonden :)
Moet ik op jacht gaan naar die speednuts of zijn ze gewoon ergens makkelijk te bestellen ?@Astra_H_1.6-16v wrote:
EPROM = elektrisch wisbaar, programmeerbaar alleen-lezen geheugen.
In de Eprom wordt via een computerprogramma (lees elektrisch) data ingevoerd en kan alleen elektrisch (lees met een computer) worden gewist.Of je hem nou warm of koud maakt, het blijft er ten aller tijden op staan.
Daarom zal de radio altijd weer om de code vragen die je dus niet weet.Zou wel onhandig zijn als dat kon, staat je auto bij -10 buiten en al je autosleutel- en immobilizercodes zouden weg zijn.
Hoe programmeer je je auto ?
Met OPCOM, elektronisch dus en kun je de eprom van je BC uitlezen en instellingen veranderen.Een Eprom bevriezen werkt niet om hem te wissen en als het zou kunnen, dan wis je ook meteen alle andere data en is je radio overleden.
En dit is geen vermoeden maar zeker weten ;)Bijna goed,
EPROM = Erasable programmable read-only memory (Wis-en programmeerbaar alleen lezen geheugen) Deze chips moeten meestal door een UV lamp worden gewist (alleen mogelijk als er een raamoje in zit)
EEPROM = Electrically erasable programmable read-only memory(Electrisch wis-en programmeerbaar alleen-lees geheugen)
Deze kunnen door een chipburner (zo worden ze wel eens genoemd) geherprogrammeerd worden.Radio codes kunnen soms verwijderd of in iedergeval terug gehaald worden, je moet alleen kunnen solderen, weten waar de code staat in het geheugen en deze weer kunnen terug programmeren (als je deze wil verwijderen)
20 januari 2014 om 19:18 In reactie op: opcom version 201008 aan de praat krijgen lukt niet. #18209223Als je een 64Bit versie van Windows hebt kan je dit probleem krijgen.
Herstart je PC en voordat windows start, druk op F8 en zoek naar een optie die “Disable Driver Signature Enforcement” of “Controle op driver ondertekening uitschakelen” heet. (Tip : Timing is cruciaal, je moet net voordat het Windows logo verschijnt op F8 rammen tot je het keuze scherm krijgt.)
Als je dan de driver kan installeren en alles werkt naar behoren dan kan je de volgende stappen doen
1. Klik op Start en typ CMD in het zoekvakje
2. Bovenaan de lijst zal je cmd.exe staan, klik er met de rechtermuis op en klik op “Uitvoeren als administrator”
3. type en voer de volgende commando’s uit (druk op enter nadat je het commando hebt getypt):
bcdedit.exe -set loadoptions DISABLE_INTEGRITY_CHECKS
bcdedit.exe -set TESTSIGNING OFFHerstart je PC en Windows laat nu toe dat je niet-ondertekende drivers kan gebruiken.
Kijk das handig om te weten, dan ben ik niet helemaal blind aan het programmeren voor dit apparaat.
Ik ben bezig met een script waarmee ik de software op deze radio kan aanpassen en aangezien het ding CE 6 draaid is eigen software draaien mogelijk :)@Astra-H wrote:
@ZakhooiTM wrote:
Is er verder echt geen interesse in een overzicht zoals dit ?
Ja zeker, daarom bestaat het topic ook reeds geruime tijd
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=185&t=180135
Wat mij betreft, kan dat topic verder aangepast worden.
Ik dacht dit ik beter een nieuw topic kon maken zodat mijn post niet zo snel wordt ondergeneeuwd en zodat het een beetje overzichtelijk blijft
via dit topic heb ik meer aanmeldingen dan in het andere topic binnen gekregen :) -
AuteurBerichten