Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb vandaag eindelijk voorbereiding gedaan voor mistlampen, schakelaar, relais en zekering zit er in.
Nu nog mistlampen kopen en tijd maken voor het installeren.
Verder wat spullen gekocht om het CarPC systeem te upgraden, zodat ik weer meer functies kan inbouwen.Ik heb de software eens nader bekeken, ik kan geen functie vinden om vanuit de Tech2 zelf de EGR uit te zetten.
Wat ik wel heb kunnen vinden is iets totaals onverwachts en ben bezig met zoeken hoe ik erbij kan komen. Ik vond namelijk dit :
Welcome to Pong
This is the Tech2 version of the
classic game Pong.
It is possible to move the ‘racket’
with the arrow keys in all four
directions.
The closer to the left wall you are
when you hit the ball the more points
you will get.
Have fun……:wtf
@Nick-GSI wrote:
met de tech 2 kan je NIKS uitschakelen, ik werk zelf bij de dealer en ken de tech2 wel uit me hoofd, maar de optie roetfilter en egr uitschakelen ben ik nog nooit tegen gekomen in de 14 jaar die ik bij opel werk
Het kan wel via een Tech2 maar dan moet je naar duitsland bellen om een VCI code aan te vragen om vervolgens via SPS de EGR bijvoorbeeld uit te programmeren.
Maar Opel moet wel firmware ervoor hebben gemaakt voor de motor/ECU die je in je wagen hebt liggen.Dit is namelijk in het verleden bij mijn wagen gedaan, kan de software ook niet verder updaten omdat de ECU een gepatchte versie draaid zonder EGR.
Nu is het denk wel mogelijk om het te doen wanneer je via J2534 je de ECU flashed met andere software, maar met de T2 icm TIS kan je alleen Opel software inladen.
Edit:
@lebragard
Ik zal voor de grap de Tech2 software eens in een disassembler gooien, dan zie ik precies welke functies het ding kan uitoeren.Klinkt als een corrupte component store, heb je al eens sfc /scannow gedraaid ?
Controlleer ook of je problemen hebt met het bestandsysteem, draai eens : chkdsk c:
Als dit het niets oplost kan je 3 dingen proberen :
1. Herinstall
2 : system restore
3 : inplace upgrade uitvoeren ( is een herinstallatie maar laat een groot deel van de programmas en instellingen intact)Ik kan je misschien verder helpen als het niet lukt :)
je hebt een PM :)
Ik kon de brandstof pomp voor deze motor ook niet vinden in het schema, maar het lijkt me raar dat deze niet bestaat dus heb een overzicht van relais welke in deze auto zitten.
Moet je even kijken of deze bij jouw wagen ook aanwezig is, hij zou achterin aan de linkerkant moeten zitten :)

De Bluetooth versie werkt als een virtuele COM port, Apple’s iOS kan daar niet mee overweg omdat ze het profiel Serial Port Profile (SPP) niet ondersteunen
http://support.apple.com/kb/HT3647″ onclick=”window.open(this.href);return false;De Wifi versie gebruikt een andere manier om de data bij de app te krijgen
T’is jammer dat de Astra G KWP gebruikt in plaats van CANBUS, anders had ik hem graag overgenomen :)
Zo begon het met mijn wagen ook, eerst een tijdje (bij mij 2 weken) lekker in rijden daarna begin je de wegen leuk te vinden en ga je hobbyen.
Tegenwoordig zit er in mijn wagen een PC met alles erop en eraan en ben ik bezig met mistlampen, cruise control, remote ignition etc etc etc.Ik wil alleen denk een andere midden demper, de remus uitlaat die eronder hangt maakt weinig geluid (net als bij jou)
Maar ach inlaat buis bij het luchtfilter op een kiertje zetten doet wonderen :) (al is wel dat het geluid van voren komt)Ik was er zondag mee bezig tot iemand weer eens een stapel laptops op m’n bureau kwakte, vanavond ga ik er weer mee verder :)
De relais die je zoekt is de gene die boven zit, 2de rechts.
als ik je preciese bouwjaar en motor code hebt weet ik het zeker., heb nu gekeken bij een diesel uit 2001Ik heb vandaag beide kappen eraf gehaald en niets kunnen vinden. Zou hij misschien in de kabelgoot kunnen zitten die naar achteren loopt?
Heb die niet open gemaakt omdat dat volgens mij meer werkt wordt :)Ik had volgens mij ook ergens eerder gelezen dat als je astra G witte knipper lichten heeft dat de kans nihil is dat het is voorbereid, klopt dat ?
Mijn astra heeft namelijk witte knipperlichten.Dat kan ik zeker begrijpen dat je daarvan baalt! zou ik ook doen
Nu net 2 jaar geleden ging mijn eerste werkgever failliet, gelukkig werd wel alles geregeld maar kon wel op eigen kosten de ICT zaken afhandelen.
Daarna 1,5 maand werkloos geweest waarna ik een baan bij m’n huidige werkgever kon krijgen, ging jammer genoeg wel kwa salaris een duik naar beneden.. maarja het is werk zullen we maar zeggen :)Het solicitatie traject voordat ik bij m’n vorige werkgever kwam was ook om te huilen, je kreeg vaak te horen “Je past niet in het plaatje” of “Je hebt te weinig management eigenschappen” en dat is dan in de ICT waar zo genaamd schreeuwend tekort zou zijn, om moedeloos van te worden.
Lijkt wel alsof ze tegenwoordig alleen maar managers willen en geen mensen die het echte werk verzetten (of dat nou IT of auto technici zijn)Hmmm, ik heb vanmiddag goed gekeken en kon hem niet vinden. Maar zoals Blue-Dragon zei, misschien zit hij ergnes in de onderste kap verstopt.
Zo niet, dat heb ik gelukkig een stapel schema’s zodat ik weet hoe ik het moet aansluiten :DZeer smooie wagen! :jerry
Moge jullie er veul plezier van hebben :)Had wel een deel er af, maar misschien dat hij inderdaad daar helemaal onder zit.
Zal morgen de onderste eens vakkundig demonteren.Aha! klinkt logisch! daarom heet het ding “Bulb test, trailer” en waarop het aangesloten zit “Trailer hitch”
Weer wat geleerd :)Let wel op dat je het voltage verdubbelt wat op de electronica staat.
Ik ken de specificaties van de chips die erinzitten niet maar meeste vinden het niet fijn als je ze 2x zoveel volt geeft als normaal.
Wat ik wel weet is dat de meeste 433Mhz zenders meestal tussen de 3 en de 8v makkelijk aankunnen.
(433Mhz is de freq. die deze sleutel gebruikt, ding stoort soms wel eens met eigen electronica die ook op deze freq zit :))Ik zal dit weekend wat instructies schrijven, ik wou een ding maken wat automagisch je hele apparaat scant.
Maar dat neem te veel tijd in beslag dus gooi het over een andere boeg, ik kom er morgen of uiterlijk zondag op terug.@ivartje wrote:
@ZakhooiTM wrote:
Heb je bij bij het binnen krijgen van de spullen ook een kasje of dergelijks gekregen wat 4 aansluit punten had met de volgende draden :
Zwart/Grijs
Zwart/Geel
Zwart/Geel
BruinAls ik in het schema van de Omega-B bekijk dan heb je ook een “Sensor – Bulb test, trailer” welke aanhaakt op het remlicht
(wat misschien dus je 2de draad is op PIN 12 van de controle unit)Nu weet ik dat het van de Omega-B komt, maar dat is het enige schema wat ik kon vinden wat overeen komt met deze module.
Ik heb geen idee of dit 100% nodig is, dus je zou gewoon kunnen testen wat je controle unit doet zonder dat ding.nouja als de rest vd draden kloppen dan moet hij gaan werken?! :thumbup dan zal die andere kabel dan inderdaad wel zijn voor dat optionele kastje?? als je niks anders kan vinden wat in het schema staat zal dat wel moeten maar wat doet dat optionele kastje dan ?? anders is het misschien leuk om die erbij op aan te sluiten want dan verleng ik die draad gewoon tot ergens waar ik dat kastje er dan bij kan knopen
Als het ding optioneel is dan moet het gewoon gaan werken :)
Ik ben zelf ook wel benieuwd wat dat extra ding doet, alleen het remlicht gaat er doorheen en is aangesloten op de MID (samen met de zwart/gele draad van de controle module)
Misschien dat het een extra controle module is om
(A zeker te zijn dat het remlicht altijd werkt, ookal is de controle module stuk. en
(B Om een defect remlicht aan te geven wanneer de controle module stuk is.Heb je bij bij het binnen krijgen van de spullen ook een kasje of dergelijks gekregen wat 4 aansluit punten had met de volgende draden :
Zwart/Grijs
Zwart/Geel
Zwart/Geel
BruinAls ik in het schema van de Omega-B bekijk dan heb je ook een “Sensor – Bulb test, trailer” welke aanhaakt op het remlicht
(wat misschien dus je 2de draad is op PIN 12 van de controle unit)Nu weet ik dat het van de Omega-B komt, maar dat is het enige schema wat ik kon vinden wat overeen komt met deze module.
Ik heb geen idee of dit 100% nodig is, dus je zou gewoon kunnen testen wat je controle unit doet zonder dat ding.Zucht, had eerder in het topic een fout gemaakt (en later in het topic gecorigeert maar de foute lijst is een aantal keer overgenomen. Heb de post met lijst nu maar geedit)
Dusch :
wat er op moet komen<
>Kleur kabel op de unit:
pin 1 :de zwart/groene kabel vd MIDwit/groen
pin 2 :de zwart/geel vd MIDzwart/geel
pin 3 :niks
pin 4 :niks
pin 5 :Massabruin
pin 6 :Koplamp Links (INGANG)geel
pin 7 :Koplamp Rechts(INGANG)geel
pin 8 :Remlicht links (UITGANG)zwart/geel
pin 9 :Achterlicht links (UITGANG)grijs/zwart
pin 10 :Achterlicht rechts (UITGANG)grijs/rood
pin 11 :Achterlicht links (INGANG)grijs/zwart
pin 12 :Remlicht (INGANG) –>2 x <– zwart/geel?? :: Yup pinnetje 12 is Zwart/Geel. Enige verschil met de MID kabel is dat deze dikker is
pin 13 :Achterlicht rechts (INGANG)grijs/rood
pin 14 : koplamp links(UITGANG)geel
pin 15 :koplamp rechts(UITGANG)geel
pin 16 :remlicht rechts(UITGANG)zwart/geelIk hou van tekeningen, dus hierbij :

pin 12 : Remlicht (INGANG)
pin 08 : Remlicht links (UITGANG)
pin 16 : remlicht rechts(UITGANG)Maakt dat het iets duidelijker ?
Edit : De lijnen met rode dingetjes is de plus, de lijnen zonder rode dingetjes is de min :)
@ivartje wrote:
@wim-v6 wrote:
aan de Dimlichten (Low Beam) zekering 12 en 27 zitten alleen de Dimlichten, en de Dimlichten zijn de lampen IN de koplampen die je normaal aan hebt in het donker.
de kleintjes zijn de Stadslichten, en die met het blauwe lampje zijn de GROOTlichten.De Controle unit moet tussen de Dimlichten, Zekering 12 en 27
de zekeringen 8 en 23 zijn voor zowel stadslicht voor als achterlicht achter, ook kunnen hier de kenteken en teller nachtverlichting op gekoppeld zitten.
Remlichten pakken bij de Remlichtschakelaar.
Willem
Mooi dan klopt het in ieder geval wat ik uitgezocht had! maar nou had ik eigenlijk nog 1 vraag:
mijn remlicht IN pak ik van me remlichtschakelaar dat is duidelijk!
maar mijn remlicht zit achter allemaal bij mekaar op 1 zekering! (links en <–3de remlicht en dan rechts) maar nu heb ik straks 2 uitgangen op me lampencontrole-unit (links en rechts) voorheen zat het met 1 kabel, hoe moet ik dit dan nu aan gaan sluiten? die 2 uitgangen bij mekaar solderen en dan alle 2 op die ene kabel die in de boom gaat?? (orgineel) of zal ik 2 aparte kabels moeten gaan leggen ?? of 1 aparte kabel naar rechts bijvoorbeeld? en dan links en rechts scheiden vanuit de orginele boom?? (in de koffer)
Grtz
Het lijkt mij het beste als je 2 apparte kabels gebruikt, anders heeft je module weinig nut :)
Als je namelijk die 2 aan elkaar soldeert en er gaat een lamp stuk dan gaat er nog steeds via je andere lamp een stroom door de module waardoor hij denk dat alles Ok is.Wat je het beste kan doen is dingen gaan meten en misschien even kijken bij je zekeringen kap of ze overeen komen. De bovenstaande zekeringen zouden de goede moeten zijn, maar ik weet hoe grote hekel technici aan documenteren hebben (I’m one of them maar dan in een anders technisch veld :p )
En anders weet iemand het hier wel
-
AuteurBerichten