Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hmmm, vreemd. Dit heb ik in Tis2Web gevonden (de moeder der vraagbaken)

Vandaag maar eens m’n wagen gewassen, uitgezogen en interieur filter vervangen
Verder afgelopen tijd een ander instrumenten paneel gemonteerd(met witte wijzer platen en alle voorbereidingen op mistlampen voor) en een andere code index ingesteld zodat de snelheid die wordt aangegeven minder afwijkt van de echte snelheid :)Trouble Code No. 35 IDLE AIR CONTROL of Trouble Code 35 RETURN PUMP RELAY CIRCUIT
Trouble code nr. 34 DOOR SWITCH ALARM ACTIVATED of Trouble Code 34 SQUIB CIRCUIT RESIST.CO-DRIVER LOW
Trouble code nr. 33 ENGINE HOOD SW. ALARM ACTIVATED of Trouble Code 33 SQUIB CIRCUIT RESIST.CO-DRIVER HIGHin welk deel van het systeem zitten de codes precies ?
(Wanneer je je auto dus uit leest)Edit :
Heb je mogelijk ook de OBD codes ? (p0110 bijvoorbeeld)Kijk! zo zien we het graag :P
26 maart 2014 om 15:03 In reactie op: mistlampen laten branden bij het openen van de auto. #18226312Astra G was makkelijk geweest, alles is ouderwets analoog.
Astra H wordt denk moeilijker door CANbus al is het misschien mogelijk met zo’een happylightshow module.25 maart 2014 om 16:44 In reactie op: datum TID knippert bij aanzetten licht na inbouw relais #18226008In principe kan je die draad op massa aansluiten, hou er alleen wel rekening mee dat er 2 kabels op de zelfde iso stekker pin zitten. De ene voor de tid en de andere antenne versterkert.
het mooiste zou zijn dat je de radio eruit programmeert maar daar is wel een tech2 voor nodig…25 maart 2014 om 15:54 In reactie op: datum TID knippert bij aanzetten licht na inbouw relais #18226005Lijkt erop alsof de draad naar de MID (Rood-witte draad vannuit radio naar MID) stroom oppikt.
Heb je nog een orginele radio in je wagen zitten of een andere ?
Als het een andere is, is de radio uit de MID geprogrammeerd?
Als deze neit is uitgeprogrammeerd, heb de kabel naar het MID onderbroken en loos gelaten ? (zodat je altijd de datum blijft zien)Als deze loos is, dan kan het soms wel eens voorkomen dat de MID iets van spanning oppikt (EMI) en dan schakelt.
Gooi het kabeltje op de Min (massa) dan zou het niet meer voor moeten komen.
(Note : Pak wel eerst effe de multimeter om te controleren of er echt geen spanning / 12v op staat)Zover ik weet is het octaan gehalte niets meer dan de moeilijkheid graad die de brandstof heeft om te branden.
In het engels wordt dit “Resistance to burning” genoemd wat wil zeggen is hoe hoger het octaan gehalte hoe moeilijker het is om de brandstof te laten ontbranden.
Dit is vooral van belang bij hoge compressie motoren waarbij de (wanneer een te lage octaan gehalte wordt gebruikt) brandstof zo heet wordt dat het al ontploft/ontbrand voordat de zuiger op het ideale moment is (en de bougie z’n werk kan doen).
Bij normale motoren (zoals de motor in mijn wagn) zal het een hoger octaan gehalte weinig effect hebben anders dat je meer brandstof gaat verbruiken.
Dit is dacht ik ook de reden waarom voorbeeld in een gebied wat hoog zit (in de bergen, minder zuurstof in de lucht), lager octaan beschikbaar is dan op zee niveau (meer zuurstof in de lucht)Maar ik kan het mis hebben dus als iemand dit kan bevestigen of ontkrachten, laat het me graag weten :)
21 maart 2014 om 20:22 In reactie op: wie kan mijn astra G cabrio uitlezen in de buurt van Wormer/ #18225753Kijk hier eens of er iemand in de buurt van je zit :)
https://mapsengine.google.com/map/viewer?mid=zA2Ve6zZdO40.kw6GaNQ8bGss” onclick=”window.open(this.href);return false;De derde is voor het informative display als ik me niet vergis (Ik herken die SDA/SCL/MRQ draren uit duizenden :P)
Ik kan het als het goed is binnenkort ook achterhalen, heb een speciale EEPROM programmer gekocht waarmee je de EEPROM kan uitlezen.
Gelukkig is het toch allemaal gelukt :)
Vandaag GPS muisje in de Astra goed weg gewerkt, eerst gemonteerd onder de hoedeplank maar dat ging niet goed.
Nu zit hij verwerkt in het dak en heb ik veul beter signaal! :jerryHmmm, volgens mij is de kabel die je nu hebt een normale obd2 kabel of een kabel die met tech2win kan werken(al zien die kabels er ook anders uit)
Mijn OP-COM wordt ook niet gezien als een com poort maar als een speciaal USB apparaat.
De kabel kan wel met allerlij andere software gebruikt worden om diagnoses uit te voeren maar die gaan niet zo diep als opcom of een tech2(misschien werkt deze kabel wel met tech2win, dan heb je inprincipe ook een tech2)
Edit:
Dit is een op com : http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/gereedschap/m784293823-obd-opel-diagnose-interface-opcom-nl-talig.html” onclick=”window.open(this.href);return false;@Astra-H wrote:
Ik lees het nu pas. Verander mijn kleur maar in geel dan. Ik heb nog originele vagcom en vag can pro.
Bedankt ;)
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Is doorgevoerd :)
@corsa_c20xe wrote:
Je kunt mij ook toevoegen, OPCOM , Delphi DS150, EOBD en WURTH WOW. €15,- per uitleessessie en bijna alle merken mogelijk.
Thanks!
In welke region regio kan ik je planten ?Jullie staan erbij :)
Ik heb verder alles in kleuren verdeeld, dat maakt het zoeken naar de juiste uitlees locatie makkelijker.
De legenda staat in de eerste post@Opeltje17 wrote:
Teller unit kan je compleet wisselen en je km-stand kan je weer aanpassen met de op-com of de tech-2.
Maar weet je zeker dat je teller stuk is dan?
Krijgt het ding die info niet vanuit de ECU ?
@nick-astra
Mocht je een OP-COM hebben, kan je volgens mij een test uitvoeren of je meters nog goed werken.
Weet effe niet welk menu het ook al weer was.@wim-v6 wrote:
Nee die staat los van de stationair regeling normaal gesproken
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
Mooi, dus nu nog effe een busje carburateur reiniger vinden en dan zoeken naar een lek.
Zijn er ook andere dingen die ik kan gebruiken (rem reiniger bijv) of is propaan het enige alternatief?Ok duidelijk, is het ook mogelijk dat de lamda/o2 sensor er iets mee te maken heeft.
Hij lijkt z’n werkt goed te doen, nu is het wel zo dat het mogelijk is dat de pakking of uitlaatspruitstuk lek is
(iemand attendeerde de gene waarmee ik dit projectje doe op dat het lijkt dat deze lek is)Zou dat dit probleem ook kunnen veroorzaken?, lijkt mij dat je dan in iedergeval andere codes krijgt en dat je stationaire toerental niet veel hoger wordt of de ECU moet daartoe de opdracht geven.
Of denk ik verkeerd?
(Niet slecht bedoeld, wil alleen leren :) )Ja die zit er nog op, een bruin ringetje is het.
Als het geen orginele is dan is het meestal zo dat je de radio uit het display moet programmeren, als je namelijk de radio aanzet stuurt je radio een 12v naar de antenne versterker, maar op deze verbinding zit meestal ook je display aangesloten zodat hij weet wanneer hij de radio stations moet weergeven.
Volgens mij zijn er meerdere manieren om dit op te lossen :
1. Via een Tech2 (of misschien een OP-COM) radio uit display programmeren
2. Draad naar displat onderbreken (niet de mooiste oplossing wel de goedkoopste (op korte termijn))
3. Weet niet of je display dit kan, maar sommige displays hebben een speciaal menu waarmee je dit kan veranderen.
4. Ermee leren leven :PEdit : Mocht je willen weten welke draad je precies moet hebben, moet je effe bouwjaar en motorcode posten.
Dan ga ik wel even graven naar informatie :)@b07 wrote:
je kan nog kijken of je vaciuum/lucht slangen nog goed erop zitten en ,niet lekken,er zitten er 2 rechts onder de gasklep en, 2 dunne slangetjes linksboven de gasklep op dat zwarte plastieken ding,kijk ook naar de slang die op de map sensor zit en, naar de slang die op de tankontluchting zit deze zit bovenop je luchtfilter geschoven .
P0505 is volgens mij de stappenmotor ,stationair regeling
Thanks!, we hebben gister dat hele ding eraf gehad (paddestoel en gasklephuis) en alle slangen opnieuw aangekoppeld maar kan geen kwaad om alle slangen daar nog eens te controleren.
En inderdaad P0505 is de stappenmoter, maar die werkt blijkbaar nog naar behoren, ding beweegt nog op en neer en we hadden er nog een van de sloop waar de motor het zelfde deed op reageerde.
Hmm, inderdaad vreemd. Datum hoort alleen weg te vallen wanneer er een draad naat je display 12v krijgt.
Heb je een orginele of aftermarket radio in je wagen ?
Wat gebeurd er wanneer je radio eens op CD zet ? -
AuteurBerichten