Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Misschien een bitje omgevallen?
Je zou eens de zekering er effe uit kunnen trekken zodat hij zich kan resetten.
Weet je welke zekering het is ?Er zijn volgens mij 2 types, een voor groen of infrarood reflecterend glas.
Weet je welke je hebt ?8 april 2014 om 19:21 In reactie op: C.V A.B astra G + Stuurbediening Vectra B inbouwen in CorsaB #18227342Uit welke astra kwam deze cv module ?
Als ik kijk bij Astra G 2001 Z16se dan komen de kleuren niet overeen met wat hierboven staat.Kan trouwens mij vertellen wat kiekert precies is / betekend ?
TIS kent hem niet :PMisschien cd wisselaar stekkers?
Komen ze uit op je radio ISO stekker?De ECU zit aan OBD Pin 7, normaal gesproken gaat deze eerst naar de immobiliser maar kan ook direct aan Pin 7 worden gehangen.
Ik zal ook verder struinen in TIS :)Ik heb dat probleem ook met OP-COM, kan niet in het scherm komen.
Mij is ook verteld dat alleen een Tech2 dit kan om programmeren, dit is ook de grote reden bij mij geweest om zo’een ding aan te schaffen(+ dat ik gek op dit soort speeltjes ben)
Je zou de Opel dealer eens kunnen vragen of ze het willen doen voor je, het is een klusje van nog geen 5 minuten :)6 april 2014 om 12:32 In reactie op: Inleren ander tellerbak mogelijk met Tech2/ODB2/OP-COM ?? #18227038Volgens mij kan je met het VIN de security codes opvragen enzo, geen idee of ook wordt gekeken of gecontrolleerd dat de echte eigenaar van die auto ze opvraagt.
Het VIN nummer kan ik in TIS tikken en dan heb ik de precieze configuratie van de auto voor me :)
6 april 2014 om 11:40 In reactie op: Inleren ander tellerbak mogelijk met Tech2/ODB2/OP-COM ?? #18227036@nexus6 wrote:
Van de sloop gaat Idd niet werken, Ik kan wel van iemand uit Limburg een telercluster kopen die hem wel heeft uitgeleerd.
Het is een standaard corsa C 1.2 uit 2002 met handversnelings bak ik dacht motor z12xe ,carpas en vin nr’s moet ik even opzoeken maar carpas heb ik dacht ik niet,vin nr is dat zelfde als
frame nr ?Mvg
Als hij maar is uitgeleerd dan kan ik hem denk wel inprogrammeren.
Ik zag dat je auto een ME1.5.5 heeft als ECU (Motor stuur apparaat in ABN/RBN(Redelijk Beschaafd Nederlands)) das is mooi want daar kan ik als het goed is de security codes van uitlezen (bespaard je weer 35 euri bij de dealert)
Dus dat is ook afgevinkt als je de carpass niet meer hebt.VIN nummer is inderdaad frame nummer, deze staat ook op het kenteken bewijs.
6 april 2014 om 11:16 In reactie op: Inleren ander tellerbak mogelijk met Tech2/ODB2/OP-COM ?? #18227034@nexus6 wrote:
De oude zit er nog in, Die wordt nog gebruikt gewoon, En werkt verder wel gedeeltelijk snelheid ,RPM, De security code moet ik even kijken, Is dat de zelfde als van de radio toevallig die
heb ik wel, Anders moet ik even in de boekjes kijken.P.s zag dit op youtube maar is wel moeilijk voor mij al die menu’s en code’s .
link:
https://www.youtube.com/watch?v=Y0ESbVc4CPw” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik hoop dat je mij kunt helpen ermee.
Volgens mij moet de nieuwe (de gene van de sloop) ook worden afgemeld van de oude auto of je moet de security code van die auto zien te achterhalen anders kan ik hem niet koppelen.
De security code van jou auto staat meestal op de car pass, op deze pas staat inderdaad ook onder andere de radio code.
Om precies te kijken hoe en wat zou ik graag wel het volgende willen weten :
Bouwjaar van je auto
Type motor (motor code, zoals Z18XE bijv)
Wat voor versnelling zit erin (automagisch of handmatig)
VIN nummer (deze kan je ook effe via de PM sturen als je dit niet publiekelijk op internet wil hebben)ik kan dan kijken in de documentatie van Opel welke procedures er nodig zijn :)
6 april 2014 om 10:05 In reactie op: Inleren ander tellerbak mogelijk met Tech2/ODB2/OP-COM ?? #18227032@nexus6 wrote:
Ik zoek dus iemand die dat kan of wel proberen, de termen zeggen mij niets omdat ik de programma’s zelf niet bezit en gebruik, Heb al wel eens een andere teler erin gehad maar dan
start de auto niet meer, Vermoed dat ik dan een teler en sleutels en een of ander chip of kastje moet hebben om het te laten werken, alleen de teler vervangen zou beter zijn.
De Opel garage vraagt er enkele honderden euro’s voor en dat heb ik er weer net niet voor over.Ik heb zelf alleen de Immobiliser van mijn Astra een keer opnieuw geprogrammeerd.
Volgens mij moet de tellerbak wel zijn uitgeleerd van de oude auto zodat deze weer in te programmeren is in jouw Corsa.
Ook moet ik dan weten wat de oude security code is anders moet ik de chip eruit solderen, uitlezen en hopen dat ik de code kan vinden.Ik zal ergens vandaag wel effe kijken wat ik aan informatie kan vinden :)
@bouncer wrote:
Hey, ik kan er ook wel bij; Regio Bergen op Zoom
Heb een op-com en een elm327.Het heeft even geduurd, maar je staat erbij :)
Ik heb trouwens weer een extra kleur toegevoegd.
Heb weer wat leuk speelgoed binnen gekregen waarmee ik van de meeste Astra G’s (en mogelijk Astra H) de security codes kan uitlezen.
Letop : Security code verzoeken van mensen met minder dan 30 posts worden genereerd of moeten het heul aardig vragen.Staat vandaag en dit weekend aardig wat op de planning :
Krijg vandaag m’n nieuwe velgen/banden binnen, deze ergens vandaag monteren.
Proberen om m’n security code uit te lezen van m’n wagen (heb nieuw speelgoed wat dat mogelijk maakt en getest met KlooiECU(TM))
Cruise control proberen te installeren.
Nieuwe CarPC electronica afmaken in in auto bouwen.
Verder klooien met Tech 2 en een KlooiECU (een die stuk mag)
Hopelijk krijg ik zaterdag nieuwe koplampen binnen, die van het weekend dan ook monteren.Of te wel, weer een leuk Astra G aankloot weekend :)
Hoop alleen wel dat het weer een beetje vriendelijk blijft.Volgens mij is het ook met een Tech2 eruit te programmeren (ben de optie om de bestuurders airbag op Not-Present te zetten een keer tegengekomen)
Maar lampje eruit is denk het makkelijkst :)@Byjugo wrote:
Volgens mij kan dat niet, de op-com software is namelijk geschreven voor het op-com uitleesapparaat.
En die is met een kabeltje…Klopt, dit kan inderdaad niet.
Dat Bluetooth adaptertje is een ELM327 gebasseerd universeel OBD uitlees ding.
De OP-COM (clone en orgineel) zit een complete PIC microcontroller in die de specifieke Opel commando’s ondersteund
en speciale software draait om met OP-COM op de PC te praten.
(De ELM327 apparaten worden ook als COM port herkend, OP-COM als een speciaal USB apparaat)Je kan trouwens meestal wel met een ELM327 adapter foutcodes enzo uitlezen van de meeste auto’s.
Alleen geen specifieke ECU’s (airbag bijv) of dingen inprogrammeren.Gr,
ZakhooiTM3 april 2014 om 08:30 In reactie op: Inleren ander tellerbak mogelijk met Tech2/ODB2/OP-COM ?? #18227029Corsa C heb ik nog niet mee gewerkt.
In m’n Astra G moest ik de kilometerstand en de code index omzetten.ik heb wel dit gevonden voor de Corsa C:
Instrument assembly, remove+install / overview of indicator lightsRemoval :
Reset InstrumentTech2 > Body > Instrument Cluster > Additional Functions > Reset instrument
Installation:
Program instrument clusterTech2> Body > instrument Cluster > Programming > Program instrument Cluster
Hoop dat je er wat aan hebt :)
Mocht je een OP-COM hebben, doe een Actuator test op de QUAD Driver Module. Als deze een storing heeft geeft de OP-COM aan welk circuit een probleem heeft.
Krukas zou ook best kunnen, een van de problemen die kunnen voorkomen met code P1640 is Engine Speed Signal (TN-Signal) Output Voltage High/Low
Betreft de EGR fout :
Exhaust gas recirculation potentiometer voltage is less than 0.1 V
Above conditions must be fulfilled for at least 4 s .
orExhaust gas recirculation potentiometer voltage is less than 4.0 V
Deviation of the actual value to the nominal value of the exhaust gas recirculation position sensor is greater than 10.2 % for longer than 4 s .
Effect:Exhaust gas recirculation valve is switched off
Ik heb je ook wat informatie gestuurd via de PM :)
Je hebt een PM :)
Domme vragen bestaan niet :P
Deze draad gaat naar de radio waar ook de antenne versterker op aangesloten zit (als je dus het ding op radio zet, dan zet hij de versterker aan en dus ook het display)
Je zou effe moeten meten (want das weten), maar mijn MID van de Astra G gebruikte gewoon 12vDe draden voor data das 5v dus niets mee doen.
Draad om text van de radio op het scherm te toveren is Rood-Wit (Display Enable)
Bruin-Wit : DataMocht je toch willen kijken of er een update is : https://tis2web.service.gm.com/tis2web” onclick=”window.open(this.href);return false;
Edit : Heb eens gekeken in TIS en er is een TSB over, TSB 1897. Deze gaat over het vervangen en uitprogrammeren van de EGR.
Dit is wel voor een Astra G uit 2002, maat je zou je VIN nummer eens in de site hier boven moeten tikken en in het systeem van GM zoeken
Verder is er ook een TSB (TSB 1899) voor de Astra G uit 2001 waarin het volgende staat :Field Remedy: 1899
Subject: Family 1 engine – EGR malfunction
Models: Engines: Option:
Astra-G 2001…2004,Corsa-C 2001…2005,Zafira 2001…2004,Vectra-B 2001…,Vectra-C 2002…2003 Z14XE| Z16XE| Z16YNG,Z14XE| Z18XE,Z16YNG,Z16XE,Z18XE All
Complaint: Telltale on, driveabilty complaints, jerking, trouble code P0400 set
Cause: Deposits in EGR between pintle and guide
Production: As of following engine numbers a stepped pintle EGR valve with several design improvements has been introduced: Z14XE (Astra G, only MT) 20CK1163 Z16YNG (Astra-G, Zafira-A) 02PV1729 Z18XE (Corsa-C) 20AS5625 Z18XE (Vectra-C) 20AN8145Remedy:
This remedy is valid for the following models only:Engine Model Transmission Modelyear until Engine-BP
Z14XE Astra-G AT 2001 – 2004 all
Z14XE Astra-G MT 2001 – 2004 20CK1163
Z14XE Corsa-C MT 2001 – 2003 all
Z14XE Corsa-C AT 2001 – 2005 no BP available
Z16XE Astra-G AT 2001 – 2004 no BP available
Z16XE Vectra-B MT & AT 2001 all
Z16YNG Astra-G MT 2003 – 2004 02PV1729
Z16YNG Zafira-A MT 2001 – 2004 02PV1729
Y16YNG Zafira-A MT 2001 – 2004 02PV1729
Z18XE Corsa-C MT 2001 – 2003 20AS5625
Z18XE Vectra-C MT 2002 – 2003 20AN8145
Please refer to TSB 1897, TSB 1900, QI 1953 or Special Policy Program 05-P-25 for other models with family 1 engine.
In case of customer complaint replace EGR valve by modified version with stepped pintle guide,@Firezi wrote:

Spreekt voor zich!
Ziet er gelikt uit, moet bij mij nog het MID doen.
Leuk projectje voor aankomende weekend :P@Chaert wrote:
@ZakhooiTM wrote:
De EGR in een Z16XE kan inderdaad via een Tech2 worden uitgezet. Is een software updatje :)
Dit kan gewoon bij elke Opel dealer? Ook enig idee wat de kosten hiervan ongeveer zijn?
Lijkt me wel dat dealer dit kan doen, maar willen weet ik niet zeker.
Het vereist wel SPS programmering en das denk niet goedkoop (ze betalen er jaarlijks 3000+ euro voor en willen dat dubbel en dwars terug :P )Je kan altijd natuurlijk effe informeren wat de kosten zijn.
De EGR in een Z16XE kan inderdaad via een Tech2 worden uitgezet. Is een software updatje :)
Check eens je PM spambox :P
@John-Kirby wrote:
Heb jij een link van die site (Tis2Web) voor me en evt wachtwoord (Mocht die nodig zijn)
Groeten John en thanks voor de hulp. :thumb
Link mag je hebben, wachtwoord niet :P
https://www.gme-infotech.com/users/login.html” onclick=”window.open(this.href);return false; -
AuteurBerichten