Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat was er eigenlijk stuk gegaan na het eruit trekken van de radio?
Ik zie dit topic nu pas, heb paar jaar geleden mijn DD-WRT router vervangen door een oud pctje met Microsoft Thread Management Gateway die nu weer vervangen is met Sophos UTM (is gratis tot 50 client IP’s)
De UTM doet antivirus, antispam (mocht je SMTP of POP3 gebruiken), IPS, webfiltering en VPNHet feit dat je niet hoger komt dan 80mbit kan zijn dat de CPU van je router het gewoon niet kan trekken.
Verder is DD-WRT iets zwaarder voor je router en zeker als je vlans en dat soort opties gaat gebruiken dan krijgt hij het nog drukker :)Wat je nog kan proberen is QoS compleet uit te zetten en dit in je startup script te zetten :
echo 1000 > /proc/sys/net/core/netdev_max_backlogAls je wil klooien met een Sophos UTM dan moet je effe kijken op hun website, de software is zo te downloaden en de licentie die je nodig hebt is makkelijk op te vragen en is gratis.
Edit :
Ohja, je zou je router ook nog kunnen overclocken :)Welkom op het forum!
Leuk wagentje heb je :)Ik heb net effe gekeken en de toeren per minuut wijken een beetje af van wat het echt is.
Maar technisch gezien werkt alles gewoon naar behoren.Ik heb hem omgezet naar een andere motorcode (code index)
En toen werkte hij naar behoren.Hmmm, wie zou een Tech2 hebben op het forum *kijkt naar eigen ondertext* :P
Ik heb een tellerunit van een Diesel zonder problemen in m’n benzine Astra G gemonteerd.
Het kan dus wel, het enige wat je moet doen (wat je eigenlijk zoiezo moet doen) is de code index aanpassen met een Tech2 zodat deze overeen komt met je motor code en bandenmaat.Omzetten van code index is trouwens 3-5 minuten werk, 10 minuten als je nog koffie moet drinken.
Je had ook langs mij kunnen komen :p
Het is inderdaad een klusje van niks, het is alleen iets op aanwezig of niet aanwezig zetten.ik woon in roelofarendsveen/ oude wetering :)
Hmmm, Fuel Tank Ventilation Valve al eens getest ?
Misschien gaat die niet helemaal open.Of zeg ik iets stoms ?
@Cobus wrote:
Ook ik wil graag in aanmerking komen voor de NL Software voor mij Op-Com Clone.
Alvast bedankt.Je hebt een PM :)
Ik zoek er ook al een tijdje naar, maar als je een beetje handig bent kan je ze zelf maken :
http://www.astra-g.de/showthread.php/26677″ onclick=”window.open(this.href);return false;Toen de thermostaat in mijn astra moest worden vervangen hoefde de nokkenas er niet uit, alleen de distributie riem en kappen moesten eraf want hij zit er achter.
Verder moest het tandwiel die op de nokkenas zit eraf (anders krijg je de kap er niet af) en had een ‘key’ zitten zodat je deze op een manier kan monteren.Ik zal eens kijken of ik wat afstel gegevens kan vinden en misschien een procedure :)
Edit:
Je hebt een PM.Uit welk bouwjaar komt je astra ?
Als het 1999 is moet je de volgende zekeringen controleren :
Zekeringen kastje in de auto :
1ste rij – 3de van rechts
2de rij – 8ste van rechtsIs het een uit bijvoorbeeld 2001 :
2de rij – 3de van rechts
3de rij – 2de van linksDe hooftzekering die gebruikt wordt is de zekering die het dichtsbij je vooruit zit / meest verre van jou af als je voor je auto staat.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)
17 april 2014 om 19:58 In reactie op: C.V A.B astra G + Stuurbediening Vectra B inbouwen in CorsaB #18227373Hierbij de pinout die voor jouw wensen van belang zijn :
CDLM (Central Door Locking Module)
X61
1 = Rood/Blauw – Switch – Central locking – Driver door
2 = Rood/Wit – Switch – Central locking – Driver door
10 = Zwart/Blauw – Motor – Central locking – Driver/passenger door
14 = Zwart/Wit – Multitimert (Multitimert Pin 13)
15 = Grijs/Wit – Door contact switch
21 = Bruin/Wit – Diagnose OBD Stekkert
24 = Rood/Geel – Window LiftersX62
2 = Bruin/Rood – Switch – Window Lifters – Driver Door
3 = Rood – F1.21 – W contact
6 = Bruin/Wit – Switch – Window Lifters – Driver Door
7 = Zwart/Geel – Multitimert/Motors – Central locking
8 = Zwart/Rood – Multitimert/Motors – Central locking
9 = Rood – F2.11 – Live 12v
11= Bruin – MassaMultitimer
9 = Geel – F2.24 | Gaat naar grootlicht schakelaar
10 = Zwart/Geel – Central locking (X62-pin 7)
12 = Zwart/Rood – Central locking (X62-pin 8 )
13 = Zwart/Wit – Central locking (X61-Pin 14)
25 = Zwart – Contact 12V – F1.29 | Pakken vanaf cigaretten aansluiting
26 = Rood – F1.21 – W Contact
31 = Rood – 12V – F2.22
32 = Bruin – Massa
37 = Rood – 12V – F2.22W Contact = Rood, kan je het best vanaf radio pakken, daar heb je er 2, en dikke en een dunnere. Je moet de dunnere hebben.
Hoe je het met de deuren en ramen moet doen, ben ik nog mijn hooft over aan het breken.
Maar misschien dat je hier alvast wat aan hebt.:)Klinkt bekend, heb het zelfde met m’n MID gehad. Is een instelling die je kan vinden in het GID > Programming > Code Index op de Tech2
Daarna Radio op Not Present zetten en programmeren.17 april 2014 om 10:01 In reactie op: C.V A.B astra G + Stuurbediening Vectra B inbouwen in CorsaB #18227371Je kan ze trouwens ook op imgur.com zetten, heb je geen account nodig en uploaden is heul simpel :)
Ik heb verder kunnen uitvinden wat de massa, 12v en trigger is van de multitimer voor de knipperlicht relais.

De verbindings punten aan de bovenkant zijn voor de relais, de meest rechts zijn de knipperlicht relais (vanaf 1999 een masieve relais)
Moet alleen effe uitzoeken welke contacten gebruikt worden om de knipperlichten zelf aan te sturen, al kan je ook zelf een relais op de trigger zetten (moet je wel even meten hoeveel spanning daarop staat)Ben verder ook alle dingen bij elkaar aan het zoeken, ik hoop dat ik vanavond daar wat tijd vrij voor kan maken.
Ik kan vanavond effe kijken in de schema’s.
Maar om het zoeken naar het probleem makkelijker te maken zou ik graag wel willen weten met wat je kortsluiting hebt gemaakt.
Voorbeeld : Rode draad kortgesloten met bruin / massa.@Maatie wrote:
Vanaf vandaag ook Opel, VW/Audi/Seat/Skoda uitlezen in Den Haag!
Vergoeding: Wat het je waard is.
Op-COM + VAG-COM(Amsterdam Noord tot juni 2014, alleen op afspraak, vanaf €10,-)
Je staat erbij :)
Edit:
Ik heb nu ook Kleine-Paul toegevoegdOf ze zijn na het tunen vergeten om de cruise control weer op aanwezig te zetten :P
Dit heb ik eens ook gezien, komt omdat sommige ECU’s niet vatbaar zijn voor een lek in de software welke deze methode gebruikt.
Das dus een normale OBD diagnose stekker met waarschijnlijk een ELM327 erin.
Erg handig voor uitlezen van vele merken maar kan geen merk specifieke dingen doen.
De OP-COm die meeste hier hebben staat echt duidelijk “OP-COM” op en zwart met een USB type B ingang aan de ene kant en OBD aan de andere kant.8 april 2014 om 21:49 In reactie op: C.V A.B astra G + Stuurbediening Vectra B inbouwen in CorsaB #18227349Heb je hier wat aan?, ik zal morgen nog effe de 2de stekker erbij zetten en alles nogmaals controleren (was weer een drukke dag en ben moe)
Morgen avond (als niemand ander het dan al heeft gedaan) zal ik kijken in hoeverre het overeen komt met het spul in je Corsa :)
X61
1 = Rood-Blauw : Switch – Driver side – Central locking
2 = Rood-Wit : Switch – Driver side – Central locking
10 = Zwart/Blauw : Motor – Driver side – Central locking
14 = Blauw/Wit : Multitimert
15 = Grijs/Wit : Door contact switch
21 = Bruin/Wit : Diagnose (OBD Stekkert)
24 = Rood/Geel : Window lifters (Als je deze op massa legt sluiten je ramen :)) (Wat kan kloppen, dit heb ik via een mod in een topic ergens hier kunnen doen in mijn astra)Op zich zou het met de kabels eruit trekken ook moeten volstaan (aangezien hij dan ook geen stroom krijgt.
Maar je kan het altijd proberen, hou de zekering er ongeveer 30-60 seconden uit. Daarna is alle stroom er wel uit.8 april 2014 om 21:07 In reactie op: C.V A.B astra G + Stuurbediening Vectra B inbouwen in CorsaB #18227345Krijg noh toch de kiekert, het is duidelijk bedankt voor de opheldering :)
Nu moet ik alleen nog weten uit welk bouwjaar van de astra de module komt, anders ga ik weer onzin verkopen.Bedoel je de stekkers van achter de radio ?
De zekeren kastzit onder de motorkap aan de bestuurders kant, en hier onder zie je de zekering zitten.

Hehehe, in de IT zeggen we nog wel eens “Er is een bitje omgevallen” als er iets niet werkt :P -
AuteurBerichten