Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het ABS/TC systeem moet toch weten hoe hard elk wiel draait, worden alle sensoren dan bij elkaar opgeteld en gedeeld door 4?
Zover ik heb begrepen wordt de vehicle speed door een sensor bij de transmissie gemeten.
Maargoed, meten is weten. Kan nooit kwaad om in data list 1 te kijken of de sensoren goed werken :)P0500 –
The control unit receives the following signal not or wrong:
Vehicle Speed Input SignalControleer of je snelheid sensors van je voorwielen correcte waarden geven.
(Dit kan je ook via je KTS zien, het systeem wat je moet hebben is je ABS/TC)Je ABS/TC heeft ook snelheid sensoren, waarschijnlijk is een van deze sensoren defect of zit ergens een kabel breuk.
Dat zou je inderdaad kunnen gebruiken jah :)
Mooi, dan is het gewoon bestellen, laat ook even weten hoe deze branden.
Heb zelf maar LED’s gekocht bij conrad, gesoldeerd en erin gezet want die ik er eerst in had zitten begonnen te knipperen, gingen snel stuk of begonnen dimmer te worden.
Misschien maar eens een keer kijken voor die dikke LED’s of zelf ringen maken die beterder zijn :)
Verder is het vervangen redelijk te doen, alleen de gene achter het plastic (tussen dim licht en groot licht) is heul irritant te doen.Ik heb deze koplampen ook voor m’n Astra, deze waren wel al in LED versie maar hier gaan inderdaad gewoon t5 lampjes in.
Wat ik bij mij koplampen wel bij kreeg was een relais die schakelde op het dag rij licht, dit is volgens mij om de lampen controle unit voor de gek te houden (LED trekt minder stroom dan normale lampjes)Die kous om je groen/bruin en blauw/rode draad is bescherming tegen EMI, dit is omdat deze 2 draden de data kabels zijn die naar de kiekert lopen.
Normaal gesproken zou deze draad helemaal van hemel tot kiekert moeten lopen en op beide punten op massa worden aangesloten.Je kan de kous eraf trekken of erop laten zitten maar dat zou niet zoveel nut hebben (te kort)
Ik zou dus een manier proberen te vinden om deze kabels toch te kunnen afschermen tegen interferentie of je vindt het leuk om s’nachts wakker te worden tijdens onweer door je alarm :POm te kijken of dit mogelijk is via een Tech2, klop hier je VIN nummer in :
https://tis2web.service.gm.com/tis2web” onclick=”window.open(this.href);return false;Dan weet je het direct :)
Als het niet kan, moet je naar een tuner zoals hierboven werd aangegeven.Graag gedaan en geen probleem, als je nog vragen hebt of hulp nodig hebt hoor ik het wel :)
Als je de draden in de goede gaatjes doet moet dit geen probleem zijn inderdaad.
Als je alle kabels hebt liggen dan wordt het redelijk makkelijk aansluiten, zo niet dan kan je je eigen kabel maatschappij starten kwa kabels :)
De zwarte draad op pin 26 is trouwens een kabel die naar je achter ruit verwarming gaat :)Hmmm, klinkt als een software of CANBUS probleem, niet onmogelijk als ik de hoeveelheid TSB’s tel in TIS…
Wat ik denk :
Media systeem wacht op een process dat zich moet afsluiten of een bepaalde routine moet uitvoeren, deze state wordt nooit bereikt en komt in een deadlock terecht.Zonder een debugger is er meestal niet achter te komen welk process blijft hangen of waar hij op wacht.
Maar erg netjes dat je een andere auto krijgt, uit een IT’ers oogpunt : een leuke uitdagende auto :P
Uit een gewone automobilist oogpunt : Ding moet gewoon werken waarvoor je 20.000 tot 40.000 euro voor hebt neergelegd :)Je zou even moeten kijken bij de kiekert, de breede stekker (28pins stekker) moet op pin 4 een zwarte kabel zitten.


IRL = Interieur Licht / Ultrasoon module– Grijze draad komt uit op multitimer Pin 33, deze kan je inderdaad al gebruiken.
– Rode draad is een constante plus, deze kan je dus ook al gebruiken.
– Zwarte draad is een geschakelde plus, deze wordt ingeschakeld wanneer je je contact op positie 2 zet.
Deze kabel kan je bij de MID vandaan trekken bijvoorbeeld, het kan zijn dat de kiekert deze ook op pin 4 heeft, dan kan je de ultrasoon module daaraan knopen.– Als je in de ultrasoon module geen Blauw/Zwarte draad hebt hoef je deze niet aan te sluiten lijkt mij.
– Bruin moet je op een goed massa punt aansluiten zoals inderdaad de bout bij de kiekert7 mei 2014 om 18:04 In reactie op: C.V A.B astra G + Stuurbediening Vectra B inbouwen in CorsaB #18227383Ivartje heeft op het moment een RAAR! probleem.
Tijdens het kortknippen van overbodige draden op X61 maakte hij waarschijnlijk sluiting.
Nu heeft hij het probleem dat de kiekert klik zegt en de deurmotoren blijk geven te willen maar z’n deuren sluiten niet (ze bewegen wel een beetje)
Wanneer hij de auto van het slot wil halen gaat wel kofferbak motor werken maar deze wil niet meer sluiten.Nu is het een aantal keren gebeurd dat wanneer hij na een paar keer klooien met openen/sluiten of de deuren dicht gooien dat hij het spontaan weer ging doen.
Tot na een paar keer open en dicht doen dan klikt de kiekert en bewegen de motoren weer een heul klein beetje.
Tevens werkt de comfor sluiting ook niet meer tot een moment en dit wel weer spontaan werktWat hebben we getest / gemeten :
1. Wanneer de deuren moeten openen, er op de Zwart-Rode draad 12v te staan en de Zwart-Gele draad zweeft (0.57v), op de Bruin-Witte draad gebeurd ook weinig of is niet te meten.
2. Wanneer de deuren moeten sluiten, staat er 0.30-0.50v op de Zwart-Rode draad en wordt de Zwart-Gele draad naar massa getrokken (is 0.01-0.00v)
3. Kiekert vervangen met een andere van de sloop, zelfde probleem.
4. Deurmotoren vervangen maar de oude kiekert weer terug geplaatst, zelfde probleem.
5. Deurmotor bij passagier ontkoppeld en getest, zelfde probleem
6. Deurmotor bij bestuurder ontkoppeld en getest, zelfde probleem.
7. Multitimer ontkoppeld van de kiekert.De gemeten waarden zijn vanaf de connector naar de deurmotoren gemeten.
Wat ik me nog kan bedenken :
1. Slecht massa punt ? Deze was voor het kortknippen van de draden nog goed (alles werkte toen nog correct), misschien is deze losser gaan zitten na het gehannes met de draden ?@gose91 wrote:
@ZakhooiTM wrote:
Thanks! je staat erbij :)
Lust je ook nog appeltaart ? dan zet ik dat er ook bij :PAlleen met slagroom :jerry
Staat erbij :jerry
Zo, das mooi klote!
Jammer dat er dan weer van die zielige mensen zijn die niet van iemand anders zijn spullen kan afblijven.Ik ga denk toch maar eens een programma schrijven die marktplaats in de gaten kan houden.
(Na mijn vele auto projecten)@gose91 wrote:
Na komend weekend ook OP-COM in Utrecht Zuid-West en soms Zoetermeer!
Vergoeding: kom je naar mij, niks. Kom ik naar jou, koffie met een dik plak cakeThanks! je staat erbij :)
Lust je ook nog appeltaart ? dan zet ik dat er ook bij :PNetjes!
Nu nog moet je alleen nog effe kijken wat er gebeurd als je 10 tot 20 000 connecties naar het internet open zet.
Dat klopt, normaal gesproken heb je de radio code niet nodig.
Wat oudere radios hebben het wel nodig elke keer als je radio spanning verliest omdat het in SRAM werd opgeslagen.
Kan ook erg weinig info vinden over het inmiddels beruchte lampje.1GB bestand binnenhengelen ?
http://download.thinkbroadband.com/1GB.zip” onclick=”window.open(this.href);return false;Als je met die apparatuur ook in de radio zelf kan komen dan zou je codes moeten zien.
Al heb ik met ander apparatuur anders dan een OP-COM of Tech2 nog niet gezien dat die ze kunnen uitlezen.
Ik kan ook niet echt vinden waar dat LEDje voor dient, na ontkoppeling hoef je geen code in tevoeren (scherm en radio worden via tech2 gekoppeld)Is het normaal niet zo dat hij knippert als je contact uit hebt staan ?
Knippert het ledje ook nog onregelmatig ?
Als hij dat doet kan het een code zijn (voorbeeld: 5 snel achter elkaar, even een pauze en dan 1 keer, dat zou dat code 51 zijn)Leeuwarden is inderdaad niet echt om de hoek en ik kan niet garanderen dat ik het kan oplossen.
Heb wel een Tech2 waarmee je alles kan uitlezen al kan een OP-COM dat ook.
Als je je radio kan uitlezen met een OP-COM kan je misschien meer te weten komenLaatste keer dat ik met DD-WRT bezig ben geweest kon ik het ook via de web interface.
SPI Firewall uitzetten is niet een hele grote ramp, NAT zorgt ervoor dat mensen niet zomaar op je netwerk kunnen komen (dit is omdat NAT vanaf buitenaf niet zichtbaar is voor anderen en zien het als een normaal apparaat wat packetjes verstuurt)
Poorten staan niet wagenwijd open, ze worden alleen door anderen gezien als Dicht inplaats van Stealth.De keuze is aan jou :)
Alles wat een garage doet kost meestal een vermogen, zeker met dit soort dingen heb ik gemerkt :)
Het is een beetje moeilijk om vanaf afstand zonder al te veel details te beoordelen wat het probleem kan zijn.
Je zit zeker niet in de buurt van leiden of nieuw vennep :POverclocken is niet zo heul spannend, is gewoon een pulldown menutje in de system settings dacht ik.
Het ergste wat je kan overkomen is dat hij vastloopt na herstarten of na een tijdje.
Dit is meestal door hitte die de cpu afgeeft dus een oud pentium 1 coolertje zou oververhitting moeten tegengaan.Ik heb verder niet echt de max LAN>WAN throughput kunnen vinden van de e4200, kon wel weer mensen vinden die niet hoger kwamen dan >120mbps (niet zo een grote ramp, je ISP de snelheid weer verhoogt)
http://www.amazon.com/review/R3GRO7A2I3SBEM/ref=cm_cr_pr_perm?ie=UTF8&ASIN=B004K1EZDS&nodeID=&tag=&linkCode=” onclick=”window.open(this.href);return false;Mocht je Ziggo hebben als ISP, zet je MTU ook eens naar 1492 en kijk of dat iets helpt.
Verder kan je de SPI Firewall op basic of uit zetten. Dit houd ook wat ruimte over voor de CPU. -
AuteurBerichten