Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Goed om te horen dat het allemaal gelukt is, dat gele is maar niks.
Heb er zelf nu ook 7500K Hallo!geen lampen erin zitten (nog geen zin in xenon) past erg goe bij elkaar :)13 mei 2014 om 18:55 In reactie op: C.V A.B astra G + Stuurbediening Vectra B inbouwen in CorsaB #18227412Gelukig heb ik er nog een halve op vooraad :P
Kunnen we in iedergeval kijken of het past in je Mini G uhhh.. ik bedoel Corsa BJe bent van harte welkom :)
Je kan in iedergeval effe kijken of je X1 stekker is voorbereid. Misschien is het kwestie van pinnen erin proppen en aansluiten aan kiekert.
Ah kom op joh, het is een leuke uitdaging. Tís jammer dat ik weer ver weg zit anders had ik zelf meegeholpen :)
Hier zijn de gene welke in een X stekker zitten, je zou eens kunnen kijken of ze al zijn voorbereidPin 18 (Constante plus) zit op X1 Pin 39
Pin 19 (sirene) zit op X1 Pin 33
Pin 20 (motorkap) zit op X1 Pin 4 en gaat door naar X2 Pin 2Aha… lijkt erop dat de helft inderdaad nog niet aangesloten is (gelukkig wordt het lekker weer van het weekend)
Hier is de volledige pin bezetting
pin 1 Rood/blauw # Centrale vergrendeling schakelaar van de bestuurders deur
pin 2 rood/wit #Zie Pin 1
pin 3 Rood #Geschakelde plus, Contact positie 1. Kan je vanaf de radio jatten
pin 4 zwart (van hemel), #deze moet ook aan een geschakelde plus, voorbeeld die van je MID
pin 5 geen #Alleen van toepassing als je auto komt uit het land der verkeerde kant rijdende.
pin 6 geen #Niet verbonden
pin 7 groen/bruin (hemel sensoren)
pin 8 blauw/rood hemel sensoren)
pin 9 Rood # Constante Plus
pin 10 zwart/blauw # Gaat naar je deurmotoren
pin 11 geen #Code LB(Lekker Belangerijk)
pin 12 rood blauw ( van hemel )
pin 13 geen #Zie pin 11
pin 14 zwart/wit #Multitimert
pin 15 grijs/wit #Deur schakelaar bij bestuurderskant voor het irritante piepje als je je licht aan laat staan.
pin 16 Grijs # Gaat naar je deur contact schakelaar
pin 17 Bruin-Wit #Gaat naar je achterbak verlichting
pin 18 Rood #Moet worden aangesloten aan constante plus
pin 19 Bruin-Rood #Gaat naar je allarm sirene
pin 20 geen #Gaat naar je motorkap schakelaar/sensor
pin 21 bruin/wit # Diagnose stekker (voor das opcom)
pin 22 geen #Zie Pin 11
pin 23 bruin/violet (immo) # Smooi!
pin 24 rood/geel
pin 25 Bruin/Violet #Gaat naar Alarm Actief lampje
pin 26 Zwart #Gaat naar je achter ruit verwarming
pin 27 geen #Code LB
pin 28 geen # Zie hierbovenThanks! je staat erbij :)
Ik denk dat hij bedoeld dat je nu niet in het menu voor de CV moet zitten maar in het menu Alarm (weet de exacte gebruikte term even niet)
Het kan zijn dat inderdaad je sleutels niet zijn ingeleerd maar je lees lampje zou wel moeten werken na het inbouwen.Kan je wat foto’s maken van welke pinnen nu bij de kiekert zijn bezet / aangesloten ?
@Opeltje17 wrote:
@ZakhooiTM wrote:
Zover ik heb begrepen hebben de makers van de OP-COM software de beveiliging van hun software en hardware flink opgeschroeft waardoor 08/2010 de laatste is voor de china clone.
Is dat voor jouw niet te kraken dan(leuke uitdaging als IT”er) :thumb
Misschien als toekomstig projectje :)
Eerst m’n CarPC Systeem maar eens afkrijgen (267 van de 300 solderingen gedaan, daarna alles aan elkaar proggen) :)Ok, dus gewoon op de russische manier het demonteren, prima :thumb
@marijnl1988 wrote:
ik ben je hulp meer dan dankbaar echt…
je hebt me tot nu erg goed geholpen
dikke duim voor jou :thumbpin uit een sloop auto gehaald ( pin in de groene stekker hierboven ) netjes gesoldeerd en krimkousje eroheen

pin zit er netjes in ( origineel mogelijk )

Thanks! Ik doe het met plezierg :)
Nu heb ik wel een vraag aan jou, hoe heb je die pin eruit kunnen krijgen ?
Wil misschien CC inbouwen en moet denk dit ook gaan doen.Haha, gelukkig maar :)
Ik hoop dat het straks allemaal gaat werken, wil dit ook ooit in mijn auto gaan doen.
Als je nog ergens tegenaan loopt dan hoef je maar te vragen :)Het is inderdaad ook Pin 68 :)
Zover ik heb begrepen hebben de makers van de OP-COM software de beveiliging van hun software en hardware flink opgeschroeft waardoor 08/2010 de laatste is voor de china clone.
Op pin 2 zit een Bruin-Blauwe draad en op Pin 9 een rode
Dat is inderdaad een mega hel (eerst uitleren bij de sloop en inleren in je eigen wagen en dan maar hopen dat alles goed gaat)
De pin die je moet hebben is 1, dit zou een Bruin-Violette draad moeten zijn.De immo moet je zelfs behouden als ik eerlijk ben, anders mag je de hele zooi opnieuw gaan inleren en daar wordt je niet warm van :)
Het is gewoon 1 draadje trekken en aansluiten :)Van de immo’s die ik heb gezien wel jah en de immo’s van de astra g zijn zover ik weet het zelfde.
Zo ziet de stekker ingang van de immo eruit en de module zit onder je contactslot, de stekker hiervan heb je nodig.

Ik ben ervan overtuigt dat je het wel lukt, gewoon alles goed controleren en hulp vragen als je er niet uit komt :)
Je hoeft alleen maar 1 draad te zoeken bij de immo, als deze er niet zit bij de sloop effe stuurkap open breken en de immobiliser log halen.
Daarna de stekker eraf knippen met genoeg draad welke je dan in je auto kan monteren.
Misschien kan je zelfs alleen een pin uit de stekker halen bij de sloop en deze in de huidige stekker plaatsen, zou ik van de week effe moeten kijken of dat kan en maak ik wel een foto :)Je kan alles gewoon doen zoals je bent gewend, wat ik alleen denk is dat de kiekert geen alarm kan sturen naar de immobiliser zodat deze weet dat het alarm is afgegaan.
En waarschijnlijk wat foutcodes in de kiekert dat hij de immobiliser niet kan benaderen.De immobiliser zit onder/om je contactslot, wanneer je je sleutel in het contact doet leest deze je transponder(chip) in je sleutel uit en checkt hij of deze sleutel vertrouwd wordt.
Zo ja mag de motor starten, zo nee blijf je staan:)Je moet inderdaad half IT’er zijn om de computer systemen van auto’s te begrijpen.
Ik bouw zelf electronica, programmeer van alles aan elkaar en ben netwerk engineer van beroep (naast systeem beheerder en nog een aantal dingen)
Het punt van auto’s van tegenwoordig uit meerdere netwerken bestaan welke weer via gateways worden verbonden.
Opel’s van tegenwoordig hebben 3 GMLAN’s, Low, Mid en High speed.
Deze zijn weer verbonden met elkaar via gateways en als er ergens een beschadiging in de bekabeling zit kan het gaan storen of zelfs als er ergens een stuk zit waar de kabels niet zijn getwist.Daarom heb ik een CANBUS logger gebouwd die alles kan vast leggen en verschillen tussen 2 autos kan vinden :)
In de immo zit deze inderdaad niet ingeprogrammeerd (ook nog niet inschakelen als je nog niet alles hebt geregeld kwa bedrading)
Als je de stuurkappen eraf haalt en kijkt naar de stekker van de immo dan zou je een bruin/paars (of violet) kleurige draad moeten hebben.
Zo niet dan kijken of je deze van de sloop kan halen (heb er zelf ook nog een, maar deze is voor het Tech2 Aanklooi Systeem(TM))
Je zou ook kunnen kijken wat er gebeurd als je dit achterwege laat, mogelijk dat het alarm toch werkt.
Je zal alleen geen extra start onderbreking hebben denk ikHeb even iets beter gekeken (gebruik m’n telefoon)
En het is inderdaad bruin/violet (kan paarsig zijn)Je zou kunnen kijken of de immobiliser is voorbereid door de stuurkappen eraf te halen
Als deze bezet is schilt dat weer zoeken naar kabels.
Om je alarm aan te melden moet je via de op-com alarm op aanwezig zetten in de immobiliserJe bent lekker bezig :jerry
ben zeer benieuwd!Er schoot trouwens nog wat te binnen, weet niet of je dit al wist maar als het niet direct werkt moet je het alarm aanmelden in de immobiliser.
Kijk effe of pin 23 van x61 is bezet, moet en bauw/violet zijn -
AuteurBerichten