ZakhooiTM

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 749)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: ECU code vraag #18236198

    @Haasje17 : Dus ik zou van mijn SE een XE kunnen maken ?

    @DrHairyPants
    : Wat Haasje al zegt, OP-COM of Tech2

    In reactie op: ECU code vraag #18236192

    Ik neem m’n woorden terug, heb het net voorelkaar gekregen om een ECU om te zetten van Z16XE naar SE :jerry
    Trouwens wel grappig dat de SE en XE op ECU gebied redelijk gelijk zijn.
    In hoeverre zijn deze motoren dan eigenlijk anders, want je kan zeker niet van een 8v een 16v maken? (onderblok anders?)
    Of is het ergens wel mogelijk om de kop over te zetten ?

    In reactie op: siemens ncdr-1100 #18236219

    Heb dit ook eens gehad met ander apparatuur (spel computer vooral)
    Ik maakte de lens dan schoon en hercalibreerde meestal de laser dan een beetje zodat deze weer goed werkte en bleef werken.
    10 jaar later werken ze nog steeds prima :)

    In reactie op: Voorstellen #18236374

    Welkom!
    Enjoy your stay :thumb

    In reactie op: Nieuwe radio – maar TID werkt niet mee #17721127

    Volgens mij een rode draad met een grijze streep, deze moet je onderbreken bij de TID en zou je weer datum en tijd moeten zien.

    In reactie op: Big opel forum down? #18236319

    Als ie weer online komt, geef mij een seintje.
    Start ik een backupje :) (op een laag pitje, maak je maar geen zorgen:P)

    In reactie op: Post je sloop … #18236234

    @gose91 wrote:

    @ZakhooiTM wrote:

    Gelezen en heb hier wel oren naar :)
    Zal een mapje maken als ik vanavond thuis ben :)

    Te laat: https://mapsengine.google.com/map/viewer?mid=zETIWClxxEjY.kYbYck_kfSL4

    Zal ik een nieuw topic aanmaken onder ‘Auto Algemeen’? Ik hoop dat ‘ie daar niet weg ebt, want zo actief is dat deel niet…

    Mooi! hoef ik het niet bij te houden :P

    In reactie op: Post je sloop … #18236227

    Gelezen en heb hier wel oren naar :)
    Zal een mapje maken als ik vanavond thuis ben :)

    In reactie op: ECU code vraag #18236189

    Dat heb ik trouwens nog niet voor elkaar kunnen krijgen met zowel de Tech2 als de OP-COM.
    Als ik de hele zooi uitleer (CIM + ECU) dan blijft het onthouden dat hij een specifieke motor moet aansturen.
    Ben hier een maandje geleden mee aan het spelen geweest :)

    Edit : De ECU die ik trouwens hiervoor misbruikte kwam van een Z16XE af

    In reactie op: Hoe leg ik constante stroom aan? #18235800

    Klopt, meestal zit deze er al in. Als dat het geval is hoef je niet persee nog een zekering er tussen te zetten.

    In reactie op: Hoe leg ik constante stroom aan? #18235798

    Hmmm 130mA is niet zo heel veel dus dat zal dan wel mee vallen.
    gele is de plus en de min kan je ongeveer overal vandaan halen (het hele chassis is een min)
    Meestal kan je deze ook op een bruine draad vinden

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17643810

    Niet allemaal vandaag gedaan, maar meer verspreid over de maanden :

    *Nieuwe velgjes (Auto was inderdaad smierig toen de foto werd gemaakt)

    *Andere koplampen (FK angeleyes met eigen in elkaargezette fellere LEDs (originele LEDs gingen snel stuk, erg fijn als je net bij de APK langs gaat…)
    *APK goed gekeurd (gelukkig mocht ik bij mijn aardige garage de verlichting nog effe in orde brengen :)
    *Mistlampen gemonteerd (foto komt later)
    *Olie + olie filter, pollen filter vervangen en alle vloeistoffen bijgevuld (zover nodig)
    *Nieuw CarPC systeem ingebouwd waarmee ik op het moment op afstand de ramen open en dicht kan doen via een eigen gemaakte App op de telefoon (video komt nog wel)

    Alles aangesloten voor het inbouwen voor de eerste algemene test

    Systeem Selftest geslaagd :jerry

    Ook heeft mijn nieuwe systeem een soort CANBUS waarop ik modules kan aansluiten, waardoor een module voor Remote Start en dat soort ongein kan worden geregeld :)

    *En verder nog wat dingetjes gedaan.

    In reactie op: Hoe leg ik constante stroom aan? #18235796

    @CAlberts wrote:

    De bedoeling is dat ie ook stroom krijgt als de auto geparkeerd staat. Er zit namelijk een bewegingssensor op die gaat filmen als de auto beweegt of er iets in beeld beweegt. Volgens mij zou je best een behoorlijk aantal uren aan de stroom kunnen. Mocht het nou echt lang zijn, dan haal ik de stekker gewoon uit het apparaat.

    Dr is ook een speciale kabel/apparaatje voor die het voltage vd accu in de gaten houdt, maar daar lap je dan ook weer € 50,00 voor.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

    Ik zou gewoon een multimeter aanschaffen, dan kan je precies zien hoeveel stroom het ding trekt.
    Plus dat het gewoon erg handig is om te hebben :)

    Weet niet hoe groot je accu is, maar een stroompje van 300-600mA (milliampere) kan na 3 dagen er al voor zorgen dat je wagen niet meer / beroerd wil starten.
    Heb ik persoonijke ervaring mee :P

    In reactie op: off topic #18176779

    Zeker leuke wagen heb je en wat maakt dat ding toch een heerlijk geluid! ( je motor dat he :P)
    Ben blij dat het ons is gelukt, ook al moest je effe van Twello naar Roelofarendsveen rijden :)

    Zal eens kijken of ik binnenkort zelf hier ook een topicje kan maken met de ellende in mijn auto :P

    In reactie op: Op-com NL software #18217519

    @Hendrik wrote:

    Sinds kort ook een op-com.
    Zou mooi zijn als ik ook een link naar de NL versie mocht ontvangen.

    *kuch* PM *kuch*

    In reactie op: Oproep : OP-COM en Tech2 eigenaren meld u zich! #18194073

    Het heeft even geduurd maar jullie staan op de kaart :)

    In reactie op: Witte tellerplaten Astra G – aflezing correct? #18235302

    Heb hem zelf aangepast via m’n Tech2 (dealer programmeer/uitlees apparaat)
    Maar kan denk ook wel via een garage/dealer

    In reactie op: Al m’n knipperlichten defect… zekering oké #18235286

    Zekeringen kast in motor ruimte

    Bovenste pijl is Linker knipperlicht
    Onderste pijl is Rechter knipperlicht

    Edit : en je hebt een PM :)

    In reactie op: Al m’n knipperlichten defect… zekering oké #18235284

    Ik ga eens neuzen voor je :)

    In reactie op: Witte tellerplaten Astra G – aflezing correct? #18235299

    Ik heb m’n teller unit vervangen met een uit een diesel die witte plaaten heeft.
    Ze wijken een beetje af, maar je raakt er aan gewend.
    Gelukkig kan je de tellerunit aanpassen zodat je Km per uur redelijk klopt, moest zelf de correcte bandenmaat en motor opgeven en is hij is nu redelijk exact (nog steeds wel en kleine afwijking maar nie zo groot meer als eerst :)

    Grijs = 12v voor verlichting
    Blauw/Rood = Stuurbediening (Weerstand ladder)
    Bruin = Massa

    :)

    In reactie op: iemand die dit kan maken ..? #18234619

    Ghehe, ben ik al mee bezig :P
    Enige verschil is dat ik het via de telefoon kan doen (handig als de auto net voor de deur staat, kan hem zien en is net te ver voor afstandbediening en het is heet weer. Kan ik via de PC of telefoon ramen alvast open zetten)
    Verder kan ik op de seriele bus andere modules hangen zodat remote start, airco, licht en al die andere ellende te bedienen is :jerry

    Ben blij dat het allemaal weer werkt, was me gister een dagje wel :)
    Dankzij dit project trouwens heb ik gevonden hoe ik ook m’n ramen open en dicht kan doen via eigen electronica. Dus binnenkort via m’n mobiel te bedienen :jerry

    In reactie op: hulp bij orginele alarm in een astra g !! #18232524

    Hahaha, was eerder overladen met werk :P

    Goed, ik zal hier beschrijven wat waarheen gaat, waarbij ik de kiekert als begin punt neem :
    Kiekert X61 Pin 18(Rood) gaat naar X1 pin 39
    Kiekert X61 Pin 19(Bruin-Rood) gaat naar X1 Pin 33, van X1 Pin 33 gaat deze naar X2 en zit op Pin 55
    Kiekert X61 Pin 20(Bruin-Groen) gaat naar X1 Pin 4, van X1 Pin 4 gaat deze naar X2 en zit op Pin 2
    Kiekert X61 Pin 23(Bruin-Violet) gaat naar X1 Pin 68, vannuit X1 gaat deze door naar Immobiliser Pin 1
    Kiekert X61 Pin 25(Bruin-Violet) gaat naar X1 Pin 41

    Kiekert X61 Pin 18(Rood) = Constante Plus/12v
    Kiekert X61 Pin 19(Bruin-Rood) = Sirene
    Kiekert X61 Pin 20(Bruin-Groen) = Motorkap schakelaar
    Kiekert X61 Pin 23(Bruin-Violet) = Immobiliser
    Kiekert X61 Pin 25(Bruin-Violet) = Waarschuwings lampje

    En ja inderdaad het lampje en de immobiliser draad hebben de zelfde kleur.
    Waarom, geen idee ben geen (en zelfs verre van) Opel engineer :)
    Als X1 Pin 39 NIET is voorbereid, sluit deze dan aan op een constante plus of je moet van werkverschaffing houden.

    Nu X1 als begin punt :
    Pin 4 (Bruin-Groen) gaat bij de stekker zijde naar Kiekert Pin 20 en de houder zijde naar X2 Pin 2 en daarna naar Motorkap schakelaar
    Pin 33 (Bruin-Rood) gaat bij de stekker zijde naar kiekert Pin 19 en de houder zijde naar X2 Pin 55 en daarna naar Sirene
    Pin 39 (Rood) gaat bij de stekker zijde naar kiekert Pin 18 en de houder zijde naar een constante plus (waarschijnlijk zekeringen kast)
    Pin 41 (Bruin-Violet) gaat de stekker zijde naar Kiekert Pin 25 en de houder zijde naar je waarschuwings lampje. Waar deze zit weet ik nie.
    Pin 68 (Bruin-Violet) gaat de stekker zijde naar Kiekert Pin 23 en de houder zijde naar de immobiliser Pin 1

    Nu X2 als begin punt :
    Pin 2 (Bruin-Groen) gaat de motorruimte zijde naar je motorkap schakelaar en de cabine zijde naar X1 Pin 4 en daarna naar Kiekert Pin 20
    Pin 55 (Bruin-Rood) gaat de motorruimte zijde naar je sirene en de cabine zijde naar X1 Pin 33 en daarna naar Kiekert Pin 19

    X1 Pin 17 is alleen van belang trouwens als je een auto hebt uit GB/VK/Verenigd Koninkrijk

    Wordt het zo iets duidelijker ?

    In reactie op: Zendai v41 update? #18206205

    *mompelt iets dat ze al te vinden zijn*

25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 749)