Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Welk model auto is het precies ?
Niemand die ervaring heeft met de Corsa C of/en de Z10XEP ?
@TWA wrote:
Is het niet zoals bij de Vec B door dealer met Tech-II in te programmeren? (Omega programma er in)
Vectra B en Astra G verschillen nauwelijks daarin…
Greetz Emiel
Zover ik heb kunnen proberen niet jammer genoeg..
Heb dit eens getest en kreeg de mooie melding dat hij de ECU niet kende van de Astra G.
Zou een keer kunnen kijken of het via SPS kan, al is dat voor die model jaren (jaar kruik-2003/ Vectra B, Astra G) redelijk beperkt dacht ik.
Morgen maar eens effe vlooien :PWil je alleen fout codes kunnen uitlezen ? (OBD2 stekker, kan je met je telefoon koppelen en spul uitlezen)
Of wil je ook dieper in de auto kunnen waarbij je ook kunt programmeren, alle codes wissen en de meeste stuurapparaten kan uitlezen ? (OP-COM)Als je optie 1 wil : Zoek naar elm237, dit zijn algemene uitlees dingen die redelijk veel dingen kan uitlezen. Alleen niet-standaard apparatuur meestal niet (alles wat niet op OBD pin 7 dacht ik zit)
Als je optie 2 wil : Zoek eens op marktplaats naar OP-COM (bijv http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m821687579-op-com-145-opel-diagnose-obd-stekker-opcom-gratis-verzending.html” onclick=”window.open(this.href);return false;)
Met de OP-COM kan je vrijwel elk systeem in je OPEL wagen uitlezen en sommige modules programmeren of aanpassen (wel of geen cruise control, nieuwe sleutels inleren etc etc)
Verder ook fout codes wissen en alle meetingen opvragen.ik zou zelf als je het lekker voor je eigen wagen wil gebruiken om de OP-COM te gebruiken
@Sefan662 & @goombaaking
Zie PM :)Welkom! :D
Misschien een beetje oud topic, maar heb gisteravond forummer gprins met een Astra J uit 2011 op bezoek gehad.
Tot mijn verbasing kan je met de Tech2 tegenwoordig ook geen flikker meer uitvoeren, of het nou Insignia of Astra J is, meer dan Off-Board Diagnostics kan je niet meer doen.
Nu kan je de Tech 2 in J2534 mode gebruiken en kan je via SPS wel de boel herconfigureren maar dan moet je wel een offline versie hebben uit 2012 aangezien de Tech 2 tegenwoordig met TIS2WEB niet meer werkt.
Daar heb je de Tech 3 voor nodig, of te wel de GM MDI van 2000-3000 euro ….Gelukkig heb ik en manier kunnen vinden om mijn Bosch KTS (nieuw speeltje) als iniedergeval een J2534 pass tru te maken zodat ik ook dit soort wagens aanpassen, maar warm wordt ik er niet van.
Ik denk dat de ECU’s van tegenwoordig steeds meer gaan werken met ondertekende software.
Dit wil dus zeggen dat de processor in de ECU eerst controleert of de handtekening van de software in orde is.
Wordt ook al sinds 2002 in spelcomputers en allerlij hardware toegepast, nu dat de ECU’s van tegenwoordig een stuk krachtiger zijn dan vroeger, kunnen ze dit ook makkelijk toepassen.Hij meet dan waarschijnlijk de verkeerde waardes (weerstand ladder naar massa)
Controleer of de kabel naar stuurwiel overall goed contact maakt en of de adapter wel geschikt/ goed ingesteld is (als dit mogelijk is)Ik kan de weerstand waardes denk wel voor opzoeken, kan je dit ook doormeten.
Als je wis kan ik ergens vanavond effe graven naar schema’s
17 juni 2014 om 14:15 In reactie op: p1530 foutcode na vervangen van aircospoel/ magneetkoppeling #18209662Smooi, uit welk jaar komt je auto en is het een X16XEL ?
17 juni 2014 om 13:52 In reactie op: p1530 foutcode na vervangen van aircospoel/ magneetkoppeling #18209660Weet je hoe je een multimeter en test lamp moet gebruiken?
Ik kan je wat test info sturen :)You got spam!
De Tech2 geeft inderdaad “Unknown ECU” wanneer je software te oud is.
Misschien een idee om deze maar eens een keer te updaten ? :)Is helemaal 100% analoog.
Het werkt via een simpel weerstand laddertje welke aan de ene kant aan massa ligt en de andere signaal draad waar ongeveer 5v op staat als je niets met de knoppen doet.
Als je een knop indrukt, zakt het voltage met een bepaalde hoeveelheid waardoor de radio (of de PC in mijn auto) weet welke knop is ingedrukt.Dus geen CAN, KWP, of andere onzin : Gewoon een simpel weerstand laddertje :)
Welkom Jos!
Nog een IT’er hier en straks met een Astra G. Welkom bij de groep :PGeen problem :)
In het onderste blok zit trouwens de speakers en de stroom. De bovenste blokken zijn vooral voor data verbindingen (CANBus, info display, etc etc)Kijk eens :

Rood is Plus
Bruin is minControleer ook effe aan de achterkant van de stekker of er de juiste kleuren (bruin en rood of andersom) uitkomen :)
Volgens mij was ik gisteren moe, dacht dat je de geschakelde wou hebben :p
Je constante plus is een rode kabel op pin 15 van je radio stekkerEffe voor de duidelijkheid, CAN standaard houd rekening met een max voltage van 36v
lees ISO11898 er eens op na.
Nu zou ik inderdaad afraden om een lamp te gebruiken al is het maar omdat je ervoor kan zorgen dat de rest van de systemen in de stress schiet.Ik zal wel effe kijken in TIS, kan je dan precies vertellen welke draad je moet hebben
Exit: ik heb gekeken in TIS en je radio heeft dus geen geschakelde plus, dit wordt namelijk afgehandeld via CAN bus.
Beste is dat je hem van de cigaretten aansteker of accessoires stopcontact af pikt. Deze zijn ook geschakeld@Nor,Gwriemersma,Seth,corsa1963
Jullie staan op de kaart :)Hey,
Welkom op het forum!
Wanneer je de radio aanzet, blijft dan de datum/tijd staan? of verdwijnt deze.Als deze toch blijft staan, kan het zijn dat of ergens nog een onderbreking zit of dat de radio op niet aanwezig staat in het display.
Als deze verdwijnt is er iets anders niet goed (data lijnen onderbroken bijvoorbeeld)
Dus iedereen met een voorwiel aangedreven auto moet in z’n achteruit aan komen rijden ? :P
@commodore_GS_72 wrote:
Even de backup bestanden uploaden naar de ftpserver en het is weer online. Ik doe regelmatig hosting van diverse sites, het hoeft echt niet lang te duren. :(
Maar goed we houden hoop dat het snel weer online is allemaal
In principe niet nee, backupje inderdaad naar FTP en je SQL database importeron
Probleem alleen als je het wil overdragen is dat er veel prive info in de databases zit.
Gelukkig heb is dat niet persee nodig om backups te maken van mijn favo sites, je kan alleen niet inloggen (HTML only site)En als je de zuigers vervangt met die van een XE ?
(Ik weet het, je kan net zo goed een andere motor erin hangen, maar wil het toch eens weten) -
AuteurBerichten