Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
En P0340 kan nog eens voortkomen uit P1600 aangezien je ECU vastloopt.En dat komt omdat de bobine inderdaad imitatie is (bij elke slag krijgt de ECU een opdonder, na verloop van tijd snap de processor van de ECU niet meer en loopt vast)
Heb inderdaad nog geen mail ontvangen. Vreemd.
Z16se of de neem ik aan ?Ik heb er nog een paar op vooraad, waar woon je ongeveer?
10 augustus 2016 om 17:53 In reactie op: Astra G met Z1.6SE motor valt uit,motor krijgt geen benzine #18324447P0105 Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor
P0220 Throttle Position Sensor 2
P0230 Fuel Pump Relay Contact Problem – The voltage condition measured by the control unit at the output driver to the injectors does not correspond to the nominal value
P1230 Main Relay Stuck Open
P1530 A/C Clutch Relay Voltage High (Air Conditioning)
P1550 Limp Home – Electronic Throttle Control Limited Performance
P1550 Limp Home – Electronic Throttle Control Power Management
P1550 Limp Home – Electronic Throttle Control Forced Idle
P1550 Limp Home – Electronic Throttle Control Forced Engine ShutdownDenk dat je ECU niet helemaal lekker is als al deze codes op present / aanwezig staan.
Check de vacuumslang van tankontluchting, deze wil wel eens los trillen. Slang zit aan dat zwarte ding op luchtfilter en gaat naar de achterkant van het gasklephuis.
@Indovidueel wrote:
Auto staat nog altijd bij de garage. Omdat het vakantie is hebben ze maar twee monteurs helaas en een groot aanbod aan werk.
Gisteren is de auto in ieder geval uitgelezen en er kwamen een aantal foutmeldingen uit, twee waren gerelateerd aan elkaar en gaven dat er sprake is geweest van storing m.b.t. het functioneren van het brandstofrelais. Twee andere foutmeldingen wezen op problemen met de EGR klep wat natuurlijk gezien de leeftijd van de auto redelijk vervuild is geraakt door alle uitlaatgassen en problemen kan gaan geven.Volgens mijn garage moet het zaakje daarom helemaal los worden gehaald in de hoop er zo achter te komen welk probleem/problemen er precies spelen. Om te beginnen wordt er maximaal anderhalf uur in gestoken om te kijken, mocht het nog meer werk zijn wordt ik even gebeld om te overleggen is afgesproken. Aangezien er pas volgende week tijd is om ernaar te kijken ben ik de auto nog zeker een week kwijt en ben nog niet heel veel wijzer over wat nu het probleem echt is of wat de kosten ongeveer kunnen gaan worden. :(
Foutcode op brandstof relais is 9/10 keer een defect ECU. Methode om mogelijk er zeker van te zijn is onderste stekken van de ECU beetje heen en weer te halen (met beleid) terwijl de motor loopt. Flikkert hij uit : ECU! punt (of 0,9% kans op een draadbreuk)
Ander beetje rommelen aan het relais, als hij dan uitvalt is het relais, heb dat 1 keer meegemaakt van de 100+ ECU gevallen.Dat is waarschijnlijk je probleem :)
Jup, wat Liviu al aangeeft, ECU waarschijnlijk defect.
Mocht je er een nodig hebben ik kan er een voor je regelen en inleren :)Het beeld wat je ziet lijkt op een probleem met de RGB kabel te zijn, denk dat hij het H of V-Sync signaal mist. Controleer de RGB kabel effe :)
De traagheid kan te maken hebben dat de lens eens schoon moet worden gemaakt, had ik ookJe kan me een PM of een email sturen naar automotive@skytec-systems.com
Email is sneller :)Kan inderdaad bobine blok zijn, maar sluit ook een gare ECU niet uit, mag er vandaag weer een vervangen van een Z18XE in een zafira
Dan mis je blijkbaar toch ergens 12v of misschien een massa, ik zou gaan meten met de multimeter op verschillende plekken.
Bijv : Bobine, injectoren, ECU, startonderbreker, brandstof pomp etc etc.
Het klinkt overigens wel op een brandstof probleem, mogelijk heeft hij die 2-3 seconden de resterende brandstof en druk kunnen gebruiken om te lopen maar omdat de pomp niet looptvalt ie dood en kan je hem niet meer starten.
Check daarom ook het relais van de brandstofpomp of zet de pomp tijdelijk op de geschakelde 12vDe 32polige stekker van de MID is 1 op 1 aan te sluiten op het CID scherm, er zijn wel 2 maars :
1 : Stekker van de hendel moet je loshalen, heeft toch geen functie meer (tenwij je zo gek als ik ben en een module maakt waardoor het wel werkt)
2 : de draadkleuren voor de CANBUS verbinding tussen de radio en CID zijn net iets anders, als je deze weet is het zo aan te sluiten
Draadkleuren zijn als volgt :
Bruin/Grijs van MID is Groen bij CID (CAN High)
Bruin/Zwart van MID is Wit bij CID (CAN Low)Met de OPCOM kan je dacht ik niet de code index aanpassen om de juiste banden maat en motor in te stellen, dit kan alleen met de Tech2
P2187 Fuel Trim Malfunction (Bank 1)
The control unit recognises a mechanical malfunction of the following component via an internal evaluation logic:
Intake system
The measured mixture composition is implausible with the calculated mixture composition.Kan een vacuumlek zijn, kijk bij Short Term en Long term Fuel Trim om te kijken welke waarde hij geeft, +1% of hoger duid op dat de motor meer brandstof moet inspuiten om op 14,7 op 1 te komen. -1% of hoger (-10% bijv) is meestal brandstof gerelateert (injecor lek, verstopte kat, brandstof regulator die niet goed werkt)
Om LMM te testen, koppel deze los, als de bovenstaande waardes sterk veranderen heb je mogelijk het probleem gevonden :)Het zal inderdaad niet werken met je aftermarket radio, maar als goe is kan de CID ook worden ingeleerd zonder radio, dan doet hij alleen de boardcomputer functies :)
Als je geen vacuumlek kan vinden is het mogelijk dat de ECU toch de boosdoener is, heb 1 keer gehad dat P0340 door de ECU kwam. Al had die dan ook P1405.
Heb je trouwens vooral problemen en last van deze code als je motor warm is of juist koud ? Of heb je altijd er last van.
Als de start onderbreker ingrijpt zal er altijd een code worden opgeslagen en ECU en IMMO of een van de 2
Welkom op het Forum :)
Geen foutcodes in ECU en startonderbreker ?
Je kan eens kijken of je motor wel benzine krijgt door een paar bougies eruit te halen en kijken of deze vochtig zijn, zo ja lijkt het een ontsteking probleem.
Misschien kan je ook nog de paddestoel van het gasklephuis halen om te kijken of gasklephuis niet dicht zit, kan je ook gelijk zien of de injector daar nog correct werkt :)Controleer ook of je ergens een vacuumlek hebt, dat kan namelijk ook deze narigheid veroorzaken :)
Vooral in de buurt van het gasklephuis willen ze nog weleens los schieten, en geloof het of niet, heb al meegemaakt dat P0340 daar ook eens vandaan kwam. Dus goed luisteren naar gesis en met remmenreinigert bij de vacuumslagen en punten puiten, als je motor reageerd heb je het euvel waarschijnlijk gevindt.Wat Liviu ook zegt is het ook handig om je EGR helemaal uit de software te schrijven, hier is een update voor van Opel waar Liviu en ik toegang tot hebben (en de dealers ook, maar die durven het niet of snappen niet hoe het te doen)
Ik heb hem ontvangen en beantwoord :)
ECU is in elk geval niet het zelfde, spreek uit ervaring :P
Eeenn, beantwoord :)
Heb je door de weeks nergens iets van tijd, aankomende week heb ik vrij :)
Als je wil mag je ook bij mij langskomen, woon in Oude Wetering :)
Jah hoor, stuur me maar effe emailtje automotive@skytec-systems.com
:thumbHeb even gekeken maar kan helaas geen TSB’s vinden. Nu is het ook zo dat mijn TSB database niet helemaal up to date is dus heb niet de laatste bekende bullitins.
Ik heb ook even gekeken bij GM voor software updates en er zijn wel een paar denk ik (ECU bijvoorbeeld) maar geen beschrijving wat het oplost.Ik zal verder nog even kijken of ik in een ander systeem meer informatie kan achterhalen
-
AuteurBerichten