ZakhooiTM

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 749)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: ecu vervangen of programeren #18325418

    En P0340 kan nog eens voortkomen uit P1600 aangezien je ECU vastloopt.En dat komt omdat de bobine inderdaad imitatie is (bij elke slag krijgt de ECU een opdonder, na verloop van tijd snap de processor van de ECU niet meer en loopt vast)

    In reactie op: Noodloop, foutcode P1122, ECU? #18291186

    Heb inderdaad nog geen mail ontvangen. Vreemd.
    Z16se of de neem ik aan ?

    Ik heb er nog een paar op vooraad, waar woon je ongeveer?

    P0105 Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor
    P0220 Throttle Position Sensor 2
    P0230 Fuel Pump Relay Contact Problem – The voltage condition measured by the control unit at the output driver to the injectors does not correspond to the nominal value
    P1230 Main Relay Stuck Open
    P1530 A/C Clutch Relay Voltage High (Air Conditioning)
    P1550 Limp Home – Electronic Throttle Control Limited Performance
    P1550 Limp Home – Electronic Throttle Control Power Management
    P1550 Limp Home – Electronic Throttle Control Forced Idle
    P1550 Limp Home – Electronic Throttle Control Forced Engine Shutdown

    Denk dat je ECU niet helemaal lekker is als al deze codes op present / aanwezig staan.

    In reactie op: Astra G coupe 1.8 stationair onregelmatig #18323745

    Check de vacuumslang van tankontluchting, deze wil wel eens los trillen. Slang zit aan dat zwarte ding op luchtfilter en gaat naar de achterkant van het gasklephuis.

    In reactie op: Motor valt uit of start niet Vectra B Z1.6XE #18323600

    @Indovidueel wrote:

    Auto staat nog altijd bij de garage. Omdat het vakantie is hebben ze maar twee monteurs helaas en een groot aanbod aan werk.
    Gisteren is de auto in ieder geval uitgelezen en er kwamen een aantal foutmeldingen uit, twee waren gerelateerd aan elkaar en gaven dat er sprake is geweest van storing m.b.t. het functioneren van het brandstofrelais. Twee andere foutmeldingen wezen op problemen met de EGR klep wat natuurlijk gezien de leeftijd van de auto redelijk vervuild is geraakt door alle uitlaatgassen en problemen kan gaan geven.

    Volgens mijn garage moet het zaakje daarom helemaal los worden gehaald in de hoop er zo achter te komen welk probleem/problemen er precies spelen. Om te beginnen wordt er maximaal anderhalf uur in gestoken om te kijken, mocht het nog meer werk zijn wordt ik even gebeld om te overleggen is afgesproken. Aangezien er pas volgende week tijd is om ernaar te kijken ben ik de auto nog zeker een week kwijt en ben nog niet heel veel wijzer over wat nu het probleem echt is of wat de kosten ongeveer kunnen gaan worden. :(

    Foutcode op brandstof relais is 9/10 keer een defect ECU. Methode om mogelijk er zeker van te zijn is onderste stekken van de ECU beetje heen en weer te halen (met beleid) terwijl de motor loopt. Flikkert hij uit : ECU! punt (of 0,9% kans op een draadbreuk)
    Ander beetje rommelen aan het relais, als hij dan uitvalt is het relais, heb dat 1 keer meegemaakt van de 100+ ECU gevallen.

    In reactie op: MID naar CID ombouwen Astra G #18315620

    Dat is waarschijnlijk je probleem :)

    In reactie op: gaat niet harder dan 90 #18314971

    Jup, wat Liviu al aangeeft, ECU waarschijnlijk defect.
    Mocht je er een nodig hebben ik kan er een voor je regelen en inleren :)

    In reactie op: MID naar CID ombouwen Astra G #18315618

    Het beeld wat je ziet lijkt op een probleem met de RGB kabel te zijn, denk dat hij het H of V-Sync signaal mist. Controleer de RGB kabel effe :)
    De traagheid kan te maken hebben dat de lens eens schoon moet worden gemaakt, had ik ook

    In reactie op: CD70 vrijgeven #18290211

    Je kan me een PM of een email sturen naar automotive@skytec-systems.com
    Email is sneller :)

    In reactie op: Vreemd probleem zafira z18xe 2002 #18317050

    Kan inderdaad bobine blok zijn, maar sluit ook een gare ECU niet uit, mag er vandaag weer een vervangen van een Z18XE in een zafira

    In reactie op: Hulp bij x20xer opc #18317585

    Dan mis je blijkbaar toch ergens 12v of misschien een massa, ik zou gaan meten met de multimeter op verschillende plekken.
    Bijv : Bobine, injectoren, ECU, startonderbreker, brandstof pomp etc etc.
    Het klinkt overigens wel op een brandstof probleem, mogelijk heeft hij die 2-3 seconden de resterende brandstof en druk kunnen gebruiken om te lopen maar omdat de pomp niet looptvalt ie dood en kan je hem niet meer starten.
    Check daarom ook het relais van de brandstofpomp of zet de pomp tijdelijk op de geschakelde 12v

    In reactie op: MID naar CID ombouwen Astra G #18315616

    De 32polige stekker van de MID is 1 op 1 aan te sluiten op het CID scherm, er zijn wel 2 maars :
    1 : Stekker van de hendel moet je loshalen, heeft toch geen functie meer (tenwij je zo gek als ik ben en een module maakt waardoor het wel werkt)
    2 : de draadkleuren voor de CANBUS verbinding tussen de radio en CID zijn net iets anders, als je deze weet is het zo aan te sluiten
    Draadkleuren zijn als volgt :
    Bruin/Grijs van MID is Groen bij CID (CAN High)
    Bruin/Zwart van MID is Wit bij CID (CAN Low)

    Met de OPCOM kan je dacht ik niet de code index aanpassen om de juiste banden maat en motor in te stellen, dit kan alleen met de Tech2

    In reactie op: Corsa gaat in fotcode #18312448

    P2187 Fuel Trim Malfunction (Bank 1)

    The control unit recognises a mechanical malfunction of the following component via an internal evaluation logic:
    Intake system
    The measured mixture composition is implausible with the calculated mixture composition.

    Kan een vacuumlek zijn, kijk bij Short Term en Long term Fuel Trim om te kijken welke waarde hij geeft, +1% of hoger duid op dat de motor meer brandstof moet inspuiten om op 14,7 op 1 te komen. -1% of hoger (-10% bijv) is meestal brandstof gerelateert (injecor lek, verstopte kat, brandstof regulator die niet goed werkt)
    Om LMM te testen, koppel deze los, als de bovenstaande waardes sterk veranderen heb je mogelijk het probleem gevonden :)

    In reactie op: Gid voor Cid inruilen #18312593

    Het zal inderdaad niet werken met je aftermarket radio, maar als goe is kan de CID ook worden ingeleerd zonder radio, dan doet hij alleen de boardcomputer functies :)

    In reactie op: Div. foutcodes Astra G 2003 / Z16XE #18311405

    Als je geen vacuumlek kan vinden is het mogelijk dat de ECU toch de boosdoener is, heb 1 keer gehad dat P0340 door de ECU kwam. Al had die dan ook P1405.

    Heb je trouwens vooral problemen en last van deze code als je motor warm is of juist koud ? Of heb je altijd er last van.

    In reactie op: astra f z16szr start niet meer #18311540

    Als de start onderbreker ingrijpt zal er altijd een code worden opgeslagen en ECU en IMMO of een van de 2

    In reactie op: astra f z16szr start niet meer #18311536

    Welkom op het Forum :)

    Geen foutcodes in ECU en startonderbreker ?
    Je kan eens kijken of je motor wel benzine krijgt door een paar bougies eruit te halen en kijken of deze vochtig zijn, zo ja lijkt het een ontsteking probleem.
    Misschien kan je ook nog de paddestoel van het gasklephuis halen om te kijken of gasklephuis niet dicht zit, kan je ook gelijk zien of de injector daar nog correct werkt :)

    In reactie op: Div. foutcodes Astra G 2003 / Z16XE #18311403

    Controleer ook of je ergens een vacuumlek hebt, dat kan namelijk ook deze narigheid veroorzaken :)
    Vooral in de buurt van het gasklephuis willen ze nog weleens los schieten, en geloof het of niet, heb al meegemaakt dat P0340 daar ook eens vandaan kwam. Dus goed luisteren naar gesis en met remmenreinigert bij de vacuumslagen en punten puiten, als je motor reageerd heb je het euvel waarschijnlijk gevindt.

    Wat Liviu ook zegt is het ook handig om je EGR helemaal uit de software te schrijven, hier is een update voor van Opel waar Liviu en ik toegang tot hebben (en de dealers ook, maar die durven het niet of snappen niet hoe het te doen)

    In reactie op: Noodloop, foutcode P1122, ECU? #18291183

    Ik heb hem ontvangen en beantwoord :)

    In reactie op: motorblok astra z18xe #18309366

    ECU is in elk geval niet het zelfde, spreek uit ervaring :P

    In reactie op: astra g houd in met optrekken #18308693

    Eeenn, beantwoord :)

    In reactie op: Astra-G-CC; Z1.8XE loopt koud onregelmatig #18305245

    Heb je door de weeks nergens iets van tijd, aankomende week heb ik vrij :)

    In reactie op: Astra-G-CC; Z1.8XE loopt koud onregelmatig #18305243

    Als je wil mag je ook bij mij langskomen, woon in Oude Wetering :)

    In reactie op: Noodloop, foutcode P1122, ECU? #18291173

    Jah hoor, stuur me maar effe emailtje automotive@skytec-systems.com
    :thumb

    In reactie op: Zafira Tourer start soms niet #18295520

    Heb even gekeken maar kan helaas geen TSB’s vinden. Nu is het ook zo dat mijn TSB database niet helemaal up to date is dus heb niet de laatste bekende bullitins.
    Ik heb ook even gekeken bij GM voor software updates en er zijn wel een paar denk ik (ECU bijvoorbeeld) maar geen beschrijving wat het oplost.

    Ik zal verder nog even kijken of ik in een ander systeem meer informatie kan achterhalen

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 749)