Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hij is binnen!, Thanks! :thumb
Binnenkort eens kijken wat ik kan doen.
Zijn deze modules trouwens ook te gebruiken in de Astra G, volgens mij waren ze het zelfde maar weet het niet zeker meer…
Wil ook Opel alarm in das Astra :)Klopt, deze zit erin. Maar krijg hem nog niet stabiel werkende (soms pakt hij de interface wel soms niet)
Als je wil zou je jouw versie van VAUX-COM kunnen sturen, die mijne komt uit 2013 (zelf gehackt / aan het hacken)
Zal je een PM sturen met een upload locatie@Slopel013 wrote:
Vaux com is wel echt baas zeg. Ik kon er echt alles mee doen. Ruitenwissers testen schrok ik even van haha.
Ik zou ook eentje met de originele pic willen hebben. Die is namelijk futureproof. Je kunt zelf een pic erop solderen mocht je hierin goed zijn. Kost een euro of 8.
Heb gelukkig een BGA en SMD soldeer station naast me staan :)
Keertje maar eens chippie kopen, heb ook een EEPROM / ICSP programmer liggen dus kan hem ook direct programmeren.Ik wist het :P
Bij mijn OP-COM werkt hij nog niet helemaal lekker, komt doordat het een wat oudere is.
Moet de zooi nog helemaal upgraden (en anders binnenkort maar een echte PIC is :) )Ik heb de CarProg en je kan daar inderdaad bij de meeste Ecu’s de pin codes uitlezen (en airbag Ecu’s resetten)
En de versie van OP-COM die je hebt gevonden van 2012, is dat niet toevallig VAUX-COM ?
Daar ben ik namelijk ook mee bezig (al gehackt, nu nog stabiel krijgen en verder werkend krijgen met het gros aan OP-COM’s)Jup, een doorgefikt condensatortje.
Weet niet wat dat aan de onderkant is, lijkt niet echt op iets wat doorgefikt is, daar is de vlek te groot voor.
In principe kan je de OP-COM gewoon blijven gebruiken (al is het misschien wel een goed idee om de kapotte condensator eraf te halen.)
Maar je moet er niet mee gaan programmeren, ding zat er niet zomaar :)Dan is waarschijnlijk een condensatortje in de OP-COM ontploft, in principe niet zo heul erg, zou er allee NIET! mee prgrammeren of tests mee uitvoeren.
Gewoon alleen uitlezen :)Stekker ziet er zo uit :

Op pin 5 zit je snelheid signaal en zou een witte draad moeten zijn als je geen TID hebt of een paarse als je wel een TID hebt
Als tijdens het uitlezen bij het niet bedienen van het pedaal 0% staat en bij helemaal intrappen 99-100% staat kan de ECU de positie juist berekenen.
Als het percentage soms 1% schommelt tijdens het half intrappen is het nog binnen de specificaties.Ik heb een schema van het gaspedaal, heb alleen geen ijk waarden voor elk draadje…
Via de paperklip methode heb je gister P0105 eruit kunnen krijgen, dit is dus fout op de MAP Sensor.
Hmmm, geen klein plofje gehoord ? Zou meer denken dat er een elcotje overleden is.
En je dit komt wel een vaker voor, spul wordt met het goedkoopste van het goedkoopste gemaakt. Zelfs de PIC IC die erin zit zijn tegenwoordig klonen (scheelt weer paar euro cent)
De OBD gebruikt 12v als basis voltage dus als op de kabel 12v staat is het binnen specs.Je zou de OP-COM voor de grap eens open kunnen maken en een fotohier plaatsen. De plek waar iets ontploft is, is de plek waar je foutje zit :)
Zie PM :thumb
P0571 : Code wissen en kijken of het terug komt.
Brake Light Switch Circuit Incorrect Signal / Brake Light Switch Circuit Malfunction
Comparison of brake-light switch signal (break contact) with brake-light switch signal (make contact) results in an implausible value.P1243 : Heb nooit met turbo’s gewerkt, ik heb wel deze info gevonden in TIS :
Boost Pressure Valve Low Voltage
Short to ground or interruption in circuit to control unit terminal 35 (X39)
Above condition must be fulfilled for at least 3 s .Boost Pressure Valve High Voltage
Short to voltage or interruption in circuit to control unit terminal 35 (X39)
Above condition must be fulfilled for at least 3 s .Heb je met het uitlezen van je gaspedaal gekeken naar voltage of berekende percentage ?
Als het trouwens de EGR is en je hebt een Z16SE erin zitten, zou ik de EGR er lekker uit laten programmeren, is een werkje van 15 minuten :)
Dat zou best kunnen, probeer eens de sleutel op contact te zetten en de knoppen van de afstandsbediening paar keer in te drukken. Dan “meld” je hem opnieuw aan
Ik gebruik meestal imgur.com, krijg je ook meteen een stukje code waarmee je de foto op het forum kan zetten
Jup, zou wel moeten kunnen
Bij de pomp, als je een beetje handig bent met de multimeter kan je de stekker van de spoel loskoppelen en de weerstand meten, deze mag niet hoger zijn dan 5 Ohm en is meestal rond de 2.2 Ohm
Ohm kortsluiting maar dat heb je niet aangezien je zekering er niet uit klapt.Compressor zit trouwens aan de linker kant en wordt aangedreven door de multiriem.
Er lopen 2 leidingen naar de compressor waarvan 1 naar een radiator/condenser en de andere naar cabine.Ziet hij er zo uit ?

Zo ja, dan kan zijn mistlampen voor in de voorbumper voorbereid :)
Airco gebruikt geen relais, deze wordt door motor koeling module direct aangestuurt.
Wat je zou moeten checken of je een klik hoort als je de airco aanzet, meestal hoor je deze niet meer wat meestal wil zeggen dat de magneetspoel bij de compressor niet meer werkt.Zelfs bij Opel kunnen ze niet programmeren / code schrijven :P
Ghe! wil niet het topic overnemen ofzo maar het probleem klinkt bekend.
Ik heb sinds kort soms bijna het zelfde met m’n Z16SE, motor starten > RPM naar rond 2000 toeren > na 10 seconden gaat hij naar rond de 960. (775 is zijn sweetspot volgens de tech 2)
ook tijdens het rijden als ik de koppeling intrap en rem blijft hij nog effe op 2000 toeren draaien, heul raar…Ook geen enkele DTC te vinden en EGR kan het niet zijn want die heb ik eruit geprogrammeerd en is vervangen met een afdicht plaatje.
Nog raarder is dat hij het niet altijd doet. Heb al naar de vacuum slangen gekeken en ze lijken goed intact maar voelen wel uitgedroogd aan. Zou het dan toch een vacuum lek kunnen zijn ? Dan zou je toch altijd een hogere RPM moeten hebben of regelt hij via het gasklephuis dit toch weer naar normale waarden ?TSB nummertje 2115 :
Complaint: Engine does not start, DTC P1614 / P1616 and/or B3055 set.
Cause: Software weakness of the Column Integration Module (CIM).
Production: As of MY 2008 improved CIMs with new software have been introduced in production.In case of customer complaint reprogram the CIM as described in TIS 2000
with TIS 2000-DVD, version 83 or higher.Important: For a successful programming follow the instructions in
TIS 2000 and set up the CIM for programming by Tech-2 before reprogram.Procedure for CIM SPS programming:
–>
After selection of MY and Vehicle “Enter”
–>
Body “Enter”
–>
CIM “Enter”
–>
Additional Funktions “Enter”
–>
SPS programming set up “Enter” – CIM SPS programming will be performed
–>
ExitAfterwards carry out the CIM SPS programming (Old software version:
M: –.57; New software version: M: –.62).Important: During the CIM set up ignore all “switch off ignition” messages,
otherwise the programming of the CIM won´t be successful.Note: Vehicles with PEPS are not affected and therefore it is not possible
to program a CIM with PEPS.Blijkbaar had je vaders auto zelfs een antieke versie, 49 in plaats van 57. Maar deze is dus bijgewerkt naar 62 :)
Dat verklaard een hoop, bedankt allen voor de hulp.
Heb weer aardig wat geleerd :)Of als het nog minder kost een 2de hands of nieuwe kopen :)
Ik weet niet of de lijst helemaal juist is maar deze motoren gebruiken de zelfde ECU : http://www.carecus.com/cars-engines-that-use-bosch-edc-16c9-engine-control-unit” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zover ik kon vinden in TIS klopt het redelijk. Motor type kan je via Tech2/SPS veranderen naar een andere, dus dat moet het probleem niet zijn. -
AuteurBerichten