Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Moet inderdaad met code gedaan worden.
Wat ik al zei : CarProg, OpelScanner of Dealer zijn denk de enige mogelijkheden.
Waar woon je ongeveer ?Hallo Drik, welkom op het Opel-Forum :)
Zover ik weet kan je de code niet uitlezen via de OP-COM, dan blijft over : CarProg of OpelScanner
Ik ben zelf in bezit van de CarProgWil je extra sleutels gaan toevoegen ?
Hmmm, zal het eens een keer testen :)
Wat PaulAstra al zegt, dealers en mensen met een Tech2 + TIS kunnen de EGR uitproggen uit de motor computer.
Meestal is dit wel al gebeurd, maar je moet maar net de gene tegenkomen waar het niet is gedaan.
Als je dit doet icm met een blinde pakking weet je zeker dat de EGR niet meer doet (bij mij heb ik de stekker er ook uitgehaald)Als je wil weten of je al de upgrade hebt gehad, trek de stekker uit de EGR en start de motor, als het lampje gaat branden weet je genoeg :)
Als die code wordt aangegeven worden de volgende waarden ‘gelocked’ (sort van laatst bekende geode waarden worden dan gebruikt)
p0135 : O2 Sensor Heating Voltage Low
Oxygen sensor adaptation
Knock control adaptationEn de monteur heeft zitten solderen ?
Zover ik weet is het allemaal gewoon inpluggen en gaan (is een 4 pinnige stekker)Code is inderdaad van de lamda sonde, specifieker : van het verwarmings circuit
P0135 : O2 Sensor 1 Heater Circuit
Final stage diagnosis in control unit
(Short circuit to voltage)Welk type Astra is het ? (F,G,H,J welk bouwjaar, motor code)
Wel misschien handig voor ons te weten, is het een gele draad in de ISO stekker van de auto zelf of de draad van de radio naar de ISO stekker ?

In welk deel van de ISO stekker zit de verbrande draad ?In de schema’s heb ik alleen een gele draad van de speaker in de bestuurders deur kunnen vinden.
Constante 12v en geschakelde 12v zijn beide rood in de ISO stekkert :)De gele kabel gaat volgens mij naar de speakers in de bestuurders deur.
Daar zit dus waarschijnlijk een kortsluiting of de kabel wordt overbelast.Als je de zooi wil doormeten : Weerstand meten tussen gele en bruin-gele draad, is deze 0 dan is er kortsluiting.
Gelukkig zijn dit soort radios nog te doen, als je er een met CANBUS + zooi aanmelden enzo hebt wordt het iets moeilijker :)
Niet onmogelijk trouwens, met wat aanklooi werk is het te doen
(al moet je dan ongeveer alles van Opel emuleren of vertalen van Opel naar VAG(e) taal)
Gelukkig gebruikt de radio vooral Mid speed GMLAN dus dat is nog te doen met simpelere hardware :)Die sensor voor achterraam kan je gewoon doorlussen naar 12v, die sensor is alleen van toepassing op de Estate :)
Pin 26 van X61 (28 polige stekker)Edit @Ivartje :
gevaren knop in de middenconsole heeft bij een astra met alarm een extra LEDje zodat je weet dat het Alarm actief isKan je mij eens je VIN nummer doorgeven, kijk ik even in systeem van Opel of er iets bekend is :)
Al lang!
We zijn samen een middagje bezig geweest met aansluiten, de buren hebben er nog slape loze nachten van :P
@TWA : Tussen alle verzoeken, werk en PC ellende door prober ik zo snel mogelijk wat te schrijven.Ik heb het tijdens proggen van diverse Astra H’s de optie voorbij zien komen dat je deze op aanwezig kan zetten.
Als ik kijk in het schema zie ik dat het welgeteld 8 draden zijn welke moeten worden aangesloten.
Als je een OP-COM hebt zou je eens kunnen kijken in MID Speed GMLAN of je de optie DAB erbij ziet staan :)Kijk eens voor das grap hier : viewtopic.php?t=184699
Als je de paperclip methode te eng vindt of je hebt geen paperclip of je weet niet waar deze in moet kan je alvorens het contact aan te zetten rem en gas intrappen en dan krijg je ook de knipper code te zien :)
Attans, bij mijn Astra G is dat het geval :)Waarschijnlijk een andere waarde curve tegenover een orginele LMM.
Als ik inderdaad bij m’n garage ben en vraag waar ze de meeste ellende mee hebben komen de Franse merken en de VAG groep het meest naar voren op een of andere manier.
Ach aan de andere kant, alles wordt tegenwoordig van snijkoek gemaakt, want je hoeft er maar met een verkeerde blik naar te fronsen en het dondert uit elkaar :P
(Keer tegen een Audi aan geknalt met slecht zich etc etc, hij had meer schade dan ik aan m’n Astra)De Z17DTL toch Wim ?
Als ik niet met m’n auto bezig ben :
* Knap ik PC’s op
* Soms spelletje spelen (al heb ik daar sinds dat ik m’n auto heb geen tijd voor gehad)
* Programmeer ik eigen meuk of ik heb de CarPC Systeem module uit de auto gehaald om wat dingen te bouwen
* Klooi ik wat aan met de KlooiECU™ icm Tech2, Bosch KTS en andere ongein die ik heb liggen.
* Probeer ik zoveer mogelijk te leren over autotechniek in het algemeen
* En als ik dan nog tijd over heb, beheer ik m’n server parkje van 13 servers thuis :)KlooiECU™

Jut en Jul

Foto van servers laat ik maar niet zien :P
P1405 :
Exhaust Gas Recirculation Sensor Circuit High
Following trouble codes not stored: P1620
Exhaust gas recirculation potentiometer voltage is greater than 4.75 V
(Short circuit to voltage)
Above conditions must be fulfilled for at least 5 s .
Effect:Exhaust gas recirculation valve is switched off
Exhaust Gas Recirculation Sensor Circuit Low
Following trouble codes not stored: P1620
Exhaust gas recirculation potentiometer voltage is less than 0.15 V
(Short circuit to ground or circuit interruption)
Above conditions must be fulfilled for at least 5 s .
Effect:Exhaust gas recirculation valve is switched off
Ergens een draadbreukje ?
Of de ECU trapt er niet in :)Is eruit proggen geen optie ?
Goed om te horen :)
Waarschijnlijk heeft je OP-COM een misvormt KWP of CAN bericht verstuurt waardoor je ECU vastliep.
Auto’s, het zijn net computers :PZie dat de OP-COM hardware code 0000000 geeft en geen motorcode, hmmmm…
Als begin inderdaad maar even kijken wat hij doet als je de accu even een minutje of 5 eraf haalt.
Als ik je zo hoor kan je ook niet meer in de foutcodes komen ?
Kijk of je misschien via een ander apparaat deze kan uitlezen en anders via de paperclip/ rem + gas pedaal method.
En kijk met de OP-COM of je nog in de immo kan komen, zo ja controleer voor fout codes.Welke menu optie gebruik je hiervoor precies, heb gister de nieuwere versie getest op mijn KlooiECU™ welke geprogrammerd is als een Z16XE.
Maar kon m’n EEPROM niet uitlezen.Wat ik wel weet is dat je de code kan uitlezen bij de Corsa-C, Meriva, Tigra-B (en de Astra H als je een OP-COM advanced hebt).
Enige manier die ik weet is dat je de code via een CarProg kan achterhalen.
Das mooi snert!
Zal voor de grap eens kijken wat m’n KTS kan met een Renault, misschien kan je dan wel eens een bakkie komen doen om iets te proggen of kalibreren :)
Edit : Al ben je altijd welkom, koffie staat warm ;)Edit 2 : P1630 trouwens he, geen 1631 ?
P1630 : Fuel-Injection Quantity Circuit High Input of Critical system malfunction 1 (refer to checking procedure: trouble code description)
P1631 : Injection Pump Malfunction 1 tot 7Maar je keus is al gevallen en je bent meer ervaren dan ik dus denk dat ie dan wel goed stuk is.
Noh ik ben ook nog even bezig geweest met m’n OP-COM en het werkt (al dan wel een beetje traag maar dat zal denk meer mijn PC zijn)
OP-COM werd geupdate naar 1.45 en voila het werkt.
Wel heb ik de bootloader moeten hacken zodat de drivers werken en een aantal zaken correct werken.Om te controleren of jullie OP-COM dit ook kan moet je hem uitelkaar halen,
*Kijk aan de onderkant of daar OP-COM V 5 staat met een productie datum van rond 2007.
*Kijk op de enige chip aan de onderkant of hier het merk FTDI staat
*Kijk op de grootste chip van het board, als het goed is staat hier het merk MicroChip op
*Controleer in Apparaat beheer of de OP-COM als OP-COM version 2 wordt herkend. (soms moet je hiervoor de driver deinstalleren)Mocht dit allemaal zo zijn, is er een grote mogelijkheid dat je OP-COM compatible is.
Ik zal kijken of ik wat instructies kan maken hoe de OP-COM te updaten. -
AuteurBerichten