Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als het goed is heb ik ergens de goede software voor die blauwe dingen, zal morgen avond even kijken op m’n andere PC
Ohja! enneh Welkom op het Forum :jerryEuh Tech2Win is zover ik weet alleen voor de MDI beschikbaar….
Of is het andere software maar met de zelfde naam ?Hmmm zeer interessant! Zit al langere tijd te denken om een andere motor in m’n auto te bouwen (ben er nog niet uit welke)
Alleen je moet hem zeker dan wel op een truck zetten ofzo aangezien hij nog niet street legal is12 augustus 2014 om 13:40 In reactie op: HELP!! Auto start niet meer na uitlezen met Op-Com #18245441@AndyK
Zijn volgens mij nog de oude Tech1 codes, afhankelijk welk jaar je auto komt kunnen deze codes nog gebruikt worden. (<~1998/1999 dacht ik)
De codes van tegenwoordig zijn OBD codes (P0100 of P0400 bijv)
Zal straks effe kijken voor je of de code lijst klopt :)@Win-v6
Dat wist ik inderdaad nog niet, eigenlijk ook wel logisch als ik er zo over nadenk : de X serie heeft geen electronisch gaspedaal, de Z serie welHet vastlopen of storingen krijgen bij een OP-COM verschilt per OP-COM clone, de ene heeft zelfs een gekloonde Microchip PIC inzich zitten welke nog wel eens kuren geeft de andere heeft soms een of andere gare relais/andere component erin zitten. Het verschilt per OP-COM
Wat weleens wil voorkomen is dat de software op de microchip crasht waardoor je OP-COM software op de PC vreemd doet of zegt dat iets goed is gegaan terwijl het niet zo is.
Maar als je accu van je laptop of je laptop zelf gaar is blijft de OP-COM nog gevoed vanaf de auto accu dus de OP-COM kan z’n bewerking nog afronden.De OP-COM software stuurt alleen maar een verzoek naar de OP-COM zelf welke deze dan de informatie ophaalt en terug stuurt naar je laptop, je OP-COM doet dus het meeste werkt (daarom werkt oudere firmware niet met nieuwere software)
Gelukkig werken de meeste OP-COM’s gewoon correct en als er soms een bitje omvalt merk je er niet veel van. het is en blijft een clone :)
Welcome to the forums, enjoy your stay :)
Your map entry has been processed :angelEn als je echt iets nodig (schema’s, etc etc) hebt hoor ik het graag. Dan kijk ik effe in TIS voor je :)
Leuk he Google Maps :)
Kom er alleen nog niet bij, rechten staan denk nog niet helemaal goed (publieke toegang moet aan)Verder hier is er alvast een :
Motorhuis Alpen aan den Rijn
https://www.motorhuis.nl/vestigingen/motorhuis-alphen-aan-den-rijn” onclick=”window.open(this.href);return false;Vriendelijkheid : Ben er niet vaak geweest maar de keren dat ik daar kwam waren ze erg vriendelijk en met vragen mocht ik meelopen naar de werkplaats om aan de monteur aldaar iets te vragen
Prijzen : Moest insignia sproeiers hebben + wat andere dingen, prijzen zijn redelijk.
Al zijn cruise control inbouw dingen voor de Astra G erg duur. Maar dit is denk een landelijk iets.Service : Was prima, geen rare vragen op het feit dat ik een Tech2 heb, erg behulpzaam.
Het is inderdaad wel mogelijk maar het ding zit op zo’een rotplek + dat ik later meer dingen naar de motorruimte wil laten lopen (voor eigen elektronica bijv.) welke ik dan toch via de zo’een gat wil laten lopen.
Of je moet weten hoe ik de stekker gemakkelijk kan bereiken, volgens mij zit hij achter het dashboard en om dat eruit uit te slopen….Heb hem inderdaad zien zitten, zit naast grote ronde ding wat waarschijnlijk iets met stuurbekrachtiging te maken heeft.
Moet ik hierin een gaatje maken zodat water niet zo snel naar binnen kan ?9 augustus 2014 om 13:30 In reactie op: Welke zekering bij elektrische spiegels Corsa C GSI 2001 #18247100Als het goed is deze :

P0170 : Rich Exhaust / Lean Exhaust
Air/fuel mixture constantly too rich / Air/fuel mixture constantly too leanZal denk wel komen inderdaad doordat je tank vacuum trekt en de motor niet genoeg brandstof kan inspuiten.
Misschien een gekke gedachte maar zou de tank ventilatie klep stuk kunnen zijn ?
(weet niet hoe het precies in het nederlands het, in het engels heet het Tank vent valve)Zie PM
7 augustus 2014 om 14:51 In reactie op: OP-COM: "ECU does not reply, please wait 2 seconds" #18246700Ook al gekeken of je in andere modules kan komen (immobilizer of display bijv) ?
Is het de X18XE of X18XE1 ?
Zeer raar…
Welke zekering trok je eruit A of B ?

De hoge spanning die neon nodig heeft om te branden kan de electronica storen in de buurt.
Hoeft niet te gebeuren maar het is mogelijk.Ik heb hier het schema van de richtingaanwijzer :

Wat ik raar vind is dat je richting aanwijzer ook blijft knipperen terwijl je sleutel uit het contact is, dit kan 2 dingen betekenen :
1. Of je contact slot is stuk (lijkt me niet, want dan blijft je radio ook aan staan
2. Je gevaren licht schakelaar is defect.Optie 2 lijkt mij het meest waarschijnlijke, de richting aanwijzer krijgt via deze schakelaar ook z’n stroom wanneer je de hendel omhoog of omlaag doet.
Wat gebeurd er als je je gevarenlicht knop een paar keer indrukt ? Gaan dan beide lampen knipperen (als het goed is wel)
En als je last hebt van het linker knipperlicht en je druk een paar keer op de gevaren lichten (niet in het verkeer uitvoeren graag :) ) blijft je knipperlicht dan nog steeds knipperen ?Als je dit kan testen dan kunnen we verder kijken :)
Een Z16SE chippen, heeft dat nut ?
Als het bij de Opel Dealer is geweest zal de auto wel met de Tech2 of Tech3(MDI) zijn uitgelezen.
Na 5 minuten uitvallen zou kunnen zijn dat de ECU geen goed immobilizer signaal krijgt, meestal knippert dan ook het startonderbreker lampje op het dashboard.Als je met een MemoScan in de Immobiliser kan kijken zal je daar vanzelf wel een code voorbij zien komen, het lijkt alsof deze 2 componenten niet met elkaar kunnen babbelen.
(Kan zijn dat de ECU stuk is maar kan ook makkelijk dat de immobilizer niet goed is of dat de kabel naar motor ruimte niet goed is, of te wel : veel variablen :))Een K&N inleg filter, restricties in luchtfilter verwijderd.
Als je dan het gaspedaal goed intrapt hoor je een lekker geluid
Dus niet alsof je een Ferrari rijd, maar wel stukje sportiever.
Als je ook de aanzuig buis van je luchtfilter er een kleinstukje eraf haalt klinkt ie nog lekkerder maar trek je wel warmere lucht naar binnen.
Heb maar een 8 kleppertje dus veel meer kan ik niet doen. :PUit welk bouwjaar komt je auto, liefst zou ik graag ook je motor code en type transmissie willen weten.
Kijk ik effe in de schema’s :)Auto kan nog wel rijden neem ik aan? Zo ja lijkt me niet dat de ECU stuk is
Je immobiliser signaal gaat via de zelfde kabel naar de ECU, sterker nog, je diag poort gaat eerst naar de immobiliser(start onderbrekert) en daarna pas naar je ECU.Mooi! heb je erbij gezet :)
Ik heb er ook een inliggen, geeft een lekker geluid als je het gaspedaal intrapt :)
Ben er zeer tevrede mee.Weet niet of het waar is maar had ook gehoord dat je LMM de K&N inlegfilters met die olielaag niet fijn vinden, ze gaan sneller stuk omdat het speciale draadfilmpje een olielaagje krijgt wat in brand/verbrand en zooi achter laat.
Maar weet niet of het waar is :) -
AuteurBerichten