Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het was inderdaad erg druk, maar wel erg gezellig.
Heb meteen iemand an een airbag lampje afgeholpen (had m’n Tech2 toch bij me :))
Ook nog een bekende tegen gekomen, dus al met al leuk :thumbHet weer is veranderlijker dan het verkeer zeg ik altijd maar :P
buysell/single_ad.php?ad_id=9503
Heb er zelf ook nog wel ergens een liggen, maar aangezien ik nogal ver weg woon …. (of je moet je huidige ECU + transponder opsturen :))
Volgens mij moet je ook een BCM hebben die het ondersteund.
Heb het eens proberen aan te melden bij een Vec-C maar dat lukte toen niet..Mocht je schema’s of andere ellende nodig hebben hoor ik het graag.
Waar woon je ook ongeveer ? Mocht je echt hulp nodig hebben :)Laatste keer dat ik dit probleem had gezien was de ECU op z’n einde (zelfde ECU trouwens)
Je zou om het uit te sluiten een extra massa vanaf de accu naar de ECU kunnen trekken en een massa naar de relais trekken zodat deze altijd geactiveerd blijft.Kan je de auto daarna wel starten of moet je wachten tot hij een beetje is afgekoeld ?
Is de auto ook al uitgelezen ?Als ie uitvalt, gaan er dan lampjes knipperen / branden op het instrumenten paneel ?
Pin 19 and 20 and ground are the only pins / connections required for ECU operation, even the relay to the injectors are not required.
If the ECU does not power on, this mean either the internal DC-DC converter / some electronis has ceased to be or maybe broken solder joints.@Sragir wrote:
:thumb heel leuke topic, ook mooi geschreven, al hoewel:
:hmmz hier en daar wat druipers en een beetje afwijkende kleur. :hmmz
Hmm maar zo kan je alles uit context rukken :angel
OT :
Mooi karretje Jos!
Ben jij trouwens ook de 5de in Amersfoort ? Kunnen we je wagen van dichterderder bij zien :)VIN 2 Code ? or Carprog ?
Controleer ook of de timings niet teveel afwijken, hier kan er ook wel eens ellende door worden veroorzaakt.
En zet de eens CPU Speed op Auto, de computer zal dan via SPD te juiste snelheid bepalen.Verder moet je proberen om uit te sluiten dat een module niet helemaal lekker werkt, dit doe je door de module die eerder eruit hebt gehaald er weer in te zetten en de andere 512 module eruit te halen.
Start de PC dan nog steeds dan weet je zeker dat de modules correct werken.
Kijk wat er gebeurd als je de modules in andere slots zet.Mocht het allemaal niet helpen, kijk hier of er een BIOS update beschikbaar is :
http://www.asus.com/nl/supportonly/P4PE-X/HelpDesk_Download/” onclick=”window.open(this.href);return false;Jup, bespaard een hoop ellende :P
Uitleren is geen probleem, maar je moet wel de immobilizer + code hebben die bij de donor ECU hoort anders kan je deze niet uitleren met de OP-COM :)
Let wel op dat je 2de hands ECU uitgeleerd moet zijn (zoniet kan je hem naar mij opsturen, dan reset ik deze voor je)
De oude sleutels blijven werken omdat je de sleutels niet wist met deze procedure.Voor welk motorblok heb je een ECU nodig ?
Noh, dit zou het moeten zijn :)
Voorwerk :
1. Start de op-com software en selecteer de auto waar je werk gaat verrichten
2. Ga Naar Motor > MotorType en noteer de gegevens welke worden weergeven
3. Ga naar Programmering > Programmeer variant configuratie en noteer de huidige instellingen
4. Klik op Programmeren voertuigidentificatie nummer en noteer het huidige VIN nummer
5. Sluit OP-COM af en verwissel de ECU.
6. Voer bovenstaande procedure nogmaals uit, controleer of de software versie het zelfde is.Oude ECU afmelden :
1. Ga naar Carosserie > Immobiliser II > Speciale Functies
2. Klik op Beveiligings Code en type de security code in.
3. Klik op Reset ECM (Regeleenheid Motormanagement) en klik ja bij de bevestiging. Ecu is nu afgemeld
4. Sluit OP-COM af en verwissel de ECU.Nieuwe ECU aanmelden
1. Start OP-COM en ga naar Motor > MotorType
2. Klik op programmering > Programmeer variant configuratie en stel alles weer zo in zoals de oude (oude instelingen had je eerder genoteerd)
3. Klik op Programmeren voertuigidentificatie nummer, voer het genoteerde nummer in van de oude ECU.
4. ga terug naar de Immobiliser
5. Ga naar programmering
6. Klik op beveiligings code
7. Klik op Immobilizer functie Programmeren
8. Selecteer “Motormanagement computer geinstalleerd” en klik op Ok
Nieuwe ECU is nu aangemeld :)als je wil kan ik een test opstellingje maken met een van de vele ECU’s die ik heb liggen en kijken of ik het voorelkaar krijg met de OP-COM.
Als het lukt zet ik hier wel de procedure :)Mooie Astra!
Heb na zwarte auto’s, blauwe auto’s altijd erg mooi gevonden en de jouwe ziet er prima uit :jerryMocht je de auto willen uitlezen, ik werk in Zoetermeer dus kan met de Tech2 wel van de week langskomen na werk mocht je dat willen :)
Dat wordt een trekhaak monteren en een Pak’n’bak huren als ik al m’n zooi moet meenemen :P
Ik denk dat ik deze meeting ook maar eens ga bijwonen, nog bepaalde eisen behalve een Opel en een goed humeur meenemen ?
21 september 2014 om 14:09 In reactie op: TC knippert na monteren andere velgen boven 80 a 90 km #18253977Jup je ABS/TC module ziet dat er te groot verschil zit tussen de verschillende banden.
De banden voor draaien namelijk sneller dan achter waardoor de ECU in paniekstand schiet.
Oplossing : banden gelijk trekken.Heb je een PM gestuurt :)
Het uitlezen duurt meestal rond de 2-3 minuten (de voortgang kun je links onder zien in hex als het goed is, laatste HEX adres is F0)
Na het uitlezen krijg je een dialoog te zien dat hij is uitgelezen en waar je hem wil opslaan.Soms kan het gebeuren dat tijdens het uitlezen de tellerbak vastloopt of de zelf OP-COM vastloopt.
Wat je dan moet doen is de OP-COM even uitpluggen en het contact uitzetten en weer aanzetten + op-com weer in de OBD stekker doen en aansluiten op USB.
Daarna weer opnieuw proberen.TSB’s zjn inderdaad bij GM bekende problemen met een oplossing die gevonden is, welke de dealer dan kan gebruiken om het probleem op te lossen.
Niet alle TSB’s zijn voor garantie en niet alle zijn om iets op te lossen, maar ook hoe te handelen in bepaalde situaties (tuning bijvoorbeeld) en vragen van klanten.Heb even gekeken wat TSB 2857 is voor je :
TSB 2857 : Disc Brakes – Rattle Noises
Complaint : Customer complains rattling noises on uneven roads.
Cause : Clearance of the brake caliper guide pins and insufficient grease amount causes rattling noise.
Production : Greasing process improved, double sticky foil introduced for 15″ rear brake pads.In case of customer complaint perform the following work steps:
1. Clean the guides in the brake caliper carrier (1) and the
brake guide pins (2) (Picture shows rear brake caliper)2. Thoroughly grease the brake guides and the guide pins (2) with
Molykote G-3407 grease3. Re-install guide pins to brake caliper carrier
Note:
Press guide pin with one hand fully into brake caliper carrier
and with the other hand move/press rubber grommet (1) to allow
enclosed air to escape.4. While fastening the upper brake caliper bolt
apply hand pressure in shown directions (arrows)5. While fastening the lower brake caliper bolt
apply hand pressure in shown directions (arrows)Only for 15″ rear brakes:
Fix outer brake pad to brake caliper– Clean glueing surfaces on brake pad and brake caliper
with brake cleaner prior foil application!– Apply 3M foil to the backside of the outer brake pad
– Re-install brake caliper and fix outer brake pad to caliper
Spare parts: Part-Number: Catalogue-Number:
Molykote G-3407 grease 93165631 19 48 003
(5g pack)
3M foil 93179863 16 05 090
Labour Times: TC: Hours:
U3 285 70 Grease brake caliper guide pins 90 0.7The costs for this repair will be covered during warranty and policy.
For policy please refer to the Policy Guideline (WebPG/Kuugel).
The regular Warranty Procedure will apply.20 september 2014 om 19:54 In reactie op: TC knippert na monteren andere velgen boven 80 a 90 km #18253973Ik vermoed dat de bandenmaat in de ABS computer of andere ECU moet worden aangepast.
Je hebt zowel voor als achter wel de zelfde maat band neem ik aan ? (elk wiel heeft namelijk een sensor voor ABS/TC)Uit welk jaar komt je Zafira ?
-
AuteurBerichten