Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zou het nog even aankijken, heb nog niet heel veel ervaring met het immobiliser systeem van de Vectra C maar bij de eerdere systemen wordt bij contact de transponder chip ingelezen in het geheugen van de immo.
Volgens mij is het wel zo dat tegenwoordig dat de km stand en een aantal andere dingen in de sleutel wordt opgeslagen maar de of dit ook van toepassing is op de vec C weet ik niet.Het zou ook makkelijk ergens een massa probleem kunnen zijn welke het probleem veroorzaakt.
Welke foutcodes krijg je ?Zie PM :)
Kunnen ze wel in het info display komen ?, het GID/CID is namelijk de gateway voor het Mid-speed CANBUS netwerk als je de tech2 aansluit op OBD.
Dit zou dus moeten betekenen dat de verbinding tussen het scherm en de radio ergens onderbroken is.
Ik ga ervan uit dat je geen optie hebt om je telefoon te koppelen via een dock ofzo, als dit wel het geval is kan het daar ook door komen, de module hiervoor zit tussen de radio en het scherm.Je zou de volgende dingen kunnen doormeten :
Weerstand meten tussen Stekker Radio pin 10 en Info Display stekker pin 19
Weerstand meten tussen Stekker Radio pin 9 en Info Display stekker pin 20
Weerstand meten tussen Stekker Radio pin 9 en pin 10 (plug het info display weer in)Bij meten tussen display en radio zou er een lage ohm waarde naar boven moeten komen, bij de meeste goede meters kan je ze op lage ohm zetten en piepen ze als er contact is.
Bij het meten tussen Stekker Radio pin 9 en 10 zou je een waarde van 120 Ohm moeten krijgen.Mwa, opzicht valt het inbouwen wel mee. Mijn astra heeft het er al standaard erin zitten maar wil MEEER!!
Ik heb Ivartje al eens geholpen met het inbouwen van een MID in z’n Corsa B (eigenlijk meer een Astra G Mini), hielp hem daarmee via Skype.
Mochten er schema’s nodig zijn hoor ik het wel :)27 oktober 2014 om 08:45 In reactie op: Astra H Z17DTH: lamp motormanagement -> P0380 gloeisysteem #18258417Ok duidelijk.
Je kan nog even kijken of het massa punt goed is, dat is Pin 6 op de stekker waar de module aan zit.

Ik heb je trouwens nog wat extra info gestuurd, kan je nog wat verder kijken waar het probleem zit :)
26 oktober 2014 om 21:24 In reactie op: problemen met astra g coupe blijft foumeldingen geven #18257836Via PB/PM’s :)
26 oktober 2014 om 21:21 In reactie op: problemen met astra g coupe blijft foumeldingen geven #18257834Je bent van harte welkom en je kan gewoon meekijken hoe het in zijn werk gaat.
Hoop dat je alleen niet allergies bent voor kitten :P26 oktober 2014 om 21:19 In reactie op: Astra H Z17DTH: lamp motormanagement -> P0380 gloeisysteem #18258415Controleer ook effe alle zekeringen, vooral FB2
Zover ik kan zien in het schema is er geen simpele relais maar stuurt een aparte module dit aan.Edit :
FB2 is een 80A zekering welke voorin zit bij de hooftzekeringen, 2de van links dacht ik26 oktober 2014 om 21:06 In reactie op: problemen met astra g coupe blijft foumeldingen geven #18257832De keuze is aan U, van mij mag je langskomen maar opsturen is ook geen problem.
Ik zou inderdaad de coupe niet weg doen, het zijn mooie wagens en als een ECU en een flexible deel de enige gebreken op het moment zijn…Vandaag mijn programmatuur voor de MID aansturing sterk verbeterd, nu werken eindelijk alle icoontjes boven de text en heb ik toegang tot alle tekens die het scherm kan weergeven.
Nou nog via de arduino m’n OBD programmatuur afmaken (vooral PID’s achterhalen) en heb dan een OBD scanner ingebouwd in de auto (handig voor foutcodes uit te lezen als ik ooit langs de weg stil sta :P)Na dit project volgend project starten : NCDR1100 scherm hacken zodat ik via mijn eigen systemen kan het ding kan aansturen :
En daarna! Astra H scherm + CD70/ dvd90 in Astra G proberen te krijgen :)26 oktober 2014 om 20:51 In reactie op: problemen met astra g coupe blijft foumeldingen geven #18257830Ben de moeilijkste niet :thumb
Het enige wat ik moet hebben is :
De defecte ECU
De goede ECU
De startonderbreker die om je contact slot zit
Een sleutelSecurity code is niet nodig, deze kan ik zelf achterhalen en de andere / geode ECU kan ik zonder te veel moeite resetten en weer inleren
26 oktober 2014 om 20:42 In reactie op: problemen met astra g coupe blijft foumeldingen geven #18257827Opzich vallen de kosten voor het repareren/vervangen van de ECU wel mee.
Je hebt zelf nog een ECU liggen zei je, dan ben je voor rond 40-50 euro klaar (ex verzendkosten dat dan weer wel)
Dus laten we zeggen dat je voor rond de 65 eur klaar bent, valt toch wel mee :)Meeste EGR fouten zorgen er gelukkig niet voor dat de motor in Limp mode schiet, hij kan alleen niet garanderen dat de motor zal voldoen aan de emissie normen waardoor hij een lampje geeft.
Als de emissie waarden echt buiten proposies komen of de motor kan schade gaan oplopen zal de motor in limp mode schieten en komt hij niet veel hoger dan 2000-3000 toeren (dacht ik)Een kleine fooi meestal, als ik naar je toe moet komen reken ik wel iniedergeval standaard de brandstof.
Ik kan inderdaad auto’s uitlezen en heb documentatie waar alle schema’s en procedures in staan.

Indien intresse kan ik de complete schema’s sturen :)
Welke grote zekering was precies stuk ?
Misschien is het trouwens ook een goed idee om de auto eens te laten uitlezen, het dak heeft een eigen control unit welke ook de open/sluit motor van de achterbak regelt.
Denk dat daar wel een aantal foutcodes in staan welke je op het goede spoor kunnen zitten :)Mocht je langs willen komen (of ik moet naar jou komen, dat kan ook) hoor ik het wel :thumb
@Vectra V6 CD wrote:
@ZakhooiTM wrote:
Niet echt Astra gerelateert maar wel erg handig voor een Astra G,H of J
Heb in een gekke bui een Tech3 gevonden en gekocht king: :afro :agent :thumbup :jerryEn wat kost zo’n gek buitje dan??;-)
Rond de 400-500 eur, en das nog goedkoop :)
Niet echt Astra gerelateert maar wel erg handig voor een Astra G,H of J
Heb in een gekke bui een Tech3 gevonden en gekocht king: :afro :agent :thumbup :jerry19 oktober 2014 om 06:10 In reactie op: problemen met astra g coupe blijft foumeldingen geven #18257821De gebruikte ECU kan ook worden gereset en worden ingeleerd op de start onderbreker.
Ik zag dat je in Belgie woont wat ongeveer 1 uur en 30 min rijden is.
Je zou ze zooi naar mij kunnen opsturen waarna ik de boel reset en weer inleer. Daarna stuur ik het weer terug.Ik zou inderdaad eerst kijken naar de accu + massa punten van de accu en het motor blok, aangezien je maar 6volt meet bij het starten en moment van tikken…
6 Volt is te weinig om zelfs de ECU z’n werk te laten doen (minimum is rond de 7-8 volt)
Motor moet inderdaad een Z16SE zijn, de X16SZR is sinds 2000 niet meer in auto’s gebouwd door opel.Waar woon je ongeveer, mocht het nodig zijn dat iemand wil meekijken is dat wel handig :)
Ik heb effe gekeken in de schema’s en er zijn 2 rode draden die naar de radio lopen, de 1ste is 12v constant en de 2de is positie 1

Pin 2 : Geschakelde 12v
Pin 8 : Constante 12vAanpassen met Tech2 is gelukkig 3 minuten werk (en ik werk in Zoetermeer dus als je iemand nodig hebt hoor ik het graag)
Het kan zijn dat het scherm niet helemaal geschik is, al weet ik dit niet helemaal zeker.Welk jaar komt je auto?, dan kijk ik effe in de schema’s :)
Als je cruise control raar doet dan is het niet je teller die het probleem veroorzaakt meer dan eerder je een sensor bij een van de voor wielen.
het KM signaal wordt door de ABS computer naar de motor controller (ECU) en naar aantal andere systemen gestuurd (waaronder ook je km teller)Heb je de auto verder ook nog uitgelezen ? Want foutcodes helpen aardig bij het vinden van het exacte probleem :)
PS : Als je je auto gestart krijgt, heb je dan ook een ABS lampje welke brand ?
Krukas sensor vervangen is goed te doen, heb afgelopen zaterdag dit nog gedaan bij een Corsa C met een Z12XE.
Als je onder de auto ligt, zit hij boven de aandrijfas van het rechter wiel (links als je voor de auto staat, rechts als je in de auto zit)Hou wel wat WD40 bij de hand, de sensor zat bij de Corsa redelijk vast dus neem de tijd :)
-
AuteurBerichten