Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dit diagram is van een C16XE. Is net iets nieuwer
Testlampje? Leg uit? :p
Dat weet ik. Ik hou het idd veilig. en het is idd alleen als gadget.. je moet alleen draden uit t kastje van de startknop verbinden met die van het contactslot.. Ik wil weten welke kleur deze draden hebben bij een opel corsa B model. Gaat om de draden van terminal 15 en 50.
Ja, deze zit er op.
Ja zoals dit schema hier staat weet ik het ook.. Alleen inderdaad, wat corsaliefhebber zegt, de draadkleuren weet ik niet bij het contactslot gedeelte! Welke is nou voor 12V, ACC etc etc.
Het gaat hier om een startknop, niet om een startonderbreker. Je weet wel, zo’n knop die je indrukt om je motor te starten. Hij zit in de pook gebouwd vanuit AutoStyle uit. Haha.
http://www.autostyle.nl/catalogsearch/result/?q=sy+p417″ onclick=”window.open(this.href);return false; kijk eens aan.
Dat heb ik dus ook gedaan
Haha. lukte niet. ging knippen, snijden etc. Dus de andere pook zit erop. Nu de startknop nog werkend maken. Weet alleen nog niet helemaal welke kleuren draadjes Ik moet hebben bij me stuurkolom.
Al die Duitsers zit ie toch geperst of gelijmd?
Ik kijk vanmiddag even of ik hem los kan krijgen zonder hem te slopen
19 januari 2013 om 20:20 In reactie op: Corsa B 1.4i 16V uit ’99, uitvallen bij koppelen + remm #18096213Ik begin nu ook te denken dat het de stappenmotor is inderdaad. Ik heb ook een losse stekker gevonden onder mijn inlaatspruitstuk en een nieuwe topic geopend hierover. Even kijken of iemand hier iets van weet.
19 januari 2013 om 20:08 In reactie op: Corsa B 1.4i 16V uit ’99, uitvallen bij koppelen + remm #18096212Ik heb zojuist ondervonden dat het alleen bij het koppelen is en het remmen een bijzaak is. Dus bij het remmen kan het niet liggen.
Ik heb ook gekeken waar mijn gaskleppenhuis + stappenmotor zitten .. En dat is nog niet 1 2 3 zo los te krijgen! Aangezien dit lekker weggefrommeld zit onder het inlaat spruitstuk.17 januari 2013 om 09:18 In reactie op: Corsa B 1.4i 16V uit ’99, uitvallen bij koppelen + remm #18096210Ik ga kijken of ik binnenkort wat tijd vrij kan maken op het gasklephuis schoon te maken, en een week of 1/2 aankijken of ie t nog doet.
Bedankt, jullie horen nog van me! :D
17 januari 2013 om 09:08 In reactie op: Corsa B 1.4i 16V uit ’99, uitvallen bij koppelen + remm #18096207Daarom zeg ik ook, ik wil eerst 100% zeker weten wat het is, voordat ik wat vervang of me tijd erin steek :thumb
En die gasten daar ken ik al een tijdje, dus die zouden me dat niet zeggen omdat ze perse willen dat ik geld uitgeef daar.. Haha.Andere ISO stekker…. Probeer dat gewoon. Die dingen kosten een drol bij een automaterialenzaak.. Brezan hangen ze gewoon aan de muur.
De vorige eigenaar zou hem opgeblazen kunnen hebben met flink rijgedrag. En je auto spuugt altijd even als er 2 soorten koelvloeistof doorheen gaan, dat zou die witte drap verklaren. Verder, als je motorblok warm is, kan het veeel minder kwaad om met wat hogere toeren te rijden, als je dit dus met een koude motor zou doen.. Help je zo je blok naar de sloop toe.
Aangezien je niet echt warmloopt op die ene kilometer voordat je de snelweg op gaat.. Kan dat wel verklaren waarom je koppakking is opgeblazen. Aangezien je met koude motor, toch veel toeren rijd. Zolang je motor niet op 90 graden is, probeer dan onder de 3000 toeren te blijven. Dat is veilig, en je blok is je dankbaar voor een langer leven! :)
17 januari 2013 om 07:57 In reactie op: Corsa B 1.4i 16V uit ’99, uitvallen bij koppelen + remm #18096205@BlackDevil wrote:
@Zakdoekje wrote:
Ik snap wel waarom me stuurbekrachtiging en me remdruk wegvalt natuurlijk, dat is logisch. En alle lampjes branden standaard als je motor uitstaat en je contact aan.. Maar zodra ik hem in z’n 2 ram, koppeling op laat komen en een klein beetje gas bij geef, schokt ie weer aan.. Maar als ik hem stil zet, en probeer te starten.. Doet ie dat niet. Dan moet ik echt een aantal keren flink het gaspedaal intrappen voordat ie aanslaat. Anders lukt het niet. Misschien heb je hier wat meer aan!
@BlackDevil wrote:
Brandt dan ook je motormanagementlampje? Anders even uitlezen, dan weet je direct meer.
Heb je dat ook al geprobeerd? Daarmee begint elke diagnose: uitlezen. Als er ook maar iets fout zit in je motormanagement, dan geeft het motormanagementlampje dat aan. En dat weet je waar je gericht moet zoeken.
Ja, maar het motormanagement lampje brand niet. Dus ik denk niet dat daar een fout in zit.
En zo is het een week niets, en dan weer 3x per dag.. Ik vind het maar raar. Ik was naar brezan, een automaterialen shop hier in de buurt, en die kon me vertellen dat het de ontstekingsmodule was, aangezien hij zovaak hoorde van het opel corsa model die ik heb, dat dit kwaaltje op kwam dagen.. En dat het dan daaraan lag.
Ik wil graag zekerheid hebben wat het precies is, voordat ik geld ga besteden aan onderdelen en me tijd erin steek om dingen schoon te maken of te vervangen.Andere ISO stekker geprobeerd op je nieuwe radio? Het kan zijn dat de ene radio meer draadjes ook daadwerkelijk gebruikt, dan de ander..
16 januari 2013 om 19:49 In reactie op: Corsa B 1.4i 16V uit ’99, uitvallen bij koppelen + remm #18096201Ik snap wel waarom me stuurbekrachtiging en me remdruk wegvalt natuurlijk, dat is logisch. En alle lampjes branden standaard als je motor uitstaat en je contact aan.. Maar zodra ik hem in z’n 2 ram, koppeling op laat komen en een klein beetje gas bij geef, schokt ie weer aan.. Maar als ik hem stil zet, en probeer te starten.. Doet ie dat niet. Dan moet ik echt een aantal keren flink het gaspedaal intrappen voordat ie aanslaat. Anders lukt het niet. Misschien heb je hier wat meer aan!
Het lampje doet al vrij weinig. Ik ga vandaag naar de opel dealer voor een hele nieuwe knop.. binnen en buiten knop. Even kijken of dat een redelijke prijs heeft en dan bouw ik dat wel in. Dan doet tenminste alles het!
En een 12V kabel hoeft niet rood te zijn, en je massa kabel niet zwart! Zo heb ik blauw en bruin dacht ik .. En naast je tulp heb je ook nog je remote, die van je versterker naar voren moet, achterin je radio op het blauw-witte remote kabeltje, zodat als je je contact uitzet, dat je versterker niet aanblijft staan en je de volgende morgen niet meer kan starten vanwege een lege accu.
Die knop ernaast met de airco functie bedoel je? Die kreeg ik er zo af, en er ook zo weer op, en de helemaal rechter ook.. alleen die middelste deed kut, en doet nog steeds kut! haha
En die kan ik er zonder problemen opdrukken? :p
Ja dat is het hem juist, ik zat net weer te klooien, maar hoe ik hem ook draai of keer, ik krijg hem er wel in, maar niet door zegmaar, dat ie echt vast zit. Terwijl ik dat vanochtend wel had, maar toen kwam ie niet overeen met 1234 .. Ik kan hem gewoon draaien en alles werkt.. Ook me achterruitverwarming, maar de knop zit gewoon niet lekker vast.
Ehm, handrem eraf halen? :D
-
AuteurBerichten