Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je moet ook niet klooien aan je uitlaat, dat ding heeft ook gevoel! :mrgreen:
Even zonder grapjes:
Witte/grijze aanslag op de sonde kan 2 dingen betekenen (ongeacht de leeftijd van de sonde, dus dat ie nieuw is maakt in dit geval niet uit), namelijk: Je heb een brandstoftoevoeging gebruikt zoals 1 van de cleaners van Forte of Wynn’s. Of je heb een auto die olie verbrand.
In geval 1, dit brand wel schoon of je maakt hem zelf schoon met een middel als de reiniger is uitgewerkt (Ik raad dit 2e aan, aangezien je dan zeker weet dat het schoon is)
In geval 2, dit word alleen maar erger en je sonde begeeft het sneller of functioneert niet meer naar behoren en je kan nog eens een leuke 100 euro (ongeveer) neerleggen.
Even ter interesse, welke auto/motor en is het origineel opel?
Als de garage betrouwbaar is, kan je het vragen.. Anders denk ik dat ze je gaan aansmeren om er een hele klus van te maken. Behandelen heeft weinig zin, de roest zit er al. Het moet worden verwijderd, gerepareerd worden, dan worden behandeld, en dan opnieuw laten spuiten. De vraag of je dit zelf netjes kan blijft dan over, anders zal je het moeten laten doen. Er komt dan wel een voordeel bij.. Mocht het terugkomen, kan je het op hun verhalen.
Het lijkt alsof het inderdaad doorloopt onder de strip door, misschien is het daar wel begonnen. Of wat er al gezegd is een beschadiging van iets in het verleden, en behandeld met een spray en lakstiftje. Blijkbaar niet goed verholpen, en komt het terug.
Meestal kan je in radio’s instellen of de tijd automatisch aangepast moet worden o.i.d. , als je dat nou eens uitzet (als het bestaat), en dan zelf de tijd instelt.. Lijkt het me raar als de RDS dan zegt van, dat wil ik niet.. het moet zo. Anders heeft ie gewoon z’n eigen willetje denk ik :mrgreen:
Hm, ik zou wachten met een nieuwe accu, wellicht zit het probleem ergens anders? Een gloeibougie die niet zo fijn meedoet als hij koud is? Zou best moeizamer starten kunnen veroorzaken.. Dus, eerst accu testen, en dan verder kijken ^^
Pak het probleem aan waar het begonnen is. Hoe is je middendemper ontploft?
Heb je geen idee, probeer uit te wisselen met een andere middendemper (hoeft niet perse nieuw, als je hem alleen even lopend wil)
Dan heb ik nog de vraag: Liep hij goed voordat dit gebeurde?
Zoja: Dan moet de vonk, startmotor, en benzine in orde zijn.
Wat je ook nog kan doen, is gewoon de gehele uitlaat demonteren en kijken wat er mee is. (Doe voorzichtig bij de voorpijp, veel wd40 en zorg dat het warm is!) deze spruitstukboutjes willen nogal snel knak zeggen bij het losdraaien.Misschien in de instellingen een verkeerde tijdzone ingesteld? Gewoon een idee, geen verstand van Corsa C.
Gewoon beginnen, en dan kom je er vanzelf denk ik? En als het makkelijker is, haal je bumper eraf. Hoef je niet op je knieën te klooien met uitmeten. Kijken waar de bevestigingspunten zitten, losschroeven, bumper op de werkbank/tafel. Uitmeten waar de 4 sensoren op een gelijke hoogte, en per zelfde afstand tussen de sensoren komen te zitten.. Markeren, boren, erin klikken die dingen, dan de bekabeling.. stroom en massa zoeken bij de bekabeling van je lichten. (met evt multimeter of spanningszoeker), en idd de signaal kabel wat het piepje moet geven zet je op je achteruitrijlicht. Als die aangaat, piept ie. Simpel zat?
Hm, volgens mij ligt dit aan de binnenste bekleding van je achterklep die tegen je hoedeplank aankomt. Ik heb hier ook last van, maar volgens mij hebben ze dit expres zo gedaan zodat de achterklep goed aansluit op de hoedeplank, dat wanneer je een hobbel o.i.d. raakt, dat je hoedeplank op z’n plek blijft en niet omhoog schiet.
Er moet idd wat kracht achter zo’n smijt zitten, wil je die achterklep dichtkrijgen. Of is dit verhaal niet het geval?Ja, dat zal.. Maar, waar bevind die mac zich xD
Heb je een model met airco of zonder airco?
Carpoolplek? Waar bevind zich dat precies?
Nope, niet opgelost nog.. Nieuwe lambda zit er wel in.
66 graden thermostaat? ;o
Hmm, uit 2002 geen ervaring mee. Je heb dan een Corsa C.. Bij de Corsa B weet ik dat het een gepriegel is, maar best goed zelf te doen. (met wat nieuw uitgevonden scheldwoorden erbij uiteraard) :angel
Nou, dat is mooi dan. Haha. Dan is er gelukkig nooit een probleem geweest.
Dan kan ie niet op slot, want het probleem van je temperatuur is niet opgelost, toch?
Een te lage spanning,is in principe een storing.. Als er net niet genoeg stroom kan worden geleverd voor je stuurbekrachtiging, dan geeft ie natuurlijk een foutmelding, zodra je gaat rijden..laad je dynamo de accu op en levert de dynamo ook nog eens stroom.. Dus verdwijnt de “storing”. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.
16 februari 2014 om 15:01 In reactie op: Corsa C 1.3 CDTI thermostaat/koelwatertemperatuur #18218053Ja, dat is de beste manier.
16 februari 2014 om 11:18 In reactie op: Corsa C 1.3 CDTI thermostaat/koelwatertemperatuur #18218051Je zou je thermostaat eruit kunnen halen, en kijken wat de openingstemperatuur is. Staat er meestal op.. Zit bij de meeste auto’s rond de 90 graden.. Als je weet wat die temperatuur is, kan je je auto koud starten, en dan voelen aan de bovenste slang die naar je radiateur gaat of die warm word op die betreffende openingstemperatuur. Dan weet je of de thermostaat zn werk doet. Suc6!
Ze zijn ook zwaarder.
Ik hoop dat ze wat kunnen vinden, en post het even als je meer weet! :)
Als je het zelf niet weet zou ik je wel aanraden er iemand bij te halen, die het wel weet.
Haha, meer is toch niet nodig als eigenaar?
Maar even ontopic.. Dan zou ik je toch aanraden er vanaf te blijven, we hebben het wel over je remmen hier.. Een trommelrem zit niet moelijk in elkaar, maar om hem eraf te krijgen na zo’n lange tijd, zit er zo’n slijtrand in.. En dat kan behoorlijk vast zitten.. Vaak trek je het hele remschoenset er mee vanaf. Dan moet je wel weten hoe het weer terug moet.
Wel heb je dan maar 1 sleutel, dus ik zou alsnog bij de dealer een 2e chip in laten leren, anders heb je geen reserve sleutel.
-
AuteurBerichten