Zakdoekje

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 200)
  • Auteur
    Berichten
  • Nou, kinders.. Hier heeft de TS niets aan.. Even ontopic blijven..

    Het beste is om gewoon de voorgeschreven kvs erin te gooien… Groen en blauw mogen samen, rood mag met niets gemengd worden. Aangezien er rood in zat volgens TS, en er blauw is bij gegaan.. Moet er iets aan gedaan worden, het kan gaan klonteren en vreten aan je koppakking. Advies?

    Laat het weglopen door de onderste slang van je radiateur los te trekken, vervolgens de bovenste ook loshalen. Tuinslang in het bovenste gat van je radiateur, doorspoelen tot het water helder ziet, word het niet helder.. Spoel dan van onder naar boven.. Vervolgens tuinslang in onderste slang stoppen, tot het uit je bovenste slang komt.. En dat ook helder is.. Alle slangen weer terug zetten, ong. 6 liter, RODE kvs bijvullen, tot het reservoir vol zit. Daarna start je de motor, dan zal je zien dat je reservoir weer leeg loopt, want je waterpomp pompt het namelijk je motorblok in, als dat gedaan is en het reservoir op max staat, wacht je tot je thermostaat open gaat, dan vult ie je radiateur. Doorgaan met vullen tot het niet meer zakt.

    Mocht je kvs gemorst hebben op je blok, dan kan dit gaan roken als hij warm word, maak je hier geen zorgen om. Dit verdampt vanzelf. Belangrijk: doe dit alles als je motorblok koud is, warm blok + water is niet tof.

    In reactie op: deurpaneel astra g #18224973

    Weet je zeker dat je alle schroeven los heb? Ook bij de deur hendel?

    Makkelijker te testen: brandstofdruk meten. Als er iets lekt, zou die minder moeten zijn.

    In reactie op: Hier ook een lambdasonde vraag/probleem… #18223742

    Nou, voor die 20 euro neem ik dat risico niet dat er misschien iets fout zit.

    In reactie op: Hier ook een lambdasonde vraag/probleem… #18223740

    Ahh op die manier.

    In reactie op: Hier ook een lambdasonde vraag/probleem… #18223738

    Raar, mijn epc geeft voor de astra F, 92-98 met C20XE toch echt 855306, 3 polige stekker.

    In reactie op: Hier ook een lambdasonde vraag/probleem… #18223733

    Gaat om de 855306,dat is namelijk de 3 polige stekker. Die heeft hij nodig.

    In reactie op: Hier ook een lambdasonde vraag/probleem… #18223731

    Ik had ook al de verschillende genoemd, met de prijzen erbij.. TS koos voor bosch, prima merk.. Gooien ze meestal in de opels. €117 euro voor de C20XE.

    Ohja, starten gaat ook altijd verrot.. Blijft laag in zn toeren hangen en t olie lampje brand dan, tot dat ie echt op toeren is, en dan loopt ie prima. In combinatie met t hogere verbruik, en onregelmatig stationair lopen. Wat kunnen jullie daarmee verzinnen?

    Nou, zo smerig als op jouw foto is het nog nooit geweest.. En dan rij ik heel veel korte stukjes.

    In reactie op: Hier ook een lambdasonde vraag/probleem… #18223728

    Als ik in mijn ECP naar de astra F station 92-98 kijk, komt er bij motor een lijst, en daar staat de C20XE toch echt tussen.

    Nou, ik heb geprobeerd het los te krijgen.. Maar zonder succes.. Heb wel met de reiniger in de klep gespoten, maar de stappenmotor voelde ik me toen al niet lekker over, aangezien daar niets mee gebeurt is.. De egr heb ik wel over nagedacht die af te doppen, maar die zit ook zo vreselijk weggedrukt. Je heb echt heel weinig ruimte bij de x14xe. Het is nog best een aardig volgebouwde motorruimte voor zo’n klein karretje. Haha. Heb wel een vraagbaak, maar in het engels.. En de technische termen zijn nog best lastig.

    Hoog is het niet, het is schommelend. https://www.youtube.com/#/watch?v=zpe6PyOlKpo” onclick=”window.open(this.href);return false;

    oordeel zelf maar ;p

    Heb er wel een andere klem op gezet, maar zorgt dat voor dat drastische verschil in verbruik als die niet goed afsluit ?

    X14XE, heeft geen lmm, wel map sensor. Die werkt naar behoren.

    In reactie op: MAC MEETING VELDHOVEN #17324214

    Ik woon in het verre noorden… Noordwest eigenlijk. Beetje een uithoek :p

    In reactie op: Hier ook een lambdasonde vraag/probleem… #18223726

    Nah die dingen worden fabrieksaf geleverd met een c20xe,is goed mogelijk. Als je nou wel een originele zou willen, kom je uit op een NTK, Bosch of Delphi. Varierend met een prijs van €107, €117 en €135.

    Het originele GM nummer van jouw lambdasonde is 855306. imitatie lambda’s kunnen vaak toch roet in het eten gooien.

    In reactie op: MAC MEETING VELDHOVEN #17324212

    Oei, dat is me best ver rijden als ik savonds ook nog eens terug moet.

    1 op 7/8 in de stad, en 1 op 13 op de snelweg :p, ik reed voorheen 1 op 10,5 in de stad en 1 op 18 op de snelweg.. Geen idee wat er aan de hand is met mijne, hij loopt sinds een paar dagen ook uit zichzelf te revven als ie stationair loopt, haha.

    In reactie op: Hier ook een lambdasonde vraag/probleem… #18223724

    Waar komt die c20xe uit?
    En is de lambda sonde 1, 3 of 4 polig?

    In reactie op: Nieuwe accu nodig, waar? #18223774

    Dat sluit niet uit of ze goed gloeien of niet

    In reactie op: Nieuwe accu nodig, waar? #18223772

    En is makkelijker, brezan kan het ook. Brengen ze vaak niets voor in rekening.

    In reactie op: Nieuwe accu nodig, waar? #18223770

    Vanuitgaande dat de TS zo’n testkastje niet heeft, is mijn manier dan een eventuele goede manier?

    Even offtopic: Fearless, ik heb je een PB gestuurd, een tijdje terug. Is dat je ontgaan misschien? :hmmz

    In reactie op: Astra hapert helppp! #18223189

    Wat miral astra zegt, wat je nu aan het doen bent is gissen en geld vergooien (tenzij je graag onnodig geld uitgeeft, maar dan wil ik ook best me rekeningnummer geven hoor :jerry ) maargoed, uitlezen begint elke diagnose mee! Ga wel naar de opel dealer, want die weten wat de originele waardes moeten zijn mocht er 1 van de sensoren de boel in de war gooien.

    In reactie op: Nieuwe accu nodig, waar? #18223768

    Geen idee, niet veel ervaring met diesels. Je zou kunnen proberen wat ze doen bij benzine auto’s, bougie in de dop, en even de sleutel omdraaien(niet starten), om te kijken of de bougie vonkt. Misschien gaat dit op met diesels, gloeibougie in de dop, contact alleen omdraaien(want dan gloeit het puntje op, wat een koude start makkelijker maakt) en dan kijken of daadwerkelijk alle puntjes echt goed oplichten, of nog belangrijker: gelijke sterkte. Doe dit uiteraard wel als de auto koud is (6 uur of langer stil staan), want dan ondervind je jouw problemen ook.

    Correct me if I’m wrong

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 200)