Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik dacht dat alleen cd CDTI motoren gefluit hadden rond 2000 toeren :)
[/quote]
ZafirB, ja ik heb de lichten eraf gehaald. Alles nauwkeurig nagelopen: de rubbers, het schuimrubber e.d. Of alles goed aansloot op de behuizing, géén scheurtjes inzaten ofzo. Daarna ze weer gemonteerd. Dat is nog wel ’n heel gedoe, want je kunt bij de bovenste kunststof “moer”niet al te best bijkomen. Telkens kun je ’n kleine slag maken maar tis toch gelukt. (denk ik) grr.bert. [/quote]Bert ik heb de lichten ook eraf gehaald. Per unit is er een schuimrubber en 2x ronde rubbertjes, meer is er toch niet wat betreft rubbers e.d. ?
origineel gepost door bert.
Nou heeft het inderdaad weer geregend !!!!!!!
Er zit geen vocht meer in de achterlichten.
Ik weet niet of het zo blijft, hoop van wel natuurlijk.
Misschien is er bij ZafirB dan iets anders a.d. hand??Ik had eerst overwogen om op Mkpl. andere achterlichten te kopen, en dan gelijk het nieuwe type. door iemands reactie dat daar ’n soort alg in kwam, heb ik er van afgezien. Maargelukkig was het niet nodig. Ja tís vervelend maar misschien nog wat verder zoeken.Of nog andere oplossingen van t forum komen. Kwaal van de Zafira, denk ik. m.vr.gr., bert.
Maar je hebt nu geen last meer van vocht in de achterlichten? Gewoon afgehaald en opnieuw gemonteerd?
ik heb die van mij ook afgehaald. Ik kon ook nergens een scheurtje of een gaatje zien. Heb de randen met een dun laagje (bison)kit gekit, maar 10 minuten na het monteren was al weer vochtig :( !!!
Hoe gaan we dit oplossen?origineel gepost door twistam
, en nu heeft het niet meer geregend!!
:o [/quote]Zullen we dat dan ff zo houden:thumbup [/quote]
En nu.. ? Er is nu wel wat regen gevallen dacht ik zo..Zitten de achterlichten wel strak genoeg? Even de afdekkingen van oppompsetje en dezekeringen kant verwijderen en de kunsstofbouten aandraaien. Zou het niet helpen als je de randen van achterlicht inspuit met waterafstotend goedje? siliconen spray o.i.d. ?
Je kunt vooraf nooit zeggen hoeveel km je zonder poblemen kunt rijden. Alle merken kunnen last hebben van storingen en defecten.
Goede dingen over de auto’s lees je zelden. Pas als het fout gaat zie je in reviews en forums geklaag van de bestuurders.
Een deel van de problemen met wervelkleppen en EGR wordt volgens mij veroorzaakt door het “NIEUWE RIJDEN”. Dat is naar mijn idee niet goed voor nieuwe diesels. Je moet af en toet met zo een auto boven de 2500 – 3000 toeren rijden om het een beetje schoon te blazen. Als je continue streeft om 1:20 te rijden, zul je al snel last hebben van storingen.Hier vind je een beschrijving van het vervangen van EGR bij 1.9cdti:
http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=145193km stand is onwaarschijnlijk.. 4 jaar tot 36.000 km.. !
Punt 1 lijkt me een probleem over punt 2 en 3 zou ik geen zorgen maken. CDTI motoren fluiten allen, bij het versnellen hoor je het opkomen. Geluid het meest hoorbaar rond 1900- 2300 t/pm.yep, dat zijn inderdaad de JTD uit Alfa-Fiat concern.
Wordt ook in Saab gebruikt.Niet zelf met Ecu van je auto spelen.. Je wilt zo voordelig mogelijk je 30 pktjes terug, maar straks verpruts je het ben je 120 pktjes, en enkele honderden euro’s lichter. Was het verder niet zo dat ze bij Tunex voor 225,- boel kunnen tunen..?
origineel gepost door Barrythefirst
Is dat niet het lampje dat je auto voor een servicebeurt moet komen ?Daar moet een foefje voor zijn om dat weer uit te krijgen
nope..
Wanneer het tijd is voor service, verschijnt na het inschakelen van de ontsteking ca. 10 seconden lang InSP op het servicedisplay van de kilometerteller.1.9cdti 100 en 120 pk zijn 8 kleppers. Hoewel er ook een serie Astra’s zijn geweeest met 1.916v 120 pk.
150 pk is een 16V met erg krachtige motor. Welke van de 3 minste storingen heeft is moeilijk te zeggen.
Het zijn allen moderne motoren vol met electronica en sensors e.d; storingen ja, die komen wel eens voor.Ik heb een 150 pk uitvoering (Zafira). Motor is lekker pittig. Verbruik ron 1:15. Ik denk zelf dat 100 pk te licht is voor de Vectra. Ik weet dat van de 8 klep uitvoeringen (100, 120 pk) een keer in zoveel tijd ook de kleppen gecontroleerd/afgesteld moet worden. 150 pk heeft hydrolische klepstoters, kleppen hoeven niet afgesteld te worden.
ok.. dan laten we het zo.
Dat van accupolen los koppelen, was voor oudere modellen? Geldt dat ook voor recente modellen als cdti..?
Vandaag naar de Opel dealer geweest. Auto uitgelezen er waren 7 storingen !
Storingen gewist e.e.a opnieuw geprogrammeerd en het werkt weer :-).
Dus…’nooit met de zekeringen kast spelen als het niet echt nodig is..’.p.s. voor hierboven genoemde dienst van Opel Zevenaar hoefde ik niets te betalen, heel erg bedankt. Toppie !!
Zekering is nog goed, ook met een andere zekering geprobeerd helpt niet. Ik heb tevens alle andere zekeringen voor de zekerheid gecontroleerd die zijn ook goed.
-
AuteurBerichten