Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@JanV wrote:
..Toch maar teruggaan?
Ik zou het even uit laten lezen.. Je kunt het bij Opel doen, maar tegenwoordig hebben meeste universele garages ook uitlees apparatuur. Misschien blijft hij branden//knipperen omdat een keer een storing is opgetreden. Soms kan een tijdelijke storing zijn welk is ontstaan als gevolg van vervuiling van brandstofstysteem. Dus zeker uitlaten lezen, als ze niets kunnen vinden fouten laten wissen en kjiken of het nog een keer optreedt en probeer achter te komen wanneer het optreedt.
Is +/- 230.000 km dan een hoge km stand om problemen te verwachten? EGR, roetfilter, verstuivers gaan ook kapot bij auto’s die nog geen 100.000 km hebben gelopen.. dus je kunt helemaal niets van zeggen..
Als storings lampje ooit is blijven branden dan kunnen ze bij he uitlezen zien wat de storing is. Het kan van alles zijn. Als het een ernstige storing is dan blijft het lampje brandenen het gaat gepaard met slechte loop van de motor. Maar het lampje kan ook soms blijven branden indien je een of meer defecte gloeiebougies hebt (Bij een diesel dan).
442 KM/2u …Met Zafira cdti 150 pk..
op e-bay in Engeland, Duitsland zijn ze echt stuk goedkoper !
Wervelklep is geen EGR. Volgens mij gaat het ier om de 1.9dth motor (150 pk).
Wervelklep bevindt zich aan de achterkant van de motor. Daarop zit o.a. EGR-klep bevestigd. 1.9dth 150 pk motoren hebben wervelkleppen.
Op e-bay zijn ze nieuw te koop voor net geen 200 Euro van (Pierburg, zou dus orgineel moeten zijn), als je op ebay zoekt op Z19DTH kun je het zo vinden.
Ze kunnen ook wel schoongemaakt worden het is vooral sleutelwerk welk aantal uurtjes in beslag zal nemen.Motorsmurf, dat heb je mooi geregeld voor 700 euro. Ik heb ze ook een mail gestuurd, of ze voor dat geld ook mijn verstuivers kunnen vervangen…
iets meer info over je Zafira Diesel, Benz etc..
Na een beurtje met nieuwe filters e.d. moet je auto beter gaan lopen, stoteren e.d. is niet de bedoeling.
Nu kan het van alles zijn, hebben ze wel alle (vacuum)slangen, kabels, stekkers etc goed aangesloten..?hoi,
je moet natuurlijk vervangen met orginele exemplaar.
Je kunt op internet; marktplaats, onderdelenzoeker en op ebay diverse vinden..suc6.
Diagnose volgens de dealer: 2 injectoren hebben te veel retouropbrengst.
Nieuwe injectoren of deze 2 laten reviseren. Reviseren lijkt mij beste optie. Nieuw zijn ze vrij duur.
Voor revisie bij diesel specialist vraagt men 150 a 200 euro per stuk.
Als iemand goee revisie bedrijf weet voor injectoren welk voor minder dan 150 euro doet, dan hoor ik het wel.Als het binnen een jaar leeg is dan is het gegarandeerd lek.
Mensen rijden een 150 pk diesel motor als een omaatje van 85 jaar.. Je moet tegenwoordig elke moderne diesel (met veel vermogen) een beetje stevig rijden. Je hoeft dan niet als een idioot te rijden, maar ga aub niet 100 km/u in 6e versnelling rijden. Regelmatig lage stukken boven 3000 toeren rijden. Daarmee voorkom je dat je problemen krijgt met EGR, wervelkleppen e.d.
kom op met die foto’s : -)
Zit achter de motor, tegen het schutboard. Is niet echt makkelijk bij te komen.
10 april 2011 om 17:11 In reactie op: Aankoop zafira-B: stuur, onderkant deuren en middenarmsteun #17849611Ik heb 150 pk cdti met 210.000 op de teller. Geen last van wervelkleppen of inslaatspruitstuk of iets dergelijks.
Meeste problemen met diesels ontstaan omdat mensen wel erg schakellui rijden. Ik hoor verhalen van mensen dat ze in de 6e versnelling 90 km/u rijden. Dat is niet goed voor de auto. Je moet het af en toe ook lekker door trekken en boven 3000 toeren blijven rijden. Het zogenaamd nieuwe rijden gaat niet op voor nieuwe diesels; daardoor te veel problemen met EGR e.d.
Chiptunen.. neen dankje…Uiteindelijk het beste is toch standaard fabrieksvermogen.Ik heb een Zafira B 1.9CDTI Executive, 150 pk bj 2006 .
Km-stand rond 210.000, had bij 180.000 km gekocht.
Tot nu toe gelukkig weinig problemen gehad, alleen de stekkers van de injectoren vervangen omdat ze niet goed contact maakten (80,- Euro).
Verbruik gemiddeld 6,3L/100 KM. Met 6V en 150 pk is het een heerlijke snelweg auto.
Isolatie van motorruimte had beter gekund zodat je minder last had van motor en turbogeluid welk in interieur te horen is.+ vermogen
+ verbruik (1:16)
+ ruimte
+ compleet met belangrijkste opties– kraken dashboard in de winter
– motor- en turbogeluid[rquote=1877664&tid=138614&author=Gamespel]EDS heeft zijn werk weer goed gedaan…. geen Meriva B maar de Astra J van 180pk naar 360pk…
http://www.autoweek.nl/autonieuws/16098/EDS-maakt-Opel-Astra-tot-Focus-RS-eter%5B/rquote%5D
zoo.. van 180 naar 360 pk… hebben ze dubbele motor ingebouwd ![rquote=1880873&tid=143698&author=Zafira2.2]alleen als de roest van binnenauto is ontstaan, maar dit gebeurd zelden tot nooit aantoonbaar[/rquote]
Dat zou flink balen zijn..
ik heb op internet paar verhalen gelezen dat het probleem met blaasje op achterklep regelmatig voorkomt.. ik heb vandaag ook bij een andere Zafira op achterklep zo een roest plekje gezien..
Ik ga van de week even langs dealer, even kijken wat zij te zeggen hebben.oeps.. ik zie het een nulletje te veel. Heb het aangepast :-)
Ik was eerst voornemens om preventief te laten vervangen, maar omdat het sinds het begin niet erger of minder is geworden heb ik het niet laten doen.
Heb je nu geen enkel trilling/resonatie op de koppeling als je voet er op legt ?Ik las ergens dat een slinger van 2 mm met de vliegwiel vrij normaal was en dat dus ook minimaal resonatie kon veroorzaken.[rquote=1862703&tid=138614&author=Spacejam]en hoe vaak lees je dat de intercooler/vliegwiel etc kapot gaan bij een niet gechipte auto ==> net zo vaak.
Als je er gewoon normaal mee omgaat heeft het niets tot nauwelijks extra te lijden. [/rquote]
Mijn ervaring is en dat blijkt ook uit de praktijk dat gechipte auto’s gemiddeld genomen meer defecten tonen.
En normaal mee omgaan..mensen laten hun auto chippen om net boven normaal rij plezier te hebben… Want je hebt ‘200’ pk, je hebt bepaalde verwachtingen dus ga je over het algemeen anders rijden me alle gevolgen van dien.
Maar, als de mensen gelukkig van worden moeten ze gewoon blijven doen.Beste is toch orgineel houden.
Als je alle voor en nadelen tegen elkaar afweegt dan kun je over het algemeen stellen dat het orginele vermogen zoals die van fabriek af komt beste is. Hoe vaak lees je niet dat als gevolg van tuning turbo, intercooler, vliegwiel etc kapot is gegaan..
Vermogen wienst op papier lijkt gigantisch van 150 – naar 200 pk ! 0 – 100 km is nu 1,2 seconden sneller en top snelheid is 10 km meer…. levensduur onderdelen 2x korter ?Stevenss, het is dus niet zo dat mijn auto maar 25.000 km heeft gelopen.. Auto is van 2006. Heeft inmiddels 206.000 km op de teller. Ik heb het bij 180.000 km gekocht… Sinds ik in mijn bezit heb is er betreffende resonatie in de koppeling voelbaar.
Maar het is afgelopen 8 maanden niet meer of minder geworden.Zafira 1.8 op lpg.. niet aan beginnen. Bij mij op het werk hebben we diverse gehad als lease auto. Van de auto’s binnen kortste keren kleppen verbrand. Later koppen gereviseerd en de auto’s zijn voorzien van flash-lube installatie systeem. (soort van een olie druppelaar via de inlaat systeem, zodat kleppen langer mee gaan).
Nu mogen mensen geen opel op lpg als lease auto meer bestellen.origineel gepost door rensie73
dit is van een andere motor dan de mijne
mijne zit heel vooraan
maar het is opgelost
vooraleerst was de egr niet kapot zoals ze in de garage wel zeiden
die man heeft hem terug laten uitlezen en de egr klep was nog goed
die man heeft hem er toen toch afgekregen en heel goed gepoetst
wat produkten tegen roetvorming ingedaan en het was in orde
1/4 van de prijs van in de garage waar ze normaal een nieuwe hadden gestoken
in die prijs zat dan ook nog eens een smeringAls je die van jouw een 1.9cdti is dan moet het overeen komen met de handleiding van astraownersclub.. nieuw kun je die EGR klep kopen voor 110 – 140 euro.
origineel gepost door rensie73
na uitmeten blijkt dat mijn egr klep niet meer goed werkt
vervangen is de enigste oplossing
nu heb ik hem proberen los te schroeven maar dit zit muurvast
heeft er misschien iemand een middeltje om de er vanaf te halen zonder de rest te beschadigen ?Met een warme motor en goed gereedschap aan het werk gaan. Niets forceren, geduldig aanpakken.
Het is goed zelf te doen, ik heb bij mij binnen 1,5 uur gedemonteerd en gemonteerd.
Hieronder link how to do:
http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=145193 -
AuteurBerichten