ZafirB

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 117)
  • Auteur
    Berichten
  • Die van mij heeft 233.000 km gelopen. De trilling is nu nog alleen op koppeling te voelen als je voet zachtjes daarop legt.
    Op e-bay zijn inderdaad compleet setjes te koop met koppeling van Luk en vliegwiel van Sachs voor rond 500- 550 euro.
    Voor het vervangen van complete koppeling vraagt een universele garage 300 – 350 Euro.

    Bedankt voor je tip. Het schijnt een M32 bak te zijn.

    In reactie op: Waar bevindt de ERG-klep zich? #17927471

    je kunt gewoon op google zoeken naar 20dth egr en je krijgt veel informatie met foto’s en videos..
    bv..
    http://media.photobucket.com/image/egr+20dth+/combolfw16v/Motoren%20opel/dieselmotoren/EGRklepY20DTH-IIY22DTR.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: hoog verbruik zafira #17916499

    @tijgetje57 wrote:

    @ZafirB wrote:

    We hadden een Vectra 2.0DTI (100 pk) verbruik was gemiddeld 1:14.
    Verbruik huidige Zafira 1.9cdti 150 pk, gemiddeld 1:16.

    Wil niet lullig doen maar je vergelijkt de oude generatie diesel met een Common-rail injectie. Logisch dat deze zuiniger is.

    Oh..ik wist niet dat CDTI nieuwe generatie diesel motor was.. (lolbroek..)..
    Nieuw is per definitie niet zuiniger. Een oude Golf 2 van 1988, 1.6 diesel haalde ook 1:20.. maar dat is een hele andere discussie.

    In reactie op: roestvorming zafira B #17821760

    Roest onder de portieren en op achterklep komt bij Zafira B regelmatig voor..helaas..

    In reactie op: hoog verbruik zafira #17916498

    We hadden een Vectra 2.0DTI (100 pk) verbruik was gemiddeld 1:14.
    Verbruik huidige Zafira 1.9cdti 150 pk, gemiddeld 1:16.

    In reactie op: Handige weetjes Zafira B #17919815

    @hennyw wrote:

    @Zafira CNG wrote:

    @jericho wrote:

    Las dit net in het Astra gedeelte, gaat over een Astra H, dus zal ook wel met een Zafira B gaan:

    “- Astra op contact zetten
    – Knop om deuren te sluiten 5 seconden inhouden
    – Bij de pieptoon loslaten.

    Zodra je nu boven de 10km/u komt gaan de deuren dicht, als je de motor uitzet gaan ze open (en natuurlijk als je van binnenuit aan de hendel trekt.)

    De-activeren gaat trouwens op dezelfde manier”

    Dit is wat mij betreft een superweetje! Weet niet of het werkt bij alle types, maar bedankt voor je bijdrage!

    werkt niet bij de zafira, tenminste niet bij diegene die ik had, was volgens de dealer ook niet te programeren.

    Werkt wel bij de Zafira, maar optie (Speed dependant locking) moet wel aangezet zijn in de Ecu, dan kan bv met OP-COM.

    In reactie op: Regenereren roetfilter (DPF) hoe vaak ??? #17917873

    @bert. wrote:

    Hai, hoe merk je eigenlijk het regenereren? Is dat te zien door ’n brandend lampje, of kun je dat horen?
    Dat zou ik graag willen weten, ook omdat ik diesel rijdt.
    m.vr.gr.bert.

    Je kunt dat horen. Je hoort een soort van een brom, op dat moment is je verbruik ook flink hoger dan normaal bv 1:5 ipv 1:16.
    Als je merkt dat je auto aan het regenereren is dan moet je motor niet uitzetten. Auto rond 2000-2200 toeren houden tot dat het klaar is.

    In reactie op: Regenereren roetfilter (DPF) hoe vaak ??? #17917870

    ok, ik dacht zelfs dat hij te vaak regenereerde. Niets aan de hand dus.
    Vanaf 110 km met warme motor gebruik ik 6e versnelling. Met 120 km/u in zijn 6 loopt hij rond 2200 toeren..

    In reactie op: Speedlock, automatisch vergrendeling bij het wegrijden. #17891313

    @hennyw wrote:

    automatische vergrendeling is voor buitenaf.
    een zgn carjacking systeem.
    van binnenuit gaan de deuren open en ook bij een eventueel ongeluk worden de deuren geopend.

    Ja maar, horen de deuren bij meteen 1x trekken van de hendel open te gaan. Bij bv bmw of Insignia van mijn broer gaat het open als je 2x achterelkaar hendel trekt.

    In reactie op: Speed lock en dagrijlicht in Astra H Twin Top WERKT !!!! #17865889

    Als jullie speed lock geactiveerd hebben, kunnen jullie tijdens het rijden met 1x trekken aan de deurhendel, portier openen?
    Bij bv bmw of kia moet je 2x aan de hendel trekken om portieren te openen, bij mij gaat het na 1x trekken portier open??

    In reactie op: Speedlock, automatisch vergrendeling bij het wegrijden. #17891311

    Wat ik wil is dat het bij het 1x trekken aan de deurhendel portier niet meteen opengaat, maar zoals bij je BMW na 2x trekken open gaat.

    Ja dat kun je bv met OP-COM instellen (speed dependent locking).

    In reactie op: koppelingsprobleem?? Zafira B 1.9cdti 120pk #17902468

    @GRSBK wrote:

    @ZafirB wrote:

    …op e-bay heb je koppeling + vliegwiel setjes voor 400 – 500 euro. ..
    Arbeid zal een uur of 6 – 7 zijn…

    moet je het setje van ebay er nog wel zelf in kunnen zetten zonder garantie

    Je kunt het setje kopen en het geheel brengen naar een vakkundige garage waar ze onder kunnen zetten. Opel dealer in NL werkt voor 95 euro per / uur. In Belgenland vragen ze bv 62,- euro per uur voor..

    In reactie op: Verschil tussen 1.7 cdti en 1.9 cdti #17540863

    1.9 rijdt als een echte turbo diesel, bij 1.7 cdti moet je wat meer toeren maken om door te kunnen rijden daardoor is het rijden met 1.7 minder zuinig.

    In reactie op: Injectiehoeveelheid afwijking 1.9 CDTI #17893062

    ok, bedankt voor de reacties.

    In reactie op: koppelingsprobleem?? Zafira B 1.9cdti 120pk #17902469

    …op e-bay heb je koppeling + vliegwiel setjes voor 400 – 500 euro. ..
    Arbeid zal een uur of 6 – 7 zijn…

    In reactie op: Injectiehoeveelheid afwijking 1.9 CDTI #17893063

    klopt bij het aflezen zijn er telkens andere waarden, maar CL2 zit wel atijd in de “min” -0,88 of -0,110 etc.
    Het is dus niet iets om zorgen te maken. De verstuivers zijn 10.000 km geleden vervangen.
    groet,
    Z.

    In reactie op: Piepend/fluitend geluid astra H 1.9 cdti #17806282

    En is er nog iets uitgekomen van dat gepiep.. ?

    In reactie op: inlezen brandstof pomp???? help #17874562

    Ik denk sowieso inleren, kijken hoe het dan loopt.
    Inleren kan bij de dealer, maar volgens mij kan het ook met OP-COM diagnose apparaat welk voor paar tientjes te koop is. Als je vaker met je autospeelt is zo een OP-COM apparaat niet te missen.

    In reactie op: prijskaartje bougies #17749150

    4 bougies bij automaterialen zaak, 20 – 35 euro..

    In reactie op: vermogen verlies Zafira 1.9 cdti 2005 #17870733

    Bert,
    zo te horen is het een automaat? Is het 100, 120 of 150 pk uitvoering?
    km’stand? storing uit laten lezen? etc..

    In reactie op: Help !!! Slecht lopende 1.9 CDTi #17768953

    hoi Jurgen,
    ik heb bij diverse dieselspecialisten nagevraagd. Ze bevestigden dat het bij het inleren programmeren verstuivers meteen herkend wordt, maar als je dat niet doet dat het na 100 – 200 km rijden ECU vanzelf het ook inleert.
    Heb jij ervaring mee dat het als je niet inleert, dat motor tikt of rauwer klinkt?

    In reactie op: een tik #17842904

    De klepen van 1.9 CDTI, 8 kleppers 100, 120 moeten gesteld worden.
    1.9CDTI 16V (Z19DTH en Z19DTJ) hebben zelfstellende kleppen (hyrdr).

    In reactie op: wervelklep Zafira B waar diend deze voor #17873480

    Het is een onderdeel van luchtinlaat systeem. Is bedacht om optimale verbranding van brandstof te laten plaatsvinden. Motor presteert dus daardoor wel beter; voor mileu is het dus beter, maar niet voor je portemonee..

    In reactie op: Help !!! Slecht lopende 1.9 CDTi #17768951

    Hoi,
    ik ben vandaag ook in Friesland geweest om mijn verstuivers te laten vervangen.
    Alle 4 verstuivers zijn vervangen door gereviseerde exemplaren. Motor trilt niet meer rond 1000 – 18000 toeren, maar het klinkt wel rauwer, meer diesel geluid zeg maar. Injectoren zijn ook niet ingeleerd, volgens de monteur gaat het vanzelf als je paar dagen rond hebt gereden. Dat diesel geluid, zou ook minder worden naarmate je meer rijdt? hoe is jouw ervaring??

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 117)