Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2011 om 07:00 In reactie op: Vliegwiel Zafira 1.9cdti 16v en versnellingsbak F40/M32 ?? #17932630
Die van mij heeft 233.000 km gelopen. De trilling is nu nog alleen op koppeling te voelen als je voet zachtjes daarop legt.
Op e-bay zijn inderdaad compleet setjes te koop met koppeling van Luk en vliegwiel van Sachs voor rond 500- 550 euro.
Voor het vervangen van complete koppeling vraagt een universele garage 300 – 350 Euro.28 oktober 2011 om 10:35 In reactie op: Vliegwiel Zafira 1.9cdti 16v en versnellingsbak F40/M32 ?? #17932626Bedankt voor je tip. Het schijnt een M32 bak te zijn.
je kunt gewoon op google zoeken naar 20dth egr en je krijgt veel informatie met foto’s en videos..
bv..
http://media.photobucket.com/image/egr+20dth+/combolfw16v/Motoren%20opel/dieselmotoren/EGRklepY20DTH-IIY22DTR.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;@tijgetje57 wrote:
@ZafirB wrote:
We hadden een Vectra 2.0DTI (100 pk) verbruik was gemiddeld 1:14.
Verbruik huidige Zafira 1.9cdti 150 pk, gemiddeld 1:16.Wil niet lullig doen maar je vergelijkt de oude generatie diesel met een Common-rail injectie. Logisch dat deze zuiniger is.
Oh..ik wist niet dat CDTI nieuwe generatie diesel motor was.. (lolbroek..)..
Nieuw is per definitie niet zuiniger. Een oude Golf 2 van 1988, 1.6 diesel haalde ook 1:20.. maar dat is een hele andere discussie.Roest onder de portieren en op achterklep komt bij Zafira B regelmatig voor..helaas..
We hadden een Vectra 2.0DTI (100 pk) verbruik was gemiddeld 1:14.
Verbruik huidige Zafira 1.9cdti 150 pk, gemiddeld 1:16.@hennyw wrote:
@Zafira CNG wrote:
@jericho wrote:
Las dit net in het Astra gedeelte, gaat over een Astra H, dus zal ook wel met een Zafira B gaan:
“- Astra op contact zetten
– Knop om deuren te sluiten 5 seconden inhouden
– Bij de pieptoon loslaten.Zodra je nu boven de 10km/u komt gaan de deuren dicht, als je de motor uitzet gaan ze open (en natuurlijk als je van binnenuit aan de hendel trekt.)
De-activeren gaat trouwens op dezelfde manier”
Dit is wat mij betreft een superweetje! Weet niet of het werkt bij alle types, maar bedankt voor je bijdrage!
werkt niet bij de zafira, tenminste niet bij diegene die ik had, was volgens de dealer ook niet te programeren.
Werkt wel bij de Zafira, maar optie (Speed dependant locking) moet wel aangezet zijn in de Ecu, dan kan bv met OP-COM.
@bert. wrote:
Hai, hoe merk je eigenlijk het regenereren? Is dat te zien door ’n brandend lampje, of kun je dat horen?
Dat zou ik graag willen weten, ook omdat ik diesel rijdt.
m.vr.gr.bert.Je kunt dat horen. Je hoort een soort van een brom, op dat moment is je verbruik ook flink hoger dan normaal bv 1:5 ipv 1:16.
Als je merkt dat je auto aan het regenereren is dan moet je motor niet uitzetten. Auto rond 2000-2200 toeren houden tot dat het klaar is.ok, ik dacht zelfs dat hij te vaak regenereerde. Niets aan de hand dus.
Vanaf 110 km met warme motor gebruik ik 6e versnelling. Met 120 km/u in zijn 6 loopt hij rond 2200 toeren..30 augustus 2011 om 10:09 In reactie op: Speedlock, automatisch vergrendeling bij het wegrijden. #17891313@hennyw wrote:
automatische vergrendeling is voor buitenaf.
een zgn carjacking systeem.
van binnenuit gaan de deuren open en ook bij een eventueel ongeluk worden de deuren geopend.Ja maar, horen de deuren bij meteen 1x trekken van de hendel open te gaan. Bij bv bmw of Insignia van mijn broer gaat het open als je 2x achterelkaar hendel trekt.
30 augustus 2011 om 10:07 In reactie op: Speed lock en dagrijlicht in Astra H Twin Top WERKT !!!! #17865889Als jullie speed lock geactiveerd hebben, kunnen jullie tijdens het rijden met 1x trekken aan de deurhendel, portier openen?
Bij bv bmw of kia moet je 2x aan de hendel trekken om portieren te openen, bij mij gaat het na 1x trekken portier open??22 augustus 2011 om 08:14 In reactie op: Speedlock, automatisch vergrendeling bij het wegrijden. #17891311Wat ik wil is dat het bij het 1x trekken aan de deurhendel portier niet meteen opengaat, maar zoals bij je BMW na 2x trekken open gaat.
Ja dat kun je bv met OP-COM instellen (speed dependent locking).
@GRSBK wrote:
@ZafirB wrote:
…op e-bay heb je koppeling + vliegwiel setjes voor 400 – 500 euro. ..
Arbeid zal een uur of 6 – 7 zijn…moet je het setje van ebay er nog wel zelf in kunnen zetten zonder garantie
Je kunt het setje kopen en het geheel brengen naar een vakkundige garage waar ze onder kunnen zetten. Opel dealer in NL werkt voor 95 euro per / uur. In Belgenland vragen ze bv 62,- euro per uur voor..
1.9 rijdt als een echte turbo diesel, bij 1.7 cdti moet je wat meer toeren maken om door te kunnen rijden daardoor is het rijden met 1.7 minder zuinig.
ok, bedankt voor de reacties.
…op e-bay heb je koppeling + vliegwiel setjes voor 400 – 500 euro. ..
Arbeid zal een uur of 6 – 7 zijn…klopt bij het aflezen zijn er telkens andere waarden, maar CL2 zit wel atijd in de “min” -0,88 of -0,110 etc.
Het is dus niet iets om zorgen te maken. De verstuivers zijn 10.000 km geleden vervangen.
groet,
Z.En is er nog iets uitgekomen van dat gepiep.. ?
Ik denk sowieso inleren, kijken hoe het dan loopt.
Inleren kan bij de dealer, maar volgens mij kan het ook met OP-COM diagnose apparaat welk voor paar tientjes te koop is. Als je vaker met je autospeelt is zo een OP-COM apparaat niet te missen.4 bougies bij automaterialen zaak, 20 – 35 euro..
Bert,
zo te horen is het een automaat? Is het 100, 120 of 150 pk uitvoering?
km’stand? storing uit laten lezen? etc..hoi Jurgen,
ik heb bij diverse dieselspecialisten nagevraagd. Ze bevestigden dat het bij het inleren programmeren verstuivers meteen herkend wordt, maar als je dat niet doet dat het na 100 – 200 km rijden ECU vanzelf het ook inleert.
Heb jij ervaring mee dat het als je niet inleert, dat motor tikt of rauwer klinkt?De klepen van 1.9 CDTI, 8 kleppers 100, 120 moeten gesteld worden.
1.9CDTI 16V (Z19DTH en Z19DTJ) hebben zelfstellende kleppen (hyrdr).Het is een onderdeel van luchtinlaat systeem. Is bedacht om optimale verbranding van brandstof te laten plaatsvinden. Motor presteert dus daardoor wel beter; voor mileu is het dus beter, maar niet voor je portemonee..
Hoi,
ik ben vandaag ook in Friesland geweest om mijn verstuivers te laten vervangen.
Alle 4 verstuivers zijn vervangen door gereviseerde exemplaren. Motor trilt niet meer rond 1000 – 18000 toeren, maar het klinkt wel rauwer, meer diesel geluid zeg maar. Injectoren zijn ook niet ingeleerd, volgens de monteur gaat het vanzelf als je paar dagen rond hebt gereden. Dat diesel geluid, zou ook minder worden naarmate je meer rijdt? hoe is jouw ervaring?? -
AuteurBerichten