Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het verschil in max.koppel is te verwaarlozen maar het grote voordeel van de Zafira tov de Toyota, is het toerental waar het max. koppel wordt bereikt; dat is nl 25% minder !
Kloppen de gegevens van de Toyota wel ?
Het toerental van 5200 is volgens mij het max. toerental, terwijl het max. koppel al bij een lager toerental wordt bereikt.In 2006 heb ik een Zafira A 1.8 (’99) ingeruild op de B 1.8 (’06) en in de vakantie, met 5 personen en volle kofferbak op de Autobahn, rijdt ie gemakkelijk 170. Als het gaspedaal dieper gaat, reageert ie nog prima.
Mss ‘gewoon’ WD-40 proberen op de stangetjes van de wervelklep ?
Het onderhoudsinterval is te resetten door de knop van de dag-teller ingedrukt te houden en vervolgens op contact zetten.
Als je met de Zafira-B niet meer dan 30.000km/jaar rijdt en 1x/jaar voor een onderhoudsbeurt naar de dealer gaat, verschijnt het steeksleuteltje nooit.@2.2 16v wrote:
…
die standaard marges heb jij zeker toevallig niet?
Of zijn die op te vragen bij een Opel dealer?Een goede bandenzaak zal je zeker kunnen vertellen wat de maximale marge is
maar als een soort van leidraad, kun je 1x extra bredere band monteren
dan de standaard maat.In de berekening kun je zien dat, na mate de band breder wordt ook de hoogte
toeneemt tenzij dat gecompenseerd wordt in lagere percentage.
Als de hoogte toeneemt (en dus de omtrek) geeft dat een afwijking op snelheidsmeter en heeft nadelig effect op versnellingsbak.Mooi !
Waren er naast de P1112, nog andere codes (misschien P1191) ?ok, dus ook al heb je een start/stop knop, dan werkt het ook.
nog foutcodes gelezen ?@GRSBK wrote:
…
Stel dat er meerdere foutcodes in zitten.
Laat hij deze kortstondig achter elkaar zien
of kan hij er maar 1 tegelijk laten zien.Ze worden kortstondig achter elkaar getoond.
Als het te snel gaat, eenvoudig opnieuw proberen.
;)Bij de eerste serie Zafira-C is er keuze uit 5 motoren;
de 2.0 CDTI-Common-Rail-Turbodiesel 81 kW (110 PK), 96 kW (130 PK), 121 kW (165 PK) of de 1,4‑Liter-Turbobenzine 88 kW (120 PK), 103 kW (140 PK).Onder de Zafira-A zit toch standaard 15inch :???: Iig onder de Zafira-B zit 16inch.
18inch is te monteren als er gecompenseerd wordt in de hoogte van de band.bij de B zit standaard 205/55-16 en wordt 225/40-18; een bredere en lagere band.
totale diameter band+16inch = (205×55%)+(16×2,5) = 11,275cm+40cm = 51,275cm.
totale diameter band+18inch = (225×40%)+(18×2,5) = 9cm+45cm = 53cm.
het verschil 53-51,275=1,725cm is acceptabel maar er zijn standaard marges.Een andere oorzaak zou wellicht de sensor (Bosch nummer 0281002437) kunnen zijn.
@GRSBK wrote:
…
indrukwekkend filmpje, Moet allen nog eff wennen aan die grote voorruit
carglass zal hier wel blij mee zijnwat denk je van het panaroma-dak (staat ongetwijfeld op de optie-lijst)
Het is een fraai gelijnd model geworden … maar ieder zo z’n smaak ;) en de afbeeldingen zijn vast van de meest luxe uitvoering. Dat betekent een flinke aanslag op de spaarrekening :(
Volgens De Telegraaf …
“
Opel noemt nog geen afmetingen, maar verklapt wel dat de wagen op een bodemsectie staat met toegenomen wielbasis en spoorbreedtes. De afstand tussen de voor- en achteras bedraagt 2,76 meter, een plus van 5,7 cm. De voorste wielen staan 9,6 cm verder uit elkaar, de achterste exemplaren nog altijd 7,8 cm. De vooras ontleent de ruimtewagen van de Insignia, de achteras van de Astra. Voor het eerst is het FlexRide-onderstel verkrijgbaar, waarbij de chauffeur keuze heeft uit de niveaus Standard, Tour en Sport. Om het de bestuurder verder te veraangenamen, voorziet Opel in enkele technische systemen. De lijst vermeldt adaptieve cruise control, Collision Mitigating Braking (automatisch afremmen), Lane Departure Warning (geeft signaal wanneer onbedoeld van rijstrook wordt gewisseld), verkeersbordenherkenning, dodehoeksignalering en een inparkeersysteem.Op motorisch vlak start Opel met twee diesels van 2,0 liter (130 en 165 pk) en twee 1.4 Turbomotoren (120 en 140 pk).
“Een linkje naar de duitse mini-site
Idd voor het terugdrukken van de zuigers aan achterkant, is speciaal gereedschap voor … maar als je handig met een lijmtang en waterpomptang bent, moet het ook lukken.
De lijmtang strak op de zuiger houden en de zuiger een stukje rond draaien met de waterpomptang. Vervolgens de lijmtang weer wat strakker zetten en de zuiger weer een slagje in de rondte geven.
Doe het voorzichtig en let op dat de stofbalgen niet klem komen te zitten.Ja en zeker aan de voorzijde.
Aan de achterzijde moeten de zuigers al draaiend worden teruggedrukt.@GRSBK;
das waar ook … in sept’10 koelde de airco al merkbaar minder en uiteindelijk maakte de pomp alleen nog maar herrie. Aangezien het vrij normaal (tis maar wat je normaal noemt ;) ) is dat er per jaar zo’n 10~15% koel-vulling verloren gaat, ligt het voor de hand wat de oorzaak en oplossing was.
De koel-vulling is tevens smering van de pomp en na vullen in feb. j.l. heeft de airco de afgelopen weken weer prima gefunctioneerd.Als het goed is, wordt het airco-deel leeg gepompt en vervolgens onder druk gezet. Dit laten ze zo een tijdje staan en continu de druk gemeten om te checken op eventuele lekkages. Vervolgens wordt ie weer gevuld en klaar-is-Kees.
@GRSBK wrote:
Oke hier mijn mening…
2.2 16v direct 2006 …
maar oke benzine lust hij op zijn tijd ongeveer 550km met een tank gem provincialeweg.
…Das toch niet verkeerd :hmmz
Ik heb een 1.8 2006 met gemiddeld verbruik van 8ltr:100km / 1:12,5.
Inmiddels 100.000km op de teller en het enige probleem was 2 weken geleden: de sensor motor temp. 16Euro armer en 30sec werk :D
Uiteraard eens per jaar, de reguliere onderhoudsbeurt. In nov’10 de remmerij aan de voorkant vervangen bij km.stand 95000 (Brembo schijven en Textar-blokken).Is er al een topic over Onderhoudskosten ?
@marcooh wrote:
Handige tip Zafirart!
Werkt dit op meer modellen van Opel ook?
Groet, M@rcoHoi M@rco,
voor de Astra vanaf het H-model, meen ik en voor de Signum.
Iig kan het eenvoudig/veilig in ieder (nieuwer) model worden uitgeprobeerd.
groet,Art.Eventueel kan ik de fout-codes posten. De foutcode P0115 is hetzelfde
bij verschillende merken :-oBij Zafira B kan de code eenvoudig uitgelezen worden zonder apparatuur:
1. sluit de portieren.
2. trap het rempedaal en gaspedaal, allebei in en hou ze in getrapt.
3. zet de auto op contact (!!), dus NIET starten.
4. na enkele seconden verschijnt in de km-dagteller, “ECN” en daaronder een 6-cijferige code.
5. noteer een “P” en de eerste 4 cijfers van de 6-cijferige code.Bijv. ECN 011514 wordt dan P0115 (defecte sensor motortemp).
-
AuteurBerichten