Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Za4ra OPC
Deelnemer@RonaldH wrote:
okee de remote uitgang
de pioneer stuurwiel interface koppelt alles 1 op 1 door, dus is het nu de vraag of in de originele kabelset van de pioneer radio de remote aangesloten is.
meestal niet,kwestie van 2 stekkertjes in elkaar schuiven.
als je hem zo uit de doos haalt zijn ze altijd los .
verklaart een hoop
Bedankt voor de tip. :wors :wors De lampjes deden het ook niet. Net even de 2 stekkertjes in elkaar gezet en de lampjes doen het weer. :thumbup
Za4ra OPC
Deelnemer@botssiee wrote:
Kun je zo eigelijk wel nog je olie peiling? Of lijtk het maar dat het niet meer gaat op de foto’s ?
Gaat goed. :thumbup Geen probleem.
Za4ra OPC
Deelnemer@belgium turbo wrote:
Zo te zien heb je de kabels van de lmm niet verlengd .
Ik bedoel door geknipt en een stukje bij gesoldeerd .Klopt, is niet nodig.
1 oktober 2011 om 15:18 In reactie op: Zafira stinkt naar verbrande olie **EDIT: LEH turbo is gemon #17613790Za4ra OPC
Deelnemer@Esox Lucius wrote:
Marco39:
Heeft het vervangen van de seals nu echt het probleem opgelost?
Of zijn er meer forumleden die kunnen aangeven of het vervangen van de seals nu echt het olieverbruik/roken probleem heeft opgelost?
Zoja wat waren de kmstanden dat dit probleem ontstond?
En wat kost deze reperatie (zonder de cilinderkop te demonteren)?Ik hoor het graag, ik heb n.l. hetzelfde probleem.
@Esox,
Als je slangen naar de intercooler droog zijn is de kans groot dat je klepseal aan vervanging toe zijn. Je kan het controleren door de motor een tijdje stationair te laten draaien en daarna wegrijden, als er dan een pluimpje (rook) uit de uitlaat komt zijn het de seals. Andere optie om het te herkennen is door op de snelweg 150 km te rijden gas eraf en terug laten vallen naar 120 km dan weer gas erop en komt er dan een pluim dan heb je ook je bevestiging. :thumbup Succes.
Za4ra OPC
DeelnemerOok gepolijst en gewaxt ;)
Za4ra OPC
Deelnemer:thumbup Mooie auto. :thumbup
En met de hand wassen… keurig. Zo moet het. 2 emmer methode met The Bone ;)6 september 2011 om 17:08 In reactie op: Advies wat te doen bij olie verbruik Zafira OPC 2002 #17871477Za4ra OPC
Deelnemer@marco39 wrote:
MIJN OPC HEB OOK BLAUWE ROOK BEN ER MEE NAAR DE GARAGE GEWEEST VOLGENS HEM ZIJN HET DE ZUIGERVEREN KOSTEN ROND DE 1000 TOT 2000 EURO NU HEB HIJ ER DIKKERE OLIE IN GEDAAN I.P.V 5 W 30 IETS DIKKERE EN HOOPT DAT HET VERBRUIK MINDER WORD ANDERS MOET IK ER ECHT AAN GELOVEN HEB DE AUTO NET 1,5 MAANDEN EN DAT VOOR 8000 EURO ZONDER GARANTIE MAAR WEL BIJ EEN GARAGE BEDRIJF DIE ALLEEN HANDELT IN OPELS EN ALTIJD DAAR ONDERHOUDEN MET BOEKJES DUS DOMME PECH
Dat is wel zuur :cry
6 september 2011 om 17:06 In reactie op: Advies wat te doen bij olie verbruik Zafira OPC 2002 #17871476Za4ra OPC
Deelnemer@opctje wrote:
ff oftopic @ ton heb je dat milltek spul bij van der velde gekocht ?
greetz den
Sorry voor de late reactie. Ik ben een tijdje niet meer op de site geweest.
Nee, complete set in Engeland gekocht.Za4ra OPC
DeelnemerSpriet model staat bij de Zafira OPC ook recht i.v.m. de spoiler.
Haaievin model ben ik niet bekend mee. Ik heb wel gehoord dat de ontvangst niet altijd even goed is. Maar dat is horen. ;)
25 juni 2011 om 07:29 In reactie op: friedrich/klasen/miltek uitlaatsystemen (vxr) tbv astra opc1 #17869204Za4ra OPC
Deelnemer@Baas J. wrote:
Denk dat het weinig zin heeft om bij opc1 een sportkat te plaatsen, denk dat ie r alleen maar slechter van gaat lopen.
Ik heb niet zoveel ervaring met Astra OPC. Maar bij mij merk je duidelijk verschil. :thumb Rijdt veel soepeler en draait als een zonnetje. Misschien zou het op de rollerbank niet zien maar qua rijcomfort vind ik het een verbetering. Maar dat kan per auto verschillen. Afhankelijk wat er al aangepast is aan de auto. En natuurlijk hangt er ook een financieel plaatje aan en heb je dit er voor over. ;)
Za4ra OPC
Deelnemer@walter22 wrote:
De slangen zijn goed niks mis mee en ook zijn ze niet verstopt. Wel zit er in de dikkeslang vanaf de turbo naar boven naar de platte buis wat olie in de slang. Ik denk dus dat mijn turbo de olie verbruikt. Al moet ik zeggen dat hij niet hapert en goed doortrekt. Ik moet ongeveer na zo’n 1500 km 1 liter olie 5 w 40 bijvullen.
Het is je turbo of het zijn je klepseals. Turbo controleren door slang aan de onderkant intercooler los te maken en klepseals geeft een blauw pluimpje als je motor een tijdje stationair draait en dan gas geeft/ weg rijdt.
Ben benieuwd wat het is. :???:22 juni 2011 om 19:03 In reactie op: friedrich/klasen/miltek uitlaatsystemen (vxr) tbv astra opc1 #17869197Za4ra OPC
DeelnemerHoi JoSchaap
De bovenste foto is geen Milltek. De 200 cells sportcat onder is wel een Milltek.
Zie http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=84&t=134013
:thumb Ik ben er erg blij mee. :thumbZa4ra OPC
Deelnemer0,5 tot 0,75 liter per 5000 km ongeveer. Ook nog originele turbo met oil restrictor bolt.
Za4ra OPC
DeelnemerHoi jazzgsi,
Blauwe rook na stationair draaien betekent dat je klepseals versleten zijn. Het olieverbruik zal hierdoor iets hoger zijn dan normaal.
Verbruikt die veel olie?Za4ra OPC
DeelnemerWelkom Ricky,
Je moet de bedrading bij de deuren (scharnier kant) even controleren. Waarschijnlijk zit er een breuk in.
Za4ra OPC
DeelnemerZa4ra OPC
DeelnemerPrachtige car met mooie sloffen. :thumb
Za4ra OPC
DeelnemerAlles waar OPC voor (of achter) staat is duurder. ;)
Za4ra OPC
DeelnemerEn…gebonk al gevonden?
ja dus. Je was me net voor. :jerryZa4ra OPC
DeelnemerNetjes. Ik moet wel wennen aan de kleur van je velgen.
En monsterblikje… grappig. :DZa4ra OPC
DeelnemerDit zijn je koppelstangen. Zie http://technikfreun.de/2010/05/18/wechsel-der-koppelstangen-beim-opel-zafira-a-1-8/. Dat rammelen hoor je ook op klinkerbestrating. Ik had hetzelfde rammeltje. Eerst aan de rechterkant en daarna links.
Za4ra OPC
DeelnemerDat is zeker een goede vriend :thumb
Za4ra OPC
DeelnemerHoi Floris,
Ik had jouw berichtje niet gezien. De parkeer sensoren geven geen storingen.
Za4ra OPC
DeelnemerWordt zeker per post verzonden :D
Za4ra OPC
DeelnemerZiet er mooi uit. :thumbup
Jammer dat ie weg moet. :???: -
AuteurBerichten