Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@turbosix wrote:
Dat is toch afhankelijk van de omstandigheden????
Als het buiten 30 graden is en je rijd rustig dan zal het best 3 graden verschillen.
Maar ik heb de astra in november met 5 graden ff flink op zn flikker gegeven en toen ik de kap open deed stond het turbootje rood te gloeien en brande mn wenkbrouwtjes er bijna af van de warme waas.
Dan kun je beter een luchtfilterhuis hebben met koude aanvoer lijkt mij,
Daar zit echt geen 3 graden tussen.is gemeten bij vollast
@giuliettaevo wrote:
@z20leh wrote:
en van dat warme lucht maakt toch ni uit.
daarvoor heb je een intercooler.
verschil is maar 3°, dus verwaarloosbaar.Als de lucht die de intercooler in gaat warmer is komt hij er ook warmer weer uit… ;)
Hoe kom je erbij dat het verschil maar 3 graden is trouwens? :hmmz
in de UK hebben ze dat getest.
het verbruik is bij mij hetzelfde gebleven.
en van dat warme lucht maakt toch ni uit.
daarvoor heb je een intercooler.
verschil is maar 3°, dus verwaarloosbaar.Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
@kelderbier wrote:
De mijne klapt ook flink. Heeft te maken met externe dumpvalve icm luchmassameter. Ecu berekend hoeveelheid lucht en bijbehorende brandstof, maar door externe dumpvalve gaat er lucht bij overschakelen uit en blijft er benzine over en die verbrand in de uitlaat. Dat geeft bij mij de knal
heeft niets te maken met externe dumpvalve. ik heb een versterkte op de originele plaats en die van mij knalt ook als een gek :grin:
is gewoon een beetje te rijk afgesteld denk ik.Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
@16VCalibra wrote:
Ik had er ook 10w60 van Castrol in.. Weliswaar met 400PK maar goed, ook een turboblok..
is dan ook een c20let
ben al tegengekomen dat sommige met een z20lex last hebben van tikkende klepstoters.
daarom hou ik het gewoon bij 5w50.idd 10w60 is wat dik.
zelf gebruik ik 5w50 en nergens geen problemen mee.Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
klasen is niet zo ver.
ben er zelf ook geweest en ben ook belg.Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
beste is om andere drijfstangen te monteren.
dan ben je zeker.gaan werken :-(
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
@bluezafke wrote:
@z20leh wrote:
bij klasen staat onderkant grafiek hoeveel vermogen op krukas en op de wielen.
Daar staat ook het koppel en de turbodruk.Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Dit zijn de gegevens van de laatste run bij Klasen:

dus 232.96 pk op de krukas met een turbodruk van 1.37 bar.
bij klasen staat onderkant grafiek hoeveel vermogen op krukas en op de wielen.
Daar staat ook het koppel en de turbodruk.Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
z20leh-5w50 valvoline
cool, nu kan ik inloggen op mijn phone :-)
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
@eddepet007 wrote:
Tapa talk werk echt mooi
Enkel krijg ik marktplaats gedeelte niet voor elkaar
Weet iemand hoe dat kanik heb hetzelfde probleem.
heb ik met mijn s3 ook
niks alleen verzendkosten.
is die turbo niet wat groot voor die vermogens?
z20let,z20leh.
voor de rest weet ik het ook niet.
@dion87 wrote:
@Gianluca wrote:
heb nu maar de Direct-flow air-intake system besteld van Mtech om mee te beginnen. Ze zeggen op de site + 12PK.
Zat ook te zoeken naar een powerpipe maar die hebben ze niet bij Mtech voor de Z20LEH.
Iemand een idee waar deze te vinden is? Ik zoek ook nog een goede dumpvalve zonder foutmeldingen.
Ook zag ik een Grote luchtinlaatkit (Onderdeel nr : 180008) bij M-tech staan alleen weet niet of dit nut heeft aangezien ik er verder niet heel veel aan ga tunen op een kat vervanger 60mm en chippen na.http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&apid=189&mid=189&l=189″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hoor graag ideen en ervaringen :angel
er zijn 3 dumpvalves waar mensen vooral meer rijden.
de forge, baileys en nog een die via andre botter komt.. kan me ff neit de naam herrineren
collins
heb zelf zo’n verloopstekker gekocht maar werkt gewoon niet.
controleer de bedrading van de hal-gever.
ligt vermoedelijk in kortsluiting.van dat knopje dagteller werkt niet bij elke astra
ik heb vandaag met een z20ler motor gereden.
deze motor rijd veel aangenamer dan mijn z20lehminder agresief op de lage toeren.
ik zie het nut niet van een z20leh motor om rond de 2000tr/min al redelijk wat koppel ter beschikking te hebben om paar 100 toeren later in een turbogat terecht te komen.
volgens mij vinden de lagerschalen het niet echt fijn.maar waar zit er dan het verschil tussen de motoren?
@Vinci wrote:
@z20leh wrote:
@CORSA2L16VALVE wrote:
daarmee dat ik een nieuwe kop ga laten maken. kanalen serieus bewerkt, vaste stoters, zwaarste nokkenassen die erin gaan.Onderblok is al een nieuwe. Dus daar gaat het niet aan liggen.
goeie tip;
zorg dat je klepspeling goed staat,anders krijg je dit:


En als je nou voor het starten de krukas een paar keer draait, zou je zo iets dan ontdekt hebben vooraf? Vraag het me gewoon af hoor, bedoel er verder niks mee, is pure interesse….
nee,ik had klepspeling in nederland laten afstellen,maar die heeft blijkbaar zijn kl…. er aan geveegd.
hoor je alleen als de motor draait.
maarja,heb het gereedschap niet om klepspeling af te stellen.@CORSA2L16VALVE wrote:
daarmee dat ik een nieuwe kop ga laten maken. kanalen serieus bewerkt, vaste stoters, zwaarste nokkenassen die erin gaan.Onderblok is al een nieuwe. Dus daar gaat het niet aan liggen.
goeie tip;
zorg dat je klepspeling goed staat,anders krijg je dit:






-
AuteurBerichten