Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
al gedacht aan water/methanol injectie :-)
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
@jannick1990 wrote:
Ik denk dat je voor een vriendelijker budget een c20let netjes kan krijgen, eventueel vervangingsonderdelen zijn wat makkelijker te krijgen (demontage bedrijven). Ik rijd echter zelf nu 2,5 jaar met een z20let en vind het een zeer fijn blok maar heb bij de fabriek configuratie het idee wat je of heel rustig moet rijden (onder 2.000rpm) of heel vlot. Want als de turbo erin komt is het wat meer gassen en rijdt het niet rustig. Ik rijd daarom vaak in 1,2 of 3 versnellingen “te” hoog in de bebouwde kom.
Denk dat het vooral komt omdat er een kleine turbo opstaat.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
dan blijft die gewoon dicht, maar met een bus is die idd ook dicht. gewoon via benzine drukregelaar, heb zo ook een tijd rond gereden. waarom haal je die vacuum box er niet tussen uit?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
de meetste steken daar een one way valve tussen. die zelfde klep die tussen kleppendeksel en inlaatspruitstuk zit
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
ik rij met vredestein Ultrac Sessanta.
ben er best tevreden over.Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
@turbosix wrote:
niet te vergeten dat de NBR edition door opel al getuned is van 192 naar 210pk!
dus 222PK, 300NM (330NM overboost?) met een wijdere bandbreedte uit een 1.6 liter 4 pitter!
dat halen de meeste Nederlandse chippers niet eens uit een 2 liter.maar stond daar nu ergens niet in de folder in het klein
, 210 pk met octaan 100 of 102.Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
@Stephano wrote:
@z20leh wrote:
waarom oplichting?
koppel is belangrijker dan pk.Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
Uhm, koppel + toerental = pk. Dus hoezo is koppel belangrijker dan pk? Het is onderdeel van. :angel
jha weet ik.
je rijd toch bijna altijd op koppel, ik dan toch. pk ligt dan ook helemaal vanachter in de toeren.
het is nu juist dat het koppel een auto snel maakt.Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
waarom oplichting?
koppel is belangrijker dan pk.Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
waarom ni origineel, toch gemakkelijk als ge bij de opel werkt ;-)
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
ga gewoon voor garrett ;-)
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
weet niet hoe het met een corsa is maar bij astra h opc word dit geregeld via de ecu.
vind ook dat de fan van astra h te laat opslaat.Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
in belgië is er geen 102, heel spijtig genoeg.
98 is er overal wel te vinden.
op de pomp staat 98 maar is geen 98.
heb het zelf mogen ondervinden :-(Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
@djplan:wat de dealer zegt is juist.normaal hoor je dit niet.
die linkse slang is bevestigd met een klem op een nippel die op zich met schroefdraad zit bevestigd op de behuizing.als je een gewone luchtfilterbak heeft mag je deze niet horen afblazen.
ofwel is die recirculatie klep kapot of vacuumleiding los op de vacuumbox.welke leiding bedoel je juist want er lopen er 2 naar de inlaat.
die rechtse(rechts van leiding actuator naar inlaatbuis)die mag weg,gewoon nippel aan inlaatbuis afdoppen of gewoon een bout indraaien.@djplan wrote:
oh oke bedankt voor de info :wors
kan zoiets ook 1 of ander manier ook kapot gaan ? ben daar wel benieuwd nadie gaan vrij snel kapot.
membraam binnenin scheurt.
dit is een oplossing hiervoor

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
recirculation valve, zeg maar een interne dumpvalve
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
toch maar goed oppassen met luchtfilters.
dit heeft me een turbo gekost

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
@Haasje17 wrote:
@Benjey wrote:
Goede avond , nu ik dit zo lees , gaat het niet meer over de vraag, nou ik ben laatst Nasr chiptuning in haaksbergen geweest , ze zeiden dat ik 15 pk meer zou krijgen en 30 nm koppel . Voor 400 euro , is dit een rendabele prijs ?
Ik zit nu echt te twijfelen of ik het wel ga merken , die 15 extra pk met zon zware auto 1245 kg ,Mvg
Er zijn er velen die het zeggen en chippen echt goede chippers zijn er weinig, degene die goed chippen zijn er zowel met als zonder rollerbank. Wil je echt goede chip ga dan naar http://www.tuningfactory.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; (schrijven de software voor EDS). Dbilas of Klassen motors. Zij schrijven de mappen kompleet opnieuw andere passen vaak enkel bestaande mappen aan.
nogal een grove uitspraak die je hier doet.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
@Koekenbakkert wrote:
En waar kan ik een dumpvalve zoals een Collins of een Forge kopen ? Het liefst online.
als je nog even geduld hebt kun je die van mij overkopen :-)
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
stond te koop op kapaza.be
@Martijn17 wrote:
@z20leh wrote:
pixels66 wrote:Zozo, doe maar duur! Zag ze bij GM tuningparts staan voor 120 piek! Kikke hoor.. Je zou bijna zonder schoenen in de auto stappen!ziet er idd mooi uit.
heb ik even geluk, 33€ aan de deur geleverd:-)Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
waar heb je dat besteld??
ff geduld hebben. kan dat niet zien vanop mijn phone.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
@pixels66 wrote:
Zozo, doe maar duur! Zag ze bij GM tuningparts staan voor 120 piek! Kikke hoor.. Je zou bijna zonder schoenen in de auto stappen!
ziet er idd mooi uit.
heb ik even geluk, 33€ aan de deur geleverd:-)Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
vandaag mijn nieuwe matten aangekregen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
31 december 2013 om 04:09 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192868@16VCalibra wrote:
Met zo een gtx turbo zal je niet zooveel meer toeren hoeven te maken. Dat zal wel meevallen. En iedereen heeft het erover dat een 600pk blok het niet lang volhoud. Maar het ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat. Waarschijnlijk denkt iedereen dat je alleen gaat stampen als je 600pk hebt… Niemand kan goed onderbouwen waarom dat een motor met 600pk veel sneller stuk zal lopen.
Ik ben er zelf van overtuigd dat als een motor goed gebouwd en goed afgesteld is, het heel lang goed kan gaan..
Groet Ram
ik denk dat je gaat verschieten hoe groot je turbogat gaat zijn.
veel hangt natuurlijk ook af van de nokkenassen die je gaat gebruiken.Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
10 december 2013 om 08:03 In reactie op: wie heeft welke chip/tuning/phase en er wat voor/aan gedaan #18197412rij met een gtx2863r
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4
-
AuteurBerichten