Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Staat goed, in praktische zin volledig nutteloos.
Tja, je wil het niet geloven, maar ik blijf er bij dat een deel van de kosten toch het gevolg is van extra slijtage door alle modificaties.
Het extra vermogen icm met het extra gewicht aan je wielen (remmen + velgen) pleegt toch een flinke aanslag op alle onderdelen.
Reinigen is niet zo duur.
Paar tientjes per stuk.25 september 2012 om 11:22 In reactie op: Wat zijn de eerste signalen dat schokbrekers slecht worden? #18069350Tja, als je versleten dempers gewend bent heb je ook nergens last van. Tussen 60k en 200k merk je het worden ze niet veel slechter meer.
Als je voor alle 4 de draag arm rubbers hebt vervangen, dan zijn er nog 8 aan de achterkant die je kan doen.
Daarnaast kan je eens kijken naar je “droplinks”.
25 september 2012 om 11:10 In reactie op: Wat zijn de eerste signalen dat schokbrekers slecht worden? #18069348203.000 LMAO….. de OEM dempers waren al bij 60.000 versleten, en hadden al lang vervangen moeten worden.
Waar jij nu merkt is dat de rubbers van je ophanging versleten raken, en aan vervanging toe zijn.
Laat je injectoren eens reinigen, grote kans dat daar het probleem zit.
Sensor is het eerste wat ik met de Op-com uitgeschakeld heb.
Onding doet nooit wat het moet. Bij 3 regendruppels gaat hij als een gek te keer, en als het regent doet hij niets.
Bij de normale interval doet hij wat hij moet doen, en kan ik zelf exact het interval bepalen.
En voor stortbuien heb ik Rain-X daar kan geen wisser tegen op.
Nou, er zijn zelfs auto’s die af fabriek zonder blanke lak geleverd zijn. ;)
17 september 2012 om 20:27 In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17442656@vanieba wrote:
Powerflex stabilisatorrubbers aan de voorzijde gemonteerd, nu wachten op koud weer ….. :D
Je zou nu toch ook al moeten merken dat de auto minder rolt (=kantelt) in de bochten.
Die van mij moet binnenkort ook gespoten worden.
Wat ik me afvraag, gaat er voor die prijs ook een laag blanke lak overheen?
@jraaf wrote:
En nooit Dot 4 en Dot 5.1 mixen :afro
Groet jraafDat is een groot misverstand dot 4 en 5.1 mag je zo veel mixen als je wil, het is de zelfde soort vloeistof, alleen heeft 5.1 een betere spec.
Dot 5 mag je nergens mee mixen want dit is een ander soort vloeistof, die reageert met alle anderen.
Beetje klok en klepel verhaal dus.
Dot 4 of 5.1 maakt niets uit.
Dot 5.1 kan tegen wat hogere temperaturen, maar dat is alleen van belang voor remmen.
Het enige wat je nooit moet doen is Dot 5 gebruiken.
Koppelingsolie?
Dat is gewoon remvloeistof. Gewoon Dot 4 of 5.1 er in en klaar.
Ik neem verder niet aan dat je je koppeling gaat smeren. :jerry
@Virgil1972 wrote:
Sorry misschien stomme vraag maar wat is een cim en is dat duur?
Als je de hendel eraf haalt moet je dan het viltje er tussen doen?
alvast bedankt :hmmzJa, een CIM is duur. :swear
Ik had een nieuwe hendel gekocht maar die gaf exact het zelfde probleem. CC bleef het alleen doen als ik de hendel met de hand iets uittrok en vast bleef houden.
Dus ik heb bij de oude hendel een dun viltje, van ca 1,5mm op het uiteinde geplakt (naast het uitstekende rondje) en hem toen ingestoken, waardoor de speling weg is. De eerste rit viel de CC wel nog uit, daarna geen enkel probleem meer gehad. En dat is nu al 2 maanden geleden.
Ik heb dus nu een gloednieuwe hendel in de kofferbak liggen. :(
Contacten op de CIM versleten. Ik heb het opgelost door een viltje op het uiteinde van de hendel te plakken.
Nu doet hij het weer voorlopig. Op lange termijn zou er en nieuwe CIM in moeten.
Nee, het mooiste stuk is de A8 tussen Karsruhe en Stuttgart.
Daar kan je echt je diesel goed uitlaten. Hard rechtuit rijden kan iedere boerenlul, maar daar kan je s’avonds vanaf 22u mee spelen met de “Probefahrzeugen”, en laten zien of je “ballen” hebt.
Poetsbeurt voor de Vec. Morgen op vakantie en heb zelf geen tijd om hem van binnen en buiten te poetsen.
Geen originele navigatie DVD meer er in maar een generieke Navteq download?
Bah Virgil, je bent of hondslui of stekeblind….
Direct boven je eerste post staat en link naar en topic waar alles in staat!
@richardo1992 wrote:
@yzf1kr: De originele banden en velgen van opel liggen er onder. Zitten nu michellin banden onder van de zelfde maat als zoals hij uit de fabriek kwam!
Dat zegt niets, Opel heeft bijvoorbeeld originel zijn C’s ontwikkeld voor 215/50/17, later zijn ze overgestapt op de goedkopere en lagere 225/45/17.
Maar als de auto al 50.000km gereden heeft met de originele dempers zijn die dingen gewoon versleten, originele dempers horen eigenlijk al bij 20k in de prullenbak naar mijn mening.
Laat de dempers rondom eens vervagen, liefst niet door de standaard, maar door een setje gasdempers van een goed merk. (Voor 220 euro heb je al een set Bilstein B4).Daarnaast heb je ook kans dat de veren versleten zijn, of misschien zelfs gebroken. Dat kan je zelf controleren door ja hand in de wielkas te steken en en de boven en onderkant te voelen.
Welke banden zitten er onder.
Als er uit kosten oogpunt te lage banden onder zitten raakt hij ook sneller de drempels.
@kimmiej666 wrote:
@yzf1kr wrote:
Je kan hem tot 60 verlagen hoor, moet je alleen als al het andere petjesvolk schuin met 10 km/h over iedere drempel.
Zijn alle irmscherlip rijders petjes dan???
Want standaard hoogte met irmscher onderlip betekent al schuin drempels pakken :-)
Dan is er toch iets anders mis. Dan heb je de verkeerde bandenmaat, gebroken veren of kapotte schokdempers.
Je kan hem tot 60 verlagen hoor, moet je alleen als al het andere petjesvolk schuin met 10 km/h over iedere drempel.
Je kofferbak wordt onbruikbaar, en rijcomfort wordt 0,0. 30mm dmv eibach en bilstein b6 is de beste optie, met de beste wegligging en meeste comfort.
24 augustus 2012 om 08:03 In reactie op: Nieuw hier: netjes voorstellen dus Vectra Irmscher-look #18056475Er bestaat trouwens ook nog en tussen model dash met onderdelen van beide.
24 augustus 2012 om 07:36 In reactie op: Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod #17783910Ik laat hem ook zitten. Heeft me menig deukje bespaard.
-
AuteurBerichten