Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
€70 :wtf
Dat zijn echt belachelijke prijzen.
Ik vond vorig jaar €50 al duur.“Ja meneer, nieuwe apparatuur”
“Hoezo was de oude niet goed meer dan”
“Jawel, deze kan niets meer of minder, dan de oude. Maar de klant denkt daar anders over, als wij niet zo’n zelfde kast met lampjes en spiegeltjes en schermpjes neerzetten daan gaan ze naar de concurrent”Je zegt zelf dat het na de winter veel erger geworden is.
We hebben een vrij lange winter gehad, en zomerbanden slijten harder in de winter.
Ik zou eerst de banden eens vervangen en dan pas verder zoeken. Het heeft weinig zin om op zoek te gaan naar de oorzaak met banden die op zijn.Verder is er met de uitlijning veel te doen. Een auto kan goed uitgelijnd zijn (binnen de grenzen van de fabrikant), maar toch niet lekker staan.
Ga eens op zoek naar een goede uitlijner en leg je probleem uit, men kan dan vaak wel verhelpen.En staar je niet blind op de apperatuur die iemand heeft staan, dat zegt niets over de kwaliteiten van de uitlijner. Als je auto bijvoorbeeld verlaagd is, dan kloppen de richtwaarden in dat mooie apparaat al niet meer, en moet de uitlijner op zijn eigen kennis en ervaring uitlijnen.
Of het nodig is weet ik niet.
Het kan best zijn dat je vliegwiel nog in orde is, maar van de andere kant zit het wel allemaal aan elkaar vast. En als je koppelling versleten is, dan zal je vliegwiel ook wel een opdonder gehad kunnen hebben.En de dealer vervangt ze ook best graag in 2x voor je hoor.
Maar besef wel dat je dan ook 2x bijna 1000 euro aan arbeidsloon kwijt bent.origineel gepost door McLambo
Voor zat nog 2mm op, achter 5Ik denk dat hiermee de discussie wel afgesloten kan worden……..
Bij 2 mm zijn je banden op.
(Wettelijk gezien niet, maar fatsoenlijke prestaties hoef je niet te verwachten)origineel gepost door speaker
Vandaag de zomervelgjes onder gebonden ! Kon het niet laten met dit mooie weer.Vanavond de wintervelgjes er weer onder zetten?
Ze melden sneeuw voor morgen. :Dorigineel gepost door speaker
Netjes hoor !! :wub Kost dat nou bij elkaar ?!Ben zelf erg fan van de FSD-dempers van Koni ( maar die kosten 800 euro voor een set ! )
€677 euro (veren + dempers)
€5 voor de blauwe veer hoesjes/kappen van Opel.Heb ook aan FSD gedacht, maar ik hoor er toch wisselende verhalen over en dan nog eens €800 voor alleen de dempers. Ook is er maar weinig te vinden over Vectra rijders met FSD’s. Terwijl er genoeg verhalen zijn over Vectra’s die een combinatie van B6 en Eibachs hebben. Ik ben dus maar voor de beproefde weg gegaan en heb nog wat geld uitgespaard ook.
Google is your friend: http://www.anwb.nl/auto/kiezen-en-kopen/tips-en-advies,/klachten-en-geschillen/Klachten-na-aankoop.html
Heb je rechtsbijstand? Bel die ook eens op.
Op je andere vraag.
Normaal zou ik zeggen vervang ze beide gelijktijdig.
Het hele subframe, versnellingsbak etc moeten onder de auto uit. Daar zitten flink wat uren in, dus in verhouding kost het je dan maar een “beetje” extra. Als is €400 euro meer nog een hoop geld.Laat ze de prijs voor het vliegwiel opvragen en shop zelf eens rond. Ik zie ze al op ebay.co.uk staan voor rond de €400 euro en een set van vliegwiel en koppeling voor ca €600.
Ik kon zo snel niet vinden wat voor een vectra hij heeft. Hij weet het zelf volgens mij niet eens. :P
Maar volgens de tabel zou hij dan de CA-R-PI 151 en de CA-D-PI 150 moeten hebben. (DUS BEIDE)
Dozen uitgepakt:
:wub
origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO
Ik weet niet of t half of vol canbus is er is me al zoveel verteld:P! Maar wat jij zegt denk ik ook! dat de functie voor stuurbediening in dat grote blauw dikken blokje zit en niet in die andere 2 en dat blijft leeg bij mij!Kijk eens naar de knoppen op deze plaatjes:
Half canbus:

Full canbus:

Ik neem aan dat jij de onderste hebt.
Dan heb je de CTSVX002AE nodig:

Hmmmm… dat is balen.
Nu weet je ook wat dat schurende geluid was.Je post van vanmorgen duidde al niet op het vliegwiel.
Bovag garantie is maar beperkt, het dekt maar maximaal 890 euro (of zoiets) en men hoeft geen nieuwe onderdelen te gebruiken. (Ik spreek uit ervaring)
Spreek duidelijk van te voren af wat de kosten gaan worden, en anders kan je misschien beter de koop ontbinden en op zoek gaan naar een andere Vec.
Het hele verhaal ligt denk ik wat genuanceerder.
Mits aan de juiste randvoorwaarden voldaan is, is Xenon geen afkeur.
Maar er zijn maar weinig mensen die geld en/of tijd investeren om aan de randvoorwaarden te voldoen.
Afhankelijk van het weer, en mijn zin kom ik misschien ook even langs.
Als het weer te goed is, zit ik liever op mijn mountainbike in het heuvelland. :)
Stomme vraag: Hebben jullie het het sterretje met de kleine text gezien boven aan de tabel?
http://www.pioneer.eu/files/eur/Interface_2008_november_internetupdate.pdf
“*if two interfaces are listed, both are necessary”
Trouwens voor de full canbus heb je schijnbaar deze nodig:CTSVX002
Als je op plaatjes googeld zie je dat hij er ook heel anders uit ziet.Jaja, natuurlijk zeggen ze dat. Maar dat geluid maken ze echt niet al vanaf de fabriek. Die van mij deed het voorheen ook, sinds mijn vliegwiel vervangen is niet meer.
Zoals ik al zei is dit geen reden om je zorgen te maken, je kan er vrij lang mee doorrijden. Pas als de drukgroep van je koppeling gaat verslijten hoef je hem te vervangen.
origineel gepost door lupkens
yzf1kr zegt dat het vliegwiel aan zijn laatste adem is begonnen.Laatste adem is een beetje overdreven.
Die ratel zijn meer de eerste symtomen van een versleten vliegwiel, je kan er nog best lang mee doorrijden.
Ik heb mijn auto gekocht met 135.000 km, en toen had hij die ratel al. Pas een half jaar later bij 160.000km heb ik toen alles laten vervangen omdat de drukgroep wel erg hard begon te ratelen.Zo lang jouw koppeling in orde blijft kan je naar mijn mening nog wel even rond blijven rijden met dat vliegwiel.
Omdat diesels in nederland naar verhouding weinig voorkomen is er weinig over dit item bekend. Ga je op de duitse en engelse forums kijken, waar 70 – 80% dieselrijder is, dan staat het vol met vliegwiel problemen.
Heb je nu een half- of full canbus auto?
Heb je 6 knoppen op het stuur, of 4 knoppen en 2 wieltjes?Als je een full canbus hebt heb je de verkeerde stekker
Volgens mij heb jij een full canbus, en dan zit de bediening in dat 3e blauwe blok dat niet aangesloten is.
VECTRA aug-2004 CA-R-PI.152 HARD WIRED REMOTE CAN-BUS. with radio CD30/MP3 – includes speed/rear gear/illumination signals !
OPEL VECTRA 2004 CTSVX002AE HARD WIRED REMOTE With radio CAR2003/2004/CDR2005/CCR2006/CD30/CD30MP3/CD40/CD50/CD7Bekijk dit plaatje maar eens:
http://www.rgsound.it/phpThumb/phpThumb.php?w=500&h=600&src=/prodotti/20081005011735_carpi152.jpgIk wil je niet bang maken, maar …..
Als je het echt voornamelijk hoort bij het gaspedal loslaten dan is is je vliegwiel langzaam op weg naar zijn laatste rustplaats. Over een tijdje zal je ook de drukgroep van je koppeling gaan horen omdat deze vakkundig door je vliegwiel uit elkaar gerammelt wordt. (Hoorbaar bij licht indrukken van koppeling)
Bekend euvel bij de moderne hoog vermogens diesels.
Helaas worden auto’s tegenwoordig uitgerust met Duo Massa Vliegwielen, en slijten die dingen gewoon. Afhankelijk van je rijstijl gaan ze tussen de 150.000 en 250.000km mee.Je kan proberen je garage het vliegwiel onder garantie te laten vervangen, maar aangezien hij nog neit op is, en het een slijtage deel is is de kans klein dat ze hier op in gaan.
Ik zou rekenen op een reparatie van ca €1500 binnen de komende 12 maanden. (€800 voor dmf en koppeling, rest uurloon)
(Trouwens hele kleine kans dat het de spanroldemper is, maar hoop er maar niet op)
Inderdaad.
Ik denk niet dat dat een mooi resultaat gaat geven.
Daarnaast denk ik niet dat het een positief effect op je rijeigenschappen gaat geven. De verlagings veren zijn ontwikkeld als set, met het oog op een bepaalde positie van het zwaartepunt. Dit zwaartepunt zal nu naar voren schuiven. De voorkant zal zwaarder belast worden, dus de verlaging zal ook groter uitvallen dan de 35mm. Ook is er een grotere kans op doorslaan door het hogere gewicht op de vooras.
Neem daarbij ook nog eens de verhoogde slijtage aan je voorbanden en remmen. Omdat deze harder moeten werken.Het kan allemaal binnen de marge vallen, maar het is toch iets om even over na te denken.
Punt 1: Zijn zoals al genoemd de stabilisatorstang rubbers. €5 euro per stuk en eenvoudig te vervangen
Punt 2: Kunnen je vliegwiel zijn of koppeling, die van mij is ook rond die kilometerstand vervangen (€1500), maar dat wist ik toen ik hem kocht heb ook een goede korting gekregen.
De garage waar je hem gekocht hebt zal er natuurlijk niet zo happig op zijn om die onder garantie te vervangen, dus kunnen ze niets vinden.Punt 3: Herken ik idd ook wel. Afhankelijk van hoe lomp ik het gas los laat en weer gas geef klapt mijn versnellingsbak ook nog wel eens. Die van mij krijg eind deze week een grote beurt, zal ook eens naar de motorsteunen laten kijken.
1 maart 2010 om 13:30 In reactie op: Vectra B Station OPC renovatie (KLAAR!!!) ( Foto Update 28-0 #17545192Erg nette wagen, als ik de auto foto’s zie vind ik deze kleur toch een stuk mooier.
Rood is sowieso de mooiste kleur voor een auto. :jerry
/me zoekt dekking en rent naar uitgang.
origineel gepost door nijdamb
Overigens hoeven er geen extra pakkingen tussen het plaatje; dit is nl zelf al een pakking. Alleen het plaatje is dus voldoende (zo doet Fiat het ook)Er zijn 2 varianten een nieuwe en een oude verdie. De nieuwe heeft de pakking er al op (dikkerre donkere rand), en bij de oude moet je er een pakking tussen zetten.
Als je gewoon een vlak plaatje hebt, dan moet de pakking er wel tussen.origineel gepost door bertdewalrus
Vorige week nieuwe EGR klep in mijn Zafira 19cdti 150pk laten zetten door de garage (geen opel-dealer maar handellaar) waar ik hem gekocht heb.
Vandaag bij mijn eigen Opel-dealer geweest met de afbeeldingen zoals ze hier in het forum staan.
De werkplaatschef zij gelijk mooi dat wil ik allang uitproberen.
Maar wij hebben die niet. Hij zij ga er een halen dan zetten wij hem er voor jou in.Ik naar de Fiat dealer om een pakking te halen, de prijs is nu €17,83.
Ik terug naar de Opel-dealer de werkplaatschef nam er gelijk de tijd voor.
Hij ging naar het magazijn toe om iets te pakken ik snapte niet wat ik had toch zelf de onderdelen gehaald. Maar toen kwam ie met een kentekenplaathouder aan en die legde hij op zijn gereedschapkar. Vervolgens begon hij de EGR klep los te bouten en zet de pakking er in.
Vervolgens zij hij als er een foutcode komt moet je even terug komen, dan lezen we hem even uit.
Blijkt dat het niet werkt halen we hem er ook weer uit voor je.Zo klaar was hij, vervolgens liep hij naar de achterkant van mijn auto en haalde de nummerplaat los om vervolgens de houder van hun er op te zetten. Toen had ik dus door waarom hij die ging halen. Maar ja dat maakt niet uit het is toch de bedoeling dat hij daar in onderhoud gaat.
Vervolgens vroeg hij aan mij of ik hem over een week of twee even op de hoogte wilde brengen over hoe het gaat, en wat hij doet met het verbruik.
Goede dealer, en van de pakking ga je zeker geen spijt krijgen.
Insignia velgen, daar heb je toch adapters voor nodig?
origineel gepost door speaker
ik hoop voor je dat dat is wat kraakt. Meestal zijn het gewoon de stabilisatie -stang – rubbers !Klopt, maar dat is een ander soort gekraak.
Deze hoezen/kapjes voorkomen een “twoink” geluid, dat de veren kunnen maken bij het insturen.De meeste Vectra’s hebben die dingen standaard om de veren zitten, maar als je andere veren plaatst moet je deze natuurlijk meteen weer mee monteren.
origineel gepost door DOCTOR007
Mooie bak, maar die banden zien er gewoon niet uit!Dat zijn mijn winterwielen. 195/65 R15 smaller/kleiner past niet op de Vec. Die dingen hebben goed dienst gedaan deze winter.
Ik ben nog geen goedkope originele opel wieldeksels tegen gekomen, dus rij ik nog maar even op deze manier rond.
Origineel zitten er 17″ (225/45) velgen op, denk ook niet dat ik groter ga. Ik wil wel nog wat rijconfort overhouden icm met mijn Eibach+B6.
Ja, ik ben er ook heel blij mee.
Toen ik hem op voor mijn aankoop op internet zag staan twijfelde ik nog, maar toen ik hem in het echt zag was ik meteen verkocht.Als hij net gewassen is, en mooi in de was staat, en het zonnetje schijnt dan is hij echt prachtig om te zien. Jammer van die zwart plastic onderkant, maar ik weet niet of ik er veel geld aan wil besteden om die te vervangen.
De kapjes zijn bedoeld, om het kraken van de veren tegen te gaan (plaatjes geleend van vectra-c.com):



-
AuteurBerichten