Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja, mooiere zijn er niet. :jerry :jerry
EGR hoef je niet af te sluiten, als je de carter ontluchting uit het inlaat traject haalt.
31 oktober 2012 om 12:55 In reactie op: helmer’s vectra V-line – Iets wat mij niet lekker zit ! #17993534@Helmer opelfan wrote:
Ben ook maar over gestapt op winterwielen. Vanmorgen 16 inch Astra velgen gekocht. Gelijk door naar de bandenboer. Bridgestone 205-65-16. :jerry Als het goed is morgen eronder. Heeft de banden moeten bestellen.
Vreemde bandenmaat.
Meestal past 15″ wel. Ligt eer aan welke motor en hij heeft.
28 oktober 2012 om 10:18 In reactie op: vectra c 2006/ ruitenwisser gaat niet terug in startpositie #17973602Contact aan, Contact uit, ruitenwisser hendel naar beneden.
Gebroken of versleten veer?
Powerflex heb ik hier nog op de plank liggen.
Stuur maar bericht als je interesse hebt.
Wat een onzin. Alsof dit bij en astra diesel anders zou zijn.
Dit geluid is wel heel erg, zo heb ik hem nog niet gehoord.
@jraaf wrote:
@yzf1kr wrote:
Je kan er nog mee doorrijden. Grootste risico wanneer hij het echt begeeft is de startmotor stuk gaat door door de rotzooi door er in komt.
Welke rotzooi komt er dan in de startmotor terecht?
Lijkt me eerder dat je versnellingsbak een klap krijgt.Op het moment dat de DMF het begeeft, komen er onderdelen los van het bewegende deel. Deze onderdelen vallen dan naar beneden in de open startmotor.
Je bak heeft er niet zo heel veel last van, je vliegwiel blijft gewoon vast zitten en je motor gewoon draaien, alleen een stuk onrustiger. Het is alleen het bewegende binnenwerk van het vliegwiel dat stuk gaat.
19 oktober 2012 om 19:26 In reactie op: helmer’s vectra V-line – Iets wat mij niet lekker zit ! #17993164@Helmer opelfan wrote:
haha ja dit is zeker jakkieba.
Ja op en neer naar mijn werk is enkel 27 km. En de laatste weken wel geregeld lange stukken. Naar meetings enz, Amersfoort, Ahoy
Ah, vandaar, in 27km komt je motor niet echt op temperatuur.
Die van mij is lang niet zo erg, maarja, ik doe 100km enkel.19 oktober 2012 om 18:29 In reactie op: helmer’s vectra V-line – Iets wat mij niet lekker zit ! #17993167Rij je veel korte stukken?
Je kan er nog mee doorrijden. Grootste risico wanneer hij het echt begeeft is de startmotor stuk gaat door door de rotzooi door er in komt.
Chippen zou ik uitstellen tot na de reparatie.
@speaker wrote:
Een goedkope Cd70 op MP:
http://link.marktplaats.nl/606426226″ onclick=”window.open(this.href);return false;Foei, ik dacht dat het uitdrukkelijk verboden was om hier je eigen advertenties te posten. :-(
Wil je ook even een foto en kenteken posten.
Stel je voor je verkoopt hem, willen we niet dat iemand anders meert die afgetrapte bak van je komt te zitten.
Of het de oplossing is weet ik niet. Er zitten een aantal beveiligingen in, met draaiende motor doet hij het alleen met handrem.
En met motor uit moet geloof ik wel de sleutel in contact zitten, exact weet ik alle combinaties niet, bij mij is het automatisme.Zet hem eens op de handrem, en sleutel in contact.
@jraaf wrote:
@yzf1kr wrote:
Als ik dat zo zie zou ik eerder denken dat je banden met de verkeerde gewichtsindex hebt.
92 index = 630 kilo per band en de XL =extra load versie.
Vec doet 1100 op de vooras. Volgens de vod prima match. Heb ’t ze vandaag bij de keuring nog gevraagd.Groet jraaf
De VOD kan nog net zijn kont af vegen zonder dat het in de TIS staat….. :jerry
Je vergeet even dat je een stugger onderstel hebt met sterkere remmen, je banden moeten de energie opvangen die je vering niet meer opvangt. Als je dan ook nog eens met een te lage bandenspanning rijdt, en dan krijgen ze het zwaar te verduren.
Daarnaast weet ik niet hoeveel je auto nog eens zwaarder is geworden door alles wat er in of aangebouwd is, leer weegt een stuk meer dan stof, en die grote schijven hangen ook wat extra kilo’s aan de assen. Dus die asdruk op dat plaatje klopt niet meer.
Dat je er achter geen last van hebt is omdat die as zelden maximaal belast wordt, dat is alleen bij volle belading en een aanhanger er achter.
@jraaf wrote:
Banden zijn 3 jaar oud :vertag Opmerkelijk vind ik wel dat ’t alleen de voorbanden zijn. De achterbanden van zelfde week en jaar 1009 DOT zijn nog helemaal prima. Enige verschil is dat ik voor nog 3 a 4 millimeter over had en achter 6 millimeter. Snelheids indicatie is V = 240 km per uur max (rijd in de winter nooit harder dan 180 KM per uur :afro )
Als ik dat zo zie zou ik eerder denken dat je banden met de verkeerde gewichtsindex hebt.
In tegenstelling tot wat er gezegd wordt gaat de motor zelden stuk, het potmetersje op de motor geeft wel regelmatig een storing, vooral bij oudere modellen en erg warm weer.
Het metertje is zelf redelelijk eenvoudig te vervangen.Als de motor storing geeft gaat de klep nog gewoon open, dat is is namelijk een ander motortje. Dichtduwen gaat zwaar, omdat de electrische klep werkt met zware gasveren om de klep open te duwen, en met een kabel om hem weer dicht te trekken.
Als je een stekker in de “aanhangwagendoos” steekt worden de knoppen op de deur en op de AB genegeert, je kan de klep dan alleen nog maar open maken met de knop op de klep.
@jraaf wrote:
Beter! king: Peter.
Morgen heb ik de APK. :swear Winterbanden uit de schuur gehaald hebben 2 van de 4 (beide voorbanden)aan de binnekant gewoon scheuren :wtf. De dot is van week 10 en jaar 2009. Zijn die krengen na 3 jaar al uitgedroogd?Ja, het is niet voor niets dat de regel geld dat je winter (maar ook zomerbanden) in 3 jaar tijd moet oprijden.
Ik weet trouwens niet hoe je de banden hebt opgeslagen, maar dat is natuurijk ook van invloed.
Verlichting, bijverwarming kosten allemaal extra brandstof. Die 1.6 liter kan wel kloppen.
Zet je verwarming maar eens uit, en kijk wat dat met je verbruik doet.
Ik zei het toch!!
Je mag van mij best deze winter naar oostenrijk komen, zoek ik de weg uit, en mag je laten zien of je boven komt met je 225 conti’s.
En de mag je het daarna proberen met mijn 195 gislavets. Kijken welke sneller zijn in de losse sneeuw.
@kadettgte@freeler.nl wrote:
?????????????????????????? :hmmz
Tijdens het eerste beste sneeuwbuitje tuf je met deze wielen, gewoon lekker met 30km/h op de rechterbaan tussen de zomerband rijders.
Door het brede frontale oppervlak zal het wiel niet voldoende kracht uitoefenen om de (verse) sneeuw op hogere snelheden voldoende snel in te drukken, waardoor je gaat zweven over de sneeuw. (Met 195 brede banden durf ik gewoon met 80km/h door de verse sneeuw van 10cm diep te rijden.)
Daarnaast is je auto verlaagd, en heeft nu bij deze bandenbreedte te weinig ruimte om de sneeuw af te voeren, die gaat zich dus ophopen in de wielkassen, en je banden zullen zich dan niet meer zelf kunnen reinigen.
Daar komt nog bij dat sneeuwkettingen monteren niet mogelijk is. (te weinig ruimte)
(Dat is trouwens bij een 195’ers met 3cm verlaging al erg krap)Dus leuk voor het uiterlijk, maar in praktische zin kan je net zo goed op nieuwe zomerbanden gaan rijden.
-
AuteurBerichten