Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Misschien kan je de waardes van je uitlijning eens hier neerzetten.
Tot een bepaalde hoogte kan je wel de fabrieks waarden blijven gebruiken, maar daar voorbij moet de uitlijner creatief worden en zelf gaan denken. En daar hebben ze meestal moeite mee.
Een handige sleutelaar maakt zijn EGR zelf weer gangbaar.
Meestal zit hij gewoon vast door het vuil.Op internet zijn een aantal how to’s te vinden voor de EGR. Vervangen is meestal niet nodig.
Ach ieder forum heeft dit wel, terwijl een beetje werken met een paar zoekmachines op internet al vaak voldoende antwoorden geeft. Maar mensen zijn lui tegenwoordig en verwachten dat alles gratis is.
Wil je dit niet, dan moet je er een gesloten forum van maken waarbij mensen zich eerst moeten aanmelden en voorstellen etc voordat ze verder mogen.
Nou moet ik zeggen dat dit forum ook niet echt overzichtelijk is, als je iets wil opzoeken.
Het how-to topic neem ik al helemaal niet de moeite om in te gaan zoeken, dan ga ik wel naar een ander forum waar de how-to’s makkelijker door te bladeren zijn. (Het zou al makkelijk zijn als het how-to topic een index had)origineel gepost door astragsi
ik rijd met 310pk en 500NM met een F40 Schakelbak al 12000km zonder problemen:DAl 12.000km… dat doe ik in 2 maanden.
Kom nog maar eens terug als je 200.000km hebt gereden met dat vermogen en koppel.
Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij met zijn auto doet. De meesten op dit forum verkopen hun auto toch al vrij snel weer.
Die van mij moet zeker nog 200.000 km mee, dus als ik binnenkort bij EDS langs ga, vraag ik ze toch om netjes onder de 400NM te blijven. Hoofdreden is soweiso om de EGR uit te schakelen en niet om meer vermogen te krijgen.
P.S. er stond overigens bij het starten en uitschakelen van de motor al wel een tijdje een icoontje in beeld (een autootje met een moersleuteltje), erop duidend dat de auto een beurt nodig had. Aangezien ik deze net heb gekocht wilde ik dit uitstellen tot half april zodat ik dan precies om het halfjaar kan. Kan het zijn dat de gebeurtenis van vanochtend een soort beveiligingsmaatregel was aangezien ik over de limiet heen zit (volgens de boordcomputer dan)?Dat icoontje is geen melding van de beurt, maar een foutcode van een technisch probleem.
Als de auto een beurt moet hebben komt er bij de kilometerstand “insp” te staan bij het starten.
Hebben ze ook, natuurlijk zal er wel enige marge op zitten, maar GM blijft zelf niet voor niets een redelijk stuk onder de 400NM
Ik neem aan dat ze dat wel verteld is bij het tunen, dat ze boven de specificaties van hun versnellingsbak zitten.
Google maar eens op Getrag F40.
Zo ver ik weet had je geen automaat?
Hij heeft een diesel, geen benzine motor.
Niet aan beginnen.
Er zijn wel extra PK’s uit de motor te halen, maar over het algemeen wordt het afgeraden om veel te gaan tunen aan de 3.0 liter (edit: DIESEL) motoren. Ook EDS zal zeggen dat ze het wel kunnen, maar liever niet doen.
Men kan er 210 – 220 pk uit halen en 450NM
De motor kan het wel aan, maar de versnellingsbak niet. Die gaat volgens specificatie maar tot 400NM.
Dan heb je inderdaad een probleem.
Zonder uitlezen kom je er dan niet achter welke sensor stuk is.
De enige oplossing is daarna de sensor vervangen, of alle sensoren verwijderen. Anders blijft hij een foutmelding geven.
origineel gepost door janneman vectra c
Die filter deruit das in ieder geval niet goed,vraag me niet waarom maar mijn vec is bij EDS geweest en ik wou er ook een K&N in maar dat werd me ten zeerste afgeraden er moest een orginele in.
Ik heb een vectra GTS gehad ook een 2.2 benzine en die reed in de stad 1:10 op de snelweg 1:14
wel normale rijstijl.Jan
Idd, bij diesels is een K&N sowieso zinloos. En kan zelfs je Luchtmassa meter beschadigen als ze te veel olie bevatten.
2x per jaar je luchtfilter wisselen is beter. En die dingen kosten geen drol. Volgens mij kan je 10x je filter wisselen voor de prijs van een K&N.
Overigens:
Ik heb trouwens weer een nieuw persoonlijk zuinigheids record gevestigd.
Mijn 1.9CDTH rijd nu op de BC 1 op 21,6 bij constante snelheid op 120 km/h. :)
In werkelijkheid zal het dus ingeveer 1 op 19,5 zijn. 2 weken was dat nog 1:18.Combinatie van injectiesysteem reinigen en verlagen.
Ik heb gemerkt dat vooral de uitlijning van de auto veel invloed heeft op het verbruik.
Na het verlagen had hij achter nogal veel negatieve wielvlucht en dit moest gecompenseerd worden met veel positieve sporing. Gelukkig kan bij de C de wielvlucht achter bijgesteld worden.
Tot 3x toe de uitlijning laten bijstellen omdat ik niet helemaal te vreden was.Omdat ik bijna alleen maar autoweg rij, aan de uitlijning “te recht” laten zetten. Negatieve wielvlucht stuk lager dan advies, en daardoor sporing ook stuk lager. Hierdoor heeft de auto een stuk minder rolweerstand en bandenslijtage.
Nadeel is dan weer dat je grip kwijt raakt bij scherpe snelle bochten, maar ik ben toch niet zo’n racer.
origineel gepost door DOCTOR007
origineel gepost door jraaf
origineel gepost door yzf1kr
origineel gepost door DOCTOR007
Wat is dat een boost sensor?
De nederlandse benaming zal wel de turbodruk sensor zijn.
Deze vervuilt op een 1.9 nogal snel door alle troep die uit de EGR komt. Regelmatig even schoonmaken doet wonderen voor de presaties van de motor.
210 heb ik aangetikt maar heb een snelheidscodering tot max 210 op m’n michelins dus heb niet doorgedrukt. Volgens mij is 220 of meer geen probleem :P
210 heb ik ook al eens gehaald met 150pk. Dus 220 zou wel haalbaar moeten zijn.
Maarja, banden met een hogere snelheids index zijn vaak ook duurder. Zat gister eens te kijken wat het zou kosten om eventueel toch op 18″ over te gaan.
Maar dat zou me per band al snel €60 meer kosten. :(Hey waar zit dat ding, kan ik er makkelijk bij?
Ben wel eens waar een EDS patient (egr uit) en klok 230 op de tellert maar die sensor is volgensmij nog nooit schoon gemaakt.Kan nooit kwaad om eens wat schoon te maken.
Safe driving JurgenGoed bezig trouwens Doctor, veiligheid voorop.
Tnx! Maar waar kan ik die sensor vinden zodat ik het ff schoon kan maken???
Bij de 1.9CDTH zit hij aan de achtekant, links van de EGR.
Hij is herkenbaar aan grote stekker die er boven op zit, met een geel klipje beveiligd . Je hebt een Torx-30 nodig om hem los te draaien.
Schoonmaken doe je met remmenreiniger. Flink inspuiten en dan het vuil er uit laten lopen. Eventueel een beetje peuteren met een stopnaald, maar erg voorzichtig zijn dat je de voelers niet stuk maakt.
Ja, dat flex systeem is wel handig. Alleen zijn ze er in veel varianten.
Ik heb er eentje met een doek ipv een net. Handig voor de kleine deeltjes.
Heeft wel maar 2 stangen dus niet in een V te spannen.De losse stang is trouwens ook erg handig als je tassen wil vervoeren die niet om mogen vallen. Laatst nog een plastic zak met een vaas bloemen vervoert. Stang door de hengsels van de zak, en in de bovenste rails zetten en ze zak kiept niet meer om.
Nette velgen.
Alleen jammer dat je remmen nu zo klein lijken. :P
Als ik echt snel wil dan pak ik mijn motor wel. Eens met 280 achter een Diablo aangezeten, en ik kon hem niet bijhouden. :cool:
Zo ver ik kan vinden is de 5521020 inderdaad de laatste update van de Pierburg versie. Van die andere versie kan ik niets terug vinden.
Yup, EDS staat ook op mijn verlanglijstje.
Deze maand is het geld (voor de auto) een beetje op.
Grote beurt en vervangen van de vering heeft me alweer genoeg gekost.En ik ben ook toe aan 4 nieuwe zomerbandjes. (Of op zijn minst 2.)
Helaas ook niet goed de korting met kerst begrepen bij EDS. Dacht dat de korting alleen gold bij insturen van je ECU, maar achteraf hoorde ik dat het ook gold als je je auto bij EDS op de testbank liet afstellen.
origineel gepost door DOCTOR007
Wat is dat een boost sensor?
De nederlandse benaming zal wel de turbodruk sensor zijn.
Deze vervuilt op een 1.9 nogal snel door alle troep die uit de EGR komt. Regelmatig even schoonmaken doet wonderen voor de presaties van de motor.
210 heb ik aangetikt maar heb een snelheidscodering tot max 210 op m’n michelins dus heb niet doorgedrukt. Volgens mij is 220 of meer geen probleem :P
210 heb ik ook al eens gehaald met 150pk. Dus 220 zou wel haalbaar moeten zijn.
Maarja, banden met een hogere snelheids index zijn vaak ook duurder. Zat gister eens te kijken wat het zou kosten om eventueel toch op 18″ over te gaan.
Maar dat zou me per band al snel €60 meer kosten. :(Ik kom deze zojuist tegen:
Field Remedy: 1898
Subject: Engine Z19DTH – Poor take off below 2000 rpm
Models: Engines: Option:
Vectra-C 2004…2005 Z19DTH MT,AF40 Transmission
Complaint: Bad starting acceleration and bad partial load acceleration below 2000 rpm.
Cause: Insufficient software adaption.
Production: Introduction of modified software in production as of the following VIN: – W0L0ZCF6851112054 (07.04.2005) for manual transmission, – W0L0ZCF686XXXXXX (SOP, MY 2006) for AF40 transmission.
Remedy:
In case of customer complaint reprogram ECU with TIS 2000-CD as of version 62. For vehicles with AF40 transmission a changed software is available as of TIS 2000-CD, version 64. In this case the Engine Control Unit and the Transmission Control Unit have to be reprogrammed.
FunctionalGroup: J – Engine
Complaint Group: 08 – Hard to operate
Trouble Code: NoneStickers op je auto zijn alleen leuk als je in maaskantje woont! :jerry:jerry:jerry
http://www.flabber.nl/weblog/video/new-kids-on-the-block-deel-1-154
Als je plek hebt dan is onderhoud zelf goed te doen.
Doe het onderhoud aan mijn motor ook zelf, maar voor het onderhoud aan de Vec heb ik helaas geen ruimte.Klein prutswerk doe ik zelf wel, gister nog even de boost sensor schoon gemaakt.
Maar oliewisselen is me al te veel werk bij de Vec.Hier de officiële service informatie van Pierburg (fabrikant van luchtinlaat):
http://www.ms-motor-service.com/ximages/pg_si_0093_en_web.pdf
Neem die maar mee en laat hem in je garage lezen.
origineel gepost door aapje1963
Hallo, ik heb de vectra afgespoten bij een zelfwas box, en ik probeer dan altijd de wax niet op de voorruit te laten komen, helaas het mislukte en ik spoot op de voorruit, althans een deel balen!Waarom zou je die was niet op je ruit willen hebben?
Sterker nog, ik smeer er altijd nog een laag rain-clear of Rain-x overheen.Ruitenwissers moeten er helaas op zitten voor de APK anders had ik ze er al lang afgesloopt. :jerry
Als je een neiuwe nodig hebt, speur dan even internet af.
Op Ebay.co.uk staan ze voor 180 pond, moet je alleen nog even een actuator er bij kopen.
Als je een beetje handig bent scheelt dat een hoop geld.
[EDIT]
Voor het geld dat je je uitspaart kan je een ritje naar EDS maken en je auto laten chiptunen. Ben je meteen van toekomstige EGR, Wervelklep, tubo en roetfilter problemen af. ;)
Nee, het is vrij eenvoudig te bereiken.
Aleen vraagt Opel de hoofdprijs voor dat ding.Allemaal door die K****E EGR. :fy1
Reden voor veel mensen om het te blinderen of weg te chiptunen.
-
AuteurBerichten