Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Die van mij is idd ook verlaagd, originele veren houden was geen optie, die dingen zijn niet te vertrouwen.
Uiteindelijk voor de Eibachs gegaan omdat ze de zachtste zijn, en maar 30mm verlagen.
Tot nu toe nog geen problemen tegen gekomen met drempels etc.Maar het bevalt erg goed, hij ligt als een blok op de weg.
Niet meer dat zwevende gevoel op hoge snelheid, niet meer als een hobbelpaard over drempels heen, en niet meer overhellen in bochten.
Mij viel de wegligging ook tegen, en ik kwam van een Astra F Station. De C is naar mijn mening wat te veel als een comfortabele limousine afgeveerd.Maar wat wil je verbeteren aan de wegligging?
Als je hem niet wil verlagen dan kan je voor Koni FSD of Bilstein B6 gaan.
B4’s kunnen ook, maar zijn slechts marginaal beter dan de originele oliedempers die er onder zitten.
Nee, dat geluid bij 1200 toeren heeft alleen speaker, en hij geloof nog steeds dat het normaal is. :jerry
Maar dat schavende geluid is vorige maand ook door iemand gemeld, die stond binnen een week stil op de autoweg omdat zijn koppelingsplaten besloten hadden dat ze met pensioen konden.
En als jij het zo beschrijft zou het goed kunnen dat ook jouw koppeling slipt.http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=121851
Daar zou je nog wel even mee door kunnen rijden, er kan weinig stuk, je komt alleen een keer stil te staan.
dubbel :hmmz
origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door speaker
225/45/ tov 215/50 scheelt maar 12MM in hoogte verschil .Valt dat zo op dan??Enne…:kewlpics
Dat is nogal een verschil ja, ik heb mijn set evostars gekocht met banden waar 2 weken mee was gereden (225x40x18) ben naar de bandenboer gegaan 240,- bijgelegt en nu zit er 225x45x18 op staat veel beter ( vind ik)
Heb ook mijn winter set verkocht(205x55x16) en andere gekocht 225x55x16, die vec is zo groot en die kleine bandjes:hmmzMaar ook hier weer ieder z`n ding:thumbup
Jan
Voor mijn winterbanden blijf ik mooi op 195/65R15. Presaties boven uiterlijk, de smalle bandjes hebben zich deze winter dubbel en dwars bewezen. Daarvoor zit ik ook te vaak in de sneeuw. Daarnaast kosten ze natuurlijk geen drol.
18″voor de zomerbanden zou natuurlijk leuk zijn, maar het rijcomfort is me toch te belangrijk. Icm met het andere onderstel zal hij dan te stug worden vermoed ik. Vannacht al af en toe klappertandend over de betonplaten gereden (in buurt van Hockenheim).
Afgelopen weekend zomervelgjes er op gelegd, maar een achterband was toch wel scheef afgesleten, en gaven veel herrie.
Vandaag 2 nieuwe achterbandjes er op, valt wel op hoe veel kleiner die 225/45R17 zijn ten op zichte van 215/50R17 die er op zaten. Er is weer een flinke opening in de wielkas te zien. :(
Ook meteen iets minder comfort, maar wel 5 tientjes per band goedkoper.Nu is hij weer lekker stil, kan ik vanacht weer een paar uur BMW’s, Audi’s en Merc’s jagen op de autobahn. :)
Hoor alleen dat het nu weer sneeuwt in de Alpen…:swear
1 april 2010 om 07:40 In reactie op: 1.9 DTH trekt niet meer lekker door (probleem = verholpen) m #17631955Hier in de buurt zit er maar 5 of 7 cent (afhankelijk van tankstation en dag) verschil tussen normale diesel en V-power. En zo’n flesje is ook iets duurder dan 10 euro.
Maar het ergste vind ik dat het gewoon 2 tanks duurt voordat dat spul uit het systeem is en mijn auto weer een beetje normaal verbruik heeft. Ik heb gemerkt dat hij met die Wyns al snel 0,3 – 0,5 liter per 100km meer verbruikt.
Tel je dat bij elkaar op dan is het prijsverschil nihil.
Ik gooi gewoon eens in de 2 maanden een tank of 2l V-power er in, dat werkt net zo goed.
31 maart 2010 om 20:21 In reactie op: 1.9 DTH trekt niet meer lekker door (probleem = verholpen) m #17631953origineel gepost door jraaf
Yep, ik gooi er om 5000 een flesje Wynn,’s diesel treatment in. Bij de dealer verkopen ze het ookVoor wat dat spul kost kan je ook heel veel liters V-power kopen met het zelfde effect.
Dit geval ligt volgens mij een beetje op de grens.
GM probeerd er op deze manier zonder veel aandacht van af te komen.
Als het Toyota was geweest hadden ze hem meteen terug geroepen, die willen geen risico meer lopen.
Maar het schijnt dat veel auto’s al het bewuste onderdeel vervangen hebben voor een nieuwere tijdens een reparatie of andere modificatie.
origineel gepost door jorisor
Mijn vectra C is uit nov 2005 en heeft nu 184.000 km gereden.
Wil niets zeggen dus.Ik ga morgen na de TUV keuring in Apeldoorn, voor de
rubriek Klokje Rond in de Autoweek.Dat ze 184.000 bij een diesel al bijzonder genoeg vinden om in die rubriek op te nemen. :hmmz
De verzekering wordt inderdaad zelden meegenomen in de berekening omdat het te variabel en vrijwillig is.
Ben jij iemand die nooit een ongeluk heeft gehad, en de auto alleen maar WA wil verzekeren dan ligt het omslag punt veel vroeger dan wanneer jij een brokkenpiloot bent die de auto All-risk wil verzekeren.
Maar inderdaad een gloednieuwe diesel kopen loont zich al bijna niet als men er maar 2 jaar in wil rijden. Als je een 3 of 4 jaar oude 2e hands neemt dan loont het zich vaak al veel sneller om een diesel te nemen omdat de afschrijving en verzekering veel lager ligt.
Helaas allemaal de schuld van de diesel-fobe mutsen in de overheid.
De camber voor is bij de Calibra is net zoals bij de meesten auto’s niet instelbaar.
Hiervoor leveren verschillende leveranciers inderdaad speciale concentrise bouten.
http://www.lmfvauxhall.co.uk/store/skin1/fitting_instructions/EZCamvideo.wmv
Maar ik kan er geen vinden voor de Calibra. Misschien even navragen bij Monroe of Bilstein.
Waarom heb je voor dit lettertype gekozen en niet voor Opel Sans? Dat zou ik mooier hebben gevonden.
Dat kunnen veel dingen zijn.
Als het nog wat kouder zou zijn zou ik zeggen dat het de stabilisator rubbers waren, maar met deze temperaturen hoor je die normaal niet meer.
Meest voorkomende zaken die dat geluid maken:
1. Versleten stabilisator stangen
2. Gebroken veren
3. Verseten DraagarmenBij 30 milimeter verlagen heb je geen probleem met drempels.
Maar misschien handig om dit artikel eens door te lezen, dan weet je een beetje waar je het overhebt:
http://www.carbibles.com/suspension_bible.html
Met name pagina 4 is voor jou interessant:
Nee, hij bedoeld gaten voor de verlichting..
Die mod ga ik ook even in de gaten houden. Lijkt me ook wel leuk op die van mij.
origineel gepost door Erwin
origineel gepost door yzf1kr
Vaak loopt deze pin helemaal vast en laat de garage je onnodig een nieuwe EGR aanschaffen.
Bedank voor de tip. Ik heb me begin deze week een nieuwe laten aansmeren door de Opel dealer. :(
Sorry, ik dacht dat dit eigenlijk wel bekend was op dit forum.
Van de andere kant, dit forum kent maar weinig diesel rijders. En er zitten ook veel A en B modellen op.
Dit zijn eigenlijk wel een beetje de belangrijkste standaard zaken voor een diesel rijder:
EGR echt schoon maken:
http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=45867
Turbo/boos sensor reinigen:
http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=88845
Airbox modificatie voor betere luchtstroom:
http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=15122
PS: Ik weet niet of het toegelaten is om links naar andere forums te plaatsen.
Nee, dat hoort niet.
Hoort helemaal vrij te lopen.Vaak loopt deze pin helemaal vast en laat de garage je onnodig een nieuwe EGR aanschaffen.
Op een engelse collega site vind je een how-to waarin men laat zien, hoe je die pin uit de EGR verwijdert en schoon kan maken. Dan werkt hij weer zonder problemen.
Dat is idd vreemd.
Bij mij is achter ook net zo goed, zo niet beter dan voor.
Maar het zou best kunnen dat het per uitrustingsnivo verschilt.
Ik heb er ook wel eens over gedacht.
Eigenlijk zou je gewoon eens een bank van een signum van iemand moeten kunnen lenen, om even te passen.
Dat zijn wel een berg vragen…..
origineel gepost door rooiepeet
even wat info over verlaging van de auto.als je een auto verlaagd tot 40mm, dan behoud je dezelfde schokbrekers?
ga je daaronder moet je ook je schokbrekers aanpassen?zijn verlagings veren/set ook altijd stuger, en waar komt het door dat het stuger wordt, door de veren of de schokbrekers of allebij?
de sport uitvoering van de vectra-b heeft een zogenaamd ‘sport onderstel’.
wat houd dit precies in?40 mm is een twijfel geval.
Veel fabrikanten zeggen dat je andere dempers moet nemen, gebruikers zeggen van niet. De waarheid zal een beetje in het midden liggen en afhangen van het gebruik.
De demper opereert buiten zijn ideale gebied en zal sneller sliijten, ook heeft hij meer kans op doorslaan. Als jij veel op slechte wegen rijdt dan kan je met 40mm beter verkorte dempers nemen.Verlagingsveren zijn iet altijd zonder meer stugger. En het verschilt ook flink tussen de merken. Eibach veren staan er om bekend vrij zacht te zijn.
Schokbrekers zorgen ook voor demping, waardoor hij schokken minder absorbeert, maar de stugheid hangt ook weer af van welke dempers je neemt en hoe ze afgesteld zijn.Ik weet het niet van de B versie. Maar de C versie heeft 15mm kortere veren, de dempers zijn het zelfde.
Nog meer vragen….
origineel gepost door rooiepeet
oke zowel de veren als de schokbrekers worden stugger omdat ze korter zijn.
wordt er niet een ander materiaal toegepast of ander vloeistof in de dempers waardoor je dezelfde hoogte kan behouden en toch stugger gaat?alleen andere schokbrekers, deze zijn dan korter als standaard, want de sport is wel wat lager toch?
de veren bepalen de genoemde ‘dempingsaftand? dan moet je toch aan de hand daarvan de juiste maat schokbrekers gebruiken?
dan moeten de schokbrekers in deze situatie ook snel defect zijn, eigenlijk om dezelfde reden als dat ze te lang zijn bij kortere veren?ik merkte namelijk op dat als ik met mijn auto met een wat hogere snelheid door een bocht gaat (met name op de snelweg) dat de auto toch goed gaat hangen, (overdreven genoegd, overhellen) zeg maar.
nu wil ik eigenlijk niet verlagen, maar wel het overhellen tegen te gaan.
wat zou ik hier aan kunnen doen?Stugger omdat ze korter zijn is een beetje kort door de bocht. Als je kijkt naar de Bilstein B6 en B8 hebben ze de zelfde dempingkarakteristiek, alleen de lengte verschilt.
Ja, je kan de zelfde hoogte behouden. Er zijn verschillende oplossingen: Koni FSD, Bilstein B6 en nog een paar anderen zijn ontworpen om met originele lengte veren te werken.Ja, de lengte van de veren bepaald de keuze van de demper. En originele dempers zullen sneller slijten.
Voor jouw probleem is verlaging de makkelijkste en goedkoopste oplossing.
Daarnaast kan je eens kijken voor een andere anti roll bar. Kijk eens of je op de sloop eentje van een diesel kan vinden, deze zijn vaak stijver dit helpt ook.Andere dempers gaan het overhellen niet tegen, maar ze dempen het wel. Waardoor het overhellen gecontroleerd en gedoseerd gebeurt waardoor de auto veel stabieler blijft.
Andere dempers is de duurste oplossing als je goede wil hebben dan moet je aan minimaal €600 euro denken, natuurlijk zijn er goedkopere oplossingen, er zijn zelfs volledige schroefsets te vinden voor minder dan €400 euro. Maar daar zou ik persoonlijk ver uit de buurt blijven.
Een setje veren is al vanaf “slechts” €175 te krijgen.
Wat andere anti roll bar’s kosten weet ik niet. Volgens mij moeten die dingen al voor een paar tientjes op de sloop te vinden zijn.
Ik vind 1:10 nog wel meevallen voor zo’n klein motortje in zo’n zware auto.
Naar welke auto kijk je dan als je het over een FSI hebt? Naar een Passat die 200 kilo lichter is?De klacht in veel reviews dat de motoren achter blijven is niet helemaal terecht. De motoren zijn ok, de Insignia is gewoon te zwaar voor zijn tijd/klasse.
De diesels zijn ook niet zo slecht, de concurrent besteed gewoon wat meer aandacht aan isolatie. Diesels maken gewoon meer geluid.
Nee, het jammere aan de Insignia vind ik gewoon dat hij te klein is, hij is wbt inhoud net zo groot als mijn oude Astra F. Ik hoop dat ze ooit nog eens met een echte station variant komen, anders moet ik voor mijn volgende naar een Skoda Superb of een Ford Mondeo.
Ik heb de volgende gegevens gevonden voor de Calibra 4WD
Vreemde is dat ik 2 verschillende sets waarden vind voor de achterkant in de Opel TIS.
Ik vraag me af welke bij jou gebruikt zijn.Voor
Camber -1.10 +/- 0.45
Caster 2 +/- 1
Toe -0.15 +/- 10Achter
Camber -1.4 +/- .30
Toe 0.10 +0.30 tot – 0.20of
Camber -2.17 +/- .40
Toe 0.22 +0.30 tot -0.20PS: Handig is ook om te weten aan welke kant van je band het meeste slijt.
origineel gepost door SjaakV6
origineel gepost door Turan-GTS
Enig idee welke merk die velgen van mij zijn?Irmscher
Volgens mij zijn het gewoon 18″ Opel Speedline velgen. De Irmschers zijn net iets anders.
Aan dat projectje ben ik ook wel geintresserd.
Ik neem aan dat je een Signum achterbank in een Vec C Station wil plaatsen.
-
AuteurBerichten