Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
idd 80 – 90 in zijn 5 en die van mij rijd 1:30.
Voor de rechter is geen kabelboom aanwezig.
Wbt geheugen, volgend de TIS zit de aansluiting van de dimfunctie op de geheugenunit. Het kan zijn dat het bij facelift modellen anders is natuurlijk. Ik zal morgen eens kijken in de TIS.
origineel gepost door opel_omega_steinmetz
origineel gepost door black champion
rwd is gewoon veel duurder dan fwd!Inderdaad, niet meer en niet minder ;)
origineel gepost door yzf1kr
Voorwiel aandrijving heeft veel voordelen:
– Beter te besturen in noodsituaties
– Meer binnenruimte
– Lichter
– Zuiniger
– GoedkoperVoor achterwielaandrijving kan ik ook wel voordelen bedenken:
– Het trekken van een zware aanhanger, caravan etc kun je beter met een rwd doen.
– Als je met hoger vermogen rijdt, kun je ook beter rwd hebben.Klopt beide, maar laat nou 90% van de mensen daar geen drol om geven.
Mensen die daar wel om geven, kiezen ook bewust een auto met achterwiel aandrijving of zelfs een 4×4. Meestal is dat ook een grotere auto en geen kleine middenklasser.En voor wat betreft de opmerkingen ben ik het niet met je eens ;)
– Beter te besturen in noodsituaties (in de winter is een rwd beter te corrigeren als die gaat, een fwd is eigenlijk geen houden meer aan als deze gaat)
– Goedkoper (als je dit bedoelt in de zin van ontwikkeling, dan heb je gelijk. Als dit is in de zin van onderhoud, geef ik je ongelijk)Het mag toch wel algeheel bekend zijn dat in sneeuw en bij gladheid auto’s met achterwiel aandrijving sowieso in het nadeel zijn. Hier in het zuiden ken ik genoeg mensen die hun BMW of Mercedes regelmatig in de garage hebben moeten laten staan, omdat ze de straat niet uit kwamen.
En een RWD is goedkoper in ontwikkeling en in componenten, dus uiteindelijk ook voor de gebruiker.
RWD’s hebben zeker voordelen in bepaalde gevallen, maar dit is voor een specifieke doelgroep, en dat is niet de budgetklasse waar Opel in valt.
Dan is het probleem waarschijnlijk losgerammeld en van je auto af gevallen. :P
origineel gepost door DOCTOR007
origineel gepost door speaker
De VOD ?!:jerryDe :puke:fy1:swearVOD(vind onzinnige dingen):puke:swear:fy1 vraagt enkel om te kijken gemiddeld drie tientjes.
Daarom is het ook Vrekkige Opel Dealer. :jerry
origineel gepost door Opel4all
origineel gepost door speaker
Altijd een ouwe handelaar he Joche !!?!:PTussen die van jou en de banden die ie er nu onder heeft zit MAAR 8,6% verschil !!! :o
Ja dat zit er nog steeds wel een beetje in ;)
Ja die 8,6% is wel een heel groot verschil :o
Als je van de originele maat uit gaat die er normaal op licht, is het nog 7,1%, dat is wel wat minder maar nog te veeel ;)
Dat word hem niet, banden zijn nog steeds te koop :D ;)
Groetjes, Joche
5%
Origineel horen er 215/50R17 op te zitten.
Dat is ook waarom dat grote gat zichtbaar is. De bandjes zijn bijna 1cm lager dan origineel
Idd, tijd voor een setje Eibach’s. :D
Inderdaad erg mooi project.
Doet me veel denken aan die Paarlemoer witte manta die een paar jaar geleden Zuid Limburg rondreed.Alleen had ik voor andere velgen gekozen, of ze in de kleur van de auto of zwart laten spuiten. Want dit chroom past er niet echt bij.
En is de hoes van je versnellingspook aan het slijten, of zie ik dat verkeerd. :P
Een half uur wachten bij een tankstation voor een paar euro korting. :wtf
Een half uur overwerken bij mijn baas levert me meer op……..
BMW heeft laatst een onderzoek gedaan onder de eigenaren van van de 1-serie.
Men heeft gevraagd of ze wisten of hun auto voor of achterwiel aandrijving had. 80% dacht dat hun auto voorwiel aandrijving had.
BWM is er dan ook over aan het denken om hun volgende kleine auto gewoon voorwiel aandrijving te geven, want schijnbaar intereseerd het de gemiddelde gebruiker niet zo veel of hun auto voor of achterwiel aandrijving heeft.
Voorwiel aandrijving heeft veel voordelen:
– Beter te besturen in noodsituaties
– Meer binnenruimte
– Lichter
– Zuiniger
– Goedkoperorigineel gepost door Astraman
Die Tango pomp hier worden gewoon afgevuld met een wagen van de nijol, das texaco…Huismerk Pindakaas van de AH en Calvé komen ook uit de zelfde fabriek, en met de zelfde vrachtwagen. Maar ze zijn echt niet het zelfde…….. :sleeping
origineel gepost door blue magic
de 13e is er voor dat de kou die nog in het airco systeem zit te gebruiken, scheelt weer wat energie ;)
1. De ramen kunnen open en dicht dmv afstandbediening.
2. Als je het slot met de afstandbediening opend en de deuren dicht laat , gaat hij vanzelf binnen 1 minuut weer op slot.
3. De auto kan nooit op slot als er 1 sleutel in ligt en met de ander sleutel op slot probeerd te doen.
4. Open de bestuurdersdeur, trek 1 keer aan de hendel van grootlicht en de achteruitrijlampen en voorlampen blijven 30 seconde aan.
5. Als de mistlamp achter kapot gaat, zet de ecu de mistlamp aan de andere kant aan.
6. Druk de ‘lock’-schakelaar in de auto en op de afstandsbediening voor 10 sec. in tot het piepsignaal en de deuren gaan automatisch op/van het slot bij 30km/u.
7. Als 1 van de remlichten kapot is, gebruikt de ecu een andere ( rode ) lamp aan die kant voor het remsignaal.
8. Als je een regen-licht sensor pakket hebt dan gaan de ramen vanzelf dicht als het begint te regenen en je niet in de auto zit.
9. Als je de auto in z’n achteruit zet en de wissers voor staan al aan dan gaat de achterwisser automatisch aan.
10. Voor dubbelle Climate controle:Als de temperatuur aan beide zijden het zelfde is en je drukt kort op de regelknop van de bestuurderskant dan kan je beide zijden bedienen met deze knop. Als de bijrijders-knop weer wordt bediend dan zijn ze weer afzonderlijk te reguleren.
11. Ruitenwissers in verticale positie: zet het contact uit, trek de wisserhendel een paar seconde naar beneden en je wissers gaan in service-stand.
12. Vectra’s met ECC en bleutooth: de fan gaat minder hard blazen als er gebeld wordt.
13. Als je de auto van contact afzet, sleutel eruithaalt en je drukt daarna nog een keer op de ‘auto’ toets van de ECC, dan blijft je ventilator nog even nablazen.
14.dit is een bekende, maar toch: 2x op slot drukken voor mechanische vergrendeling.
15.Sleutel in contact, dagteller ingedrukt houden, poot op de rem en contact aan: dan gaat de service interval melding weg .
16. nieuwe/andere sleutel programeren: sleutel in contact, contact aan, en dan de deur open knop ingedrukt houden. deuren gaan even dicht en dan weer open, en dan zou hij moeten werken
17. Als je de auto op slot doet met de afstandbediening en je blijft de knop ingedrukt houden klappen de spiegels in.
18. als je de auto parkeert in het donker, doe je het knipperlicht naar links of naar rects dan gaat je linker of rechter parkeerlicht branden.Punt 8 werkt alleen in combinatie met punt 14.
19. Als je een auto met elektrische stoelen en geheugen, dan wordt de stand van de stoelen en spiegels (inc binnenspiegel) opgeslagen per sleutel opgeslagen bij het afsluiten. Open je de auto met een andere sleutel, dan zetten de stoelen en spiegels zich in de stand, behorend bij de sleutel.
Heeft blijkbaar dan toch iets te maken met electrische stoelen met geheugen.
Schijnbaar word de originele stand van de spiegel vastgelegd in de control unit.
Leuke actie, maar ik ga niet een paar uur in de rij staan voor 2e-keus diesel, om een tientje te besparen.
Vertel dat de vorige eigenaar maar…..
origineel gepost door jaap968
origineel gepost door yzf1kr
Heb ook zo’n colourlock setje besteld voor mijn Vec.
Het leer is volgens mij nog nooit behandeld, en begint te slijten.Ben benieuwd naar het resultaat.
Bij mij ziet het er nog steeds goed uit. Heb je ook de fresh (kleur) besteld of alleen het onderhouds setje?. Succes.
Jaap
Ik heb ook de fresh besteld.
Op de wang aan de instapkant, en de naden op de zitting begint de verf een beetje te verdwijnen. Middenarmsteun begint lijntjes te vertonen.Yup, koop ook het liefst particulier, en blijf ver uit de buurt van een Vrekkige Opel Dealer.
origineel gepost door jaap968
Afgelopen weekend signum mistlamp omlijstingen gemonteerd

en de instapwang van de bestuurdersstoel een beetje opgeknapt.




Die zijkant waar een stuk uit het leer was ga ik denk nog een keer proberen te verbeteren, maar ziet er toch weer aardig uit.
Heb ook zo’n colourlock setje besteld voor mijn Vec.
Het leer is volgens mij nog nooit behandeld, en begint te slijten.Ben benieuwd naar het resultaat.
Het is wel verdomde handig bij het inparkeren. :)
In de spiegel kan je dan precies je linker achterwiel zien, en hoe ver hij van de stoeprand zit. Scheelt je weer wat beschadigingen aan de velgen.
Werkt sowieso alleen op full-canbus modellen.
En bij die Insignia zelfs alleen op de modellen met Electrische stoelen.
Bij mijn Vec C werkt het ook, maar ik heb electrische stoelen, dus ik weet niet of het zonder werkt.
Ziet er wel goed uit.
Maar wat is er nog te zien op je normale display? Is de climate control nog te bedienen?
Ik zou die zwarte er op laten.
Die onderste vind ik niks.
Opel telt rekent met 2 uur. 1 voor de voorkant en 1 voor de achterkant.
Zelf moet je het in 3 uurtjes kunnen doen.
B6 is inderdaad een stukje sugger, maar dat is ook wat hij zoekt.
B4’s zijn iets sneller dan de originele oliedempers, maar een veel betere wegligging krijg je er niet van.
Over ervaringen met FSD’s op een Vectra C is weinig te vinden, en een vergelijking met B6’s al helemaal niet.
Ik vond het enorme prijsverschil de gok niet waard.Op ebay zijn genoeg veren te vinden van originele lengte, maar hoe de kwaliteit daarvan is t.o.v. de OEM veren is mij niet bekend.
-
AuteurBerichten