Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vreemd. bij mij verschijnt geen melding, en ik kan de sensoren uitschakelen via de op-com.
Heb je een half- of full canbus vectra? 6 knopjes of wieltjes op stuur?
Heb je bij het vervangen van de ophanging, wel de station veren en dempers laten zitten?
Wat bedoel je met “as”?
De vectra heeft namelijk geen vaste as meer.Versleten lagers? Aanlopende rem?
Het probleem hoeft trouwens niet aan de voorkant te zitten. Het kan ook zijn dat er iets mis is aan de achterkant waardoor de auto “omgetrokken” wordt.
Controleer ook eens de ET waarde van je velgen. Laatst meegemaakt met een mini dat er “originele” velgen op lagen, maar wel met en te lage ET waarde waardoor dat ding over de weg dweilde.
Die crème heb uk ook gezien, maar uil ben er nog niet achter hoe goed de bestuurders stoel is. Die van mij is ver versleten, en dit zou een goede vervanging zijn.
Donderdag de winterwielen omgelegd en even op en af naar oostenrijk gereden.
Ik moet toch stiekem bekennen dat ik die 15″ 195 brede wieltjes lekkerder vind rollen dan de 17″ 225 zomer wielen.
Het gaat allemaal net wat soepeler en vlotter. Het stuurt sneller, versnellen op autoweg gaat sneller, minder last van spoorvorming, en dan ook nog eens 15% lager verbruik.
Ik ben er nu toch eens serieus over aan het denken om deze zomer eens 15″ zomerbanden te monteren.
Mooi spul dat vibraflex.
Maar het is wel symptoom bestrijding, en heeft het probleem van het versleten raam mechanisme, want dat is de oorzaak van de trilling, niet opgelost.Popnagels uitboren en nieuwe plaatsen, had de trilling ook verholpen.
Heeft niets met de maat te maken.
De C1 en C2 hebben verschillende rubbers.
Terugbrengen en de juiste versie halen.
Geoxideerde elektroden van lampje. Bekend verschijnsel, lampje toch vervangen en melding is weg.
Motor management is en heel ander probleem. Die moet je even laten uit lezen.
1 september 2013 om 11:50 In reactie op: Electrisch verstelbare stoelen plaatsen (Vectra C2) #18170662Het handboek klopt niet. Bij mij staat bij beide “elektrisch systeem”. Maar als ik 5 uit trek doet de bestuurders stoel het nog gewoon. De bijrijder niet meer.
31 augustus 2013 om 19:58 In reactie op: Electrisch verstelbare stoelen plaatsen (Vectra C2) #18170660Zekering 5 is voor de bijrijder, zekering 3 voor de bestuurder.
Weet dat omdat ik deze week de bestuurders stoel moest resetten, die deed niets meer.
Ik heb via Google nog een interessant artikel gevonden over de functie van het vloersysteem in moderne diesels. Vanaf tapatalk helaas niet eenvoudig een link te plaatsen. Ik zal vanavond even de link plaatsen.
Oog zelf even zoeken op “starten zonder gloeibougies” dan vind je een pdf.Zijn het niet gewoon je gloeibougies? Er wordt volgens mij altijd gegloeid alleen bij lage temperaturen langer met meer vermogen.
Kan zijn dat ze bij laag vermogen niet meer goed gloeien.Is dit een foto van jouw blok? Want op de foto zijn ze alle 4 al gedaan.
Het is de 2e van links. Maar als je toch bezig bent kan je beter de 4e (dus de meest linkse) ook doen, want die gaat straks ook kuren geven.
Kijk eerst eens of de afwatering open is. Schuifdaken kerken altijd wel iets, maar het water hoort weg te lopen door de “drainchannels”. vaak zien er bladeren of ander vuil in.
Ziet er goed uit.
Het vuil op de Wervekleppen valt me erg mee. Normaal ziet het er heel veel erger uit, waarschijnlijk doet de catchcan zijn werk.De vlinderklep en turbo sensor moet ik komende week ook weer eens bekijken. Waarschijnlijk moet ik ze weer eens reinigen.
Geen paniek.
Gewoon even wachten tot deze hittegolf voorbij is. Die van mij hapert ook altijd als de temperaturen boven de 25c, uit gaan.Lekke intercooler?
24 mei 2013 om 19:59 In reactie op: Gister Vectra1.9Cdti V-line aangeschaft, aantal vraagjes ;-) #18146551Trillend portier kan ook het raam mechanisme zijn.
Pak het raam eens tussen 2 handen en probeer hem naar voor en achter te kantelen.
Bandenspanning te laag.
Zeker als er net nieuwe op liggen moet je dat in de gaten houden.
Meeste prutsers van monteurs stoppen er ook maar 2.2 maar in ofzo.Zoek eens een foto van een B8 demper en een van een Koni STR demper.
Plaatje zegt genoeg denk ik.
Waarom b4 en geen b6?
Kijk eens op tvh-autoteile.de
Voor dat geld heb je 4 eibach’s
Een setje Osram Xenarc Silverstar lampjes.
De oude zijn na bijna 300k km echt aan hun einde.
-
AuteurBerichten