Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2010 om 00:41 In reactie op: HELP! MOTOR VALT TELKENS UIT! (Dringend, ik zit zonder wagen #17580390
De aansluiting van de stekkertjes aan de benzine pomp wel in orde?
Bij mij was deze brandstof pomp in de tank ingebouwd en die hoorde je zoemen als het kontakt aanstond.
Toen ineens gaf deze de geest dacht ik nieuwe pomp erin en wat dacht je na verloop van tijd (plm 1 week) weer hetzelfde bij nader inzien was het stekkertje gaar en dat kon je merken als je aan het stekkertje kwam die aan de achterkant van de tank zit.(deed het wel/niet) , kijk daar eens.succes,
AartJa ik kon er even niet op komen.
Gr
AartNou Thomas,
Succes en hou ons op de hoogte, ben heel benieuwd hoe dat gaat verlopen.
gr
AartAls dat geluid blijft moet je idd eens kijken naar je stab stang kan zijn dat de rubbers van de bevestiging eruit liggen.
Aart
29 december 2009 om 19:40 In reactie op: Nu maar wachten tot de sneeuw (bijna) weg is… we zitten va #17570939Als ik de staats loterij win!!!, dan kan ik gaan waar ik het lekker vind ….toch?:angel
Gr,
AartZe is bang om in te halen en dan gaat ze bibberen (ze is ook de jongste niet he?):D:D:D
Maar even terug komen op het trillen: het zou zomaar je cardan ophanging kunnen zijn.
(rubberen ophanging in het midden van je cardan kan na verloop van tijd wat ruimer worden en
als er dan wat toeren gemaakt worden en dan ineens da kracht eraf en erweer op (lees bedienenvan de koppelling) kqan het zijn dat de cardan een beetje gaat stuiteren!Heb je er ook last van als je rustig rijdt en ook als je tussen het schakelen geen gas geeft?
Want ik had er alleen maar last van als ik wat abrubt gas gaf (en dan bonkte hij echt) na het vervangen van dat ophangrubber (of was het een cardanlager) was het over.Gr,
AartEn heb je nog gebeld? of langsgeweest?
Dat is een traktor man!!!!
50 lijkt mij beter 55 of 60 kan ook nog maar hoger zal je niet gaan denk ik.
gr,
Aartho ho ho ik heb heb ook last van dat zgn bonken/ktaken bij drempels.
(het lijkt alsof je hele veerpoten door het schutboard onhoog komen he?)Maar alleen als het deze temparatuur is als je een tijdje gereden heb is dat geluid er dan nog?
Want als dat geluid na een kwartiertje rijden weg is zijn het je voorpoten/dempers die niet tegen de kou kunnen en hoef je nergens bang voor te zijn.
Ik had het bij mijn vorige Omega A em nu bij de huidige ook.Gr,
AartToevallig reed ik vanavond weer achter een strooiauto terwijl de buitentemparatuur 20.4`C aangaf.:hmmz
Nu had ik het geluk dat ik bij thuiskomst nog even in de kelder gekeken heb of ik nog een sensor had.
Ik had namelijk in het begin van het jaar een kabelboom besteld in Engeland voor mistlampen en daar zat nog een temp sensor aan.
De oude deed het nog dus die andere bewaart en nu kwam hij mooi van pas.;)Bij een B2 zit hij trouwens onder je ruitensproeier reservoir en daar kan je zo bij(op gevoel) recht eruit trekken en je kan hem tot bijna aan de bovenkant van het reservoir krijgen om hem gemakkelijk te verwisselen.
En voila ….hij wees weer netjes 4,6 `C aan.Zelfs ik kon het hahaha:D:D:D
Gr,
AartWijs besluit Jack, je heb al genoeg ellende gehad met je blok en ik neem aan dat je er ook
wel eens mee wilt rijden zonder na 300 km de kop er weer af te moeten halen.Gr,
AartJack, het klinkt lullig maar wat denk je zelf?
De koppakking is dan toch op enige manier “geperst” geweest tussen het blok en de kop en dan
heb je kans op een zwakke plak (na verloop van tijd) en ook die bouten hebben al onder kracht gestaan en hebben dus na herplaatsen niet meer die kracht die je zou willen en kunnen dus zomaar onder (of te slap of te strak) verkeerde krachten vast worden gezet.Je kan ze erin zetten, maar je vergeeft het jezelf nooit als het fout gaat.
Gr,
Aartsow hey,
Das mooi man!!!!!!!!!:thumbup:thumbup
Aart
Het zal wel mee vallen als hij door gewone particulieren gebruikt is, maar als hij door een
bouwvakker oid is gebruikt moet je goed uitkijken!Maar aan de andere kant zal deze vast wel van een particulier geweest zijn gezien het aantal optie’s
die erin hangen.
Als je de kofferbak open doet en de plastic bescherming (direct achter de bumper in de kofferbak) zit vol met krassen en beschadigingen, dan is hij waarschijnlijk toch wel als werkpaard gebruikt.Nu kan een 3.0 best wel veel hebben hoor, en een trekhaak is er zo onder vandaan als je dat niet mooi vind.
En ook zijn daar (voor de uitsparing in je bumper) dekseltjes voor te krijgen om weer een mooie bumper te krijgen (als de maten goed zijn, want het klepje heeft een standaard maat)http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=18&t=4
Maar goed kijken is een pré en een gok blijft het altijd, zeg je gevoel nee dan moet je het niet doen.
Had ik ook maar ik heb toen toch doorgezet en het resultaat was een hoop rekeningen,maar
nu doet hij het dat toch uiteindelijk zoals hij het moet doen en nu dan maar zachtjes aan de Omega
gaan versieren met de (nu nog niet aanwezige optie’s) best wel leuk om er steeds weer wat extra’s aan je Omega te krijgen.Kevin,
Groeten thuis en fijne dagen en doe niets overhaast.GR,
AartHey Nitro, (vriend ,….hahahaha slijm slijm slijm) :angel:angel:angel
Wanneer ga je er heen , of bel je eerst even op over gegevens.
Aart
Jack !!!!!!!!!!!!! je schrikt de kerel wel erg af!Die schroeft zijn klokkenboel echt niet open hahaha
want dat is een maand werk om alles weer goed te krijgen (als je het nog uberhaupt goed krijg)Aart.
Hoi Kevin,
Garantie is best wel een lekker idee (in mijn garantie periode uitlaat en accu kostenplaatje +/- €850,00 voor de dealer waar ik hem gekocht had, net uit de garantie koppakking naar de knoppen, daarna de driewegklep alles bij elkaar een kleine €1300,00 voor eigen rekening):thumbdown
Dus garantie was bij mij een stukje tegemoetkoming in de eerste kosten, nu heb ik nog niets gehad aan hem.;)
Maar kijk in godsnaam uit want ik zag dat er een trekhaak onder zat en probeer dus te achterhalen waar deze vandaan komt.:hmmz
Ik kwam erachter (toen ik hem al gekocht had dat de mijne van een bouwbedrijf kwam en daar dus flink heeft moeten zwoegen en nu krijgt hij bij mij dus toch nog een rustige ouwe dag.:agentMaar probeer via je service boekje te achterhalen wie de vorige eigenaar was en neem indien mogelijk kontakt met hun op of met de dealer waar deze in onderhoud is geweest.
Maar voor de rest ziet hij er gelikt uit (heb je toch je leren stoelen met billenwarmer) en ook die navigatie kwijl ik van.:wub
Mooie Omega man.Gr,
AartPs : er stond niet op dat er een zonnerollo in zat hahaha:angel
Kevin,
Een mv6 is qua comfort een veel betere wagen als een vectra (oke ieder zijn keuze, voordat ik hier weer overvallen wordt) dus kijk even goed in het rond.Kan je geen deal maken met die garage waar je geweest ben en die al die puinzooi aan jouw auto ontdekte?
Met deal bedoel ik bij hem de auto na laten kijken als je er ééntje op het oog heb.
(zal ook wel weer wat kosten).suces,
AartIk moest toch weer even lachen hoor Willem, een hel scherpe opmerking met je “V 4” LOL.:jerry:jerry
Kevin dat begrijp ik als je verder gaat zoeken wil je uiteraard de “extra” onderdelen bewaren om je “andere”omega op te knappen.:thumbup
Je weet hoe een 2.2 rijdt , maar besef wel dat dit nog lang geen V6 is!
Je bent nu een V6 gewend en dan is de stap naar een 2,2 best wel een stapje terug.(en dat merk je echt vooral bij een beetje doortrekken) maar bij een gewoon rustige rijstijl is het een heerlijke auto.
Kevin, zoek rustig verder en probeer het hier en daar ook eens op diverse ander Omega fora.;)Succes met je zoektocht naar een andere liefde, en dan maar hopen dat je een geliefde krjgt die niet afgerost is .:cry
gr,
Aart23 december 2009 om 02:44 In reactie op: Nu maar wachten tot de sneeuw (bijna) weg is… we zitten va #17570932En als het zo blijft heb jij in ieder geval een witte kerst toch?:D
Ieder nadeel heeft zo zijn voordeel (wie zij dat ook alweer?):hmmz
gr,
AartShit Kev,
Dat is nogal wat zeg, daar word je ook niet vrolijk van en dan ook nog eens de kosten die je al gemaakt had.
Nee dat is niet leuk meer, en het is net wat je zegt het houdt een keer op.
Maar een corsa….. dat is wel een hele grote stap terug, en daar kan jij je benen niet in kwijt man!Ik hoor het wel hoe het verder gaat, succes en ja ik vind het heel erg jammer voor je was toch een mooie b2 toch?
enne….. die rollo kunnen we nog iets regelen ?gr,
AartIk heb bij Slager.bv(Rotterdam eo) een setje gekocht van Carpoint en deze doen het boven verwachting vrij goed.
Alleen aan de passagierszijde laat hij beneden in de hoek een steekje vallen.
De bladen zijn nu in de aanbieding € 7,95 p/stuk ongeacht de maat.Aart
Hey Johan,
Ik zie dat jij de trotse bezitter ben van s’Werelds enigste omega hatchback!!!:D
Gr,
Aartsow dan….. jij ook weer mazzel!
21 december 2009 om 19:47 In reactie op: Nu maar wachten tot de sneeuw (bijna) weg is… we zitten va #17570920Ja gisteren en vandaag ook weer heerlijk geleden met den Omega, wel een leuk detail ervan was dat ik op mijn werk aan kwam en links van de weg een gaatje zag en hem daar in één keer in liet glijden.
Zo van stuur om gas erop en hopla prachtig naast de stoeprand (Bluffert he :cool ) nadeel is dat je dan ook een hoop sneeuw meeschuift en dat resulteerde in een vervelende wegrij stijl (blij dat er toen niemand stond te kijken ) vooruit achteruit vooruit achteruit vooruit achteruit vooruit achteruit enz enz. maar uiteindelijk toch weer weg en super rustig gereden en zonder brokken weer thuis.
Aart
-
AuteurBerichten