Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi Henk,
Ik hop voor je dat je dan eindelijk eens van het gezeur afben.
Want zeg nu eens eerlijk rijden op gas kan zoveel financieel voordeel opleveren.
Ik zelf rijd nu al bijn 21 jaar op gas en heb daar eigenlijk nooit echte klachten mee gehad (behalve af en toe iets van kleine dingen zoals het afstellen na een keuring) want met de oude omega (a type) liep hij niet mooi als voor de keuring goedstond , dus altijd na de keuring weer terug zetten:)
Nu heb ik een b2 en daar zit g3 in (landis) en die loopt perfect.
Maar jij nu idd geduld en hopelijk blijft hij nu goed.succes,
AartHenk , loopt de auto op benzine wel helemaal goed?
Dwz normaal vermogen en geen brandend engine check lampje?Dan moet je echt eens naar een andere gasboer gaan en vragen of dat idd zo’n injectie simulator kan zijn (of hoe dat ook heten mag)
Ik had zowiezo niet meer bij die “vertrouwde” gasboer gegaan.
Ik rij nu zeker twintig jaar op gas en heb alleen met de eerste een gescheurde kop gehad maar die had dan ook 350000 km weg. (ascona 19n uit het jaar 1800 ofzo)Maar als het probleem steeds terug blijft komen moet je toch maar een doen wat ik je voorstelde .( niet geschoten altijd mis toch?)
gr,
AartHoi Henk,
Ik heb ooit in het verleden ook een probleem op gas gehad (mijn vorige Omega) en daar brandde regelmatig tot veel het engine check lampje op gas.
Ging ik over op benzine dan ging deze uit, naar de dealer geweest een dag laten staan alles uitgelezen in koude en warme toestand …..niets te vinden maar wel een vette rekening want de mensen aldaar hebben toch gewerkt aan de auto. (logisch maar niet leuk want je blijft toch met dezelfde klachten zitten.)
Terug bij de gasboer gekomen en daar kreeg deze ineens een helder moment…namelijk het kastje vervangen wat de ecu laat zien dat de injectie goed is (zeg maar injectie simulator) dat kastje zorgt er voor dat alle waarden goed uitgelezen worden en dat de ecu de juiste (nep)waarden krijgt en zodoende de motor goed laat draaien.
Doet dit kastje het niet naar behoren dan krijgt de ecu niet de korrecte gegevens en zal deze over gaan op een noodprogramma (bonken, stooten en niet het volle vermogen kunnen leveren enz enz).
Dit was bij mij echter in een oude situatie gas installatie (gas ring ) en niet bij een g3 inst.
Ik kan mij echter wel voorstellen dat deze effecten ook bij een g3 installatie voor zouden kunnen komen omdat daar in feite de ecu ook gefopt moet worden want er komt immers geen benzine meer in de injectoren, maar LPG.
Mijn advies is dus laat hier ook even naar kijken (ik weet bij god niet hoe het heet, maar dat hij iets simuleert weet ik wel) ik was voor dat kastje toen (een jaar of 5á 6geleden) € 28,00 voor kwijt en een voor mij nieuwe Omega rijker!
succes,
AartIk zag in het begin van dit topic hoe een koplampunit vervangen werd, echter dit was voor een b1 hoe zit het met de B2?
Er zit daar namelijk een ander kunststof randje onder de unit als bij een B1, en die zit niet met een schroefje vast.mvrgr,
AartJa maar het moet stapje bij stapje he.
Er staat nog veel meer op mijn verlanglijstje, maar moet ook even op de pegels letten he.:angelOm dit tpoic misschien even gaande te houden heb ik hier een aanvulling op de vraag wat heb je vandaag met je Omega gedaan.
Nou om precies te zijn heb ik vandaag een leren pookhoesje van mijn automaat vervangen, de oude was door de vorige eigenaar gebruikt als asbak en daardoor waren er ook gaten in gebrand.:fy1
Op marktplaats iemand gevonden die die dingen levert en vandaag geplaatst.
Normaal moet de hele knop eraf maar omdat deze voor een klein gedeelte met klitband zit (zie je vrijwel niets van want het zit aan de voorkant) kon het nieuwe hoesje er zo omheen en ook de afmetingen waren perfect.
Nu zit ik weer te glunderen met een nieuwe pook hoesje.:DEuh….. tsjaaa…. 50
en daarom zit ik ook nogal eens te klooien met die pc hier (de eerste vraag nadat ik mij had voorgesteld had was laat eens wat foto’s van je Omega zien) ik moet eerst nog even ontdekken hoe het werkt, maar daar kom ik wel achter want ik wil niet alles vragen.
Wees maar niet bang ik heb nog vragen genoeg!!:PHallo beste luitjes,
Ik wilde om te beginnen een paar fotootjes van mijn oude en nieuwe Omega plaatsen.
Toen kreeg ik een bericht van waar ik het wilde halen (http://…….) hoe moet dat?
En ook die atavar oid snap ik geen moer van:hmmz
Gr,
Aart -
AuteurBerichten