Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik kan niet bieden op marktplaats, krijg steeds het bericht terug dat mijn e-mailadres niet goed zou zijn.
Maar ik bel hem morgen wel even, enne…….. bedankt voor de tip.
En mocht het dat raak zijn dan neem ik wel even kontakt met sjors op.Maar nog enig idee waar ik op moet letten?
Sorry voor het afwijken van dit topic Saïma, maar je sliep toch al hahaha
Gr,
Aartoke ook weer wat geleerd.
Ben best een beetje jaloers op die NCDC 2015 want dat staat echt mooi af en is beter dan dat geplak van je tomtom op je ruit. (doet het alleen maar als het nodig is en daarna gelijk poetsen om die cirkel weer van je ruit af te krijgen)
Aart
Bevestigingsknop …….waarvan?
Even een andere vraag: heb je er ook een carpas bij gehad?
Daar staat namelijk ook de radiocode op waarmee je de radio weer aankunt krijgen als de spanning eraf is geweest.
Zonder die pas moet je bij de vod langs om hem weer op gang te krijgen :vertag.Voor de rest is het fijn dat jullie er nu al plezier in hebben om deze omega te ontdekken (alle functie’s dan he)
IS wel wat anders dan de vorige he?gr,
AartBedankt, het begint er op te lijken dat mijn voiture slimmer is als
de bestuurder ervan (ik dus):DAart
Wat moet ik hier van zeggen, alles is al gezegt!
Triest hééééél triest dat dit soort figuren op die manier aandacht willen trekken!Waarschijnlijk een bijzonder grote vorm van een minderwaardigheidscomplex.
Succes met de speurtocht maar deze ……….ach laat maar,
je weet hoe we deze randde…..n noemen!Gr
AartFijn om te horen joh, en die kleine hikjes en wat minder pit op gas moet je dan maar voor lief nemen.
Wees blij dat hij uiteindelijk een beetje redelijk rijd, maar toch dat hikje en dat vermogen heb ik totaal geen last van.
Ik hoop dat je nu niet gelijk begint te vloeken :angel want ik word met gas net zo hard in mijn stoel gedrukt als met benzine;)
Maar toch ben ik blij dat je tevreden ben en nu ook voor een paar duppies per liter kan tanken:Dgr,
AartWe zijn nu een hele tijd verder en ik heb nog niets van je gehoord.
Wil dat zeggen dat hij nu eindelijk goed is?
Ik ben best wel benieuwd.
Gr,
AartKijk het is me toch gelukt:wors

En ook de Vauxhall grille vind ik niet slecht staan (wel bij nacht genomen)
Hallo allemaal,
Ik kan wel ingaan op de gasperikelen die hier genoemd worden maar er zijn er ook die er bij zweren.
Een persoonlijke kwestie dus, en ook een rekensommetje voor de persoon die er mee moet rijden.Diesel of gas het is allebei een alternatief voor de veel te dure benzine, maar nogmaals dat is persoonlijk.
Ik rij op gas en heb geen klachten, maar kan mij ook wel verplaatsen in het diesel verhaal en zeker in het geval van Saïma veel onderweg met het gezin en volgepakt, met gas heb je daar de gastank nog eens bij.
Kan als Cilinder van 120/80/50 liter worden geplaatst in de laadruimte, maar er kan ook een Ring tank in op de plaats van het reserve wiel (dan moet er een spuitbusje mee met die plakzooi want op vakantie heb je dan geen plaats meer voor het “spare”wiel.
Als ik in de plaats stond van Saïma & co zou het idd een diesel worden ( zeker voor de broodnodige ruimte )
Maar over het type blok durf ik mij niet uit te laten (geen ervaring mee, ben een gasklant)Dus Saïma aan jullie de keus.
gr,
AartEen Omega kpen zonder trekhaak geeft je wel de zekerheid dat hij niet als een trekpaard heeft moeten fungeren.
Dat moet je bij een eventuele koop toch als meerwaarde rekenen, toch?
Als je dan je trekhaak over laat zetten weet je in ieder geval dat je de eerste ben die een sleurhut achter de bewuste Omega hebt hangen.
gr
AartWeer een week verder …en nu? ik hoop echt dat het lek boven is , maar wat hebben ze er nu aan gedaan dan?
Tsja wat je zegt , maar toch had je vroeger een gevoel van “zo dat heb ik toch maar weer even gedaan” toch?
Enne bedankt voor de uitleg want zodra ik andere koplampen erin heb, wil ik toch ook een setje mistlampen hebben, al is het alleen maar voor het gezicht (moet wel werken uiteraart hahaha) want het is zo’n kaal gezicht.
Vroeger kon je nog wel een een draadje trekken als er ergens anders een sluiting zat en dan had je nergens last van, nu gaan er gelijk toeters en bellen!
Maar goed het gaat erom dat alles goed is, dat snap ik ook wel. maar toch….gr,
AartMooi dat alles zo vlot ging, kreeg je de schakelaar ook vlot eruit?
En dat dashboord lampje was zeker wel de lastigste kus?
Aart
Bedankt henk,
Ik zag ook dat ze daar allerlei koplampen voor de b2 hebben , maar wat ik daar niet tegen kom of ze elektrisch in hoogte verstelbaar zijn (bij de b1 op dezelfde site staat het er namelijk wel bij)
Weet iemand hoe dat zit?
Gr,
AartDat valt reuze mee voor een nieuw setje mistlampen. en die lampjes doe je toch ook maar eens in de x aantal jaren.
Die kabel boom moet die aan die ene stekker die loshang achter je bumper?
En dan nog een relais zeker plus een schakelaar euh…..:vertag?Maar wel weer een complete voorkant toch ? (want meer kan er niet op)
Hey ik zie dat je er weer zin in krijgt?
Loopt hij weer goed op gas?Btw: waar kan ik een setje mist lampen kopen voor weinig (b2) en de stekkers liggen idd achter de bumper dacht ik ,daar heb ik ook 2 stekkers los liggen.
gr,
AartPhoeeee :o ook al is het zgn goedkoop het blijft toch een hoop geld man.
@Anderw ik heb het verhaal van het y blokl van de gasboer die mij adviseerde dat ik overal naar kon kijken behalve het Yblok, tja wie ben ik dan?
Overigens loopt mijn Omega perfect op ga en heb totaal geen problemen met deze installatie.
Nu moet ik ook zeggen dat ik deze omega nog maar vanaf januarie heb en in april gas erin heb laten zetten.
Lekker hoor € 20, 00 euro tanken ipv € 43,00 voor hetzelfde aantal km’s.
En daar ik tochvan plan ben om deze een lang leven te laten lijden lijkt het mij niet verkeerd om de pitjes op gas te laten pruttelen.
Mijn vorige Omega was een A type en heb daar zelf 13 jaar mee gereden, dit was in eerste instantie een benzine bak maar heb toen ook direct (bij dezelfde gasboer) gas in laten bouwen dus dat heb ik er goed uitgehaald.Het verhaal achter het y blok en de andere types was (hang mij er niet aan op) de injectoren die schenen te gaan haperen door de hitte van het gas en aan jouw verhaal over emissie perikelen zo dat zomaar kunnen dat toch de injectoren (en misschien wel meer ) zijn verandert.
@Henk , wind je er niet over op want dat is nergens goed voor, daar schiet je niets mee op man!
Oke balen doen we allemaal wel eens, maar probeer hier iets op te steken wat je kan helpen.gr,
AartFijn dat het beestje weer goed loopt. (denk maar zo al het tikt werkt het nog:D)
btw was je veel kwijt?
Voordat ik mijn huidige b2 kocht heb ik ook eerst gevraagt aan de gasboer welke types motoren er het beste op gas lopen.
Zijn antwoord was dat opel gestopt is met gas in de tijd van de Y-blokken omdat daar wel eens iets misging met de injectoren (die werden te heet en verbrandden daardoor werd er mij vertelt.
Ik zo dan na een kleine 60 á 70000 km weer op de stoep staan omdat het spul niet meer goed zo lopen werd er gezegt.
Mijn vraag aan hem was wat dan wel, alles behalve Y-blokken.
Nu is Opel echter wel weer bezig om in zee te gaan met een Italiaanse fabrikant die speciaal gaskoppen (of de zittingen) wil produceren en daar dan ook de garantie voor op zich nemen.
Dit omdat opel ook wel inziet (zeker nu ) dat er steeds meer mensen op gas over gaan.
Wel is er dan de voorwaarde dat er elk jaar een flesje tune-up die je bij de gasboer kan krijgen er in laat gooien.(kost een kleine € 10,00 en zit er binnen een paar tellen in bij die gasboer)Maar ik zat aan jou te denken en zag dat jij een Y blok heb, en daar waren de problemen mee.
Tsjaa geen leuk nieuws natuurlijk…ik had je graag wat anders vertelt maar dat is wat hij tegen mij vertelde.Dus ik weet niet of ze aan de uitlees comp bij de vod kunnen zien of je injectoren nog goed zijn.
Ik heb wel eerst zitten twijfelen of ik dit wel zou posten want ik vind het een rot bericht en niet echt opbeurend:mad:Misschien een rare vraag maar wat heeft een accu met temperatuur te maken?
Zeker omdat ik las “een andere accu geplaatst” en voor de rest niets…. zal wel aan mij liggen hoor maar ik zie hier het verband niet.gr,
AartEn?????
vorige week zaterdag reed hij anders nog best, en dat alles door dunnere olie?
Hoi,
Kijk je uit dat je niet te veel rijdt nu je zesde pitje het niet doet!
Op deze manier kan je namelijk ook je kat om zeep helpen (door de onverbrande benzine in je uitlaat)
En dat drijft de kosten alleen maar op.Succes.
AartHee hee ik zit hier ook in het forum, en heb ook grijs haar (althans wat er van over is (heggeschaar eroverheen gehaald) lekker kort dus.:fy1
Maar maakt dat uit wat voor iemand er achter het stuur zit?
Nee toch…… enne ik heb ijdel haar (het wordt liever grijs dan dat het uitvalt!):Dgr,
Aart -
AuteurBerichten