youri_corsa_gsi

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 342)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: corsa's en Duits Autosport Festival #17667652

    origineel gepost door mayhem
    klopt danny, ik sta op de lijst… maar ben nog 1400 op kenteken..
    controle’s zat als je erheen gaat..

    Dat zeiden ze vorig jaar ook. Geen controle gezien ;)

    In reactie op: Garrett GT35R Turbo #17674579

    Als je een grote Garrett zoekt. Ik heb nog een nieuwe (echte) gt30r incl. Tial 44mm wastegate

    origineel gepost door corsaboy
    das nog duur hoor youri..

    Tuurlijk, maar 200 of 600 is nogal een verschil :P

    origineel gepost door sw16v

    de meeste adressen kwamen rond de 600euro per as wat gewoon gekken werk is voor ons hobbyisten….

    count me in marcel!

    200?? :hmmz

    In reactie op: Welke Lager Schalen Voor 400+ pk ? #17670258

    dingen zijn niet zo duur freek. geloof 4/5 tientjes

    In reactie op: steekas #17669551

    Ik heb nog wel een lange as liggen incl homokineten volgens mij. In de buurt van Rotterdam

    In reactie op: C20XE opleuken #17665402

    Ik heb nog wel een setje nokkenassen in de aanbieding. U2U maar mocht je interesse hebben

    In reactie op: Gedeelde lange as -> corsa A #17658432

    Niet voor gedeelde assen

    In reactie op: 20xe revisie voor motorsport #17559890

    Het heeft ook met de hoogte van je klepveer te maken, die moet een bepaalde hoogte hebben als die ingebouwd is. En een bepaalde voorspanning. Licht ook aan je kleppen zelf en de zittingen. Bij Catcams zeiden ze iig dat die schotels er niet onder hoeven.
    Als je ze wel eronder wilt zou ik ze ff laten uitboren, zelf is dit bijna niet te doen want ze zijn keihard

    In reactie op: 20xe revisie voor motorsport #17559888

    Ik heb die schotels er niet onder met mijn dubbele klepveren

    Postbode al langsgeweest?

    In reactie op: NL-TUNING TOPIC: #17377410

    We hadden op het circuit gelukkig beter weer als op de heenweg he.
    Die witte gsi ging wel lekker over het circuit. Die blauwe 16v vond ik tegen vallen, en de station… tja het blijft een station…. :P
    Wij reden in de sport klasse met 2 Kadettjes en ik in mijn Corsa

    In reactie op: professionele remmen #17621697

    origineel gepost door Andre Botter
    AP is super maar de 300mm remmen trekken het niet meer geen idee hoe het komt:D:D:D:D:D:D

    Er komt nu Hispec 335mm met 6 zuiger klauwen op:wors:wors

    Waarom geen grotere schijven met die AP racing klauwen?? kan mij niet wijs maken dat Hispec beter is als AP. Setje grotere schijven zullen goedkoper zijn als een Hispec remmen set. andere brackets laten maken kost ook niet echt veel.

    In reactie op: versnellingspook vectra A inbouwen in corsa #17647564

    origineel gepost door Nova_C20xe
    Schakelt dat echt veeeel beter dan?

    Ja

    In reactie op: me bok op een hoop ofnie ? ( hij rijd weer ) #17624158

    Er is zowiezo 1 klep krom, dus waarom eerst in elkaar zetten? Ding loopt toch voor geen meter, en straks heb je alleen nog maar meer schade

    In reactie op: me bok op een hoop ofnie ? ( hij rijd weer ) #17624139

    origineel gepost door Fearless
    Op die foto’s zie je alleen de hydrolische klepstoters……daar kan je nix van zeggen nu.
    De ene hydro stoter is wat verder ingedrukt als de ander. Ligt maar net aan hoe die nokkenas op dat moment staat.

    Die 2 stoters zijn zo te zien allebei van dezelfde cilinder. Dan zouden ze normaal gesproken ook allebei op dezelfde hoogte moeten staan, en maakt de nokkenasstand niks uit.

    Maar kan het ook verkeerd zien.

    Neem aan dat je wel de goeie nokkenastandwielen hebt. En het bijbehorende krukas tandwiel? Nieuw type zijn kleiner

    In reactie op: welke ARP bouten #17617351

    Je moet de glimmende bouten hebben jur. Niet de zwarte :thumbup

    :ARP 2000 is dat volgens mij

    In reactie op: c2.0xe – boren naar 87 mm Wössner pistons #17599363

    http://www.biggelaarmotors.nl/site/home.html

    Als je hierheen gaat, vragen naar Patrick (zoon van de baas) Ik kom er zelf ook weleens en hij levert goeie spullen voor goeie prijzen, goed werk ook. Doet ook regelmatig c20xe’s.

    In reactie op: Nokkenassen 280° #17590463

    Dat is de manier idd. Ik dacht zelf dat 1mm speling genoeg was, maar als de specialisten 1,5 zeggen zou ik daar maar vanuit gaan. En anders moet je je kleppockets iets uitfrezen

    In reactie op: Nokkenassen 280° #17590459

    origineel gepost door Miruni

    origineel gepost door patje

    Maar wat gebeurt er dan als ik te weinig opening zet?

    Als de kop niet te ver is gevlakt kun je deze nokkenasse monteren.
    Nokkenassen met 2.0mm in bdp. heb ik al verschillende keren gemonteerd zonder problemen.
    Ik heb pas één keer gehad dat hij te weinig ruimte had.

    Maar als je toch verstelbare nokkenastandwielen gaat monteren (anders kun je ze niet op 1,5mm zetten)
    kun je toch ff kijken hoeveel spelling je hebt?

    Je kunt niet echt zeggen wat er gebeurt wanneer je de nokkenassen op 1,5mm bdp zet.

    De standaard regel:
    Als je de inlaat nokkenas later zet (minder overlap) dan krijg je meer vermogen bovenin.
    Voor de uitlaatnokkenas heb je niet een echte regel. Deze zet je op de rollenbank goed
    wanneer je aan de inlaatnokkenas loopt te draaien.

    Maar uiteindelijk gaat het om de hele opbouw van de nokkenas.
    Dus op de rollenbank zul je pas zien wat het uitmaakt.

    Als je de inlaat nokkenas later zet krijg je toch meer overlap?? Of zie ik het verkeerd?

    Ik heb trouwens ook nokkenassen gehad met 2mm lift op bdp. Maar mijn kop was te ver gevlakt en ik moest mijn klepuitsparingen uitfrezen. Maar dan zou je even moeten meten hoeveel kleplift je max. kan hebben op bdp dan weet je het gelijk. Of de hoogte van de kop opmeten. Volgens mij is die, uit mijn hoofd 158,65mm (origineel) maar weet niet zeker meer is al een tijd geleden.

    In reactie op: Freek Corsa Zwarte A1 C20XE #17403577

    Maar idd jammer dat het niet gelukt is Freek, succes verder

    In reactie op: Freek Corsa Zwarte A1 C20XE #17403576

    origineel gepost door mrp-tech2

    @youri
    gsi ik heb jou de oplossing ook nog niet op een presenteerblaadje zien brengen!

    als iedereen zijn idee geeft kan freek er mss wat mee
    dat is (lijkt mij )het idee achter een forum
    overgens jammer dat de lambda niet was
    had zo’n mooie quick fix kunnen zijn
    succes freek!

    Ik had een aantal weken geleden nagenoeg hetzelfde probleem. Gloeiend hete lambda (lekker weze knallen) zo in een berg sneeuw en gelijk kapot. Uitvallen, niet aanslaan, klappen als ik stopte met starten, heel soms liep die wel bij mij. Toen bleek dus mijn lambda sonde kapot te zijn. Dus leek mij een goeie tip om tegen Freek te zeggen dit eens te proberen.

    In reactie op: Freek Corsa Zwarte A1 C20XE #17403558

    origineel gepost door Corsa16V
    De lambda kan hele rare problemen geven. Youri had laatst na in de sneeuw knallen problemen als niet goed lopen en uitvallen. Lambda vervangen en hij deed het weer, multimeter of tech 2. Mv bekijken moet continu schommelen en bij inspuiten remreiniger slaat hij af (verzuipt eigenlijk) de Mv slaan dan uit richting de 1000. Aan een lambda merk je niet gelijk problemen als hij op begint te raken.

    Ja ik zei het al tegen Freek, maar volgens de specialisten hierzo kan het niet……

    In reactie op: Gewicht Kom vliegwiel #17429664

    Ik zou zelf alleen niet graag een standaard xe vliegwiel op een dikke Let gebruiken. Dan kan je beter een stalen laten maken

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 342)