Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door mayhem
klopt danny, ik sta op de lijst… maar ben nog 1400 op kenteken..
controle’s zat als je erheen gaat..Dat zeiden ze vorig jaar ook. Geen controle gezien ;)
Als je een grote Garrett zoekt. Ik heb nog een nieuwe (echte) gt30r incl. Tial 44mm wastegate
14 mei 2010 om 22:36 In reactie op: Corsa A + B 2 Liter deelbare as Group Buy??? Eerste as voor #17670633origineel gepost door corsaboy
das nog duur hoor youri..Tuurlijk, maar 200 of 600 is nogal een verschil :P
13 mei 2010 om 23:34 In reactie op: Corsa A + B 2 Liter deelbare as Group Buy??? Eerste as voor #17670629origineel gepost door sw16v
de meeste adressen kwamen rond de 600euro per as wat gewoon gekken werk is voor ons hobbyisten….
count me in marcel!
200?? :hmmz
dingen zijn niet zo duur freek. geloof 4/5 tientjes
Ik heb nog wel een lange as liggen incl homokineten volgens mij. In de buurt van Rotterdam
Ik heb nog wel een setje nokkenassen in de aanbieding. U2U maar mocht je interesse hebben
Niet voor gedeelde assen
Het heeft ook met de hoogte van je klepveer te maken, die moet een bepaalde hoogte hebben als die ingebouwd is. En een bepaalde voorspanning. Licht ook aan je kleppen zelf en de zittingen. Bij Catcams zeiden ze iig dat die schotels er niet onder hoeven.
Als je ze wel eronder wilt zou ik ze ff laten uitboren, zelf is dit bijna niet te doen want ze zijn keihardIk heb die schotels er niet onder met mijn dubbele klepveren
5 april 2010 om 17:40 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17372654Postbode al langsgeweest?
We hadden op het circuit gelukkig beter weer als op de heenweg he.
Die witte gsi ging wel lekker over het circuit. Die blauwe 16v vond ik tegen vallen, en de station… tja het blijft een station…. :P
Wij reden in de sport klasse met 2 Kadettjes en ik in mijn Corsaorigineel gepost door Andre Botter
AP is super maar de 300mm remmen trekken het niet meer geen idee hoe het komt:D:D:D:D:D:DEr komt nu Hispec 335mm met 6 zuiger klauwen op:wors:wors
Waarom geen grotere schijven met die AP racing klauwen?? kan mij niet wijs maken dat Hispec beter is als AP. Setje grotere schijven zullen goedkoper zijn als een Hispec remmen set. andere brackets laten maken kost ook niet echt veel.
origineel gepost door Nova_C20xe
Schakelt dat echt veeeel beter dan?Ja
Er is zowiezo 1 klep krom, dus waarom eerst in elkaar zetten? Ding loopt toch voor geen meter, en straks heb je alleen nog maar meer schade
origineel gepost door Fearless
Op die foto’s zie je alleen de hydrolische klepstoters……daar kan je nix van zeggen nu.
De ene hydro stoter is wat verder ingedrukt als de ander. Ligt maar net aan hoe die nokkenas op dat moment staat.Die 2 stoters zijn zo te zien allebei van dezelfde cilinder. Dan zouden ze normaal gesproken ook allebei op dezelfde hoogte moeten staan, en maakt de nokkenasstand niks uit.
Maar kan het ook verkeerd zien.
20 februari 2010 om 20:28 In reactie op: Distributieriem C20XE M2.8 (dis) Hij zit erop… Vraag over #17618322Neem aan dat je wel de goeie nokkenastandwielen hebt. En het bijbehorende krukas tandwiel? Nieuw type zijn kleiner
Je moet de glimmende bouten hebben jur. Niet de zwarte :thumbup
:ARP 2000 is dat volgens mij
http://www.biggelaarmotors.nl/site/home.html
Als je hierheen gaat, vragen naar Patrick (zoon van de baas) Ik kom er zelf ook weleens en hij levert goeie spullen voor goeie prijzen, goed werk ook. Doet ook regelmatig c20xe’s.
Dat is de manier idd. Ik dacht zelf dat 1mm speling genoeg was, maar als de specialisten 1,5 zeggen zou ik daar maar vanuit gaan. En anders moet je je kleppockets iets uitfrezen
origineel gepost door Miruni
origineel gepost door patje
Maar wat gebeurt er dan als ik te weinig opening zet?
Als de kop niet te ver is gevlakt kun je deze nokkenasse monteren.
Nokkenassen met 2.0mm in bdp. heb ik al verschillende keren gemonteerd zonder problemen.
Ik heb pas één keer gehad dat hij te weinig ruimte had.Maar als je toch verstelbare nokkenastandwielen gaat monteren (anders kun je ze niet op 1,5mm zetten)
kun je toch ff kijken hoeveel spelling je hebt?Je kunt niet echt zeggen wat er gebeurt wanneer je de nokkenassen op 1,5mm bdp zet.
De standaard regel:
Als je de inlaat nokkenas later zet (minder overlap) dan krijg je meer vermogen bovenin.
Voor de uitlaatnokkenas heb je niet een echte regel. Deze zet je op de rollenbank goed
wanneer je aan de inlaatnokkenas loopt te draaien.Maar uiteindelijk gaat het om de hele opbouw van de nokkenas.
Dus op de rollenbank zul je pas zien wat het uitmaakt.Als je de inlaat nokkenas later zet krijg je toch meer overlap?? Of zie ik het verkeerd?
Ik heb trouwens ook nokkenassen gehad met 2mm lift op bdp. Maar mijn kop was te ver gevlakt en ik moest mijn klepuitsparingen uitfrezen. Maar dan zou je even moeten meten hoeveel kleplift je max. kan hebben op bdp dan weet je het gelijk. Of de hoogte van de kop opmeten. Volgens mij is die, uit mijn hoofd 158,65mm (origineel) maar weet niet zeker meer is al een tijd geleden.
Maar idd jammer dat het niet gelukt is Freek, succes verder
origineel gepost door mrp-tech2
@youri gsi ik heb jou de oplossing ook nog niet op een presenteerblaadje zien brengen!als iedereen zijn idee geeft kan freek er mss wat mee
dat is (lijkt mij )het idee achter een forum
overgens jammer dat de lambda niet was
had zo’n mooie quick fix kunnen zijn
succes freek!Ik had een aantal weken geleden nagenoeg hetzelfde probleem. Gloeiend hete lambda (lekker weze knallen) zo in een berg sneeuw en gelijk kapot. Uitvallen, niet aanslaan, klappen als ik stopte met starten, heel soms liep die wel bij mij. Toen bleek dus mijn lambda sonde kapot te zijn. Dus leek mij een goeie tip om tegen Freek te zeggen dit eens te proberen.
origineel gepost door Corsa16V
De lambda kan hele rare problemen geven. Youri had laatst na in de sneeuw knallen problemen als niet goed lopen en uitvallen. Lambda vervangen en hij deed het weer, multimeter of tech 2. Mv bekijken moet continu schommelen en bij inspuiten remreiniger slaat hij af (verzuipt eigenlijk) de Mv slaan dan uit richting de 1000. Aan een lambda merk je niet gelijk problemen als hij op begint te raken.Ja ik zei het al tegen Freek, maar volgens de specialisten hierzo kan het niet……
Ik zou zelf alleen niet graag een standaard xe vliegwiel op een dikke Let gebruiken. Dan kan je beter een stalen laten maken
-
AuteurBerichten