youri_corsa_gsi

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 342)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Z20LET rammelt #17900905

    @Blitzkrieg wrote:

    @youri_corsa_gsi wrote:

    @Blitzkrieg wrote:

    Bak gaat eraf, ga dit toch zelf doen met een maatje van me, vandaag de prijs gehoord bij de dealer daar wil ik het zelf wel eens voor proberen . Motortakel is in bestelling, gelukkig ben ik nog 3 weken vrij

    Ga je samen met Bob doen ofniet? Dan komt het vast goed, mocht je er niet uit komen moet ie maar ff bellen.

    APM terminal?

    Ja

    In reactie op: omp koppeling #17905138

    Het is wel het beste, maar dat doet bijna niemand volgens mij. En je zal er vast geen problemen mee krijgen hoor.

    In reactie op: Z20LET rammelt #17900903

    @Blitzkrieg wrote:

    Bak gaat eraf, ga dit toch zelf doen met een maatje van me, vandaag de prijs gehoord bij de dealer daar wil ik het zelf wel eens voor proberen . Motortakel is in bestelling, gelukkig ben ik nog 3 weken vrij

    Ga je samen met Bob doen ofniet? Dan komt het vast goed, mocht je er niet uit komen moet ie maar ff bellen.

    In reactie op: Hoe te verlagen (Astra G Coupé) #17814373

    Ik heb nog een setje Apex veren liggen voor een coupe

    In reactie op: omp koppeling #17905137

    Die drukgroep is niet zo heel duur vergeleken met andere hoor. En ding is idd versterkt, heb er met mijn eerste Corsa met C20XE mee gereden.

    In reactie op: Sper diff inbouwen #17907942

    Je kan ze overzetten. Ik heb ze toen gelijk vervangen, nieuwe keeringen erin. Net wat je wil

    In reactie op: Sper diff inbouwen #17907936

    Ik vond het niet zo spannend. Eerst een ”sleutel” gemaakt om die ring los te draaien, ik heb een kruis gelast van 2 stripjes met een moer in het midden. Ring afgetekend zoals die erin zat. Nieuw diff met nieuwe lagers genomen, gewoon erop geperst. Kroonwiel moet je overzetten. En dan kan die erin. Ring zal ongeveer op de zelfde positie terug moeten, lagers moeten net een klein beetje voorspanning hebben heb ik me laten vertellen.

    Volgende week weer naar Bitburg Marcel??

    In reactie op: Weer iets raars aan de hand met men racemotor #17879435

    Vloeistof in de kop laten staan is niet echt een heel betrouwbare meting. Cilinderkop kan je beter testen met een vacuum meter op de poorten. Klepveren te slap denk ik niet, die zijn normaal echt wel sterk genoeg om de kleppen dicht te houden zo als de kop los ligt.
    Neem aan dat je ook dubbele veren hebt.
    Anders toch in het onderblok zoeken. Als je de kleppen vacuum gemeten heb en ze zijn goed blijft er niet veel meer over denk ik.

    @corsaboy wrote:

    misschakelen zit er dan niet meer in.
    Je hebt geen bussen en kogel/knie gewrichten meer.

    Dus die erwtensoep mechaniek ellende ben je kwijt.

    Ook motor kantelingen spelen geen rol meer.

    Je kunt alleen maar de versnelling in en er niet meer naast..
    Je haalt alle slechte factoren eruit.

    aantal spec’s:

    Dimensions

    Total height: approx. 480 mm
    Total length: approx. 230 mm
    Dimensions of base plate: approx. 215×135 mm
    Maximum shifting travel at gear lever knob: approx. 65 mm
    Maximum selector travel at gear lever knob
    (5 gears incl. reverse, individually adjustable): approx. 65 mm
    Weight: approx. 2.9 kg
    Offset of the gear lever knob back/up
    in comparison to the series shift knob: 70/170 mm

    Mooi pookje hoor ;)

    In reactie op: Keuze drijfstangen #17888846

    Ik heb nu drijfstangen van Catcams, ze zijn nog heel. Vorige motor had ik Arrows. Waren alleen iets duurder, maar moest ook iets meer vermogen aan kunnen.

    In reactie op: Vandaag geprobeerd de… #17697193

    Ik houd het wel bij een rondje Zandvoort ;)

    In reactie op: pk's winst met hogere compressie #17858786

    Ja ok dan zou ik het wel doen. Zou alleen ook wel andere nokkenassen nemen als je toch bezig ben. Denk dat je dan veel meer winst kunt behalen.

    In reactie op: pk's winst met hogere compressie #17858784

    [rquote=1918793&tid=146714&author=GSI Racer]ik heb ook nog een setje 267 graden assen erin.
    verstelbare poelies
    groep a uitlaat van voor tot achter
    lexmaul inlaat
    licht vliegwiel
    versterkte lagers en bouten
    motor zal opnieuw gemapt worden als alles erin zit

    dus het zal wel degelijk zin gaan hebben lijkt me:D[/rquote]

    Je zal het vast wel merken maar vraag me af of het het geld waard is. Zou dan eerder een setje throttle bodies kopen

    In reactie op: pk's winst met hogere compressie #17858778

    Ligt er ook aan wat je verder aan je motor gedaan heb. Op een standaard motor zal je er weinig van merken denk ik. Maar als je naar 12,5:1 gaat icm met paar leuke nokkenassen met mechanische stoters ofzo kan je wel redelijk vermogen winst verwachten.
    Denk dat het anders het geld niet waard is.

    In reactie op: Schokbreker vragen (?) #17855252

    Intrax kan ook schokdempers maken voor je Ascona. Een collega van mij heeft ze ook laten maken voor een B Ascona. Was wel duur, maar hij is er heel erg tevreden over

    In reactie op: Schokbreker vragen (?) #17855250

    De meeste Bilstein dempers kunnen ook uit mekaar zodat er andere shims in kunnen om de demping aan te passen. Ik heb mijn eigen schokdempers hier laten aanpassen http://www.madenoracing.nl/ Ik heb zelf dan geen Bilsteins maar dat kunnen ze wel zeiden ze.

    In reactie op: gm nummer gezocht #17850949

    Ik heb nog wel een goeie gebruikte voor je denk ik

    [rquote=1883019&tid=9772&author=Corsa A GSI]Heb je mischien een idee wat ik waar af moet pakken dan? welke steunen passen welke assen enz enz[/rquote]

    Ik heb nog wel een setje fusee’s met 2.0 naven. En heb denk ik nog wel een passende motorsteun rechtsvoor

    In reactie op: DTA of programeerbaar ecu mbt BDP krans #17827677

    Ik rijd gewoon met de standaard krans zonder problemen, geen idee hoe die het gaat doen boven de 8000rpm. Weet wel dat SBD een vervangende krans levert die hoge toerentallen aan kan. Maar waarom kan die niet meer op de krukas vraag ik me af? En Biggelaar is goed trouwens hoor, ik kom er ook altijd :thumbup

    In reactie op: Time Attack #17818637

    Ja zal ik doen kees, zou liever 13 juni ook rijden dan is de kans op lekker weer een stuk groter. En ik heb nog nooit op Assen gereden dus dat is ook wel leuk. Maar ik heb helaas nog steeds geen vervoer voor de Corsa dus ben bang dat dat niks gaat worden :(

    In reactie op: Direct to head TB's – VS – inlaat + TB's #17821020

    Direct to head neemt een stuk minder ruimte in, en ziet er altijd wel netjes uit vind ik. Vermogen scheelt vrijwel niks volgens mij. Alleen zit volgens SBD motorsport wel verschil in die taper throttle bodies en die multi bodies.
    http://www.sbdev.co.uk/Tapers_Over_MT.htm

    In reactie op: Time Attack #17818635

    Oh ik zie dat ze in September op Zandvoort gaan rijden. Beetje laat in het jaar helaas maar ga me denk ik wel ff inschrijven binnekort.

    In reactie op: Time Attack #17818633

    Alle 3? Ik zag er maar 2 laatste keer. Wil ook graag rijden maar het liefst op Zandvoort, pas stond er alleen 2 keer Assen op het programma.

    In reactie op: Standaard maat zuigers c20xe #17817703

    Ik denk omdat jij dan blijkbaar niet goed kan meten. Want Kadettgsi heeft toch gelijk en de maten gaan ook niet allemaal met .25 groter. Alleen Omega en Accralite volgens mij gebruiken die .25 overmaat.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 342)