youngtimer

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: achteras Rekord #18076944

    Als je de assen hebt liggen,
    Gewoon de as even achter de wagen leggen en vergelijken,
    Meten is weten

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676768

    Het is idd geen bmw as, maar het was maar een idee voor je bevestigingspunten te veranderen.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676763

    Je kan de draagarmen zo aanpassen

    In reactie op: vraag opel kadett en vauxhall viva #18074020

    De motor kan je veranderen dat is geen probleem
    De achteras kan je van een kadett gebruiken, deze passen eronder
    De steek van een vauxhal is anders dan van een opel, komt ongeveer op 103 uit opel is 100
    kwestie van mekaniek zijn de gelijkenissen op zicht groot
    maar niets past zomaar op elkaar
    groeten

    In reactie op: c30se automaat ombouwen naar handgeschakeld #17458129

    ok bedankt

    In reactie op: record B coupe 1966 #17962607

    Plannen, heb ik op het ogenblik nog niet echt meer
    Ben al zoveel van gedacht veranderd dat ik het zelf niet meer weet.
    De kleur blijft wel dezelfde, dat wel, maar de details veranderen wel
    Tijd brengt raad zegt men, dus we zullen wel zien

    In reactie op: record B coupe 1966 #17962602

    Van welke kanten ben je dan
    groeten
    dirk

    In reactie op: Aceton toevoegen aan benzine #17795995

    Ja maar hoeveel word het dan vermengd,
    de verhouding zal ook wel anders zijn in een crossauto dan voor straat gebruik
    Aceton is wel een agressief goedje tegenover plastiek enzo van die dingen, geen kans op schade aan sommige delen

    In reactie op: Distributie 3.0SE #17995821

    Ik denk dat de problemen wat overroepen zijn, slechte opmerkingen worden heel snel rondgestroid, de goede daarentegen veel minder.
    Niet iedereen gaat zeggen ” amai ik heb een goed motortje in men wagen ben er gelukkig mee”
    Ik heb ook het genoegen gehad om met een c30se24v te rijden, is echt wel een geweldige motor, misschien niet de beste zoals sommige zeggen, maar toch wel een waar plezier om mee te rijden.
    Ik heb er geen noemenswaardige problemen mee gehad, juist de stroomverdeler eens stuk, 100 eurokes verder en we reden er weer mee.
    Ok je kan er moeilijk onderdelen van vinden en ok ze zijn duur, maar so what, er zijn mensen die duizenden eurokes in een motor steken en deze dan ook stuk draaien,
    Het is gewoon wat je zelf wil en kan.
    Ik denk ook dat als dat nokje waar je over spreekt de ketting heeft doen verslijten, Is daarom nog niet gezegd dat de tandwielen versleten zijn .
    Vroeger was er nooit spraken van een distributieketting te vernieuwen, nu ja met deze motor is het iets ander.
    In ieder geval als je ketting versleten is en je spanner dan zou ik deze gewoon vernieuwen,En nog wat genieten van men wagen dan.
    Als je de ketting monteerd zie je vanzelf ookwel of de tandwielen echt weg zijn.
    Zo dit is mijn zicht op dit onderwerp, ieder zijn eigen mening daarover, niet iedereen heeft dezelfde, uiteindelijk kan je raad vragen, en je zal tientallen antwoorden krijgen, maar uiteindelijk zul je zelf moeten beslissen wat je doet.
    Zoals ik daarstraks al zei, slechte reclame is snel gemaakt,
    groeten
    dirk

    In reactie op: Admiral motor #18006988

    @mcc_alive wrote:

    Hey,

    Het is natuurlijkd de bedoeling de auto in zijn waarde te laten. Daarom wou ik eigenlijk een motor op dezelfde motorsteunpunten hangen zodat er niets veranderd hoeft te worden.

    Het is wel de bedoeling dat hij een beetje normaal met het hedendaagse verkeer mee te komen. Daarom
    ik weet dat er een 2.8 s is die ik heb met 90 pk, een 2.8 met 130 pk(dubbele carb) een een 2.8 e(of i) met 160 pk door injectie

    Is dit gewoon hetzelfde blok? want dan zou ik zeggen injectie eropbouwen maar daar het verschil nogal groot is denk ik dat er nog iets anders is.
    Zal morgen eens naar de motorcode kijken!
    Eigen handigheid is geen probleem alleen laswerk zal uitbesteed moeten worden.

    Groet

    motorsteunen is geen probleem, in mijn admiral ligt een c30se24v met de originele admiral steunen, past zonder aanpassing
    juist de brug van de automaat is iets aangepast

    In reactie op: c30se automaat ombouwen naar handgeschakeld #17458126

    Hoe is het nu afgelopen met de handbak,
    speciale dingen moeten aanpassen aan de computer.
    Ga er zelf ook aan beginnen daarmee dat ik dit vraag
    groeten
    dirk

    In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684387

    Zo ziet een achterbank van een station eruit.
    In het midden heb je een draaihendel om de sloten links en rechts los te maken en dan kan de bank neerklappen
    Is ee heel andere bank dan van een sedan, dus jouw oplossingis een optie, of anders een bank voor een station zoeken
    Groeten
    Dirk

    In reactie op: Raadsel, Voor de echte kenners. #18066927

    @theo A wrote:

    nee die blijft niet hangen en ook al met een andere die goed is geprobeerd en als het aan de benzinedruk zou liggen dan moet hij er toch ook last van hebben als hij vrij loopt ? toch ?

    Benzinedruk zou kunnen, onbelast vraagt de motor niet veel brandstof, belast daarentegen wel

    In reactie op: onderdelen voor een frontera #18043758

    ik heb een rode,wat zoek je juist van carrosseriedelen

    In reactie op: restauratie rekord c coupé : deel 1 #17910619

    heb je die record soms van de omer gekocht, nog vorderingen aan de record

15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)