Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@arjontje wrote:
@yentl5552 wrote:
knakkende deurvanger gemaakt met een rondje … hoe simpel kan het zijn king:
Klopt is dood simpel.
Vraagje weet jij zo het onderdeel nummer.
Wil ze ook bestellen namelijk.
heb je hier wat aan?knakkende deurvanger gemaakt met een rondje … hoe simpel kan het zijn king:
foto ter illustratie erbij …1,10 uitgegeven aan een nieuwe rondje

VOOR

NA

zo nu kan mijn uitlaat weer jaren mee hoop ik
update… hij lijkt veel meer OEMPH te hebben met minder toeren/gas :D
15 november 2012 om 23:53 In reactie op: H. de Groot oud-directeur van Castrol over olie verversen. #17985362verbruikt je auto olie? gooi ik er action olie in
verbruikt hij geen olie gewoon wat betere variant…Tevens ververs ik mijn olie pas als ik merk dat het er minder uit ziet op me pijlstok… mayonaise nog nooit gehad motoren worden bij mij wel goed warm… ondanks dat ik maar 8000km per jaar rij xD
ouders hun oude astra f had al jaren mayo onder de olie dop… merkte je niks van en ververste elk jaar hun motor olie….
ik heb nu 2 olie verbruikers gehad heeft opzich ook een voordeel ik vervang me olie nooit xD doet hij vanzelf wel….
15 november 2012 om 23:26 In reactie op: wat zijn de voor en nadelen van een Open luchtfilter #17945550POD Filters Mythbusted
http://youtu.be/PAIxeQUSg-Q?hd=1Cold Air Intakes Mythbusted
http://youtu.be/gCi2yo4UqPI?hd=1Electric SuperChargers Mythbusted
http://youtu.be/cbGWgvJN1_8?hd=1kijkvoer en ik heb alle 3 de soorten van filters en elec turbo’s meegemaakt en kan beamen het maakt geen reet uit…
inlegfilter van K&N kan wel helpen maar als je LMM hebt moet je geen geoliede hebben
Mijn oude opel corsa B gsi had een leuker geluidje maar verbruikte meer benzine en top snelheid was 30km lager en hij leek sneller naar de 100 maar dat leek hij ook toen ik er een brul pijp onder had :angel
zoals een kameraad laats zij .. een opel motor kan brullen xD ja maar mijn v6 brult mij hard genoeg xD
ja veel mensen vergissen zich in zoon familie bak…
ik ga veel met Honda mensen om en die stoppen 4 a 5k in een auto om hem te verbeteren….
kom ik aan in mijn auto waar 1400 euro in zit incl nieuwe distrubutie riem…vtec jonguh 160pk op 909 kilo … zou je toch zeggen dies sneller xD
en ik rij AUTOMAAT
rij hem er gewoon uit :D zelfs met bochten ontkomt hij niet aan mij… en over een drempel lach ik me helemaal dood hun 15km/u max ik 100? haha xD
vond de corsa b gsi ook verrassend snel :P leuker dan mijn 8v clio die theoretisch sneller was
http://youtu.be/6bZC4JpO7RA rond 5:00 zie je gewoon dat er puur olie in koelvloeistof in zit :wors
Algemene aandachtspunten
– Remmen (testen!)
– Alle aanwezige electronica, electronische snufjes
– Olielekkage’s op het motorblok / Oliepeilen
– Stationair lopen
– Onderhoudsboekje
– Banden (trillingen in het stuur)
– Starten (hoe sneller hij start, des te beter)
– Koeling (laat na een proefrit de auto stationair draaien tot je de koelvin hoort aanslaan)
– Controleer ook de kleur van de olie en koelvloeistof
– NAP (Nationale Auto Pas)
– Vervangingsdatum/kilometerstand distributieriem
– Controleer onderstel / wielkasten / kofferbak op roest/vochtTypische Vectra B kwaaltjes :
– Bij de slotvangers van de achterdeuren wil nog wel eens roest ontstaan
– Draagarmrubbers bij de achterwielen ( als het kraakt kan het geen kwaad, bij zogenaamd “bonken” moeten ze vervangen worden
– Cuppende achterbanden (oorzaak –> defecte draagarmrubbers)
– Bij de hatchback modellen wil er nog wel eens roest ontstaan bij de achterraam wisser
– Bij de luxere versies met lendesteun verstelling, deze schijnen ook vaker kapot te gaan
– krakende stabilisatierubbers bij de voorzijde (wil niet zeggen dat kapot zijn, wel altijd even controleren)
– Vooral bij koudere temparaturen kraakt het dashboard nogal….
– De achter-uit versnelling wil wel eens wat moeilijk pakken, meestal even opnieuw in de vrij, opnieuw koppelen…(typisch opelkwaaltje)
– Klapperen achter: Draagarm bussen (kogel gewricht) ruim / hoge banden slijtage
– Uitval pixels TID / MID (schermpje)
– Handrem blijven hangen : Handrem kabels gaar (Alleen bij schijfremmen)
– Lichte speling in de stuuras op de koppeling (kan geen kwaad)X25XE-Y26SE V6 24V Multipoint ingespoten – DIS – Multiram inlaat systeem
– Valse lucht: een van de slangetjes van inlaat verbinders niet goed bevestigd
– Vervuilen inlaat: afdoppen van de EGR
– Lekke voorpijp: Flex voorpijp lek
– Inwendige lekage naar koelsysteem warmtewisselaar motor olie
– Olie lekkage krukas keerring distributieriem zijde
– Lekkage carterpakking
– Hulp koelvloeistofpomp defect
– Schommelen stationair: LFR vervuild (stationair steller)
– Bougie kabels snel gammel / inhouden
– Scheuren distributieriem-kapspullen van vroeger gaan echt langer mee!! :shock:
mijn originele GM accu kwam nog uit 1996! :wors
mijn glazenbol heeft keuren…
zou je wat meer kunnen vertellen over je auto?Motor/bouwjaar
Knippert je motor fout lampje tijdens het starten?
draait de motor wel rond als je hem start?29-08-2012 een ZAP accu 75ah gekocht bij de opel dealer
was 105,91was een officiële vervanging accu van GM
gewoon even bellen wie weet hebben ze een leuke aanbieding… originele GM accu is via de Opel dealer vrij prijzig was bij mij dubbel zo duur
karton voor je radiator doen in de winter…
20 oktober 2012 om 22:59 In reactie op: Vectra B, lampje’s dashboard, trillen bij remmen enz. #17962291welkom we houden van foto’s :)
1… T10 lampjes moet je gewoon beetje bij buigen bij de contactjes of andere pakken soms duurt het wel even voordat het werkt :) [ staat je verlichting niet helemaal gedimd? ]
2…. als je remt gaat je stuur dan heen en weer? zo ja dan zijn je voorrem schrijven krom trilt de auto maar niet je stuur .. achter krom. dit kan door slijtage komen maar ook door verkeerd behandelen van je remmen [ hete remmen en dan water er over heen doen bijvoorbeeld ]
3…. bekijk je fuse kogels voor eens :) vaak zijn die versleten… gewoon je auto vooraan even opkrikken en je band heen en weer bewegen en op en neer. hoor je vanzelf wanneer hij geluid maakt
of met een breekijzer even kracht zetten overal op … nergens hoort speling op te zitten.
als je motor warm is en je draait je koelvloeistof dop los gaat de druk eraf en daardoor begint het te koken omdat het kookpunt lager is en dat het dan dampt is normaal dus zegt niet zoveel
maar verliezen is niet goed.
normaal doe ik dat ook maar op vakantie had ik hem leeg
En er was alleen zomerzooi te koopdus heb er even een liter tot -60 erin gegooid.
zal wel goed zijn nu.. :D+ vandaag 1 lampje gekocht me boordcomputer deelde mee dat mijn remlicht kadoek was… :wors echt ik koop alleen maar kleine dingen vergeleken de rest :angel
Ruitenvloeistof…. begint weer beetje kouder te worden he … winter zooi erin
Gisteren stond ik een lange tijd stationair te draaien en opeens “check” koelvloeistof peil…..
dus ik de motor uit pak een doek en draai de dop van reservaat afnou stond tot aan het randje :P [liep er bijna uit] nu vanmorgen staat hij op “koude pijl stand” 2x in 1 jaar die check gehad… vind wel meevallen…
je weet dat er 1000 dingen kapot kunnen zijn zodra het lampje brand?
We kunnen natuurlijk ongeveer gaan gissen van je luchtmassameter is dood… maar om zekerheid te krijgen moet je hem eff uitlezenDan word je precies vertelt waarom hij het nodig acht om het lampje en in noodloop te gaan.
ZAP accu 75ah bij de N’opel dealert gekocht.
starten als een malle :wors
@sw_reijnders wrote:
@yentl5552 wrote:
…
ik rij idd veel korte stukjes maar eens per week ook wel grotere afstanden….en daarom gaan accu’s kapot ;)
in die leasebakken die 50dkm per jaar rijden, zit vaak nog de eerste originele accu.
waarom, die worden goed opgeladen na een start.De accu heeft niks te verwijten,
Was nog de originele accu die hij mee kreeg uit de fabriek, 1996 dus.
Heb er nu 192.000 km op staan dus echt een snelweg vreter was het nietheb nu de 75ah accu erin zitten en zo soepel heeft hij me nog nooit gestart haha king: startmotor opvoeren.nl :jerry
oude accu moet nu 18 uur op de lader staan … kan hem altijd nog wegsmijten
ja die 14.5 volt haal ik bij lang stationair draaien zonder iets aan te hebben. bij normaal gebruik is dit een stuk lager.
Opel dealer gebeld 225 euro voor origineel 70ah accu en 109 euro voor een ZAP 75ah accu…de accu is volgens mij gewoon dood had hem gisteren tijdens auto wassen aan gelaten om op te laden 5 min uit en weer moeilijk
de temp/benzine meter werkte wel weerik rij idd veel korte stukjes maar eens per week ook wel grotere afstanden. laatste tijd de airco vaak aangehad ook
lief dagboek
Stap ik vanmorgen in de auto.
doe de auto open .. hmm C.V klinkt slomer…:???:
zet de auto op contact hey de lampjes zijn minder vel…
:shock:
start de auto…. heeft er moeilijk mee …:wors maar hij laat baasje niet in de steek!
maar nu blijven me temp / benzine meter onderaan staan…
op me condisator staat met motor aan 14.5 volt motor uit 10 voltMe accu is dus aan het dood gaan….
echt heb nu 4 auto’s gehad en al 3 x een accu kunnen vervangen…. zit me niet mee :cryAirco aan merk ik wel qua vermogen maar de warmte niet echt
vectra dat houdt in ..
een auto.
:jerry -
AuteurBerichten